Emaitzak: 4
2001 | ||
Baina, ikusi dugunbezala, komunikazio eginkizunekin ere hainbat arazo sortu zaizkigu. Arazo horiekgainditu nahian, jarraian | datozen aldaketak proposatu dira lan honetan: | |
2006 | ||
Orain arte guraso guztiengan | datozen aldaketak aipatu ditugu, baina gurasoen bizipenak trantsizioko une honetan aldakorrak dira. Ikus ditzagun, hortaz, desberdintasunen iturri diren aldagaiak. | |
2009 | ||
Gizonezko zein emakumezkoek dagozkien gaitasunak izan ditzaten, erditzearen unerako prestakuntza eta haurraren hazierari buruzko lau pintzelada jasotzeazgain, oso erabilgarria izango litzaieke bikote gisa | datozen aldaketetarako entrenatzea. Uste dugu haurra jaio ondoreneko bikote harremana zaintzera bideratutakokurtso edo tailerrak bultzatu liratekeela, bikotearen ongizatea zaintzenlagunduko bailitzaieke. | |
2010 | ||
Arestian esan bezala, Alzheimer gaixotasunak gaixoari ez ezik, zaintzaileari eta familiari ere eragiten die.Informazioa izatea eta bilatzea gaixotasunari aurre egiteko oinarrizko estrategia da.Horrela, gaixotasuna eta haren ezaugarriak ezagutzea ezinbestekoa da. Senideakgaixotasunaren ezaugarriekin bat | datozen aldaketak gaixoarengan behatzean lasaiegon daitezke. Aldiz, gaixotasuna ez ezagutzean, aldaketaren aurrean urduri egondaitezke, eta ondorioz, ez dute ulertuko zeren ondorio diren gorabehera horiek.Gaixotasunari buruzko informazioa izateaz gain, horrelako kasu baten aurreanlaguntzen duten baliabideak (ikus 7.3 azpiatala) eskura izatea garrantzitsua da.Familiak laguntza handia behar izaten du eta zaintzailearen prozesua arintzekoadministrazioek eta elkarteek laguntza eskaintzen dutela jakitea garrantzitsua da.Beharrezkoa da baliabide horiek planifikazioa egiteko orduan hasieratik ezagutzea.Gaixotasunari buruzko informazioa eta baliabideak ezagutzeaz gain, gaixotasunaren aurrean ezinbestekoa da senidearen eta zaintzailearen jarrerak nolakoa izanbehar duen ezagutzea, hau da, nola tratatu gaixoa?, nola komunikatu berarekin?, zer egin zerbait desegokia esaten duenean?, edota nola jokatu gauzak gaizki egitendituenean? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
etorri | 4 (0,03) |
Lehen forma
datozen | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
etorri aldaketa | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
etorri aldaketa aipatu | 1 (0,01) |
etorri aldaketa entrenatu | 1 (0,01) |
etorri aldaketa gaixo | 1 (0,01) |
etorri aldaketa proposatu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |