Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2004
‎harago dagoenaz arduratzen den diziplina adierazi nahi dute batzuetan; halanola, jainkoaz arduratzen dena. Besteetan, gure ezagutzaren antolamenduan/ irikare/ i ondoren datorren jakintza mota adierazi nahi dute. Kontuak kontu, ez dago batere garbi interpretazio horiek egokiak ote diren Aristotelesen testuaren edukia interpretatzeko.
2012
‎XIX. mendean, medikuntzaren ezagutzan izandako aurrerapenak pertsona gutxi batzuen eskutik etorri dira. Transmisio hierarkikoa da, talde horretatik ez datorren jakintza baztertzen duena eta kezka gaixotasunean oinarritzen duena, eta ez hainbeste osasun hezkuntzan.
2017
‎zenbakiak borroka eremu sinbolikoan daude; eta borrokarako armak diren moduan, errealitate soziala eraikitzeko eta eraldatzeko baliabideak dira. baina, horrexegatik ere, zenbakiek haiek erabiltzen dituztenen asmoen kontra doazen efektuak izan ditzakete. horrenbestez, estatistikan, eta jakintza teknikoaren beste metodoetan ere, analistek zuzen zuzenean sortu ez duten askotariko sozial batean esku hartzen dute eta hartarako tresna eta ekinbide bereziez antolatzen eta muntatzen dituzte objektu estatistikoak2 Jakintza sozialean ere bide beretik jotzen dute aktoreek: ...ialak asmatzen eta antolatzen dituzte. egoeraren deskripzioak, esaterako, erruz egiten ditugu ezagutza arruntean, zentzua ematen diguten narrazioak ehuntzen ditugu elkarrekin, eta zentzuzkoa da haietan nork bere jokaera bermatzea. zientziaren ospea eta itzala hazi ahala, gero eta ziurragoa da diagnostiko eta narrazio horietan jakintza tekniko eta adituaren ekarpenak erabiltzea, tekno zientzietatik datorren jakintza berme iraungarriagoa delako: metodo horiek objektibatze era ziurragoak direlako, eta ez objektiboagoak direlako (azken hau sinesten badugu ere). kasu guztietan, hala ere, metodoak eta haien bidez sortutako objektuak, hala nola horietan oinarrituko diren ekinbideak eta esku hartzeen ebaluazioak, ez dira egiaren jakintza hutsaren argitan juzgatu behar:
2022
‎Kritika horien oinarria aintzat hartuta, eta gizarteko jardun oro eremu komertzialeko jardunera makurtzeak ekar lezakeen arriskuaren jabe izanik, marka eraikuntza prozesua aktitudeak eraikitzeko dagoen eredu landuena da. Hartara, bertatik datorren jakintza hizkuntza sustapenerako ere baliatzea onuragarria dirudi.
‎Markagintzatik datorren jakintza hizkuntzaren alorrera ekartzeko Kellerrek (1993, 2001, 2016) eta Kellerrek eta Lehmann ek (2006) proposatutako ereduak hartu ditugu oinarri moduan. Esan bezala, kontsumitzaileengan oinarritutako eredua da Kellerrena, gure kasuan, hiztunengan edo balizko hiztunengan oinarritutakoa.
‎Era berean, hizkuntza planifikazioa ibilbide luzea duen jakintza alorra da eta urrunago joan gabe Euskal Herrian euskararen ezagutza eta erabilera zabaltzeko politika zehatzak egunero egunero jartzen dira martxan. Politika linguistikoek diziplina artekotasuna eskatzen dute eta marketinetik datorren jakintza baliatzea probetxuzkoa izan daiteke, irudi jakin bat sortu eta bultzatzeko teknika garatuenak diren neurrian. Izan ere, plangintza linguistikoan Fishman-ek (1972) zehazten dituen lau motetan azkena hizkuntzen prestigioaren planifikazioa (irudiarena) da, markarekin eta berau eraiki eta mantentzeko langintzarekin bete betean lotzen den kontzeptua.
2023
‎1) zoriontasunaren bilatzea, 2) ekintzarik eta egiterik zuzenenaren hautatzea, 3) norberaren baitaren ezagutza, 4) sentimen pertzepziotik datorren jakintza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia