2004
|
|
Zalantzak zalantza, badira arrazoiak defenditzeko sentimenetatik
|
datorkigun
informazioak baduela zerikusirik Niregandik kanpo existitzen den mundu fisikoarekin. Lagun batekin kaletik jardunean noala galdegiten hasten banaiz gorputz hau nirea ote den, niri (nire arimari, nire arrazoimenari) dagokidan ala ez, eta bere bidez jasotzen ditudan berriak kanpoko mundu fisikoari dagozkion ala ez, laster izan ahal izango dut erantzun positibo bat, labaindu eta takateko bat hartzen badut, edo, leunago esateko, estropezu egiten badut kaletik datorren eta maitekiro agurtzen nauen lagun batekin.
|
|
Zer dela eta hori guztia? Ukatu behar al diogu balioa erabat sentimenetatik
|
datorkigun
informazioari?
|
2007
|
|
Ezagutzaren azken oinarria sentsuak balira. Condillac-en jarraitzaileek eusten duten bezala, «Ideologoek»?, ezagutzaren azken oinarri unibertsalki berdinik, nonahi eta betiko ziurrik ez legoke; hots, ez legoke zientziarik. Sentsuetatik
|
datorkigun
informazio guztia, horrela, bakoitzaren arabera baldintzatua denez gero, ziurtasuna, ordea, zer hori denontzat baldingabekoak behar duenez bermatu, ezagutza edo zientziaren azken fundamentuak sentsurik gabeko edo sentsu datuetatik aparteko elementuetan etzan du, haiei ziurtasunaren zimentua emateko: hots, esango du Kant-ek, adimenaren «berezko kontzeptu» edo forma unibertsaletan, innatoak horiek, unibertsalak.
|
2009
|
|
Gorputzarekiko sentikortasun ez horrek eragingo du sakonki sintomafisikoen pertzepzioan. Proposatu da generoaren araberako balio honek eraginhandia duela gizonezkoek erakusten duten hilkortasun prebalentzia nabarmenean, gorputzetik
|
datorkigun
informazioa ez prozesatzean ez direlako behar diren osasunneurriak hartzen (Courtenay, 2000; Martinez et al., 2006). Gaixotasun fisikoezgain, gorputzetik datorren informazioa ez ulertzeko joerak eragina du ere osasunmentalean.
|
2011
|
|
Landa eremuan bizi indar etnolinguistiko nabarmenagoa dute eremu urriko mintzairek oro har. Indiatik
|
datorkigun
informazio hau lekuko: –Mundatar (hizkuntz) familia eta dravidar familia aztertuz gero, adibidez, hauxe ikusten da garbi:
|
2015
|
|
Ingurunetik
|
datorkigun
informazioa zentzumen organoen bidez jasotzen dugu, organo
|
|
Ikerketa honen aztergai nagusia, baina, antzekotasunaren muina da, semantika. Azken horrek gizakiokerrealitatetik
|
datorkigun
informazioa egituratzeko hainbat prozesu kognitibotan parte hartzen du, eta, ondorioz, gure adimenaren gakoetako bat da.
|
2016
|
|
Ingurunetik
|
datorkigun
informazioa zentzumen organoen bidez jasotzen dugu, organo horiek dira kanpo estimuluen (argia, soinua, zaporea) errezeptore edo hartzaileak.
|
2017
|
|
Beste era batean esateko, euskaraz hitz egiteak ez du automatikoki eta halabeharrez pertsona bat euskaldun egiten. [?] Bigarrenik, hizkuntza hitz egite hutsarekin ez da ziurtatzen hiztun legitimoa, benetakoa, izatea, hau da, hizkuntza hitz egitea ez da nahikoa hiztun legitimo bezala sentitzeko, norberak hautemateko edo hautemana izateko? 140 Horra Ane Ortega eta gainerako kideen ikerketatik
|
datorkigun
informazioa.
|
2018
|
|
norberaren blokearen ekintzak bidezko defentsan egindakoak zirela, baina bestearen ekintzak bere izaera erasotzailetik sortzen zirela. Orduan, bestearen ekintzei buruz
|
datorkigun
informazioa estereotipoen bidez filtratu, interpretatu eta gogoratzen da. Horrela, bere aldearen ekintzak etikoak ziren estatubatuarren ikuspuntutik, eta, beraz, errepresaliak etikoki justifikatuta zeuden; jakina, sobietarrek berdin pentsatzen zuten beren aldetik.
|