Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2023
‎Tributu administrazioak ezarritako administrazio doktrina hori loteslea da Administrazioarentzat soilik, ez ordea, organo judizialentzat ezta tributu betebeharpekoentzat. Hala ere, administratuarentzat interesgarria da oso arauaren zalantzazko interpretazioaren kasuan Administrazioaren irizpidea ezagutu daitekeelako ; horiek horrela, betebeharpekoak bere jarrera Administrazioaren irizpidera egokituz gero, lasaitasun apurra izango du bere egintzen ondorioei begira. Horregatik, administrazio doktrina argitaratu behar da eta Zuzenbideko iturrien antzeko zabalkundea izan behar du.
‎Tributu betebeharren ikusaldetik helduta, tributu kredituan hartzekodunaren egoera duen erakundea da subjektu aktiboa. Dena den, kontzeptu hori zabaldu behar da, betebeharra ordaintzeaz bestelako harremanak ekar ditzakeelako tributuak, edota beste prozedura batzuen bidez gauzatu daitekeelako tributu hori; izan ere, batzuetan, halako harreman edo prozeduren alde pasiboan, ez dago tributuaren zorduna. Horren guztiaren ondorioz, subjektu aktiboaren kontzeptuan sartu behar ditugu kasu batzuk, kasuon araubide juridikoa betebeharren alorretik kanpo gelditzen bada ere.
‎Zenbatekoa zehazteko abiaburua ez da tributu zorra, ezpada tributu kuota soilik, errekarguak eta berandutze interesak kenduta. Arean bere, zehapenak ezin dira aintzat hartu iruzur egindako zenbatekoa zehazteko, zehapenok eta delituaren ondoriozko zigorrak bateraezinak direlako, eta ikusi dugun moduan, prozesu penala dagoenean ezin daitekeelako administrazio prozedura zehatzailea hasi edo jarraitu, eta zehapen prozedura amaitu behar delako.
‎Prozedurak amaitzeko bide arrunta ebazpen idatzia izan ohi da; ebazpen hori, gainera, modu automatikoan ematen den erantzuna izan daiteke, prozeduran honela ezarri bada. Ebazpen automatikoak emateak badu arriskurik betebeharpekoaren eskubideen kaltetan administrazio egintzen arrazoiketa akastuna izan daitekeelako ; hortaz, ebazpen automatikoen erabilera tentuz egin behar da.
‎Prozedurari buruzko arauetan ez bada ezartzen gehieneko eperik, sei hilabete baino lehen ebatzi behar da. Salbuespenez, premiamendu prozeduran ez dago gehieneko eperik aurretiaz ezin daitekeelako jakin zordunaren ondasunen aurkako exekuzio derrigorra zenbat iraungo duen; premiamendu prozedura luzatu daiteke Administrazioak duen kobratzeko eskubidearen preskripzio epean zehar. Honela zenbatuko da epea:
‎Administrazioak behin behineko likidazioa eman behar du, eta hortik aurrera zergadunaren aldeko berandutze interesak sortuko dira, aurreko lerrokadetan azaldu bezala. Gipuzkoa aldendu da gainerako bi Lurralde Historikoetako arauketatik, prozedura hau erabil daitekeelako autolikidazioaren bidez45 hasi bada edota eskaeraren bidez hasi bada; baita baieztatu duelako ere, izapide gehiagorik gabe, eskatutako itzulketa modu" automatizatuan" egingo dela, autolikidazioa eta eskaera behar bezala bete badira. Hala ere, Gipuzkoako TFAOren 120 artikuluak jasotako automatizazioaren bidez aipatu nahi bada behin behineko likidazioaren jakinarazpena ez dela egin edo likidazio proposamena ere aurretiaz ez dela eman, orduan esan behar dugu ez dela batere aldendu Arabako TFAOren 98.4 eta 126.1 artikuluetan eta Bizkaiko TFAOren 100.4 eta 124.1 artikuluetan ezarritakotik, bi lurraldeotan likidazio proposamena aurretiaz emateko beharra eta behin behineko likidazioa jakinarazteko beharra bazter utzi dituztelako, baldin eta eskatutako kopurua benetan itzuli den kopuruarekin bat badator.
‎Horrenbestez, eta delitua burutzeko ordainketarik ez dela egon behar jakinda, delitu hau tributu iruzurraren delituarekin pilatzen denean, hots, ZKren 305 Artikuluko delituarekin pilatzen denean ordaindu gabeko zorrak 120.000 euroko gutxienekoa gainditu duelako, Ogasun publikoaren aurkako delituaren zigorra soilik ezarriko da, arauen arteko pilaketa gertatzen delako. PEREZ ROYOk adierazi duenez, pilaketa hori kontsuntzio irizpidearekin konpondu litzateke kontabilitate delitua ezin daitekeelako modu lokabean izan. Osterantzean, tributu iruzurreko delitua ezin bada zigortu ez delako gutxieneko zenbatekora heldu, ZKren 310 artikuluaren ondorioz zigortu daiteke jokabidea.
‎Zerga bilketako prozeduraren barruan, zorduna kaudimengabea dela adieraztean eta kreditua kobraezina dela kalifikatzean, kontuetan kredituaren baja ematea arautu da, ezin daitekeelako kreditua kobratu premiamenduzko administrazio prozeduran.
‎Aurreko horiek ohiko kasuak badira ere, berandutze interesak sortzen dira ordainketa geroratu edo zatikatzea onartu denean, konpentsazioa onartu denean, egintzaren eragingarritasuna eten denean administrazioarekiko auzi errekurtsoan ala administrazio berrikuspeneko errekurtso batean (zehapenei dagokienean salbu, ezin daitekeelako berandutze interesik eskatu administrazio bidea agortu duen ebazpena jakinaraztean irekitako epea, hau da, zorra ordaintzeko borondatezko epea, amaitu arte).
‎75 Interesdunaren mesedetan egiten bada izan ezik, halakoetan ebazpena zuzenean jakinaraz daitekeelako . Prozedura interesdunak eskatuta hasi bada, ostera, entzunaldia ere bazter utz daiteke, baldin eta ebazpena eman bada interesdunak berak aurkeztutako froga, alegazio edo egitateetan oinarrituta, halakoak prozeduran aintzat hartu diren bakarrak izanda. ebazpenen aurka berraztertze errekurtsoa eta erreklamazio ekonomiko administratiboa jarri ahal izango dira.
‎Bestalde ere, noizean behin tributu arauek Estatuko Aldizkarian argitaratu baino lehen ondorioak sortzen dituzte, hots, araua indarrean jarri aurretik gertatutako egitateen gainean ondorioak dituztenean; horrela gerta daiteke lege proiektua Gorte Nagusien Aldizkari Ofizialean argitaratzen denean. Teknika hori Konstituzioaren aurkakoa izan ez arren, ezin daiteke usuegi erabili, konstituzio printzipioak hauts daitezkeelako (esaterako, ekonomia ahalbidearen printzipioa) eta, batik bat, herritarren eta botere publikoen artean egon beharreko konfiantza apur daitekeelako . Nolanahi den ere, arazo hori sakonago jorratuko dugu atzeraeragina aipatzen dugunean.
‎Edonola ere, kontratu modalitate bakoitza aztertzeari ekin aurretik, lan kontratuari estu lotutako bi egoera zehatzi erreparatuko diegu, hots, lan kontratua egin aurreko egoerari, alderdiek kontratua egin aurretik edozenbat prestatze egintza gauza ditzaketen neurrian, eta probaldiari, azken horren bidez kontratua baldintzapean gera daitekeelako .
‎Eta lan zuzenbidearen oinarriari estu lotuta daude lan zuzenbidearen eginkizunak, azken horiei esker gauza daitekeelako hura.
‎Horretan aitzindari izan ziren Martin Mateo eta Sosa Wagner autoreak. Lehenengoaren esanetan, ezin daiteke egin autonomia politikoaren eta administratiboaren arteko bereizketa zorrotza, legea aplikatzean funtzio betearazle aseptikorik ezin daitekeelako egin, hau da, botere betearazleak legea betetzean hori interpretatu behar duelako eta horretan izaera politikoa derrigorrez sartzen delako. Toki korporazioek politika egiten dute ikuspuntu ideologiko batetik17 Bigarren autoreak aldiz, haratago doa eta hitzez hitz hurrengoa adierazten du:
‎Zergatik? Osotasuneko kontrolik ezin daitekeelako egin, kontrola baino zaintzaren adintxikitasunean sartuko ginelako, eta, hori horrela, zaintzailearen eskutik udal jardueren gaineko ikuskaritza sistema ezberdinak legez kontrakoak izango dira.
‎Baina, lehen adierazi den bezala, Estatuaren kasuetan batzutan finantza zaintzako organo eskudunaren aipamena egiten da eta beste batzuetan Estatuari zuzeneko aipamena egiten zaio. Logikoa dirudi, batzuetan toki erakunde batzuen gaineko finantza zaintzako organo eskuduna autonomia erkidegoa izan daitekeelako eta beste toki erakunde batzuena Estatua izan daitekeelako. Ildo horretatik, zorpetzeari eta beste gai batzuei buruz kontrola aipatzerakoan zuzenean Estatuak gauzatzen duen kontrolari buruz hitz egiten dugu.
‎Baina, lehen adierazi den bezala, Estatuaren kasuetan batzutan finantza zaintzako organo eskudunaren aipamena egiten da eta beste batzuetan Estatuari zuzeneko aipamena egiten zaio. Logikoa dirudi, batzuetan toki erakunde batzuen gaineko finantza zaintzako organo eskuduna autonomia erkidegoa izan daitekeelako eta beste toki erakunde batzuena Estatua izan daitekeelako . Ildo horretatik, zorpetzeari eta beste gai batzuei buruz kontrola aipatzerakoan zuzenean Estatuak gauzatzen duen kontrolari buruz hitz egiten dugu.
‎Autore batzuen artean, SERRANO ORTEGA barne, EFP egin da aurreko ekitaldia ixterakoan arau fiskalak betetzen ez direnean, eta horrela indarreko ekitaldian eta hurrengoan arau fiskalen bidera bueltatzeko neurriak hartuko lirateke531 Modu eskematiko batean esateko, n ekitaldi ekonomikoan n ekitaldia likidatzean arau fiskalak apurtzen badira n ekitaldian onartuko da EFP n eta n+ 1 ekitaldietan arau fiskalen bidera bueltatzeko. Iritzi horrek logika guztia dauka, ekitaldiko benetako emaitzak ekitaldia likidatutakoan ateratzen direlako eta beste guztia aurreikuspenez josita dagoela ulertu daitekeelako . Beste autore batzuek, ordea, GRAJAL CABALLERO bezala, ez dira iritzi honetakoak532 Horien iritziz, ez da AEFJLOn likidazioa edo ekitaldia ixtea, aipatzen eta edozein aurrekontu egonkortasunaren helburuen ebaluazioaren ondorioz ez betetzea gauzatzean EFP egiteko betebeharra sortuko da.
‎Informazioa ematearen ondorioz eman daiteken errekurtsoa ikusirik kalteak handiak izan daitezke toki erakundearentzat, aurrekontua deuseza izan daitekeelako eta, holan bada, aurrekontu horren arabera hartutako erabakiak deusezak izango dira ere. Eraginak oso kaltegarriak izan daitezke.
‎MEDINA GUERREROren hitzetan: " Hau horrela, xedapenaren hitzetatik ondoriozta daikeenez, orain arte TAOLaren 25 artikuluak gutxieneko berezko eskumen batzuk zehazten zituen, sektoreko legegilearen erabakien bitartez handitu zatekeena; orain gehieneko xedapena da, xedapen horren helburua bakarrik izan daitekeelako udalerriek berezko eskumenak izateko esparru materiala ixtea" 97.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia