Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2007
‎Erabilera euskara ez galtzeko behar dugun gauza bat da. Euskara ikastea konpromiso pertsonala ere baden neurrian, egiten ari garen esfortzu guztiak erabilgarritasun konkretu batera eramaten ez bagaitu, onerako baino frustraziorako eta denbora galtzearen sentipenerako bide ere izan daitekeelako .
2008
‎Aipatutako teknologia bakoitzak aldeko eta aurkako ezaugarriak ditu, RBMTk hizkuntzalarien eta ingeniarien lan handia eskatzen du, eta nekez lortzen da hobekuntza muga batetik aurrera. SMT oso teknologia erakargarria da hasiera batean, itzulpenen bildumak edukiz gero, lan gutxirekin hasierako sistema txukuna azkar egin daitekeelako hizkuntza bikote batzuetarako. Baina aurretik aipatutako mugekin topatuz gero (itzulpenen bilduma mugatua eta hizkuntzen ezaugarri desberdinak eta hurrenkera librea) lantegi zaila da.
‎Horixe da, hain zuzen ere, beste datu interesgarri bat, bi arrazoirengatik: bata, benetako egoera eta indarren banaketa nolakoa den zinez ikus daitekeelako neurri handi batean, eta bestea, Interneti buruzko apustu eskasa eta beldurtia euskal erakundeen aldetik. Salbuespen batzuekin:
2009
‎Komunitate hauen ezaugarri nagusia, beste batzuen aldean, beren arintasuna da: arinak dira, batetik, norbera taldera sartu eta taldetik atera errez egin daitekeelako ; eta arinak dira, norberaren inplikazioa txikia izaten delako. Komunitate hauek, bestalde, taldekideen interesen arabera eratzen dira, ez tradizioaren edo baldintza estrukturalen arabera.
‎• Eremu fisikoaren batasuna edo jarraitasuna berreskuratzea eta bermatzea, ezinbestekoa izan daitekeelako eskualdea ardatz duten jarduerak garatzeko.
‎Autopistak eta autobiak erruz ugaritzen ari dira (Supersur errepidea, korridoreak, Maltzaga Urbina, Donostialdeako saihesbidea, erreien emendatzea eta abar), besteak beste, urbanizatze sakabanatua, hiri barreiatua (txaletak, baserri bestelakatuak, elkarri atxikitako etxeak...) bultzatu eta bideragarri egiteko. Errepideen erresuma horrek biziki errazten die hiri kumei herri euskaldunetan bigarren etxebizitzak erostea edo eremu horietara emigratzea, lantoki, aisia leku eta kontsumotokietara erraz irits daitekeelako euskal gune horietatik. Hala, herri euskaldunak hiriaren luzapen bihurtzen ari dira; batzuetan, baita asteburuko aisia leku ere.
‎Errepideen erresuma horrek biziki errazten die hiri kumei herri euskaldunetan bigarren etxebizitzak erostea edo eremu horietara emigratzea, lantoki, aisia leku eta kontsumotokietara erraz irits daitekeelako euskal gune horietatik.
2010
‎Egun, identitatea eta lan karrera gero eta bereiziagoak agertzen ari dira edo agertzen hasiko dira, lan finkoak (seguruak eta iraunkorrak) gero eta urriagoak direlako. Lan harremanen testuinguru berrian, kontratu finko batek ez du ekartzen lan finkoa, lehenengoa errez desager daitekeelako . learen hurbiltze psikologikoa eta soziala kontuan hartzen badugu kontsumo testuinguru zehatzean (erabilera), eta merkatu zehatz batean (erakundean), bertan mezu, proposamen, ideia, gonbite, komunikazio, agindu, trebakuntza, ezagutza, e.a. kontsumitzen baitira. Eta hauek kontsumituak izateko pertsuasio estrategiak aplikatzen dira.
‎Egun, identitatea eta lan karrera gero eta bereiziagoak agertzen ari dira edo agertzen hasiko dira, lan finkoak (seguruak eta iraunkorrak) gero eta urriagoak direlako. Lan harremanen testuinguru berrian, kontratu finko batek ez du ekartzen lan finkoa, lehenengoa errez desager daitekeelako . Lelo berria malgutasuna dugu.
‎Alderantziz, euskal hezkuntza sistemak eroso konbinatzen ditu bertako ondare hizkuntza, 2H eta atzerriko hizkuntza ikastea, hezkuntza elebiduna eta eleaniztuna, eliteko eleaniztasuna eta folklorikoa, hizkuntza eta edukien integrazioa, eta abar. Horrela, ‘Continua of Multilingual Education’ proposamenak ikuspegi holistikoa erabiltzea dakar, mugarik gabekoa eta dikotomiak gainditzen dituena, eta erakargarria modu malguan erabil daitekeelako munduko beste edozein testuingurutan. Proposamenaren nondik norakoak azaltzen laguntzeko, hezkuntzan ohikoak izan diren zenbait muga azaleratu ditu egileak adibide moduan.
2011
‎Baina, hala ere, baliagarria da. Beraz, esango nuke denon beharrak ase gabe geratzen direla, alde batetik edozein arlotan hori baino askoz gehiago sor daitekeelako . gainera, kontuan izanda beste hizkuntza batzuetan zer dagoen, geu ere horretara heldu gura izanez gero, oraindik lan asko egiteko dagoela konturatzen gara. Nolanahi ere, dagoena erabiltzen hasten baldin bagara, horrekin ere aurrerabide handia egingo dugu.
‎Gure ustez, erabilitako item horietan, zeharbidez, inkestaren xedea zein izan daitekeen eta inkestagileen ikuspegia nolakoa den antzeman daitekeelako .
‎Irakurleak bere ondorio propioak atera ditzakeela uste dugu. Iritzi orokorra, pertzepzioak, jarrerak eta hizkuntza politika azpiatalak Politika (1.1 atala) adierazburura bildu ditugu. gure ustez, erabilitako item horietan, zeharbidez, inkestaren xedea zein izan daitekeen eta inkestagileen ikuspegia nolakoa den antzeman daitekeelako .
‎(Arratibel 1999, Azurmedi et al. 1998a, 1998b, 2008a, 2008b, 2005, etxeberria 1999, eusko Jaurlaritza 2001, 2008, garcia 2001, Ibarraran et al. 2007, Idiazabal & kaifer 1994, Larrañaga 1995, Larrañaga et al. 2010, Lasagabaster 2003, Martinez de Luna & Berrio otxoa 2000, usurralde 2004). Baina lan hau bereziki interesgarria eta era berean berritzailea da, besteak beste; aztertzen duen eragin taldea euskaldundu ez dena delako, erabilitako metodologia.... eragin talde hau aztertzea interesgarria eta aldi berean estrategikoa izan daiteke, euskararen normalkuntza prozesurako eragile giltzarri izan daitekeelako .
2012
‎Beraz, zergatik ez da erdaldun batentzat erakargarria izango euskarazko kultur adierazpide bat antzeko kultur adierazpide arrotza erakargarria bada? ezagutzen ez dena, nekez hautatu daitekeelako , ezagutzen ez dena, nekez gozatu daitekeelako, ezagutzen ez dena, nekez maita daitekeelako. erdarazko kultur adierazpenak nagusi diren eremuetan, adierazpideon antolatzaileekin harremanetan jarri eta euskarazko kultura adierazpideei zein leku eman eztabaidatu genezakeela uste dugu, beti ere, antzeko adierazpideak izatea hobetsiz.
‎Beraz, zergatik ez da erdaldun batentzat erakargarria izango euskarazko kultur adierazpide bat antzeko kultur adierazpide arrotza erakargarria bada? ezagutzen ez dena, nekez hautatu daitekeelako, ezagutzen ez dena, nekez gozatu daitekeelako , ezagutzen ez dena, nekez maita daitekeelako. erdarazko kultur adierazpenak nagusi diren eremuetan, adierazpideon antolatzaileekin harremanetan jarri eta euskarazko kultura adierazpideei zein leku eman eztabaidatu genezakeela uste dugu, beti ere, antzeko adierazpideak izatea hobetsiz.
‎Beraz, zergatik ez da erdaldun batentzat erakargarria izango euskarazko kultur adierazpide bat antzeko kultur adierazpide arrotza erakargarria bada? ezagutzen ez dena, nekez hautatu daitekeelako, ezagutzen ez dena, nekez gozatu daitekeelako, ezagutzen ez dena, nekez maita daitekeelako . erdarazko kultur adierazpenak nagusi diren eremuetan, adierazpideon antolatzaileekin harremanetan jarri eta euskarazko kultura adierazpideei zein leku eman eztabaidatu genezakeela uste dugu, beti ere, antzeko adierazpideak izatea hobetsiz.
‎Don Byrnek, pertsonen arteko erakargarritasuna aztertzen aditua denak, erakutsi zuen gehienetan, iturria eta hartzailea erreferentziatalde berekoak izatea baino eraginkorragoa dela, pertsuasioaren ikuspuntutik, aktitude, sineste edo balio antzekotasuna. Nolanahi ere, ez da komeni erabateko bereizketa egitea bi antzekotasun mota horien artean, batzuetan bata bestearen ondorio zuzena izan daitekeelako . Gizarte psikologoek badakite bi pertsona edo gehiago talde bereko izateak aktitudeak partekatzera eraman ohi dituela, eta horrek sendotu egiten dituela haien artean pertzibitzen dituzten antzekotasunak eta, ondorioz, baita erakargarritasuna ere (Briñol eta beste, 2001).
2013
‎— Aniztasuna ona da, baliotsua delako eta ondarea moduan hartu daitekeelako , baita kultura eta hizkuntza ezberdinekiko ere; balore honek: 1) kultura eta hizkuntza bakoitza mantentzea suposatzen du, eta hau lortuz, 2) baita eleaniztasunaren alde jokatzen du ere;
‎— Kultura eta hizkuntza bakoitzean funtzio esklusibo eraginkor batzuk gordetzea (batzuetan diglosia bezala ulertu ohi dena, ukipen egoeratan, nahiz eta ez beti horrela izanez); baita transmisioa ziurAniztasuna ona da, baliotsua delako eta ondarea moduan hartu daitekeelako , baita kultura eta hizkuntza ezberdinekiko ere; balore honek: 1) kultura eta hizkuntza bakoitza mantentzea suposatzen du, eta hau lortuz, 2) baita eleaniztasunaren alde jokatzen du ere.
2014
‎Beraz, egiteari baino eragiteari eman nahi dio garrantzia elkarteak, hain zuzen ere, euskararen erabilerari erreparatuta, hori iruditzen zaielako egin beharrekoa. Honen harira, Atxutxiamaika Saileko arduradunak aipatzen du, oso garrantzitsua dela haurrengan eta hauen gurasoengan eragiten ahalegintzea, modu honetan, bide berri bat zabal daitekeelako : eragina jasotakoek beste zenbaitengan eragitea gero.
‎Datu nahiko onak dira, eta Zumaiako zuzendari edo arduradun batzuk hizkuntza liderrak direlako izan daiteke, agian. Hori babesteko, lagungarria litzateke jarraibide edo aholku batzuk ematea, euskaraz ez dakien bat egoteagatik bakarrik talde oso baten hizkuntza erraz alda daitekeelako , arduradunak hala proposatzen badu.
‎Hori aintzat hartuta, atal honetan Euskaratik Kulturara bidaiatxo bat egitea proposatzen dizuet; beraz, esparruz esparru sare horren ikuspegia aztertuko dugu, denetan egin daitekeelako zerbait euskal kultura bultzatzeko. Taldeen unibertso edo ekosistema horri begira, galdera hauei erantzuten saiatuko naiz:
2015
‎eragin eremuan elkarteak egongo balira, horietan hizkuntzari dagokionez, proiektuaren edota jardueraren eraginez aldaketarik emango den aztertu nahi da. Elkarte berriak sor daitezkeelako, elkarteetara jende berria tor daitekeelako ...
‎Guretako fase bat bukatzen da, honekin ikus daitekeelako nola landu ahozkoa gelan. Guk proposamen bat egin dugu eta proposamen hori denboran aztertu eta egokitu dugu gure helburuak lortzen ez badira; proposamen irekia da, eta, beraz, alda daitekeena.
2016
‎Jose Anjel Aldai – Hizkuntzen ahozko erabilera Aiako kalean eta leku publikoetan gazteen artean ez dela halakorik ikusi, baina uste dut gaztelaniaren erabilera handiena dutenak, ikasten edo lan egiten Aiatik kanpo denbora gehien ematen duten helduen artean ditugula, hain zuzen helduen artean gaztelaniaz %28, 6 entzun baititut eta kode aldaketa egiten ia %14 Datuak adierazgarriak direlakoan nago gainera, elkarrizketa guztien hiru laurden pasatxo adin talde horren presentzia dutenak direlako. Halaber, hipotesia berretsi duelakoan nago haurren artean eta adinekoen artean euskararen erabilera maila altuak ikusteak, pentsa daitekeelako horiek izango direla Aiatik gutxien irtengo direnak.
‎Datu hutsa ala joera den ikusteko adi egon dugu. Are gehiago, badirudi datu hau interesgarria izan litekeela, ehuneko batetik gora euskaldun berriak egitea gero eta zailagoa izan daitekeelako . Edonola ere, sabaiarena denbora kontu bat baino ez da4.
2017
‎15 Garrantzitsua iruditzen zait ikusi den bezala autentizitate maila hain altua daukan hika hitz egitera edonor heldu daitekeelako eta ondorioz" autentiko" izatera baita ere. Hau da, euskaldun petoa izateko ez dago zertan euskaldun zahar etxetik euskara jasotakoaizan beharrik.
‎...ldagairekin datuak gurutzatu (sexua, adina, lehen hizkuntza). horrela, lan zientifiko bati dagozkion urratsak jarraitu ditu (ikerketa objektua definitu, helburuak finkatu, marko teorikoa eraiki, hipotesiak egin, eta abar), finean emaitzak eta ondorioak ateratzeko. nola den ere, lana interesgarria da, ondorio horiek eskaintzeaz gain, baduelako metodo berritzailetik ere, eta, akaso, erabilgarri izan daitekeelako beste eremu batzuetan ere. hori da beraz, emaitza zehatzez gain benetan interesgarri agertzen dena. zenbakiari amaiera emateko Leticia Garciak, Nekane Arratibelek eta Asier Irizarek egindako" Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak" lana argitaratu dugu. ikerketan, ikasle horien hizkuntza ohiturak, jarrerak eta euskararen gaineko diskurtsoak aztertu dituzte, erabileran duten eragina ezagutzeko. ikerketa lehendik antzemandako irudikapen batetik abiatu zuten, alegia, ideia zabalduta zegoen ikasleek ezagutza maila ona izan arren, erabilera murritza zutela. beraz, ikerketarako metodologia kuantitatiboa eta kualitatiboa uztartuz, kale neurketaren metodoa erabiliz, galdetegi soziodemografikoa eta eztabaida saioa eginez bildu dituzte ikerketa datuak, aurreideia hori kontrastean jartzeko. horrela, datu errealak biltzeaz gain, ikasleen ohituretan sakontzeko aukera izan dute, eta baita ikasleen identitatea zein den ulertzeko ere. azkenik, identifikatu ahal izan dituzte ezagutzaren eta erabileraren arteko tartean eragina duten hainbat faktore ere. irakurlearen esku geratzen dira artikulu guztiak, beraz, interesgarriak izango direlakoan.•
‎erabileraren inguruan egiten diren ikerketa nagusiek ez diote zehazki galdera horri erantzuten: ...boraz jarduten duen argitu gabe. hori guztia dela-eta, uste dut oso interesgarria izan daitekeela erabilera denboraren ikuspegitik aztertzea; batetik, hizkuntza bat erabiltzen igarotzen dugun denborak eragin zuzena duelako hizkuntza horretan aritzeko ohituran eta gaitasunean, eta horiek, era berean, erabileran bertan; bestetik, errealitateari bestelako toki berri batetik begiratzea baliagarri izan daitekeelako , gainerako ikerketek ematen ez duten informazioa lortze aldera. hala ere, argi izan behar da lan hau hasierako hurbilpen edo saiakera bat baino ez dela esperimentu bat, nahi bada, eta baliagarria izango dela, bere mugak aintzat hartuz, etorkizunerako ikerbide berriak ireki eta hobetua izateko proposamentzat hartzen den heinean.
2018
‎Euskara Planaren alderdi esanguratsu batzuetan ez da garapen maila alturik lortu tarteko ebaluazio honetan, hortaz bereziki sakondu litzateke haiengan, jauzi kualitatibo handia eman daitekeelako euskararen presentzia eta erabilera handitzeko. a) Zuzendaritza, buruzagitza eta bigarren mailako agintari guztien konpromisoa eta parte hartzea sendotzea
‎Euskara Planaren alderdi esanguratsu batzuetan ez da garapen maila alturik lortu tarteko ebaluazio honetan, hortaz bereziki sakondu litzateke haiengan, jauzi kualitatibo handia eman daitekeelako euskararen presentzia eta erabilera handitzeko. beti betetzen dituzte. Ahalegin handia egin da irizpideak azaltzeko triptikoak sortu eta hedatzeko, aldizkako bilerak antolatzeko irizpideei buruz, segimendua sistematizatzeko, eta abar, batez ere harrera, onartzeeta informazio unitateetan.
‎Hitanoa hizkera binarioa da guztiz, eta bi kategorien baitan —neska/ mutil— kokatu nahi ez duten pertsonentzat ez da izango baliagarria. Baliteke, norbait hiketaren aurka ere egotea; binarismoaren aldarrikapen linguistiko gisara interpretatu daitekeelako . Baina errealitate bat da, gaur egun eta Euskal Herriko feminismoaren baitan," emakume" kontzeptua, kategoria politiko gisara erabili, eta honekin identifikatzen den pertsona asko dagoela.
2019
‎Badakit ñabardura asko kanpo geratzen direla, baina eraginkortasunari begira, era honetako sailkapen funtzional bat erabiliko nuke. artikuluan egiten den sailkapenari begira, bestalde, Bz eta Bz multzoak ez nituzke idatzizko erabileraren arabera berezituko. eguneroko mintzajardun arrunta ardatz harturik, gerta daitekeelako , Bz n idatzizko erabilera altuagoa izatea Bz baino, udaleko hautetsien gaitasun edo jarrera linguistikoarengatik, lantegi motengatik edo bertako eragileen gaitasun jarreragatik, besteak beste. kanpotik etorritako populazio erdaldunari dagokionez, bestalde, multzo nagusi hauek bereiz litezke jatorri geografiko linguistikoari dagokionez: a) euskal herritik edo estatutik etorritako biztanleak. b) gaztelaniadun etorkin elebakarrak hegoaldean edo frantsesdunak iparraldean. c) europa mendebaldetik edo estatu garatuetatik hurbildutakoak. d) munduko beste lurraldeetatik etorritako etorkinak. eta herritarrekiko harremanei dagokienez, objetibatzen errazak diren aldagai hauek erabil daitezke, multzo horietan, barne sailkapen funtzionalak lortze aldera:
‎Bazterkeria akusaziorik ez jasotzeko ongi azaldu da" linguistikoki babestutako eremuak" zer diren eta berauen garrantzia argudiatu, etorri berriekiko politika egokiak garatu, eta aipatzen den aldagaia soilik linguistikoa dela nabarmendu. etxebizitzen gaia ere funtsezkoa da estabilizazio demografikoari begira. Funtsezkoa bezain konplexua eta ertz askotarikoa. ez horregatik, alde batera utzi beharrekoa. artikuluan, ekonomia edo hirigintza mailan sor daitezkeen paradoxak ere aipatu dira, erronka batentzat mesedegarri gerta daitekeena (arrakasta ekonomikoa), kaltegarria gerta daitekeelako beste batentzat (demografia). ez baitago soluzio sinple eta errazik! horiek irakurtzean gogora etorri zaizkit Irlandako gaeltach ak bisitatzean izan nuen desolazio sentsazioa edo aracilek bere garai onetan bota zigun esaldi hura:
‎Jarrera integratzaile eta motibazio sinbolikotik gertuago legokeela ulertu daiteke. Batez ere ingurune euskaldun batean bizi delako, eta komunitate horretako kide sentitzen dela ondorioztatu daitekeelako bere hitzetatik. Baina euskaraz hitz egiteko daukan motibazioari egokituko litzaioke motibazio hori, eta ez kantatzerakoan duenari.
‎Benetan adierazgarria da suediera, 10 milioi hiztunekin munduko 3 izatea artikulu kopuruari dagokionez. Ingelesarentzat erraza da lehena izatea, hainbeste hiztunekin, milioi biztanleko editore oso gutxirekin izan daitekeelako lehena. Baina azpimarratzekoa da hiztun kopuru gutxiko hizkuntzak hain goian egotea. hizkuntzaren bizitasunaren isla da taulan ageri dena, non gero eta hiztun gutxiagorekin artikulu nahiz editore gehiago, orduan eta bizitasun handiagoa. eta bizitasun hori oso handia da euskararen kasuan. era berean, aipatzekoa da eAen wikipediaren inguruko zenbait hitzaldi nahiz ekimen antolatu ohi dituztela bereziki ehuk nahiz euskal wikilarien elkarteak, berriro ere, bizitasunaren seinale.
‎Lehenik, beharrezkotzat dut gaitasun digitala, hizkuntza gutxitu bat internetera iristeko, bere hizlariak hura online erabiltzeko gai izan behar direlako. Gero, azpimarragarria ere bada borondatea, haren bidez beste zenbait hutsunetan eragin daitekeelako eta gogorik gabe ezin delako euskara zein beste edozein hizkuntza gutxitu digitalizatu, eta, azkenik, gobernu ahaidetasuna nabarmendu dut horren bidez ere beste hutsuneak bete daitezkeelako (finantziazio faltarena, esate baterako) nahiz hizkuntza gutxituek, zenbaitetan, haien garapen digitala baldintza dezakeen testuinguru politiko berezia dutelako.
‎Argi dago globalizazioaren ideiaren atzean zabaltasuna eta hedapena dagoela, eta hala berresten du Bidaurrazagak (1999). Berak globalizazioa zer den zehazteko zailtasuna onartzen du, ikerlari nahiz adituek oso era desberdinetan ulertzen dutelako kontzeptua, baina globalizazioaren ideia kapitalismoaren itxura inoiz baino zabal eta hedatzaileagotik datorrela dio. harok (2004) kontzeptua definitzeko zailtasuna bere zabaltasunean datzala dio, globalizazioa ikuspegi askotatik definitu daitekeelako : ekonomiatik, antropologiatik, soziologiatik, historiatik, filosofiatik...
2020
‎Komunitateen gaineko ikuspegi eta interbentzio holistikoa gomendatzen da, hori lankidetza mota guztien helburuentzat lagungarri suerta daitekeelako .
‎Era berean, gero eta ikus entzunezko gehiago saretik hedatuko direla jakiteak kezka eragiten du hizkuntza gutxiagotuak ditugun komunitateetan, egun bizi dugun desoreka are nabarmenagoa bilaka daitekeelako . Orain komunitate autonomoek ikus entzunezkoen eremuan duten arautzeko eskumen urria (irratia, telebista...) ezerezean gera liteke, espazio radio elektrikoaren gaineko eskumena estatuen esku dagoelako eta
2021
‎Euskararen lurralde estatus baten esperimentazioak egitura horren beharra oraino gehiago azaleratuko luke. Hura izan daitekeelako formula instituzional bakarra, behin behineko lurralde estatus horri behin betiko izaera emateko, Frantziako Estatu osora estatus hori zabaldu gabe.
2023
‎Lehenik, hizkuntzaren erabilgarritasuna eta garrantzia azpimarratu zutenak daude, jende berria ezagutzeko, oporretara joateko, euskaraz ez dakitenekin komunikatzeko (gaztelaniaren erabilera komuna seinaleztatuz)... balio duela, hizkuntza" handia" delako, gero eta jende gehiagok hitz egiten duelako eta milioika pertsonarekin hitz egin daitekeelako . Ondoren, gaztelaniaren izaera ludikoa azpimarratu zuten gazteak daude, hizkuntza hori batik bat aisialdiko jardueretan soilik erabiltzen dutenak.
‎Cormackek hainbat baldintza zehaztu zituen hizkuntza gutxituko hedabideen sorrerarako (Cormack 1998, 39). Hiztunen kopurua, hots, kontsumitzaile potentzialen kopurua, ez da faktore garrantzitsuena, txikia izanda ere, bestelako arrazoiengatik (besteak beste, politikoak) babes daitekeelako hedabide bat. Beharrezko baldintzen artean hedabidea sortzearen alde presionatuko duen kanpaina baten existentzia, lidergoa eta antolakuntza egokia daude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia