2012
|
|
Jada aztertutako Agustin Rechek mota honetako lanak egin ditu. Horrela, 1994 urtean sortutako Obras en el metro (taula gaineko olio pintura, 89 X 192 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular batetan gordea
|
dagoena
gaur egun) eta Euskalduna en ruinas (1993 urtean egina, hau ere taula gaineko olioa izanik, 50 X 100 cm-ko neurriak dituena eta artista beraren bilduman gordea dagoena, Bilbon) lanak aipa ditzakegu beste batzuen artean. Denbora tarte zabalean koka daitezkeen lanak dira hauek, ez aurreko puntuan aipatutako Lazkanoren Larrea koadroak bezala, denbora luzean ematen diren gertakizunak direlako.
|
|
«Superar el realismo formal y plantear contenidos de calado espiritual»9 Alicia Fernandezek dioskuna, artistak izenburuen bitartez uzten du agerian, eta salbuespenak salbuespen, ez diete agertutako elementu fisikoei erreferentzia egiten, baizik eta hiriko objektuetan Urrutikoetxeak islatzen dituen denbora edo ezaugarri moralei. Horren adibide Soledad habitada (1998 urtean eginiko lana, taula gaineko oihalean akrilikoz egina eta bilduma partikular batean
|
dagoena
gaur egun) eta Realidad diferida (1998 urtekoa, aurrekoaren material berberak erabilita, 36 koadro ezberdinez osatzen dena eta horietako bakoitzak 20 X 30 cm-ko neurriak dituena. Hau ere bilduma partikular batean dago gordea gaur egun) lanak ditugu beste batzuen artean.
|
|
biek ematen dute despistatuta daudela, beste zerbaitetan pentsatzen egongo balira bezala, alde egin nahiko balute bezala, edo imajinazioarekin lotuta egongo balira bezala. Horretarako espazio ezberdinak erabiltzen ditu artistak, Bilboko Areatza kasu, Bilbao (la bilbaina) lanean (mihise gaineko olio pintura, 162 X 195 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular batean gordea
|
dagoena
gaur egun), edota El Arenal al fondon (mihise gaineko olio pintura, 162 X 262 cm-ko neurriak dituena eta kasu honetan Bilboko Arte Ederren Museoan gordea dagoena 2002 urtetik) agertzen dena, 1990 eta 1999 urteetan eginiko lanak direnak. Horietan espazioa airetiko fantasiaren lurreratze pista moduko bat dugu, fantasiaren hegaldiena, La Unión y el Fénix eskulturari mitologiak ematen zion funtzio poetikoa berreskuratzen duena, eta ez momentuan izan zen merkatu sinbolo hutsaren zentzua emanez.
|
2014
|
|
Interneten artikulu bat aurkitu dut. Daniel Cohn Benditena da, Parisko 68ko maiatzeko iraultzaren liderrarena, Europako Berdeen Taldean
|
dagoena
gaur egun. Hara zer dioen paragrafo batean: –Azken hilabeteotan, Frantziak sei fragata saldu dizkio Greziari, 2.500 milioi euroren truke.
|
2015
|
|
Espazioak, ordea, paper biziberritua bete behar du, denborarekin batera, desberdintasun eta berezitasun espazialen kontzientzia handiagoa zabaltzen ari da eta. Estatua da, hortaz, krisian
|
dagoena
gaur egun ezagutzen dugun egituran: nazio estatua, alegia.
|