2007
|
|
“Euskaldunok geure etorkizuna erabakitzeko eskubidea dugula dio, baina horrelako gaietan ere erabakitzen da etorkizuna”. Lanak gelditzea eskatu dute, “eztabaida sustatzeko”, eta, gizartearen ezaugarriak eta
|
dagoen
trenbide sarea aintzat hartuz, “trenbide sarea diseinatzeko”.Jaurlaritzak “jarduteko modu horiek beste alor batzuetan errepikatzea ere” arduratzen du sindikatua.
|
2008
|
|
Getxo aldeko geltoki berria izango da egitasmoko lehenengo ekintza. Bidezabaleko geltokiaren ondoan
|
dagoen
trenbide gurutzea, Metro Bilbao ustiatzeko eta 1 lineako San Inazio Bidezabal tartean bost minutuko maiztasunak eskaini ahal izateko ezinbestekoa, Andra Marin egongo den geltoki berrira eroango da.
|
2009
|
|
Ehun eta hamar milioi euroko aurrekontua dauka, eta Zizur Nagusian eraikiko da. Sustapen Ministerioak eraikiko du, Adif enpresaren bidez. Egun Iru, errian
|
dagoen
trenbidearen lurrak, Iru, erriko kiribila deitzen dena, Iru, erriko Abiadura Handiko Kontsortzioari emango dizkiote. Trukean, Nafarroako Gobernuak doan emango dizkio Adif enpresari geltoki berria eraikitzeko beharrezkoak diren lurrak, eta berak egingo ditu desjabetzeak.
|
|
Baiona eta Donibane Garazi artean
|
dagoen
trenbidea berritzen hastekoak dira otsailean. Kanbo eta Baiona arteko trenbideko lurzoruaren gainean jartzen den legarrezko ohea berritzeko 18 milioi adostu dituzte.
|
2010
|
|
OrainRFF eta Pariseko Gobernuak trenbide lerro berriak egin nahi dituzte eta arrazoidesberdin baina komunengatik eragile soziopolitiko asko mobilizatzen ari dira (Pachon, 2009: 195)
|
dagoen
trenbidea hobetzearen alde baina AHTrentrenbide lerro berrien aurka, argudio ekonomiko, sozial, ekologiko eta demokratikoekin. Eta gorantz doan mugimendu sozial horrek bere sinergiak kutsatu ditzakeHegoaldean ere.
|
2012
|
|
Trenbide berria eraikitzen bada 60 bat etxalde inguru kaltetuak izanen dira, ados. Baina, adituek diotenez,
|
dagoen
trenbidea zabaltzeko eta babesteko, 1.000 etxebizitza bota dira. Beraz, ez da erraza.
|
2017
|
|
Oraingo trenbidea hobetzeko aukera ez dutela batere aztertu uste du Zelaiak eta merezi duen aukera dela ere nabarmendu du. " Ekonomikoki AHTak suposatuko lukeenaren erdia inbertitu litzateke Nafarroan
|
dagoen
trenbidea hobetzeko eta ez litzateke horren txikitzailea izanen ingurumenean", azaldu du.
|
|
>Akordio programatikoan jasotakoaren bidetik jotzeko asmoa du Nafarroako Gobernuak AHT azpiegitura adosterakoan. >Hitzarmen" egokia, Nafarroak dituen beharrei erantzunen diena eta finantziazio formula argiago" batekin lortu nahi du Barkosek. >UPNk ez du deus egin azken 25 urteotan AHTarekin: zaharkitua
|
dagoen
trenbide sarea dago, Europako estandarrak ez ditu betetzen eta ez du edukiera nahikorik.
|
2018
|
|
Hain zuzen Gure Esku Dago mugimenduak deitutako giza kate egunekoa. Mobilizazio amaieran, Troia inguruan N errepide bazterrean katea osatzen lagundu zuten hainbat herritar dituzue aipatu errepidea igaro ostean, Lasarte Oria edo Zubieta aldera jotzeko segidan
|
dagoen
trenbideko pasabidea zeharkatzen.Eguzkitik ohartarazi dutenez, igandean agerian geratu zen berriz, Troia inguruko pasabide honek herritarren segurtasunerako duen arriskua. " Mila lasarteoriatar baino gehiagok parte hartu zuten igandean Gure Esku Dagok antolatutako ekimenean. Osatu behar zuten kate tartea N errepidean zegoenez, horietako askok, zubietarrek bezala, Troiatik pasatu behar izan zuten, eta, tropelaren babesean eta GEDko antolatzaileen zaintzapean joan ziren arren, berriz ere bertatik bertara frogatu ahal izan zuten zer arrikutsua den pasagune hori.
|
2021
|
|
2018an adostu zuten Zarauzko Udalak eta Euskal Trenbide Sareak Zarauzko herriguneko tren geltoki berria egiteko proiektua idaztea. Iazko maiatzean itxi zuten hitzarmena, eta uda amaieran hasi zituen ETSk eraberritze lanak, eta horrekin batera, trenbidean hainbat obra egiten ere hasi zen. Lapurdi eta Mitxelena kaleen artean
|
dagoen
trenbide zatian obrak egiten dabiltza harrezkero, eta egungo trenbidearen alboan beste errail bat eraikitzen ari dira, Mitxelena kaleko bidegorria zegoen lekuan; zehazki, Zelai azpibidearen paretik Hegoalde kaleraino ari dira egiten trenbide bikoitza, eta inguru horretan dagoeneko ez dago bidegorririk. Horrek Mitxelena kaleko herritarren haserrea piztu du, izan ere, trenbidearen bigarren bidea etxebizitzen albo alboan geratzen da.
|
|
La Peñan, Bilbotik hegoaldera
|
dagoen
trenbidetik hurbil, Irusta izeneko auzunea zegoen. Guztira 1.668 pertsona bizi ziren, 290 etxebizitza eta 406 nukleo familiarretan antolatuta.
|
2022
|
|
Eta funtsezko arazoa zein den azaltzera etorri da… nor eta gure SNCF, RENFE eta Euskotrenen parekidea den Deutsche Bahn eko zuzendaria: egia dela azken hilabeteetan lau trenetik hiru beranduegi dabiltzala, Alemanian sartuta daudelako zaharkituta
|
dagoen
trenbide sarearen matxurak konpontzeko eta azpiegitura osoa modernizatzeko lanetan. Richard Lutzek gaineratu du egoera hau ez dela bideratuko gutxienez… 2030 urtea arte!
|
|
Gure zati bat galdu dugu. Berreskuratzea erabaki nuen, eta nire gelaren kanpoaldean
|
dagoen
trenbidearen plataforman gora eta behera ibiltzen hasi nintzen. Gora eta behera, nekatu nintzen arte, eta horrela berreskuratu nituen" hurbil" eta" urrun" kontzeptuen esanahia.
|
|
Abian doan itsasontzi erraldoia zaila da bat batean norabidez aldatzea, orain arteko norabideak indarra baitu. Eraikita
|
dagoen
trenbide batek ere zailtzen du erabateko aldaketa egitea, ibilbidea trenbide horretara lotuta baitago (lock in). Modu formalean esanda, existitzen diren azpiegiturek (eta ohiturek) aldaketak ekidin ditzakete.
|
2023
|
|
Izan ere, Berriozarren ongi dakite trenbide batek zer eragin dezakeen herri batean. “Trenbideak bitan zatitu du herria, eta gurea da herrialdean oraindik
|
dagoen
trenbide pasagune bakarrenetako bat”, erran du alkateak.
|
|
Horren guztiaren aurrean, EH Bilduk bere egin du tren sozialaren aldeko plataformak egindako proposamena: " Iruña eta Gasteiz arteko lotura orain arte
|
dagoen
trenbide trazatua errespetatuz eginen litzateke, hura guztiz eraberrituz. Trenbidea bikoiztuz bidaiarien eta merkantzien garraioa uztartu daiteke.
|