2000
|
|
Hura, ikusmira, zertxobait jakobinotik? lurraldearen ikusmira historiko kulturalera igaro da,, bertan eraiki eta politikoki onetsia, toleratua, kontrolatua eta sustatua? 23 den instituzio aniztasunaren irudira, gaur egun Ipar Euskal Herrian
|
dagoen
irudira hain zuzen. Estatuaren edo Kontseilu Orokorraren administrazio zerbitzuek deszentralizazio aski sistematikoa burutzen dute, Pauetik Baionara; era berean, elkartesozio ekonomiko ia guztiek dute antena bat gutxienez Baionan; azkenean, elkarteekberek bi ataletan banatzen dituzte beren departamendu egiturak, bata biarnesa, besteaeuskalduna.
|
2002
|
|
hasteko, irakasle ez funtzionarioaren irudia definitu eta sortu behar dela uste dugu, beti erebetebehar eta eskubide berdinekin, baina izendapen hierarkikoaren ordez, lan baldintza duinak bermatuko dituen parteen arteko kontratu iraunkor batean oinarrituz.Zer esanik ez, mota desberdinetako irakasleek izango duten desberdintasun bakarraunibertsitatearekiko lotura egiteko kontratu edo izendapenaren izaera juridikolaboralean egongo da, lanari eta ekimenei dagokienez betebehar eta eskubideberberak izan dituztelarik. Dena den, funtzionario izatea guztiz definiturikdagoenez, de facto definiturik
|
dagoen
irudi bakarra izanik?, proiektu berrianegin beharrekoa, izaera laboraleko kontratuaren definizioa eta espezifikazioakzehaztea da.
|
2004
|
|
Demokrazia klasikoarcn sorrcrari cta izacrari buruz. cgun
|
dagoen
irudi lar estereotipatuazalantzan jartzcn hastcn dcn liburu kritikoa.
|
2007
|
|
Baina harremanhorretan zerbait garatzen ari da haurraren baitan. Hala, seigarren eta hemezortzigarren hilabeteen artean, haurra, mugimenduei dagokienez heldugabea, beregandikkanpo
|
dagoen
irudi batekin identifikatzen hasten da, ispiluan erreala izan daitekeenirudi batekin edo beste ume batekin, bai eta amak igortzen dizkion mezuekin ere(, zein ederra zaren?,, nire bihotzeko kuttuna?, eta abar), haurrak horretarakobateratasun neurologiko eta motorrik ez badu ere. Identifikazio horri primarioa, duala, irudizkoa edo ispilu irudikoa esaten zaio, eta identifikazio hori Niaren etaondorengo identifikazio guztien jatorria izango da.
|
|
17.1 irudia. Seigarren eta hemezortzigarren hilabeteen artean, haurra beregandikkanpo
|
dagoen
irudi batekin identifikatzen hasten da (argazkia: L. Reizabal).
|
2011
|
|
Lacan-en ustez, kanpoko irudi baten irudikapenak harrapatzen du haurraren organismoa. Ispiluko irudiarekin edo beste haur baten irudiarekin identifikatzean, Salvador Dalí ri gertatzen zitzaion moduan, berarengandik at
|
dagoen
irudi batekin identifikatzen da haurra. Baina, beste haurrarekin identifikatzean, hark nahi duena nahiko du berak ere; hark mina hartzean, berak ere negar egingo du.
|
2012
|
|
Halaber, etika berria sortzeko orduan euren kulturetan inspirazioa bilatu delako hainbat kasutan (Deloria, 1999), indigena ekologikoaren irudia zabalduz. Oso hedatuta
|
dagoen
irudi horren eraikuntzan indigenek (Shepard, 1999) nahiz indigena ez direnek hartu dute parte, eta askotan herri indigenen irudi idealizatu eta esentzialistak zabaldu dituzte. Kultura indigenak berez kontserbazionistak direla dioen korronte esentzialistaren aurrean eszeptikoa agertzen da Smith (1999).
|