Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎Lekukoen oroimenaren inguruan ezinbestekoa da adinarekin narriadurarik gertatzen den ala ez aztertzea eta, hala bada, zein edukirekin gertatzen den jakitea. Ikerlan honen helbururik garrantzitsuena pertsona gazteen eta zaharren artean gertakizun bat gogoratzeko orduan ezberdintasunik dagoen ala ez aztertzea izan da. Horretarako, oroimen libreko proba batean informazio osoa eta zehatza gogoratzen duten aztertu da.
‎Gazteek zaharrek baino gehiago gogoratu zutenez, puntuazio zuzenak alderatzean soilik oroimenean izandako ezberdintasun kuantitatiboak aztertzen ari gara. Oroimen zuzenaren banaketan gazteen eta zaharren artean ezberdintasunik dagoen ala ez jakiteko, puntuazio zuzenak proportzio bihurtu genituen, parte hartzaileak gogoratutako unitate kopuru totalaren arabera. Emaitzak 2 taulan agertzen dira.
2012
‎Honako hauek hartzen ditu kontuan: denboran zehar aldaketarik dagoen ala ez, ekintzak iraupenik duen ala bat batekoa den, ekintza horretan helbururik dagoen ala ez, eta abar. Hori dela eta, ahalegin bat egin da aditzen sailkapena egiteko orduan sailkatze irizpideak argitzeko, eta kontuan hartu dira hiru ezaugarri hauek+/?
‎Honako hauek hartzen ditu kontuan: denboran zehar aldaketarik dagoen ala ez, ekintzak iraupenik duen ala bat batekoa den, ekintza horretan helbururik dagoen ala ez, eta abar. Hori dela eta, ahalegin bat egin da aditzen sailkapena egiteko orduan sailkatze irizpideak argitzeko, eta kontuan hartu dira hiru ezaugarri hauek+/?
2014
‎Arratiarren taldea, klaseetara piper eginda eta, tematu egin zen zeregin horretan eta bai lortu ere. Ez dakit UEUren artxibategian gordeta dagoen ala ez, baina egin zenetik 36 urtera ikustekoa litzateke haren itxura.
2016
‎Ebidentzia hauek oztopo bihurtu dira euskara zabaltzeko, baina unibertsitatearen barnean eta bereziki Kontabilitatearen arloko irakasgaietan ikertu behar da ea AOI metodologia aplikatzean euskara zabaltzeko oztoporik dagoen ala ez.
2023
‎Eskainitako baliabideak. Espazio eta denborei dagokienez ere ebaluatu behar dira; besteak beste, materiala eskuragarri dagoen ala ez (Depper et al., 2019; Menendez, 2020; Orta, 2014) eta kalitate berekoak diren emakume eta gizonezkoentzat (Davila, 2017). Bestalde, baliabide horiek nork eskura ditzakeen eta zer maiztasunekin jakitea garrantzitsua da (Depper et al., 2019; Menendez, 2020).
‎Hizkuntzaren azterketari dagokionez, sexismorik dagoen ala ez ikusteko diskurtsoak, oztopoak, terminoak eta bazterkeria dagoen aztertu behar dela diote hainbat autorek (Blanco Magadan et al., 2009; Davila, 2017; Fernandez et al., 2014; Global equality, 2018; McVey eta Harrison, 2019; O’Keefe, 2017; Orta, 2014;). Hala, diskurtsoa gainbegiratu behar da, gizonezkoei zuzentzen zaien edo emakumeen aktibazioa gizonen parametroetatik egiten den ikusteko (Orta, 2014; O’Keefe, 2017).
‎Ikonografian sexismorik dagoen ala ez ebaluatu ahal izateko, autore ezber dinek proposatu dute erabiltzen diren gorputz motak, argiaren erabilera, irudien estereotipazioa, protagonismoa, planoak eta soinua aztertzea (Blanco Magadan et al., 2009; Cuadrado, 2001, Davila, 2017; Esmeijer, 2020; Fullagar eta Francombe Webb, 2015; Global equality, 2018; McVey eta Harrison, 2019; Menendez, 2020; Piedra et al., 2020; Price, 2019; Rich... Hala, gorputz motak, jarrerak, somatotipoak (Piedra et al., 2020) eta emakumeen eredu guztiak ordezkatuta dauden ala ez aztertu behar da (Esmeijer, 2020; McVey eta Harrison, 2019; Price, 2019).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia