2010
|
|
Lekukoen oroimenaren inguruan ezinbestekoa da adinarekin narriadurarik gertatzen den ala ez aztertzea eta, hala bada, zein edukirekin gertatzen den jakitea. Ikerlan honen helbururik garrantzitsuena pertsona gazteen eta zaharren artean gertakizun bat gogoratzeko orduan ezberdintasunik
|
dagoen
ala ez aztertzea izan da. Horretarako, oroimen libreko proba batean informazio osoa eta zehatza gogoratzen duten aztertu da.
|
|
Gazteek zaharrek baino gehiago gogoratu zutenez, puntuazio zuzenak alderatzean soilik oroimenean izandako ezberdintasun kuantitatiboak aztertzen ari gara. Oroimen zuzenaren banaketan gazteen eta zaharren artean ezberdintasunik
|
dagoen
ala ez jakiteko, puntuazio zuzenak proportzio bihurtu genituen, parte hartzaileak gogoratutako unitate kopuru totalaren arabera. Emaitzak 2 taulan agertzen dira.
|
2012
|
|
Honako hauek hartzen ditu kontuan: denboran zehar aldaketarik
|
dagoen
ala ez, ekintzak iraupenik duen ala bat batekoa den, ekintza horretan helbururik dagoen ala ez, eta abar. Hori dela eta, ahalegin bat egin da aditzen sailkapena egiteko orduan sailkatze irizpideak argitzeko, eta kontuan hartu dira hiru ezaugarri hauek+/?
|
|
Honako hauek hartzen ditu kontuan: denboran zehar aldaketarik dagoen ala ez, ekintzak iraupenik duen ala bat batekoa den, ekintza horretan helbururik
|
dagoen
ala ez, eta abar. Hori dela eta, ahalegin bat egin da aditzen sailkapena egiteko orduan sailkatze irizpideak argitzeko, eta kontuan hartu dira hiru ezaugarri hauek+/?
|
2014
|
|
Arratiarren taldea, klaseetara piper eginda eta, tematu egin zen zeregin horretan eta bai lortu ere. Ez dakit UEUren artxibategian gordeta
|
dagoen
ala ez, baina egin zenetik 36 urtera ikustekoa litzateke haren itxura.
|
2016
|
|
Ebidentzia hauek oztopo bihurtu dira euskara zabaltzeko, baina unibertsitatearen barnean eta bereziki Kontabilitatearen arloko irakasgaietan ikertu behar da ea AOI metodologia aplikatzean euskara zabaltzeko oztoporik
|
dagoen
ala ez.
|
2023
|
|
Eskainitako baliabideak. Espazio eta denborei dagokienez ere ebaluatu behar dira; besteak beste, materiala eskuragarri
|
dagoen
ala ez (Depper et al., 2019; Menendez, 2020; Orta, 2014) eta kalitate berekoak diren emakume eta gizonezkoentzat (Davila, 2017). Bestalde, baliabide horiek nork eskura ditzakeen eta zer maiztasunekin jakitea garrantzitsua da (Depper et al., 2019; Menendez, 2020).
|
|
Hizkuntzaren azterketari dagokionez, sexismorik
|
dagoen
ala ez ikusteko diskurtsoak, oztopoak, terminoak eta bazterkeria dagoen aztertu behar dela diote hainbat autorek (Blanco Magadan et al., 2009; Davila, 2017; Fernandez et al., 2014; Global equality, 2018; McVey eta Harrison, 2019; O’Keefe, 2017; Orta, 2014;). Hala, diskurtsoa gainbegiratu behar da, gizonezkoei zuzentzen zaien edo emakumeen aktibazioa gizonen parametroetatik egiten den ikusteko (Orta, 2014; O’Keefe, 2017).
|
|
Ikonografian sexismorik
|
dagoen
ala ez ebaluatu ahal izateko, autore ezber dinek proposatu dute erabiltzen diren gorputz motak, argiaren erabilera, irudien estereotipazioa, protagonismoa, planoak eta soinua aztertzea (Blanco Magadan et al., 2009; Cuadrado, 2001, Davila, 2017; Esmeijer, 2020; Fullagar eta Francombe Webb, 2015; Global equality, 2018; McVey eta Harrison, 2019; Menendez, 2020; Piedra et al., 2020; Price, 2019; Rich... Hala, gorputz motak, jarrerak, somatotipoak (Piedra et al., 2020) eta emakumeen eredu guztiak ordezkatuta dauden ala ez aztertu behar da (Esmeijer, 2020; McVey eta Harrison, 2019; Price, 2019).
|