2001
|
|
Horren ondorioz, goizetik gauerako eguzkiaren higidura erregularra agerpen soila bihurtzen da, gure lurraren higidurak sortzen duen agerpena. Honek ezagutza arruntak dioena ezeztatzen du erabat, eta berdin egin du Kantek ezagutza subjektuaren ekimenaren menpe
|
dagoela
onartuz.
|
|
Gainera, moralaren eta zorionaren arteko lotura hori fenomenoen mundu honetan ezinezkoa dela dirudi; beraz, hil ondoren etorkizuneko mundu bat
|
dagoela
onartu dugu era berean, lotura hori lortzeko ezinbesteko baldintza bestela. Hauek dira, beraz, ongi gorenaren idealaren ondorioak, hau da, moraltasunaren eta zoriontasunaren loturaren emaitzak.
|
2003
|
|
Maiz pentsatu izan da, eta pentsatzen da, horrela finkatutako dogma —zuzendu edo berrikusi ezin daitekeena— zientzia ez den edozerri lotu diezaiokegun prozesu itzulezina dela. Ohituta gaude zientzia dogmatik aske
|
dagoela
onartzen, mitotik ere bai, zientziaren funtzio kulturalak kritika etengabe baterantz garamatzalako, bere burua berrelikatzen duelako patroi kaltegarrien fosiltzea saihestuz, berdin izan patroiok dogmatikoak, mitikoak edo ideologikoak. Teoria politikoak, sinesmen herrikoiak, erlijioak, filosofia ez zientifikoak eta, oro har, bere burua ezagutzatzat hartzen duen edozein esparru ez zientifikok, dogma eta mitoen barne garbiketa prozedura bati egin dio aurre.
|
2006
|
|
Pasarte horrek zenbait interpretazio izan ditu. Badirudi Humek erlatibismo saihestezina
|
dagoela
onartzen duela. Kasu horretan, ikusleek ez dute inongo ‘akatsik’ eta, hala ere, ez datoz bat gustu estetikoari dagokionez.
|
|
Etorkizuna oraindik ez dena eta oraingoz izan ez dena baldin bada, giza nahiak beste giza nahi batengana zuzendu du, alegia, inon ez dagoen eta inoiz ez dirauen izaki batengana. Bestearen nahi honek ere biologiaren gainetik
|
dagoela
onar dadin bilatuko du, baldin benetako gizaki gaia bada. Badago, hala ere, giza itxura izan arren piztia nahiz landare izaera eta bizimodua dituen izaki franko, behin Historia amaiturikoan ageriko denaren aitzindari.
|
2007
|
|
Arrazoimena bakartu da, arrazoimenaren nagusitasuna nabarmendu da VI. mendetik aurrera; mitoaren gainetik, logos absolutuaren inperioa hasi zen garatzen Mileton. Mitoaren eta arrazoimenaren artean harreman aberatsa onartu beharrean —arrazoimenaren barruan ere mitoa
|
dagoela
onartu beharrean, agian— mitoaren aurka jarri da arrazoimena, historikoki eta behin betiko mitoa gailendu zuen heroia izendatu du arrazoimena. Bestalde, arrazoimen horren sorkuntza esplikatzerakoan ez da behar bezala aipatu garai haietako garapen teknologiko, kultural eta politikoa:
|
2010
|
|
Nolanahi den ere, zibil izenlaguna ezabatuz gero, bete betean aplika dakieke lege kanonikoei eta Jainkoaren zuzenbide positiboari ere bai. Haatik, ez du ematen lege naturalarekin bat datorrenik, lege natural hori gizakien adimenean idatzita
|
dagoela
onartzen ez badugu behinik behin. Modu horretan," zuzenbide" terminoa aplikatzen zaio, halaber, lege naturalari.
|