2008
|
|
Azkenik, eta testu honen lan esparrua den garapen lankidetzarako kasuari dagokionez, Parfitt ek (2004) dioenez, parte hartzea bitarteko moduan ikusten den heinean, objektu diren komunitateen eta agentzia emaileen arteko botere harremanak ez dira aldatzen. Parte hartzea helburutzat hartzeak, ordea, emaileen eta hartzaileen arteko botere harremanen aldaketa
|
dagoela
esan nahi du, zeren bigarrenek lehenengoekin dituzten bezerokeria harremanak aldatzen baitira.
|
2009
|
|
Hasteko, azpimarratu beharra dago ez dela oso aztertua izan historiografiaren aldetik, adibide gisa esan genuke El Péndulo patriótico liburuan, esaterako, ez dugula honi buruzko aipamenik aurkituko; egia da Buenos Aireseko euskal etxean gertatutakoari buruz aipamen txiki bat egiten dutela, baina Uruguaiko euskal etxeetan gertatutakoari buruz ez dugu ezer aurkituko (De Pablo, Mees eta Rodriguez, 2001: 179), beraz, arlo honetan hutsune handia
|
dagoela
esan dezakegu.
|
2014
|
|
Kontuak garden emateak agerian utziko ditu erakundearen ahulguneak edo hobetu beharreko esparruak. Erakundeak dituen ahulguneak ezkuta daitezke, baina estaltzeak ez ditu desagerrarazten; guztia ongi
|
dagoela
esateak ahultasuna eragin duten faktoreei eustea besterik ez dakar. Eta hori, erakundearentzat kaltegarria da.
|
2015
|
|
Are gehiago, gai hau oso gutxitan agertu da modu espontaneoan elkarrizketetan. Zuzenean galdetu zaienean, aldiz, negoziaziorik ez
|
dagoela
diote askok, erabaki zehatzak baizik: arazo, ideia, praktika edota desadostasunen bat sortzen denean erabakitzen dute zer eta nola egin.
|
|
Uxue Alberdik azaldu bezala, emakume bertsolariek bi estrategia subkontziente dituzte, gizona bezalakoa izaten saiatzea, edo patriarkatuan molestatzen ez duenarena. Akaso ez da oso zuzena transformismo fenomeno hori bertsolaritzaren arloan soilik
|
dagoela
esatea, aipaturiko garaietako jendarteari erreparatuta, antzeko zerbait gertatzen dela ikusiko dugu, hau da, emakumeek onartuak izateko estrategia horiek erabili izan dituztela.
|
|
Bertsolarien rolei erreparatzen hasita, Iturriagaren pertsonaia nahiko definitua da, haurdun dagoen eta bikotea duen 16 urteko neska baten papera ezartzen dio gaiak. Aldiz, ez du zehazten Sarriegiren pertsonaiaren generoa, bikote hitza erabiltzen baitu, bai ordea Iturriagarena, haurdun
|
dagoela
esatean hain justu. Kasu honetan posible izango zatekeen Sarriegik neskaren paperetik jardutea, eta oso apurtzailea izango zen hala eginez gero, ziurrenik publikoko asko deseroso sentitzeraino.
|
|
Umoreari dagokionez, ariketa zehatz batzuetan soilik agertzen da orokorrean, zortziko txikian eta puntukakoan. Hemen, talo postuko ariketa erreferentziatzat hartuta, umore maskulinorako joera
|
dagoela
esan dezakegu. Kasu horretan, umorea egiteko ohiko kodea erabiltzen du bertsolariak, publikoak barneratua duena eta horren aurrean nola erantzun badakiena.
|
|
«Beraiek ez dine zainduko, heuk zaindu behar den» (Ekhiñe). Nork bere burua aurrera ateratzea norberaren esku
|
dagoela
zioen Ekhiñek, espetxe politikak zein funtzionarioak presoen osasunaz kezkatzen ez zirela ziurtatuz. Arazo anitzei irtenbidea emateko gako gisa aurkeztu da kirola elkarrizketetan.
|
2016
|
|
Alceste softwareak klase lexikalen eta aldagai askeen arteko erlazioa neurtzen du independentzia testen bidez. Klase batekoak diren hitz multzo esanguratsuki gehiago baldin badaude aldagai askeko maila batekin lotuta beste maila konbinatuekin baino, klasea lehenengo maila horri lotua
|
dagoela
esateko bermea egongo da. Programak analisi bera burutzen du beste aldagai aske maila eta klase guztiekin ere.
|
|
Derridarentzat filosofiako doktorego batek ezin zuen inolaz ere onartu idazmenaz jaurtikiriko pentsamendu oinarrizko batek nola idatzia zegoen islatu behar ez izatea (metahizkuntzaren barnean buru belarri murgildua). Testutik kanpo ezer ez
|
dagoela
esateak ez du adierazi nahi kanpoko mundurik ez dela existitzen, baizik eta kanpo mundu horiek bere horretan testualak direla (testuz interpretagarriak). Ez da hainbestean testua dena dela, dena testua dela baino.
|
2017
|
|
Azkenik, neuromarketinaren erabilerak eragiten duen eztabaida etikoari dagokionez, ibilbidea egiteko
|
dagoela
esan beharra dago. Aurretik aipatutako NMSBA elkarteko kide diren enpresek elkarte horrek ezarritako kode etikoari jarraitu behar diote.
|
2018
|
|
Hori horrela, Corcuera eta besteek (Corcuera et al., 2013) egindako ikerketan jasotzen diren emaitzekin bateragarritasuna
|
dagoela
esan dezakegu; izan ere, Bermeoko gazteek lagunekin egoteko gune bezala zein esparru pribatu bezala baloratzen dute beren lokala.
|
|
Lokalaren barneko zein kanpoko parte hartzean zentratzerakoan, esan dezakegu horren beharra egon daitekeela; izan ere, elkarrizketatu ditugun agenteen artean ez da parte hartze hori islatu, eta horrek aktibazio eta inplikazio falta
|
dagoela
esatera garamatza (baina ez soilik gazteen aldetik, baita komunitateko gainontzeko eragileen aldetik ere).
|
2020
|
|
Beraz, artea betiere helburu den publiko batera bideraturik
|
dagoela
esan daiteke, merkatu osora ez bada ere, bai behintzat segmentu zehatz batera. Artistek beste artistengana jotzen dute, kritikoengana edo talde txiki batengana.
|
2021
|
|
Anautek (2012) hioide hezurra ere hizkuntzarekin lotuta
|
dagoela
dio eta aurkitutako horrek neandertala hizkuntzarako anatomikoki prestatuta egon zela erakutsiko lukeela. Baina horren gainean ñabardura hau erakusten du:
|
2022
|
|
Disgrafiaren diagnosiaren adostasunik ez dagoen arren, disgrafia
|
dagoela
esan daiteke letrak ulergaitzak direnean, idazkera geldia denean edota ortografia ez datorrenean bat ikaslearen adimen mailarekin (Chung et al., 2020). Garrantzitsua izaten da, orobat, ebaluatzea beste zenbait trebezia, hala nola kontzientzia ortografikoa, atzamarren funtzioa, Rapid Automatized Naming (Ran) delakoa eta
|
2023
|
|
Hego Euskal Herriko ongizate eta zaintza erregimenak eredu familiarista eta mediterraneotik edaten du, eta gaur gaurkoz, eredu hori trantsizioan
|
dagoela
esaten bada ere, horren gailentasuna agerian uzten da literaturan (Emagin, 2020; Rodriguez Cabrero eta Marban Gallego, 2013; Ranci eta Pavolini, 2015). Ekonomia feministak bere aldetik, agerian utzi du bereziki Mendebaldeko gizarteek bizi duten zaintza krisi eta eskasia (Perez Orozco, 2006).
|