Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎“Krisien” aurrean, Fischlerrek erabateko lehentasuna ematen dio elikagaiei kontrolak egiteko beharrari. Bestalde, Europako komisarioak nabarmendu du gero eta kezka handiagoa dagoela behar bezala arakatu eta etiketatzeko, batez ere GEO (genetikoki eraldatutako organismoak) duten elikagaietan. Produktu horien gaineko ikerketak osasunarentzat kaltegarriak ez direla eta ingurumenari kalterik egiten ez diotela bermatu behar du.
2009
‎Stern taldearen azterketak eztabaida piztu du ekonomisten artean. Kritika horiek diote ez dagoela behar bezala arrazoituta CO2 isurketak murrizteko beharra, ziurgabetasun handia baitago epe luzera klima aldaketak eragin ditzakeen kalteei buruz. Adibidez, William Nordhaus Yale Unibertsitateko irakasleak ezbaian jarri du gaur egungo herritarren ongizate ekonomikoa hurrengo belaunaldietan gastatzea moralki zuzena ote den.
2010
‎Ez dago kausa efektu erlaziorik, ez dosi erantzun efekturik; oraingoz, informazio multzo hori guztia hipotesi gisa hartu litzateke, nahiz eta gero eta interes handiagoa izan. Minbiziaren kasuan, adituek onartzen dute gaixotasunaren intzidentzia tasaren eta bitaminaren (eta kaltzioaren) artean interes potentziala dagoela, baina azpimarratu dute erlazio hori oraindik ez dagoela behar bezala frogatuta. Are gehiago, badirudi bitaminaren metabolito baten odoleko maila altuekin edo irenste handiekin lotutako minbizi mota batzuen eragin tasa handitu egin dela.
2013
‎Era berean, nabarmentzekoa da Espainiako haur eta nerabeen %14k obesitatea duela eta %25ek gehiegizko pisua. «Kontuan hartuta gure herrialdean urtez urte etengabe handitzen ari direla gehiegizko pisua eta obesitatea, uste dugu biztanleria ez dagoela behar bezala kontzientziatuta eta, beraz, gaizki jaten jarraitzen dugula», dio Susana Monereo doktoreak, Obesitatea Aztertzeko Espainiako Elkarteko (SEEDO) idazkari nagusiak. Espainiako haur eta nerabeen %14k obesitatea du, eta %25ek gehiegizko pisua.
2015
‎irakur dezala Ama Teresak idatzi zuen bezala, hark ulertzen eta hobeki esaten baitu, eta utz dezala alde batera gehiturikoa eta Santaren testutik ezabatua har dezala ezabatua ez balitz bezala, bere eskuz zuzendua eta ezabatua dena izan ezik, baina gutxi dira halakoak. Eta arren eskatzen diot liburu hau irakur dezanari, begirunea erakuts diezaiela esku santu hark idatzitako hitzei eta letrei eta saia dadila haiek ongi ulertzen, eta argi ikusiko du ez dagoela zertan zuzendurik, eta ulertzen ez badu ere, sinets dezala idatzi zuenak hobeki zekiela; ez dagoela behar bezala zuzentzerik, haien esanahia guztiz ulertzen ez bada; izan ere, guztiz ulertzen ez badira, ongi esanda dagoena gaizki esandakotzat hartuko da, eta horrela, liburuak hondatzen dira eta alferrik galtzen?.
2023
‎Egindako esfortzu guztiaren ordaina da, baina iruditzen zait ez dagoela behar bezala baloratuta. " Munduko txapelduna".
‎Zaintzaren sektorea «erabat feminizatua» ikusten du Ezkurrak, eta «bertze lan feminizatuetan bezala ez dagoela behar bezala baloratua». Argi dio:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia