Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2004
‎–Frantziako erregea, ren gisako deskribapen zehaztuak ulergarrilirateke nahiz eta ezer ez denotatu, hori osatzen duten tenninoak(. Frantzia? eta, errege?) zuzenean edota deskribapen bidez ezagutzen baititugu.Bestalde, (4) ere ulergarri gertatzen zaigu bere forma logikoa aintzat hartzen badugu.Funtsean (4) k ez dio elementu bati inexistentziazko propietaterik ematen, baizik eta formagramatikalean subjektu papera betetzen duen deskribapen zehaztua(, zirkulu karratua?) aseko lukeen elementurik ez dagoela azaltzen du. Russellen deskribapen zehaztueninterpretazioan existentzia ez da predikatua, kuantifikatzailea baizik, Bide horrekin zentzuabaztertzen du Russellek eta ezagutza zuzenean oinarritutako epistemologia baterako egokialitzatekeen Hizkuntzaren Filosofiaren eskema bat eratzen du.Horrekin, Russellek izen propioen arazoari eta identitatezko perpausen arazoari ereerantzun diezaieke, Lehen ere aipatu dugunez, Russellen ustez, izen propio puru batekdenotatu egingo du soilik, eta ez du inolako arrasto konnotatiborik izango.
2006
‎Horren lekuko da diskoaren aurkezpena, adibidez, Donostiako Pitilin Gorri sex shopean egin izana. Taldekideek sexua edozein gautako solasaldietan beraien kantetan baino presenteago dagoela azaltzen dute gaiari garrantzia kenduz. Bengoaren ustetan, euskaraz sexuari buruz berba egiterakoan mezua gazteleraz baino bigunago gelditzen da:
2017
‎Anboton, ordea, bestelako esangura du. Hodei eta behe lainoek gangarra estaltzen dutenean, Anbotoko Dama Mariurrika haitzuloan dagoela azaltzen du. Hala dio elezaharrak, behintzat.
‎Nire kolaboratzaileak azaltzen duen ikuspegia, ikastetxe honetan irakasle askok duen ikuspegi bera da. Ikasle migratzailea arazo moduan kontsideratuta dagoela azaltzen du, eta ez berez dena bezala: aurkikuntzarako eta beste kultura batzuen ezagutzarako bide moduan, alegia.
2018
‎Egile horrek pedagogia kritikoaren eta ikaskuntza/ irakaskuntza prozesuen arteko baldintza sozialen lotura lehen baino ahulduago dagoela azaltzen du. Egun, justizia sozialaren mailak berdintzen saiatu beharrean, hezkuntzaren arazoa garunean fokuratu da.
2019
‎Formakuntza dela eta, ikerketa ugari ondorio berera iritsi dira eta erizainen artean formakuntza falta dagoela azaltzen dute. Ezinbestekotzat hartzen dute erizainei komunikazioaren inguruko etengabeko formakuntza eskaintzea (17, 21, 29, 35).
‎Etxearen arkitekturan nabarmena da maitasunaren ulerpen hegemonikoak eta mugatuakoraindik zeinen funtsezko papera duen. Maitasunaren teorian aurrerapauso handiak egin badira ere, ideien garapen intelektualaren eta teoriaren praktikaratzearen artean dislokazio handia dagoela azaltzen dute etxe eta kaleen espazioek, maitasun ideologiaren berrikuntzaren integrazio hastapenetan garelako. Etxearen eraikuntzarako hartzen diren erabaki espazialetan, ezin diegu ihes egin gure balio eta ikuspegiei indibidual eta kolektibo, memoria materialari, espazioarekin lotutako bizipen eta esperientziei, ikasitako ohiturei, intolerantzia eta erresistentziei, eta espaziora eramaten ditugu, filtrorik gabe.
2021
‎Elkarrizketatutako ikasleen artean gehiengoak etxean irakurtzeko ohitura edota literaturarekiko kontsumoa dagoela azaltzen duen bitartean, ikaskide edo lagunen artean ez dagoela oso hedatuta aitortzen du, eta kasu horietan, ikastetxean agindutakoak izan ohi direla zehazten dute.
‎Horrek ez du esan nahi, bere iritzirako, edukiez, oinarri teorikoez, printzipioez nahiz kontzeptuez jabetu behar ez denik, baina formazioak esanguratsua eta eraginkorra izan nahi badu, irakasleak irakasteko moduak ere aldatu ditu. Modu berean, zenbait irakasleengandik, batez ere, material didaktikoaren erabileran trebatzea eta pedagogia berritzaileetan janztea eskatzeko joera dagoela azaltzen du, baina hori gaur egun nahikoa ez dela uste du, eta urrunago iristeko beharra dagoela irakasleen egiteko moduetan inpaktua bilatzeari ekinez.
2022
‎2 taulak berrikuntza taldeen azterlanaren aldagaien emaitza deskribatzaileak eta korrelazioen analisien emaitzak erakusten ditu. ...agokienez, lidergo eraldatzailearekin erlazio positiboa eta esanguratsua ikusten da (r=. 36, p. 01). Ekintzak fase berean planifikatzeari dagokionez, positiboki lotuta dago, bai lidergo eraldatzailearekin (r=. 62, p. 01), bai jokabide berritzailearekin (r=. 51, p. 01). Bestalde, gure emaitzek taldea itxiera fasean jokabide berritzailearen eta lidergo eraldatzailearen artean lotura esaguratsurik ez dagoela azaltzen dute, ezta ekintzen plangintzarekin ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia