Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 46

2001
‎" Gorputz batzuk pisuak dira". Pisua izatea ez dago gorputzaren adigaian jasota, ezaugarri gehigarria da, nolabait esateko, pisuak ez diren gorputzak ere pentsa baitaitezke; ondorioz, esakune hauek subjektuari zerbait berria gehitzen diote, ezagutza zabaltzen dute.
2003
‎Berez hutsik eta ezer gabe behar lukeen lekuan. Ala, buruan dago gorputz osora zabaldu eta erabat indargabetzen nauen odol gaiztotu honen iturria. Egin dio galde bere buruari.
‎Zein alde dago gorputz bat lehen aldiz
2004
‎Egunez, zutik egonda, etengabeko presioa dago gorputzaren pisua dela medio, eta esfortzuek, jarrerazko gainkargek eta zamak erabiltzeak emendatu egiten dute.
2005
‎animalia azelomatuena, animalia pseudozelomatuena eta animalia (eu) zelomatuena. Animalia azelomatuetan, mesodermoak masa trinko samarra eratzen du gorputz paretaren eta digestio aparatuaren artean; hau da, de facto ez dago gorputz barrunberik. Gainerako animalia triploblastikoetan, gorputz pareta eta liseri hodi artean hutsune bat garatzen da likidoz beteriko barrunbe gisara.
‎kalkulaturik dago gorputzetik
2008
‎Salegiren arabera, argi dago gorputzak eraso anitz jasaten dituela eta egokitzeko gaitasun izugarria duela, baina, ezin zaio edozer eman, gorputzak ezin du guztia jasan, eta Salegik «elikadura inteligentea» moduan definitutakoa da osasun azkar baten funtsa. Noizean behin gorputza depuratzen bada, gorputzari indartsu egoteko tresnak emanen zaizkio.
2009
‎mundu batean egongo, baizik mundu honen barne gordean, handik entzuten dugu zuhurtziaren ahots isila murmurika, suan, iturrian, gauean?, han dautza arbasoak, handik dator bizia eta jakinduria (tradizioa). Hiru gizon bakarka n gizakia bat bat da bere materialtasunagaz (ez dago gorputz/ arimatan erdibitua). Jainkoa bera kristaua da. Bitorianorena?
‎Gorputzak inoiz baino argiago komunikatzen du zer behar duen eta zer ez duen behar. Edo alderantziz, burua inoiz baino prestuago dago gorputzari kasu egiteko. Harreman berri honetan zu eta zure gorputza hirugarren horren presentzia abstraktua haurra gero eta indar gehiagoz inposatzen da.
2010
‎Gorputza aklimatatzen da, hiru mila, lau mila, bost mila metrora, moldatzen da, mantso mantso igoz gero. Zazpi milatik gora, ordea, ez dago gorputzik bertako girora laketuko denik: gorputzaren baliabideak hain eskasten dira, ezen ongi administratu ezean gureak egin baitu.
2011
‎• Bitxikeria bat: giza historia loturik dago gorputza edo organismoa tratatzeko modu batekin (sumertarrak, babiloniarrak, eta haien ondorengoak, Itun Zaharreko juduak); gorputza ukatzen da (eta horri gero filosofiak jarraipena emango dio, arrazoimena gorputzaren gainetik jartzen duelarik), eta hori susmagarria da (erail egin al zuten W. Reich?), zerbait ezkutatzen dela baitirudi.
2012
‎Bestalde, derrigorrezko orduetatik at eskaintzen den eskola kirola ez dago gorputz hezkuntzarekin alderatzerik. Lehenengoak ikuspuntu lehiakorra izan ohi du, talentuak bilatzeko eta bultzatzeko asmoa, neskak eta mutilak banantzen ditu adin batetik aurrera, federazioak daude atzean… eta bestelako helburuak ditu gorputz hezkuntzak, jarduera fisiko anitzagoan ez soilik kirolean oinarritua.
‎Bihotz zati baten ardura hartzen du, bentrikuluarena, bihotz zati hori kanporatu gabe. Gainera, gailu osoa ez dago gorputzaren barruan; kanpoaldera irteten den kable bat du, bi bateriatara konektatuta. Baina ezin da transplanteen joera berriei buruz hitz egin, mota horretako gailuak aipatu gabe.
‎Hots, gorputzaren azalean generoaren bidez diferentzia sexuala irakurtzen badugu ere, diferentzia horri eransten dizkiogun hitz, esaera, keinu eta desirek sakontasun batematen diote, hiru dimentsioko errealitate bihurtzen dute diferentzia sexuala. Eta, beraz, azaleko sexu diferentzia barneko diferentziatzat jotzera pasatutakoan, azkenbatean gizonezko/ emakumezko genero diferentziari identitate bat ematen zaio.Hots, genero/ sexu diferentzia jada ez dago gorputz azalean, baizik barnean, eta, beraz, subjektuaren barnea definitzera pasatzen da: subjektuaren esentzia, arima.Horretarako, gizarteak diferentzia horiek eguneroko bizitzan performatu egiten ditu, ditugu.
2013
‎Torrasek dioen bezala, feminismo mota asko daude, baina feminismo denentzat da gorputza abiapuntu edo erreferentzia garrantzitsua. Errepresentazio diferenteak egiteko, baina beti dago gorputza hor. Diskurtso feminista erresistentzia diskurtso bat izan da askotan diskurtso hegemonikoarekiko.
‎Batetik, materialistaren aurka, gogoa eta gorputza (hau da, gogo egoera mota bat eta gorputz egoera mota bat) ez dira gauza bera. Bestetik, dualismo klasikoaren aurka, ez dago gorputzik gabeko gogorik: gorputza eta gogoa ez dira substantzia independenteak.
2014
‎Emakumeekeurenburuakulertzeko moduautonomoak etajakintzaeta paradigmamaskulinoak zalantzan jartzeko posizioak garatuko badituzte, ezinbestean artikulatubehar dute zer den gorputz eta subjektibotasun emearen izaera eta osaera zehatza (eta, agian, horren gabezia) eta zer alde dituen gizonen gorputz eta identitateekiko.Gorputzen espezifikotasuna ulertu behar da bere konkretutasun historikoan, eta ezbere konkretutasun biologikoan. Are, ez dago gorputzik bere horretan: gorputzakbakarrik daude, arrak edo emeak, beltzak, marroiak, zuriak, handiak edo txikiak?, eta horien arteko mailak.
‎Abesten duenaren gorputza erne dago, jarraian abesteko edo kantatua izaten ari den estrofa hori memorian harrapatu ahal izateko. Erne dago gorputza, hitzen ehizian, hitzak ehizatzen. Zurrun, pentsakor, atentzioa eta sena.
2015
‎Are gutxiago dago gorputzaren oroipenik.
‎Beraz, ahaleginak egin arren, tarte luzeetan ez dago gorputzean indarrik mugitzeko; indar guztiak arimak eraman zituen berarekin. Batzuetan sendaturik gelditzen da, oso gaixo eta min handiekin egon zena?
‎Gizonek, aldiz, hotzetik babesten dituen muskulu masa eta gorputzeko gantz handiagoa dute. Emakumeen gantza modu uniformean banatuta dago gorputzean, eta bizi organoetara odol gehiago isurtzen dute. Hala ere, emakumeek bero mantentzen dituzte organoak, gorputz adarren kontura:
‎Idazlearen ni poetikotik irakurlearen plano abstraktura gorputza zeharkatzen duen jauzia izan daiteke. Literaturan ez dago gorputz fisikoa kaltetzeko arriskurik, beraz," erortzen bagara ere, amets berriei helduz gorantz erortzen gara" (Anari, Aingura hegodunak). Baina, bai, bada erortzeko aukera, betiere letradun amildegiak errealak direla aintzat hartzen badugu.
‎Gero, haize boladekin batera nabigatzean, mendi hegietak° pinudien gainean, harkaitz hau kausitu eta lo egiteko ezkutatu naiz; mugaranzko mendi bidean indarrak har ditzadan hartu nau loak. Ametsetan gogoa ez dago gorputza dagoen lekuan: horregatik, ametsetan, galerian berriz banago, nire lokartutako gorputza espetxean ez dagoelako izanen da.
2018
‎A. Navascues: Bai, mugimendurako prestatuta dago gorputza, eta mugimendutik eraikitzen da, baina begira ikasgeletan aulki eta mahaien zein antolakuntza dagoen, eta jolastokia bera ere ze mugimendu mota egiteko prestatuta dagoen, nahiz eta jolaslekuak berrikusten ari diren hainbat ikastetxetan.
‎Rawlsek aipatzen dituen alde horiek, besterik gabe, arrazoitu eta hautatu egiten dute (edo aldeetako batek arrazoitzen eta hautatzen du guztien izenean), eta, horrenbestez, ez dago gorputzen beharrik. Ordezkariak ez du sexurik.
‎Beraz, barruko/ kanpoko bereizketa bera ukatzen duen gainazaleko esanahi bat da arima, gorputzaren gainean esanahi sozial gisa inskribatuta dagoen barrualde psikikoaren irudia, zeinak etengabe ukatzen duen hori dela. Foucaulten hitzetan esateko, iruditeria kristauak pentsaraziko lukeenaren kontra, arima ez dago gorputzaren menpe edo haren barruan preso: «arima da gorputzaren kartzela».
‎Dagoeneko zeinu kulturala denez beti, gorputzak mugak jartzen dizkie bideratzen dituen esanahi irudimenezkoei, baina inoiz ez da irudimenezko eraikuntzatik libre. Fantasiazko gorputza ez dago gorputz erreal batekiko erlazioan, ezpada kulturak ezarritako beste fantasia batekiko erlazioan, zeina «literala» eta «erreala» balitz bezala aurkezten den. «Errealaren» mugak gorputzen heterosexualizazio naturalizatuaren markoan ekoizten dira.
‎Orain bezala, gure izerdia lokatz bihurtuz. Ez dago gorputzok garbi ditzakeen urik. EIk Mosul hartu zuenean, egin zuen lehenengo gauza Makhmurreko ura moztea izan zen, eta horrek etxeetako baratze txikiak ureztatzeko erabiltzen zituzten putzuetatik edatera behartu zituen.
2019
‎(Susa, 2001) adierazten badute ere, Snellek erakusten du Homerok ez duela, gorputza? esateko beharrik sentitzen, giza gorputza batasun moduan beharrean aniztasun moduan ulertzen baitu (azala, larrua, adarrak, garaiera, gorpuzkera?); modu berean, ez dago gorputzarenari kontrajar dakiokeen arima osoaren kontzepturik ere. Hitzen ondorengo pisuaz arinduta, Homerorengan (berr) aurkitzen dugun pentsamoldea ia primitiboa da, mitologikoa baino lehenago mitikoa.
‎Bada, ez: zuzendu beharra dago berriz; halako konparazioetan, organismorik txikiena da beti abantailatua; bi banako talde alderatzean gorputzaren abstrakzioa zuzen egiteko, entzefaloaren pisua zatitu beharra dago gorputzaren pisuaren 0,56 berreturarekin, espezie berekoak badira. Gizonak eta emakumeak bi tipo desberdintzat hartzen dira.
‎Emakumeak preso dauka lurraren lohian su hori, hats aktibo eta aratz hori, non gizonak bere burua aurkitu nahi baitu. Gizonak beharrezkoa izan nahi luke Ideia puru bat bezala, Bata bezala, Oro bezala, Espiritu absolutua bezala, eta preso dago gorputz mugatu batean, aukeratu ez dituen toki eta denbora batean, deitu ez dioten toki eta denbora batean, alferrikako, trabagarri, zentzugabe. Gizonaren izateari berari dagokio sufritzen duen haragizko kontingentzia, bere abandonamenduan, bere funsgabezia justifikaezinean.
‎Ilargia berritik betera doan bitarteko aste bi horietan gure gorputzaren eta osasunaren alde egindakoa ez omen da alferrik galtzen. Liseritzeko eta jasotzeko proportzio onenean omen dago gorputza. Jangai beretsuetatik, normalean, osasuntsuago eta gramo batzuk gehiago hartzen omen ditu barruko makineriak, ilbeherakakoan behar balitu ere, kontuak ateratzeko edo.
‎" Ez da kasualitatea saioetan presente dago gorputza: mugitu egiten gara, elkar ukitzen dugu, batzuetan dantza egiten dugu..., baina autoerrepresentazioa da, ez bestek gutaz egiten duten irakurketa.
‎Bere ustez, poesia edo prosa idatzi, modu diferentean inplikatuta dago gorputza. Ipuinak eta nobelak ez bezala, poesia eskuz idazten du, eta ondoren ordenagailura pasatu:
2020
‎Emakumeak preso dauka lurraren lohian su hori, hats aktibo eta aratz hori, non gizonak bere burua aurkitu nahi baitu. Gizonak beharrezkoa izan nahi luke Ideia puru bat bezala, Bata bezala, Oro bezala, Espiritu absolutua bezala, eta preso dago gorputz mugatu batean, aukeratu ez dituen toki eta denbora batean, deitu ez dioten toki eta denbora batean, alferrikako, trabagarri, zentzugabe. Gizonaren izateari berari dagokio sufritzen duen haragizko kontingentzia, bere abandonamenduan, bere funsgabezia justifikaezinean.
‎Hiru ataletako bakoitzak zelda bat irudikatzen du, haren bidez ezkutuan dagoen egia edo errealitate bat azaleratu nahian: Existentziaren egitura k izateari buruzko hausnarketak biltzen ditu; Logela gorria da bigarrena, eta lotuago dago gorputzarekin eta giza harremanekin; eta hirugarrenak, Azken goraldia k, heriotza eta kontzientzia desagerpena du gaitzat. Beste laugarren atal bat ere badago, Goraldiaren ostean, autoreak ez duena zeldatzat hartzen, eta errealitatea kapsulatzeko joera hori apur bat zabaltzen duena.
‎Hori dena, gainera, singulartasunek egina, komuna eta singularra uztarturik. Ez dago gorputz singularrak batuko dituen nahikunde orokorrik, ez dago ez gorputz, ez gogo kolektiborik; kontrara, gorputz singularrak batzen dituena euren haragia bera da, alegia, euren mugimendua, euren biziera multitudean (Negri 2008: 201).
2021
‎Hori kontuan izanik, Bata, absolutua eta esentzia izateko asmoz, bere aberetasun eta gorpuztasunari ihes egiten ahalegindu izan da gizona: gehienetan, gizona matxinatu egiten zaio bere kondizio haragizkoari[...] Gizonak beharrezkoa izan nahi luke Ideia puru bat bezala, Bata bezala, Oro bezala, Espiritu absolutua bezala, eta preso dago gorputz mugatu batean, aukeratu ez dituen toki eta denbora batean. (II:
‎Marbol landua polit aristokrata ferekatzeko. Harri sakratu bide ertzean dago gorputzaren zain. Itsaso bizi uhin basak lehertzen arrokak erne.
2022
‎Urdin ilun kolorearekin eta baita ertzak beltzez margotuta ere, badirudi euskarari inguruan izan ditzakeen tradizio zein gatazka usai guztiak kendu, eta berau doitu nahi dela. Ez dago naziorik, ez dago gorputz alternatiborik, ez eta gatazkarik ere. Enpresa industrial handienen estetika daukala dirudi; horiek zerbait sinatzeko neurrira egindako estetika.
‎«Asko gustatzen zaizkit maketekin egiten dituen gauzak, nola hartzen duen hari bat eta espazioa betetzen duen, nola erabiltzen duen gorputza neurtzeko ere bai, performanceak... Asko dago gorputzetik bere lanean, eta hari horretatik abiatu nintzen».
‎Jakintza kliniko eta akademikoa ez bezala antolatutako jakintza da hori. Ez dago gorputzetan; aitzitik, estrategiari buruzko programa, polemika eta eztabaidetan aurki daiteke maiz, aski laburtuta. Jakintza akademikoa deskribapen modura hezurmamitu, eta den horrekin edo izan den horrekin arduratzen den artean, jakintza politikoak forma aktiboa hartzen du, eta egin daitekeen horrekin eta jasan beharreko horrekin arduratzen da.
‎Barraren beste aldean ordaindu edo eskatu nahian ari den jendeari sor, Fernando kafe makinari emana dago gorputz eta arima. Roberren eta Andoniren ebaki arruntek dute lehenik lur hartu Jai Txikiko salmahaiaren xafla metalikoaren gainean.
‎Dream Alliance bakarrik dago gorputz eta erdi atzetik.
2023
‎Gizajoak uste zuen bolada bat izango zela". Luis Larrañaga Gorputz Hezkuntza irakasleak argi utzi zuen, Non dago gorputza eskolan, mahai inguruan (Larrun, 227):
‎U.P.I.: Pertsona bakoitzari egokitutako hamaika aukera dago gorputza lantzeko. Finean, estimulua bilatzea da xedea, mugimendu baten edo beste baten bitartez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia