Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎mundu batean egongo, baizik mundu honen barne gordean, handik entzuten dugu zuhurtziaren ahots isila murmurika, suan, iturrian, gauean?, han dautza arbasoak, handik dator bizia eta jakinduria (tradizioa). Hiru gizon bakarka n gizakia bat bat da bere materialtasunagaz (ez dago gorputz/ arimatan erdibitua). Jainkoa bera kristaua da. Bitorianorena?
2018
‎Rawlsek aipatzen dituen alde horiek, besterik gabe, arrazoitu eta hautatu egiten dute (edo aldeetako batek arrazoitzen eta hautatzen du guztien izenean), eta, horrenbestez, ez dago gorputzen beharrik. Ordezkariak ez du sexurik.
‎Beraz, barruko/ kanpoko bereizketa bera ukatzen duen gainazaleko esanahi bat da arima, gorputzaren gainean esanahi sozial gisa inskribatuta dagoen barrualde psikikoaren irudia, zeinak etengabe ukatzen duen hori dela. Foucaulten hitzetan esateko, iruditeria kristauak pentsaraziko lukeenaren kontra, arima ez dago gorputzaren menpe edo haren barruan preso: «arima da gorputzaren kartzela».
‎Dagoeneko zeinu kulturala denez beti, gorputzak mugak jartzen dizkie bideratzen dituen esanahi irudimenezkoei, baina inoiz ez da irudimenezko eraikuntzatik libre. Fantasiazko gorputza ez dago gorputz erreal batekiko erlazioan, ezpada kulturak ezarritako beste fantasia batekiko erlazioan, zeina «literala» eta «erreala» balitz bezala aurkezten den. «Errealaren» mugak gorputzen heterosexualizazio naturalizatuaren markoan ekoizten dira.
‎Orain bezala, gure izerdia lokatz bihurtuz. Ez dago gorputzok garbi ditzakeen urik. EIk Mosul hartu zuenean, egin zuen lehenengo gauza Makhmurreko ura moztea izan zen, eta horrek etxeetako baratze txikiak ureztatzeko erabiltzen zituzten putzuetatik edatera behartu zituen.
2019
‎(Susa, 2001) adierazten badute ere, Snellek erakusten du Homerok ez duela, gorputza? esateko beharrik sentitzen, giza gorputza batasun moduan beharrean aniztasun moduan ulertzen baitu (azala, larrua, adarrak, garaiera, gorpuzkera?); modu berean, ez dago gorputzarenari kontrajar dakiokeen arima osoaren kontzepturik ere. Hitzen ondorengo pisuaz arinduta, Homerorengan (berr) aurkitzen dugun pentsamoldea ia primitiboa da, mitologikoa baino lehenago mitikoa.
‎Bada, ez: zuzendu beharra dago berriz; halako konparazioetan, organismorik txikiena da beti abantailatua; bi banako talde alderatzean gorputzaren abstrakzioa zuzen egiteko, entzefaloaren pisua zatitu beharra dago gorputzaren pisuaren 0,56 berreturarekin, espezie berekoak badira. Gizonak eta emakumeak bi tipo desberdintzat hartzen dira.
‎Emakumeak preso dauka lurraren lohian su hori, hats aktibo eta aratz hori, non gizonak bere burua aurkitu nahi baitu. Gizonak beharrezkoa izan nahi luke Ideia puru bat bezala, Bata bezala, Oro bezala, Espiritu absolutua bezala, eta preso dago gorputz mugatu batean, aukeratu ez dituen toki eta denbora batean, deitu ez dioten toki eta denbora batean, alferrikako, trabagarri, zentzugabe. Gizonaren izateari berari dagokio sufritzen duen haragizko kontingentzia, bere abandonamenduan, bere funsgabezia justifikaezinean.
2022
‎Jakintza kliniko eta akademikoa ez bezala antolatutako jakintza da hori. Ez dago gorputzetan; aitzitik, estrategiari buruzko programa, polemika eta eztabaidetan aurki daiteke maiz, aski laburtuta. Jakintza akademikoa deskribapen modura hezurmamitu, eta den horrekin edo izan den horrekin arduratzen den artean, jakintza politikoak forma aktiboa hartzen du, eta egin daitekeen horrekin eta jasan beharreko horrekin arduratzen da.
‎Barraren beste aldean ordaindu edo eskatu nahian ari den jendeari sor, Fernando kafe makinari emana dago gorputz eta arima. Roberren eta Andoniren ebaki arruntek dute lehenik lur hartu Jai Txikiko salmahaiaren xafla metalikoaren gainean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia