2000
|
|
Karrantzan oro har, eta Ordunten bereziki, ameztien hedapena arras murriztuta
|
dago
gaur egun. Amezti gehienak desagertu egin dira, eta gelditzen direnak, Balgerri eta Pedranzoko pagadien behe mugetan, erabat soildutako baso txikiak eratzen dituzte. Ordunte mendien ekialdeko muturrean, Villaverde de Trucíos eta Artzentalesen, berriz, amezti zabalak mantendu dira, Karrantzatik kanpo jada.
|
2001
|
|
b) Etxera idatzi behar da, testuan agertzen denez, ala baserrira komeni da. Badakigu etxea baserria dela, beherago ipintzen duelako. Baina, zer da etxea. Nahikoa aztertuta
|
dago
gaur egun, eta badirudi ez dela leku fisikoa bakarrik, ezta ere lau paretek inguratzen dutena. Gure ikasleek, ordea, ondo bereiztendute etxea, pisua eta baserria gaztelaniazko casa, piso eta caserio esateko.Frantsesek chez erabiltzen dute; baina ez bizilekua adierazteko bakarrik:
|
2002
|
|
1998an bi milioi erabiltzailetik gora izan zituen. Bere instalazioak handitzeko eta hobetzeko egitasmo handian sartuta
|
dago
gaur egun, 2005erako aurreikusitako joan etorrien beharrizanak (hiru milioi pertsona) asetzekobaldintzetan egon ahal izateko.
|
|
Argi
|
dago
gaur egun munduko bazterretara begiratu bat emanez gero, bi mutur horietako bat nagusi dela. Mendebaldea izenaz ezagunak izan diren gizarteetan, mendetasuna eta itxikeria teknikaren alde bateko gailentasunagatik etorri
|
|
XXI. mendearen atarietan, globalizazio prozesuek dinamika berriztatzaileak jarri dituzte abian munduan: ekonomiaren eskakizunek bultzatuta, esate baterako, jende mugikortasun handiagoa
|
dago
gaur egun inoiz baino; hedabide erraldoien funtzionamendu sistema dela eta, inoiz baino irudi elkartruke handiagoa dago; argitalpen tradizionalen edo digitalen bidez, inoiz baino ideia trukaketa handirako bidea dago gizarte aurretuetan. Merkatu ekonomia globalizatuak eta ziberes pazioak mundu aberatsaren barneko mugak ezabatu ditu, mundu pobrearekiko kanpokoak berrindartu baditu ere.
|
|
Enpresa, erakunde eta etxeetan komunikazioa, publikoa eta industrializatua? presente
|
dago
gaur egun. Komunikazio publiko eta industrializatu horrek gidatzen ditu gizarte moderno eta aurreratuaren aztura berriak. Komunikazio publiko eta industrializatua da, gaur egun, gizarte aurreratuen bermea, gizarte aurreratuen iraupenerako tresna baliotsu eta beharrezkoa.
|
|
XXI. mendearen hasieran, globalizazio prozesuek dinamika berriztatzaileak jarri dituzte abian munduan: ekonomiaren eskakizunek bultzatuta, esate baterako, inoiz baino jendearen mugikortasun handiagoa
|
dago
gaur egun; hedabide erraldoien funtzionamendu sistema dela eta, inoiz baino irudi elkartruke handiagoa dago; argitalpen tradizionalen edo digitalen bidez, inoiz baino ideia trukaketa handiagorako bidea dago gaur egun gizarte aurretuetan. Merkatu ekonomia globalizatuak eta ziberespazioak mundu aberatsaren barneko mugak ezabatu ditu, mundu pobrearekikoak berrindartu baditu ere.
|
|
XXI. mendearen hasieran, globalizazio prozesuek dinamika berriztatzaileak jarri dituzte abian munduan: ekonomiaren eskakizunek bultzatuta, esate baterako, inoiz baino jendearen mugikortasun handiagoa dago gaur egun; hedabide erraldoien funtzionamendu sistema dela eta, inoiz baino irudi elkartruke handiagoa dago; argitalpen tradizionalen edo digitalen bidez, inoiz baino ideia trukaketa handiagorako bidea
|
dago
gaur egun gizarte aurretuetan. Merkatu ekonomia globalizatuak eta ziberespazioak mundu aberatsaren barneko mugak ezabatu ditu, mundu pobrearekikoak berrindartu baditu ere.
|
2006
|
|
Nekropoliaren jatorriaz teoria desberdinak izan dira (Azkarate, 1984: 33),, batzuek oraindik uste dute ez dela benetako nekropoli bat inoiz izan, 1947 arte agertuz joan baitziren hilobiak (Aguirre, 1992)?, garbi
|
dago
gaur egunean dagoena XIX. mendeko, berreraiketa, erromantiko bat dela Retolaza parrokoak egina, baina Goi Erdi Aroko hilerria izan zen benetan, hilobi exento edo bananduez (22 dira orotara, bata oso hautsia eta beste bat Berriotik ekarria) eta harlauzazko hilobi lurperatuez (hilarridunak, 13 hain zuzen ere) I. García Camino-k dioenez (2002:
|
|
Inzura: Antso VII.a Azkarra Nafarroakoak 1201ean fundatutako hiribildua208 Despopulaturik
|
dago
gaur egunean, Artabia aldean.
|
|
Ardatz horrek zeruko esfera moztean sortzen diren puntuei zeruko poloak deritze. Kasualitatez, Ipar polotik oso hurbil, izar distiratsu bat
|
dago
gaur egun: Polaris edo Iparrizarra izenekoa.
|
2007
|
|
Bestalde, joera lar gogorra
|
dago
gaur egun t (z) eko osagarrietan azken lekuan erabiltzeko aditza eta semaforoa (t (z) eko atzizkia). Esaterako:
|
2009
|
|
Programazio lengoaia mordoa
|
dago
gaur egun, baina ondoren zehaztuko ditugun arrazoiengatik uste dugu Perl dela gure beharretara hobekien egokitzen dena:
|
|
Sistema autonomoen arteko bideratze protokolo aitzindaria EGP da (Exterior Gateway Protocol), baina nahiko baztertuta
|
dago
gaur egun. Erabiltzen dena haren ordezkoa den BGP da (Border Gateway Protocol, RFC 4271). Gaur egun 4 bertsioa dugunez, askotan BGP4 izena erabiltzen da.
|
2010
|
|
Lehia babesteko politika, oro har, onartua
|
dago
gaur egun bai arlo politikoan bai teknikoan. Mendebaldeko estatu guztiek lehia babesteko politika garatuak dituzte, dagozkien legedi, prozedura eta egitura publikoekin.
|
2014
|
|
Gizarte eragile hau aztertzeko arrazoia da aztertuko ditugun herritarrek harremanhandia dutela erdialdeko euskararekin2 Goizuetako kasuan adibidez, goizuetargazte eta heldu asko
|
dago
gaur egun erdialdeko euskaldunekin harremanetan, delaeskolan, dela lanean. Gaur egun, gazteen erdia joaten da Gipuzkoara ikastera etabeste erdia Leitzara, eta aurreko urteetan, Gipuzkoara jo dute.
|
|
Erlijio etakristautasunarekin kritikoa izan den humanismoa egon da; baita humanismo kristauaere, aszetikoa zen humanismoaren aurka XVII. mendean; era berean, zientziarekikokritikoa eta kontrakoa zen humanismoa existitu da, beste aldetik, zientzian itxaropenazuen humanismoa zegoelarik; marxismoa eta existenzialismoa humanismoak izandira. Nahiz eta Foucaultek historian zehar egon diren humanismo guztiak lehenaldianaipatu, gogoratu beharra
|
dago
gaur egun haietariko ibildibe eta planteamendu askokmodu anitzetan bizirik eta funtzionatzen jarraitzen dutela. Horrexegatik, jarreraokerra litzateke ondorioztatzea humanismoak berezko gisa erreklamatu duen guztiaguk automatikoki baztertu behar izatea.
|
|
Horregatik, pertsona batzuen arreta gabeziako sintomak nerabezaroan edo helduaroan agertzen dira, ardurak hartuz doazen neurrian. Hori dela-eta, DSM IVko irizpide diagnostikoen artean agertzen den adin irizpidea (sintomek 7 urte baino lehen agertu behar dutela dioena) zalantzan
|
dago
gaur egun. Barkley eta Biederman en iritziz (1997), irizpide hori albora utzi behar litzateke.
|