2002
|
|
Gainera, neurri latzok herio mantso batera eramaten dituzte presoak eta zigorrak, horrela, zigor kapital baten pareko bilakatzen dira, nahiz ez daramaten izen hori. Ondorioz, bada, botere exekutiboak botere legegileak onartzen ez dituen neurri zorrotz eta latzetara makurrarazten baditu presoak, esan daiteke horien heriotza haien esku geratzen dela; baina, ostera, legegileak neurri zorrotz eta latz horiek onartzen baditu, nahiz kondena horrek heriotza mantso batera eramango dituen ezinbestean, ez
|
dago
esaterik presoak heriotza zigorrera kondenatu dituztenik; nolanahi ere, argi gera bedi neurri horiek zorrotzegiak iruditzen zaizkigula, urte askoan presoek pairatu beharreko sufrimendu luzea bidegabea baita, zalantza izpirik gabe. Horrez gain, presooi ordainarazten zaizkien zigor zorrotzak ez datoz bat, inolaz ere, egindako okerrengatik ordainarazi behar litzaiekeenaren neurriarekin, haietako bakoitzak zigorraren zorroztasuna agoantatzeko agertutako indar eta gaitasunekin baino.
|
2003
|
|
Ikerkuntzak tradizioarekiko duen menpekotasuna baino jorratu ez dudan neurrian, nire eztabaida alde bakarrekoa da ezinbestez. Auzi horren osotasunari buruz gauza mordo bat
|
dago
esateko.
|
2004
|
|
Esan beharra dago, edozein modutan, perfekzioaren, eta Jainkoaren, adiera hori Descartesek (aipatu ditugun beste puntu batzuetan bezala) berea egiten duela frogatu gabe. Zer arrazoi
|
dago
esateko perfekzioa ulertzeko ez dugula inperfekzioaren ideiaren beharrik. Zer arrazoi perfekzioa inperfekzioaren aurrean lehenesteko munduari buruz ikusmolde zorrotz batean?
|
2007
|
|
" Karakterearen formazioa —hezkuntza teorian esatea ohikoa den bezala— heziketa eta diziplina eskolarraren helburu orokor bat da" 89 Aurrerapauso bat emanez, baina etenik gabe, arazo hori egun nola planteatzen den ikusiko dugu, hain zuzen etika komunikatiboa erreferentziatzat hartzen duen Lowischen" ekintza pedagogikorako erantzukizunaren etika diskurtsiboaren" 90 eskutik. Teoria etikoak, egiaz, ezin dizkio pedagogiari berme moralerako behin betiko irizpideak eskaini —Nietzscheren" Jainkoaren heriotzaren" ondoren ez
|
dago
esaterik zer dagoen berez ondo edo gaizki—, baina bai iratzar dezakeela erantzukizunezko jarrera bat hezitzaile eta heziengan. Horregatik dio Lowischek:
|
2010
|
|
Modu bertsuan dihardu Platonek, lehen aipaturiko elkarrizketan. Arrazoia argi
|
dago
esanaren arabera: legea zuzentasunaren neurria da, haatik, lege bidegabea ez da giza jokaeraren zuzentasun neurria, ezpada, are gehiago, haren araberako ekina da bidegabea; hortaz, ez da legea, baizik eta legearen izena hartzen du halako analogiaren bidez, helmuga jakina duen jarduera ezartzen duen neurrian.
|
2011
|
|
134). Asia honezkero Errusia/ Sobiet Batasuna da, eta agian ez
|
dago
esan beharrik, Heideggerrek ez zuela biziki maite boltxebismoa (marxismoa, komunismoa). Hitler eta Stalin:
|
2014
|
|
Oroi dezagun hemen Eraztuneko beste une goren bat: Siegmunden eta Brunnhilderen duoa Walkiria ko bigarren ekitaldiaren amaiera aldera, Brunnhilde bere edertasun hotz eta handientsuarekin, Siegmundengana hurreratu eta esaten dio hilkorra den orok bera ikusi eta gutxira hilko dela; Brunnhilde bertan
|
dago
esateko Walhallara hildako heroien bizileku eternoraeramango duela Hundingekin duen gudua galdu ostean. Siegmundek eskaintzari uko egiten dio Sieglinde ezin bada berarekin elkartu Walhallan, nahiago duelako emakume miserable baten maitasuna" Walhallako gozamen frigidoak baino/ Walhalls sproden Wonne".
|
2016
|
|
Perspektiba ezberdinen autonomia (guztiena, zientziarena bezala mitoarena) aitortzen ez bada, eta diferentziak erdeinatzen badira, azkenean hizkuntza bera bihurtzen da nahaste borraste bat. Funtsean egoismorik ez
|
dago
esan lezake edozeinek, hori ez da ‘altruismo’ unibertsalaren kasu partikular bat baizik, neure buruarekiko altruismoa(" maita zeure burua hurkoak maite dituzun bezalaxe": taldearen lehentasun absolutuaren suposizioarekin). 272 Edo erruki unibertsalarena:
|