Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2001
‎Eta nirea berarentzat, berdin. Hor dago elkar ulertzeko gure maitagogo izaeraren bultzakada.
2006
‎Egiaz, ia ia bermatuta dago elkarrekin topo egitea intentsitate emozionalhandiko mementoa izango dela, non poztasuna, herstura, negargura, beldurra etatristura nahastuko diren. Horrek nahasmen emozional handia sor dezake gurasoengan zein seme alabengan, beren adin eta nortasunaren beste hainbat faktorerenarabera.
2007
‎Aipatutako hizkuntz errealitatearen historizitatea abiapuntutzat hartuz, lehenik zera berretsi nahi dugu Porzig ekin batera: ...2018hizkuntzak eta hizkuntz komunitateak' pluralean" 136 Hizkuntz komunitateak, zehazki, gizabanakoaren hizketaren eta gizataldeen kulturaren aurrebaldintza dira, ze," indibidualki sortutakoa besteek interpretatu ahal izateko", honela Casado," sortzea bera komunitate batean —posibilitate sistema baten esparruan— gertatu behar da" 137 Elkar ulertzerik gabe ez dago elkar egiterik —ez hitz egiterik ez beste ezer elkarrekin egiterik—, eta, zentzu honetan, hizkuntz komunitateak kulturaren conditio sine qua non dira. Horregatik esan dezakegu, Moreno Fernandezekin batera, hizkuntzak gizatalde bat barrutik lotzen duela, hain zuzen giza jarduera kolektiboa bera ere ahalbidetzen duelako:
2008
‎«Ni jaio nintzenean monokulturala nintzen», esan du Sorianok, kultura bakarreko partaide zela alegia. «Kultur erreferentzia ezberdinak dauzkan jendea harremanetan dago elkarren artean, eta kulturak aldatu egiten dira komunikazioaren eraginez; orain, hibridoak dira kulturak». Kultura bakarrean baino gehiago, kulturen artean bizi gara gaur egun, Sorianoren iritziz, eta kultura bakoitzaren barnean ere adierazpen bereziak, edo azpikulturak daude.
2009
‎PSE PP itunean jasota dago elkarrekin aterako dituztela aurrekontuak. Beraz, osoko zuzenketa aurkeztuko diegu.
‎Ezin duzu hemen ez dagoen gauza bakar bat ere seinalatu, denbora, espazioa, lurra, euria, mineralak, eguzkia, hodeia, ibaia, beroa?. Dena dago elkar lotuta paperezko orri honetan. Paperezko orri honen existentzia lotuta dago gainerako gauza guztien existentziarekin.
2010
‎Mundu globalizatu eta elkarrekin komunikatutakoan bizi gara. Horregatik, ez dago elkarren arteko distantziarik eta ezagutzen dira gobernuen goi bileretan eta haien finantza eta ekonomia antolaketetan hartzen diren erabakiek zer nolako ondorioak dituzten lurreko biztanleen bizitzetan, oraingoen nahiz geroko belaunaldienetan. Uneotan, kontua ez da honelako edo halako herrialde multzoaren jarrera begiko izatea, lehen gertatzen zen bezala, baizik eta apustu irmoa egitea hezkuntza, osasuna, azpiegiturak eta etxebizitza hobetzearen alde, apustu irmoa egitea merkataritza truke bidezkoak, lan harreman zuzenak eta ekonomia iraunkorra egon daitezen.
‎Hizlari eta entzule batek baino gehiagok azpimarratu du hori, Joxerra Garziaren hitzetan euskalgintza eztabaidarako baino zalapartarako biltzen da. Euskalgintza prest al dago elkarrekin euskara sustatzeko mezu bakarra lantzeko. Pilar Kaltzadak adibide bat jarri du:
‎Gurean, ez kurmanjiarrek ezta soraniarrek ere, ez lukete onartuko bestearen inposaketa, eta desberdintasunak ez dira xumeak. Askotan ez dago elkar ulertzerik bi aldaeren artean. Gauzak horrela, kurdueraren bateratzeak gure herriaren banaketa ekar lezake.
2011
‎Non dago elkarrekin trebatuta garatu genuen indar hura guztia?
‎Oro har, baina," kostaldekoen eta barrualdekoon artean ez dago elkar ez ezagutzerik dagoeneko; distantziak ez dira handiak gaur egun".
2012
‎Sinboloak edukitzea ongi dago elkar ulertzeko mundu tenporal honetan, baina gauza sakonetarako ez dute balio. Uste badugu pentsamendua dela gauzarik sakonena, eta horrekin aurkituko dugula ez dakit zer misterio, oker gaude.
‎Xabier Lizardi maite izanik ere, badago poeta txinatar bat, Li Po edo, hobeto esan, Li Ho, denboran eta geografian ezin urrunago egon arren, itzulpenetan irakurri arren, agian laket zaiguna. Xabier Lizardiren eta Li Horen artean ez dago elkar ezintasunik, elkarren osagarri baitira kultura irekietan. Geureak dira Pierre Bordazarre eta Vinicius de Moraes.
‎Laburbilduz, egun ere, Modernitatean bezala, gizakiek elkar behar dute, inoiz baino argiago dago garai globalizatu honetan ez dagoela elkar menderakuntzatik at geratzeko modurik, ez dagoela saretik kanpo egoterik; inoiz baino argiago dago elkar behar dugula denok?; eta, elkar behar dutenez gero, Hipermodernitatean ere agertuko da egoerari etekina atera nahi izango dionik, besteak mendean hartu nahi izango dituenik, eta, nola ez, menderatu izan nahi duenik ere?. Ondorioz, Hipermodenitateak ere, Modernitateak bezala, menderakuntza harremanak ezagutuko ditu, baina oso bestelakoak.
2013
‎3 Beaglea edo Snoopyren aurrekaria Untxari txiki honek ezagutzen dituztenen bihotza bereganatzen du. Beagle hirugarren lekuan dago elkarrekin bizitzeko gogokoen diren hamar arrazen artean. Snoopy txakurra beagle txakurra da Atsegina eta alaia da, nahiz eta batzuetan hezteko nahiko zaila den, beagle maitagarriak oso ahaide ospetsua du:
2014
‎Bi aldeak pozik azaldu dira akordioarekin izan ere" borondatea dago elkarrekin lanean jarraitzeko". Zuzak aipatu duenez," gu ere Lasarte Oriako parte gara eta gure esparrutik herriari eskaini diezaiokeguna egiteko prest gaude".
‎Orokorrean esango nuke sexualitatearen tabua handia dela denentzako, eta zentzu horretan garrantzitsua da kideekiko harremana. Emakumeen kasuan, esaterako, askoz onartuago dago elkarri besarkadak ematea, gizonen kasuan ez, eta garrantzitsua da.
‎Beti dago elkarrengandik ikastea. Akaso, Eskoziako prozesuaren ezaugarri oso interesarria da abertzaletasun zibikoa deitzen dutena:
‎Kasu honek zeharo apurtzen du Mendebaldeak duen famialiaren inguruko ikuspegiarekin zenbait arrazoirengatik. Alde batetik, Nayarren kasuan ez dago elkarrekin luzaroan egoteko derrigortasun edo asmorik. Bestetik, eta garrantzitsuago, ez dago seme alabeekin inolako eskubide edo derrigortasunik.
‎Biak atzealdean lotuta, Poliziaren furgoneta urdin horietako batean, elkarren aldamenean, biak kantuan. Seguru dago elkarren aldamenean baleude ez luketela beldurrik izango, ez aitak eta ez berak.
2015
‎Kanpoko enbarazurik ez dagoenez gero, arima bakarrik dago bere Jainkoarekin: giro oso ona dago elkarrekin ulertzeko.
‎Guztion erabakiz... har dezagun bidea, gure esku dago eta. Gure esku bait dago elkarrengana biltzea, gure esku bait dago garena bestearekin osatzea, dugun gaitasunez bestea alaitzea, ondare amankomunak (haizea, ura, klima, pentsamendua, maiteahalmena, irriak elkarrekin jostatzeko irrika, askatasuna, bakea, osasuna eta bizitza duina) babestea eta defenditzea. Gure esku dago, adibidez, nire kasuan, musika ezagun bati letra propio jartzea.
‎Zintzo zintzoa nauzue!" lema nagusitu arren, hurkoari zintzotasuna, leialtasuna eta gardentasuna eskatzen bazaio ere, ederki ere dakigu egungo gizabanako hipermodernoa pastichea dela, antzezlea, zailtasunak dituena harreman egonkorrak eraiki eta mantentzeko. Modu bertsuan eratzen dira egungo gazteen koadrilak; elkarren lagunik handienak direla aldarrikatzen badute ere, lagunengatik bizitza emango luketela esan arren, geroz eta argiago dago elkarren arteko haria estetikoa dela, itxurazkoa —behintzat, nagusiki, eta neurri handi batean— Tribu hipermodernoak ez dira balio edo oinarri finkoren baten inguruan sortzen, kide guztiek partekatzen duten estetika eta bizimodu hedonistaren inguruan baizik.
‎Argi dago elkarren beharra duzuela.
2016
‎Baina garbi dago elkarrekin trukatzen garela.
2017
‎Oroitzapenik gabe, ezin da jokabide moralik eduki. Izan ere, ongia eta gaizkia zer diren ezagutu eta auzokideekin partekatu gabe ez dago elkarrekin.
‎Arrapaladan iragan zaizkio Bilbotik Iruñerako hamabosteroko bidaian egiten joan zaion desgogoa, lehendabizi, eta nekea gero; elkar ezagutu zutenekoa, eta hari buruz izaten zituzten xehetasunekiko desadostasunak: seguru dago elkar ezagutu zutenean bera ez balitz Axirengana hurbildu, bakoitzak zenbait alde egingo zuela, eta bakarrik jaitsiko zela Artxandatik, joan bezala, autoan lo egin eta hurrengo goizean Txato eta jasorik Iruñera buelta; eraiki duten guztia, eta, jakina, heziketa sentimentalari dagokionez, ezkerkeriagatik, eta marikitismoari dagokionez, sexuaren aldarriagatik, handi, larri, gora edo higatuagatik o... maitasuna; hasieratik bukaerarakoa, une zoro haietatik orain duten urmael moduko harreman honetara egindako lan guztia; elkarrizketak; haserreak, batez ere, haserreak; gaizki ulertuak, neke edo utzikeriagatik egindako traizio txiki horiek guztiak:
2018
‎Nafarroan urtebetez bizi beharra dago elkarrekin eta dokumentu publiko batean jaso, edo haur bat eduki eta etxea partekatu.
‎Senarraren borondateak ordezkatzen ditu borondate guztiak. Kantek dioenez,, senar emazteen artean berdintasunezko harremana dago elkarren pertsonaren jabetzari dagokionez, bai eta elkarren ondasunen jabetzari dagokionez ere?. 1790eko hamarkadan, Metaphysische Anfangsgründe der Rechtslehre obra argitara atera zenean, hainbat sektorek oso ozen adierazi zuten kontraesan hutsa zirudiela berdintasuna existitzeak eta, aldi berean, senarra legearen arabera ugazaba gisa onartua izateak, baina Kantek ez zuen ontzat jo iritzi hura.
2020
‎Alegia, une berean zortzi edo hamar bat pertsona elkartzen gara guztira, asko jota. San Jose egoitzaren atarian nahikoa leku dago elkarrengandik urrun egon, pilaketak saihesteko eta beharrezko distantzia soziala mantentzeko. Hori horrela izanik, zergatik ezin dugu kanpoan egon edo paseatu bisitara joandakoan?
‎Nelson Aguilera: " Ez dago elkarrekin topo egitea baino gauza humanoagorik"
‎Ez dago elkarrekin topo egitea bezain gauza humanoagorik: mugitzea, bidaiatzea, migratzea, elkarrekin topo egiteko.
‎Argiztapen eta energia berrikuntzez gain (adibidez, motxilak eta eguzki panelak), orientazio, komunikazio, bideo eta argazki gadget batzuk probatu ditugu, naturan dugun esperientzia erregistratzeko, estaldurarik ez izan arren bidaiako kideekin komunikatzeko eta “kanpamentu nagusira” osasuntsu eta basatiak izateko. Azkenerako egotea ez dago elkarrekin joatearen mende bakarrik.
‎Argi dago elkarren egokitzapena eta ezagutza behar direla, eta zaila da hasieratik dena ondo joatea. Bi talde oso on daude:
‎Alegia, une berean zortzi edo hamar bat pertsona elkartzen gara guztira, asko jota. San Jose egoitzaren atarian nahikoa leku dago elkarrengandik urrun egon, pilaketak saihesteko eta beharrezko distantzia soziala mantentzeko. Hori horrela izanik, zergatik ezin dugu kanpoan egon edo paseatu bisitara joandakoan?
‎Desberdintasunik al dago elkarrengandik urrun dauden hizkuntzak menperatzen dituzten eta antzeko hizkuntzak menperatzen dituztenen garunen artean?
2021
‎Hori hola ez interpretatzeko arrazoia sintaktikoa da, sintaxiak jartzen ditu mugak: Jon eta Arantxa sintagma ez dago elkar biltzen duen perpausaren barnean, baizik urrunago: Jon eta Arantxak [Koldo eta Mirenek elkar maite dute] la pentsatzen dute.
‎Hemen ez dago elkar ulertzen ez duten bi gizarte multzoren arteko gatazkarik: Nafarroan ere, eragile espainiazaleek ekimen planifikatua daramate aurrera euskara behin betikoz herrialde honetatik ezabatzeko, euskaldunen kidegoa deuseztatzeko.
‎Leintz Gatzagatik hasita, kotxe karabana egin ondoren, 12:15ean, Fernando Eskoriatza plazan batzeko dei egin dute antolatzaileek, hala, 12: 30etako zuzeneko konexioarekin, garaiz bat egiteko. Euskal Herriko txoko guztiak batera konektatzeko asmoa dago elkarrekin abesteko. Honakoa izango da egitaraua:
‎Kotxe karabanaren ondoren 12: 15etan Fernando Eskoriatza plazan batzeko deia egin dute antolatzaileek, hala, 12: 30etako zuzeneko konexioarekin, garaiz, bat egiteko. Euskal Herriko txoko guztiak batera konektatzeko asmoa dago elkarrekin abesteko. Horrekin batera, gogorarazi gura izan dute ikurriña edo Nafarroako bandera balkoian edo leihoan jarri, argazkia atera eta sareratzeko #keinubatbatera #aberrieguna2021 traolekin.
2022
‎...katzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbert... Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta bolumen ikaragarri horretan, pentsaezina litzateke bestelako egoera batean, ematen du musika geure barrutik datorrela, sabeletik, orgasmo baten aldapan bezala, eta denek zoriaren arabera besarkatzen dute elkar, eskuekin etengabe ukitu eta laztandu batak bestea, gauza tribala da, diotenez, orgiastikoa, denbora guztien hastapenaren erreaktibazioa, giza komunitatea lehen, aspaldian, zen bezalakoa, erritualen eta deabrutzeen mundua, naturaz gaindikoarena eta gehiegizkoarena, legeak baino lehenagoko munduarena, pultsioena eta jainkosena, ilargiaren kultuarena, baina haren misterioa inork esplikatu aurrekoa, zeru uztaiarena, zeinen bihozberatasunari eskaintzen baikenizkion geure buruak, zerua geuri gainera erori ez zekigun, galiarrei erori zekien urak eta suak harturik, eta eguzkia hurrengo egunsentian ez ateratzeko arriskua zegoela sinesten zen garaia, aldioro hortzak sartuko zizkigula mehatxu egiten zigun munduaren magia.
‎Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta ...katzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbert...
‎Hizkuntza eta mundua adiskidetu beharra dago elkarrekin.
2023
‎Irlandan egindako azterketak (COLA) oso ongi erakutsi zuen erlazio hori. Lehenik, hizkuntza gaitasunaren atalasea dago eta maila horren azpitik ia ez dago elkarren arteko komunikaziorik bigarren hizkuntzan. Atalase horren gainetik hizkuntzaren erabilera (gaelikoa kasu honetan) ez da, besterik gabe gaitasunaren araberakoa, bi solaskideen gaitasun mailen arteko aldearen araberakoa baizik:
‎Benetan ba al dago elkar ulertzerik. Ba al dago bestearengan hurreratzerik?
‎Biak oso lehiakorrak gara, ez gara finalera heltzearekin soilik konformatzen. Gero beti dago elkarren arteko lehia hori, entrenamenduetan ere ez zaigula elkarren aurka galtzea gustatzen, baina ikasi dugu hori ondo kudeatzen. Hor ere egon zen psikologoaren lana».
‎Garbi dago elkarrekin gobernatuta ere ditugula oraingoz gauzatu gure proiektu nazional maximalistak, gure etsai Espainiak (eta Frantziak) indartsuegi dirudite. Noski, ditugu gure helburu sozialak %100ean gauzatu.
‎Liburu erlijiosoak baino ezin izango dituzte irakurri, santuen bizitzak edo Granada Aitaren Bekatarien Gida. Debekatua dago elkar ukitzea, izan jolasean izan adiskidetasun adierazpenetan, eta orobat elkarri musu ematea edo bestelako ekintza ahalkegarririk egitea. Kargu hartzen zaienean, gatibuek belaunikatu egin dute, eta apaltasunez entzun, kexatu gabe; errespetuz erantzun ezean, zigortuak izango dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia