Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2017
‎Orain bai, gazte, orain bai.Ez dakik zenbateraino gorroto dudan! Nire aspaldiko lagunak eraman baitizkik, baina... bere uretan dabilenak badaki zer arriskutan eror daitekeen, eta apustu hori, arrisku hori duk, nik behintzat, maitatzen dudana, bizirik mantentzen nauena eta horregatik gorrotoa eta amodioa, biak batera ematen zizkidak bizimodu honek, ibaiak. Nik ezin izango nikek aitzur batekin lurra zulatzen ibili luzaroan, ez nikek jasango.
‎Eta honen arrazoia da: zeren hala dabilenak ez baitu abereak baino gehiago etorkizunera behatzen, eta ez plazer hark zein ondorio hotza eta atsekabetsua bere ondotik uzten duen behar bezala kontsideratzen.
‎Emakumeen artean dabilenak , haiekin solastatzeaz atsegin hartzen duenak eta, guztiarekin ere, ez dela erortzearen beldur esaten duenak sinetsarazi nahi du ez dela haragiz egina, ez dela gizona; edo sua golkoan gorderik, arropei lotu gabe erabil dezakeela; edo ikatz bizien gainean ortozik, oin zolak erre gabe ibil daitekeela (ikus Basilio, Constitutiones Monachorum, 4 k.).
‎Orain da, bada, kontua eta puntua ea zeinek duen atsegin eta plazer edo lan gehiago: paradisuko bidean ala infernukoan dabilenak .
‎Eta gauza segurua da infernuko bidean dabilenak lan gehiago duela, karga pisuagoa darabilela, halako moldez ezen, karga hura ezin jasanez, esaten baitzuen profeta Dabidek (Sal 37: 5):
‎Bada, orain zuri irudituko zaizu ezetz, baina zokoan otoitzetan dagoen hark beroago eta alaiago du bere baitan barrena bere gogoa, munduko atseginetan dabilenak baino, zeren Jainkoak bere graziaz eta faborez deboziotan dagoenaren negarrak gozatzen eta zaporatzen baititu, eta berak ere negar haietan ondore on bat aurkitzen baitu.
‎Anitz gertaldi bortitz, anitz pena eta atsekabe iragan behar du paradisuko bidean dabilenak .
‎Hala dabilenak egiten duen irabazi guztia da lurra aurizkitzea, zanpatzea eta gogortzea. Eta zenbatenaz eta gehiago baitabil, hainbatenaz zanpatzenago eta gogortzenago du.
‎Halaber, gau iluna bezala da. Zeren nola gau ilunean dabilenak ez baitu ezagutzen zerk zer kolore duen, zein den berde eta zein more, hala gizon koleratuak ere ez du ezagutzen noiz mintzo den ongi eta noiz gaizki, noiz doan artez eta noiz makur. Nahasia, itsutua, haztamuka dabil; ilunpean doana bezala, urrats guztiaz behaztopatzen da, errebelatzen da.
‎Bila dabilenak aurkituko du, eta, batean ez bada bestean, bere burua egitekotan ipiniko du.
‎Kap. LIII. Nola gerotik gerora luzamendutan dabilenak egiten dion bidegabe Jainkoari.
‎Kap. LIV. Nola luzamendutan, gerotik gerora dabilenak egiten dien bidegabe Aingeruei.
‎Kap. LV. Nola gerotik gerora luzamendutan dabilenak egiten dien bidegabe bere buruari, bere kristau lagunari eta bai munduko beste gauza guztiei ere.
‎Gaiztakerian dabilenak , guztiak ongi kontatzera, seguru da, are mundu honetan ere, atsegin baino atsekabe gehiago iragaten duela.
‎Ohoin batek zenbat trabailu iragan behar du bere ohoinkeria egiteko? Etsaigoan dabilenak zenbat ikara, zenbat bihotz ukaldi errezibitu behar du bere etsaiaz mendekatzeko. Engainatzaile batek zenbat gogoeta eta itzulinguru egin behar du bere engainua baliatzeko?
‎Nola penatan eta lanetan denak, baldin gero ondoan irabazi handi bat edo kargu ohorezko bat espero badu, ez baititu pena eta lan haiek guztiak deus sentitzen, hala atseginetan eta plazeretan dabilenak ere, baldin plazer haien ondoan sentitu badu gaztigu handi bat harentzat prestatua dagoela, ez da posible atsegin haietan atsegin osorik har dezakeen. Aitzitik, orduan atsegina atsekabe bihurtzen zaio.
‎Eta erremediatu duten bitarte hartan, jaikiak eta garbituak daudenean dei ditzake Jainkoak, hil daitezke orduan, eta bai halaber halatan salba ere. Eta hala, batean eror eta bestean jaiki dabilenak arrisku badu ere galtzeko, ez ordea hainbat nola betiere eroririk datzanak.
2019
‎204 Liluratuta geldituko ginateke gure burua Euskal Senatu Eta Herria gisara izendatuta ikustean, edota Espainiar edota Frantziar Senatu Eta Herria, txundituta eta harrituta, senatua herriaren bestelako edo kanpoko osagai bat izan litekeelako ideia berak gure zentzu demokratikoa higuintzen baitu, gure pentsamoldean ezin baita ordezkariz osatuta ez dagoen herri erakunde bat kontzebitu ere. Hala ere SPQR k beste ebokazio bat dakarkigu gogora, herri eta zibilazio batena, lurrari lotuta ez dagoena eta munduan zehar abian dena, bere burua aberasten eta amesten eta besteak aberasten eta amestarazten, haziak botatzen eta haziak jasotzen, dabilenak hartzeko utzi egin behar duen modu berean. Beren garaian Espainia bezala edota Frantzia eta Britainia Handia bezala.
2020
‎Metodo filosofikoak premiazkotzat jo ohi duen hizkera unibokoa eta berezitua erabili beharrean mintzaira joria baina literarioa bezain arrunta aukeratuko du saiakelan dabilenak .
‎" Egiatik urrun daukagun imitazioa da artea. Izan ere, gauza bakoitzaren alde txiki bat besterik ez du islatzen honela dabilenak . Margolariak zapatagina irudikatuz gero, edo zurginaren kasuan berdin, hark ez du ulertzen ogibide haiek nola ari diren beren eguneroko zereginetan eta, halere, margolaria ona baldin bada, zapatagina edo arotza margotzerakoan haurrak eta ezjakinak nahastuko ditu usteak eraikiz eta liluratuz".
2021
‎Gaiztakerian dabilenak , lehendabizi inori gaitz, gero beretzat gaitzago.
2022
‎Bidaian dabilenak aurkituko du han eta hemen informazioa. Iraun duten herrien kasuan, haien artisautza lanak, folklorea, tradizioak, etxeko gauzak eta tresnak, ohiturak, antzinakotasuna nabarmentzen dira; gutxiago haien hizkuntza zail eta bitxiak, egungo egoera, erresistentzia eta borroka pasarteak, independentzia eta bizi nahiak.
‎Nafarroa Garaian diote laminekin dabilenak ez duela" Jesus" erran behar, eta erran baleza ihesi joango zitzaizkiola (Azkue 1959: 367).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia