2017
|
|
Orain bai, gazte, orain bai.Ez dakik zenbateraino gorroto dudan! Nire aspaldiko lagunak eraman baitizkik, baina... bere uretan
|
dabilenak
badaki zer arriskutan eror daitekeen, eta apustu hori, arrisku hori duk, nik behintzat, maitatzen dudana, bizirik mantentzen nauena eta horregatik gorrotoa eta amodioa, biak batera ematen zizkidak bizimodu honek, ibaiak. Nik ezin izango nikek aitzur batekin lurra zulatzen ibili luzaroan, ez nikek jasango.
|
|
Eta honen arrazoia da: zeren hala
|
dabilenak
ez baitu abereak baino gehiago etorkizunera behatzen, eta ez plazer hark zein ondorio hotza eta atsekabetsua bere ondotik uzten duen behar bezala kontsideratzen.
|
|
Emakumeen artean
|
dabilenak
, haiekin solastatzeaz atsegin hartzen duenak eta, guztiarekin ere, ez dela erortzearen beldur esaten duenak sinetsarazi nahi du ez dela haragiz egina, ez dela gizona; edo sua golkoan gorderik, arropei lotu gabe erabil dezakeela; edo ikatz bizien gainean ortozik, oin zolak erre gabe ibil daitekeela (ikus Basilio, Constitutiones Monachorum, 4 k.).
|
|
Orain da, bada, kontua eta puntua ea zeinek duen atsegin eta plazer edo lan gehiago: paradisuko bidean ala infernukoan
|
dabilenak
.
|
|
Eta gauza segurua da infernuko bidean
|
dabilenak
lan gehiago duela, karga pisuagoa darabilela, halako moldez ezen, karga hura ezin jasanez, esaten baitzuen profeta Dabidek (Sal 37: 5):
|
|
Bada, orain zuri irudituko zaizu ezetz, baina zokoan otoitzetan dagoen hark beroago eta alaiago du bere baitan barrena bere gogoa, munduko atseginetan
|
dabilenak
baino, zeren Jainkoak bere graziaz eta faborez deboziotan dagoenaren negarrak gozatzen eta zaporatzen baititu, eta berak ere negar haietan ondore on bat aurkitzen baitu.
|
|
Anitz gertaldi bortitz, anitz pena eta atsekabe iragan behar du paradisuko bidean
|
dabilenak
.
|
|
Hala
|
dabilenak
egiten duen irabazi guztia da lurra aurizkitzea, zanpatzea eta gogortzea. Eta zenbatenaz eta gehiago baitabil, hainbatenaz zanpatzenago eta gogortzenago du.
|
|
Halaber, gau iluna bezala da. Zeren nola gau ilunean
|
dabilenak
ez baitu ezagutzen zerk zer kolore duen, zein den berde eta zein more, hala gizon koleratuak ere ez du ezagutzen noiz mintzo den ongi eta noiz gaizki, noiz doan artez eta noiz makur. Nahasia, itsutua, haztamuka dabil; ilunpean doana bezala, urrats guztiaz behaztopatzen da, errebelatzen da.
|
|
Bila
|
dabilenak
aurkituko du, eta, batean ez bada bestean, bere burua egitekotan ipiniko du.
|
|
Kap. LIII. Nola gerotik gerora luzamendutan
|
dabilenak
egiten dion bidegabe Jainkoari.
|
|
Kap. LIV. Nola luzamendutan, gerotik gerora
|
dabilenak
egiten dien bidegabe Aingeruei.
|
|
Kap. LV. Nola gerotik gerora luzamendutan
|
dabilenak
egiten dien bidegabe bere buruari, bere kristau lagunari eta bai munduko beste gauza guztiei ere.
|
|
Gaiztakerian
|
dabilenak
, guztiak ongi kontatzera, seguru da, are mundu honetan ere, atsegin baino atsekabe gehiago iragaten duela.
|
|
Ohoin batek zenbat trabailu iragan behar du bere ohoinkeria egiteko? Etsaigoan
|
dabilenak
zenbat ikara, zenbat bihotz ukaldi errezibitu behar du bere etsaiaz mendekatzeko. Engainatzaile batek zenbat gogoeta eta itzulinguru egin behar du bere engainua baliatzeko?
|
|
Nola penatan eta lanetan denak, baldin gero ondoan irabazi handi bat edo kargu ohorezko bat espero badu, ez baititu pena eta lan haiek guztiak deus sentitzen, hala atseginetan eta plazeretan
|
dabilenak
ere, baldin plazer haien ondoan sentitu badu gaztigu handi bat harentzat prestatua dagoela, ez da posible atsegin haietan atsegin osorik har dezakeen. Aitzitik, orduan atsegina atsekabe bihurtzen zaio.
|
|
Eta erremediatu duten bitarte hartan, jaikiak eta garbituak daudenean dei ditzake Jainkoak, hil daitezke orduan, eta bai halaber halatan salba ere. Eta hala, batean eror eta bestean jaiki
|
dabilenak
arrisku badu ere galtzeko, ez ordea hainbat nola betiere eroririk datzanak.
|
2019
|
|
204 Liluratuta geldituko ginateke gure burua Euskal Senatu Eta Herria gisara izendatuta ikustean, edota Espainiar edota Frantziar Senatu Eta Herria, txundituta eta harrituta, senatua herriaren bestelako edo kanpoko osagai bat izan litekeelako ideia berak gure zentzu demokratikoa higuintzen baitu, gure pentsamoldean ezin baita ordezkariz osatuta ez dagoen herri erakunde bat kontzebitu ere. Hala ere SPQR k beste ebokazio bat dakarkigu gogora, herri eta zibilazio batena, lurrari lotuta ez dagoena eta munduan zehar abian dena, bere burua aberasten eta amesten eta besteak aberasten eta amestarazten, haziak botatzen eta haziak jasotzen,
|
dabilenak
hartzeko utzi egin behar duen modu berean. Beren garaian Espainia bezala edota Frantzia eta Britainia Handia bezala.
|
2020
|
|
Metodo filosofikoak premiazkotzat jo ohi duen hizkera unibokoa eta berezitua erabili beharrean mintzaira joria baina literarioa bezain arrunta aukeratuko du saiakelan
|
dabilenak
.
|
|
" Egiatik urrun daukagun imitazioa da artea. Izan ere, gauza bakoitzaren alde txiki bat besterik ez du islatzen honela
|
dabilenak
. Margolariak zapatagina irudikatuz gero, edo zurginaren kasuan berdin, hark ez du ulertzen ogibide haiek nola ari diren beren eguneroko zereginetan eta, halere, margolaria ona baldin bada, zapatagina edo arotza margotzerakoan haurrak eta ezjakinak nahastuko ditu usteak eraikiz eta liluratuz".
|
2021
|
|
Gaiztakerian
|
dabilenak
, lehendabizi inori gaitz, gero beretzat gaitzago.
|
2022
|
|
Bidaian
|
dabilenak
aurkituko du han eta hemen informazioa. Iraun duten herrien kasuan, haien artisautza lanak, folklorea, tradizioak, etxeko gauzak eta tresnak, ohiturak, antzinakotasuna nabarmentzen dira; gutxiago haien hizkuntza zail eta bitxiak, egungo egoera, erresistentzia eta borroka pasarteak, independentzia eta bizi nahiak.
|
|
Nafarroa Garaian diote laminekin
|
dabilenak
ez duela" Jesus" erran behar, eta erran baleza ihesi joango zitzaizkiola (Azkue 1959: 367).
|