Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54.553

2000
‎" Liburu honek salbatu nau nire buruaz beste egitetik. Literatura da ene Jainkoa, hitza ene redentzioa". Alboan duen poetak, Molinero jaunak, negarrari ezin eutsian, baietz egiten du buruarekin, konforme dagoela, eta segidan haiku bat errezitatzen du:
‎" Ezen, jaunak, orrialde hauetan dena baita posible, dena baita egia eta gezur, dena errealitate eta amets, dena pasio eta eldarnio, dena literatura eta magia; edo agian ez, agian orrialde hauek guztiak jolas bat baino ez dira, jolas existentzial bat, non batek ez baitu euskarririk aurkitzen inon, eta oro zaio mozorro, oro labainkor eta sinestezin...". Eta ondoren, adierazi nahi duen ideiaren atari gisa, lau txiste kontatzen ditu, eta denak barrez lehertu beharrean jarri dituenean, beste azalpen hori irteten da bere ahotik, ezari ezarian: " Aldarte ona du bai liburu honen irakurleak, aldarte umoretsua, eta distantzia; baina beste gauza bat ere aitor dezadan:
‎hemen espiritu ludikoa trajikotasunari gailentzen zaio". Eta teoria hori biribiltzeko Kunderaz baliatzen da : " Kafkak ez zuen guregatik sofritu!
‎Hitzaldiaren erdi parera edo, agure bat aulkitik altxatu da , nahikoa zalaparta eginez.
‎Idazleak azalpenak eten ditu; jendea lasai dago, hainbesteko lasaitasun batean, ezen, akademiko xahar ospetsua halako trantzean ikusita, ezin baita erabateko patxadaz egon. Batzuek, egoeraren aurrean, irribarre egiten dute ezkutuan, egoera, ongi pentsatuta, irrigarria baita zeharo; baina hasieran laguntzeko gogoa handiagoa da irribarrerakoa baino. Atezainak ez ditu orroak eta oihuak aditzen, ez ateari ematen zaizkion kolpeak eta ostikadak ere.
‎Laster!". Zutitu da entzuleria guztia; ez zaizkio falta akademiko xaharrari animozko hi  tzak, eta loreak eta laudorioak: " Alimo, Don Justino!
‎Euts bekio beste pixka batean!". Baina Don Justinoren aurpegian izua da nagusi eta esperantzarik eza. " Sikiera gure artean bertsolariren bat egongo balitz", kexatzen da Don Justino, lurrean kizkur kizkur etzanda dagoela, bi eskuak sabel oparoan birjin.
‎Baina Don Justinoren aurpegian izua da nagusi eta esperantzarik eza. " Sikiera gure artean bertsolariren bat egongo balitz", kexatzen da Don Justino, lurrean kizkur kizkur etzanda dagoela, bi eskuak sabel oparoan birjin. K. L. idazle gazteak hitzaldiarekin jarraitzeko tentazioa du, baina Molinero poeta aurreratzen zaio:
‎Eta bi haikuon ildotik, lehen hausnarketak plazaratzen dira kripta zalapartaz betean: " Gaur osteguna da , udazkenean gaude, bi liburu aurkezten dira, munduak aurrera darrai eta ez daukat goserik oraindik. Zer dela-eta orduan kezkatu?".
‎Armada aipatu duenean, jendea begira gelditu zaio. Inor ez da ausar  tzen airean dabilen mamua aipatzera, baina ez du luze iraun isiltasunak: " Eta hau estatu kolpe bat balitz?
‎" Hormak, bai, hormak, militar kabroi hauek ezarri dizkigutenak". Eta, pixkana pixkana, argia egiten hasi da jendearen begietan, eta indartu egin da Konplotaren eta Konfabulazioaren teoria.
‎" Hormak, bai, hormak, militar kabroi hauek ezarri dizkigutenak". Eta, pixkana pixkana, argia egiten hasi da jendearen begietan, eta indartu egin da Konplotaren eta Konfabulazioaren teoria.
‎Esaten dute: " Orain akordatzen naiz, bai, honantz nentorrela, korrika eta presaka, eta kalean jende gutxi bezala, zera, esate baterako ia inor ez, eta auto gutxi, bai, ohi denerako oso gutxi, eta semaforoak eta argiak itzaliak bezala, eta dendak eta banketxeak erdi ilunpetan ez dakit, gaur jai-eguna edo greba eguna balitz bezala, baina, klaro, gaur osteguna da eta ez da nik dakidala gaur inon grebarik... Erraz harrapatu gaituzte, untxiak bezalaxe".
‎Esaten dute: " Orain akordatzen naiz, bai, honantz nentorrela, korrika eta presaka, eta kalean jende gutxi bezala, zera, esate baterako ia inor ez, eta auto gutxi, bai, ohi denerako oso gutxi, eta semaforoak eta argiak itzaliak bezala, eta dendak eta banketxeak erdi ilunpetan ez dakit, gaur jai-eguna edo greba eguna balitz bezala, baina, klaro, gaur osteguna da eta ez da nik dakidala gaur inon grebarik... Erraz harrapatu gaituzte, untxiak bezalaxe".
‎Zeharo haserretuta jaiki da bere aulkitik idazle errealista. Esaten du:
‎Jesus ene! Baina ez al da jendea igogailuetan eta autoetan eta etxeetan deskuidatuta itxita gelditzen. Bada, hemen gauza bera!
‎" Bukatzeko, jaun adiskideak, nire liburua bi hitz dotoretan laburbildu banu, hauxe esango nuke: nire liburua soineko bat da , egunerokotasunaren absurduan ehundua, ironia sotilaren urrezko hariz josia, eta jolasa du titare, injenioa anteojo, trajedia gerriko, eta ezustea andere lirainaren gorputz... Horixe da, eta ez dago gainera hobeto esaterik".
‎nire liburua soineko bat da, egunerokotasunaren absurduan ehundua, ironia sotilaren urrezko hariz josia, eta jolasa du titare, injenioa anteojo, trajedia gerriko, eta ezustea andere lirainaren gorputz... Horixe da , eta ez dago gainera hobeto esaterik".
‎Zer nahi dute gugandik? Zer gelditzen da guk ezagutu genuen hiriaz. Non dira senideak eta lagunak?
‎Nola esaten ote diote orain amodioari? Nor ausartuko da atea igarotzera?
‎Sargori dago, trumoitsu. Asfaltoa ozeano beltz bat bezalakoa da (edo da nire begietan). Bakarrik nago, eta ez dut inoren beharrik.
‎Sargori dago, trumoitsu. Asfaltoa ozeano beltz bat bezalakoa da (edo da nire begietan). Bakarrik nago, eta ez dut inoren beharrik.
‎Bakarrik nago, eta ez dut inoren beharrik. Izerdia itsaso bat bezalakoa da (edo da nire gorpu  tzean). Autoaren termometroak berrogei gradu markatzen ditu.
‎Bakarrik nago, eta ez dut inoren beharrik. Izerdia itsaso bat bezalakoa da (edo da nire gorpu  tzean). Autoaren termometroak berrogei gradu markatzen ditu.
‎Auto ilara poliki doa aurrerantz. Niretzat mantsoa dena, ez ote da beste batentzat lar bizia. Bai, zalantzarik gabe.
‎Baina nigan bi kontzeptu aurkako horiek aspaldi aurkitu zuten neurgailua. Maitasunarekin lotura duen oro patxada adierazle da ; gorrotoarekin zerikusia duen oro, aldiz, presazkoa da, zalua. Neurgailua, noski, ez da hutsezina, gehiago baitago emana nahikarietara gertakarietara baino.
‎Baina nigan bi kontzeptu aurkako horiek aspaldi aurkitu zuten neurgailua. Maitasunarekin lotura duen oro patxada adierazle da; gorrotoarekin zerikusia duen oro, aldiz, presazkoa da , zalua. Neurgailua, noski, ez da hutsezina, gehiago baitago emana nahikarietara gertakarietara baino.
‎Maitasunarekin lotura duen oro patxada adierazle da; gorrotoarekin zerikusia duen oro, aldiz, presazkoa da, zalua. Neurgailua, noski, ez da hutsezina, gehiago baitago emana nahikarietara gertakarietara baino. Ni, ordea, konpontzen naiz.
‎Dorreak ere prest dira, armaz hornituak, belaze infinitu batean bezala. Baina ez da , noski, belaze bat. Elurra darie begiei, oinazeak urdindutako malutak.
‎Nork bere mugimenduak egiten ditu, hatzez batik bat, eragozpenak eragozpen. Erregelen gainean ez da inor mintzo, ezin denaz ezin baita mintzo. Giacomo Leopardi ez zaie arrotz:
‎Giacomo Leopardi ez zaie arrotz: " zer zorion edo poztasun edo kontsolamendu ekar dezake egiak, hau da , ezerezak?". Itaunari ez diote erantzuten jakin.
‎Badakite, hala ere, denbora irabazteak ez dakarrela ezer onik, horrek beti bizia galtzea baitakar. Berez, ajerezean ez da denborarik irabazten hau da, ez dago atzerapen kontzienteetan edo azpijokoetan ibiltzerik, bizi atal bat galdu baizik. Debekatuta dago hau, bai, esplizitoki, aldi berean, espiraletan jardutea edo espiralki jokatzea; ajerezaren arauen arabera, espirala, puntu batean sortzen dena, biziaren iturri baita, itzuliak eginez infinituraino luza daitekeena.
‎Badakite, hala ere, denbora irabazteak ez dakarrela ezer onik, horrek beti bizia galtzea baitakar. Berez, ajerezean ez da denborarik irabazten hau da , ez dago atzerapen kontzienteetan edo azpijokoetan ibiltzerik, bizi atal bat galdu baizik. Debekatuta dago hau, bai, esplizitoki, aldi berean, espiraletan jardutea edo espiralki jokatzea; ajerezaren arauen arabera, espirala, puntu batean sortzen dena, biziaren iturri baita, itzuliak eginez infinituraino luza daitekeena.
‎Gogoz bestera, atzera gabeko puntu batera iritsi dira. Gudualdia ankerra izan da ; indartsuenek baino ez diraute zut: alde bakoitzetik bizpahiruk.
‎Txiki txikietan hasi, teknika ikasi, adorea hartu, muturreko galantak jaso, eta gero, pixkana pixkana, aldapatsuagoetara pasatu: horixe da bidea. Bada, neronek ikusi nuen jauzilariak ere preparazio berbera egin bide zuen bere kirol bizimoduan; ala beharbada ez, hori ez dago sekula ziurtasun erabatekoz jakiterik, batik bat halako kirol berezi bati buruz hitz egiten dugunean.
‎Agian tupusteko bat, errailetik irtetea, inoiz argituko ez zitzaigun nahaste bat. Hauxe da , egiaz, lehen lehenik pentsatu nuena. Baina ez; ez zen halakorik ezer:
‎Zigarro bat piztu nuen eta itsu batek esan zuen: " Zer gertatzen da –, zer gertatzen da?". Inork ez zuen eran  tzun eta airea lazgarria egin zen.
‎Zigarro bat piztu nuen eta itsu batek esan zuen: " Zer gertatzen da?, zer gertatzen da –". Inork ez zuen eran  tzun eta airea lazgarria egin zen.
‎Beste zigarro bat piztu nuen, eta une hartantxe itsuak ahots lakarrez errepikatu zuen: " Zer gertatzen da –, zer gertatzen da?". Nire gainean zegoen Debekatuta erre  tzea kartelari erreparatu nion, eta itsuaren eztenkada jaso nuen; erretzea ari zitzaidan debekatzen.
‎Beste zigarro bat piztu nuen, eta une hartantxe itsuak ahots lakarrez errepikatu zuen: " Zer gertatzen da?, zer gertatzen da –". Nire gainean zegoen Debekatuta erre  tzea kartelari erreparatu nion, eta itsuaren eztenkada jaso nuen; erretzea ari zitzaidan debekatzen.
‎Minutuak aurrera zihoazen, ez geldo ez azkar, betiko martxan baizik, gupidagabe. Baieztapen honekin adierazi nahi dudan gauza bakarra da biziak aurrera jarraitzen zuela, desioa zerbait eternoa zela oraindik, eta ber  tsoak eta elurra beti izango zirela errugabeak. Kontsolamendu eskasa nolanahi ere, ezen han barnean bizia ez baitzen jada gure baitakoa:
‎inor ez zen bere lekutik mugi  tzen, inork ez zuen ezer galdetzen itsuak bakarrik, inork ez zuen angustiaz edo itobeharraz edo negarrik egiten. Jabetu nintzen orduan ezinezkoa dela hain pasibo izatea zorigaitza edota heriotza hain hurbil dagoenean, sortasun hain ageriko hura ezin zitekeela iruzur bat baino izan; hau da , bidaiari haiek guztiek bazekitela liberatuak izango zirela, edo, bestela, txarrenera jota, kondenaren ondorioak ez zituztela jasango; hortik ekartzea zegoen bidaiari haiek guztiak edo inpartzialak edo arerioak zirela; inpartzialak, jukutria edo, hobeto, trajedia hura antzezteko kontratatuak edo agian behartuak edota bahituak izan ziren neurrian; arerioa, ni, zuzenki nahiz zeharbidez, akabatzeko ... Susmo txar hark indar hartu zuen nire baitan, eta, benetako  tzat jotzeaz gainera, iruditu zitzaidan nirekin zihoazen bidaiariak inpartzialtzat hartzea biguna eta arriskutsua ere bazela.
‎Itsuak, munduko ostia txar guztiarekin, esan zuen orduan: " Zer gertatzen da –, zer gertatzen da?". Eta hala ondorioztatu nuen itsu hark nik baino hobeto ikusten zuela, eta lelo hura kontrazeinu garrantzitsu bat zela ezbairik gabe.
‎Itsuak, munduko ostia txar guztiarekin, esan zuen orduan: " Zer gertatzen da?, zer gertatzen da –". Eta hala ondorioztatu nuen itsu hark nik baino hobeto ikusten zuela, eta lelo hura kontrazeinu garrantzitsu bat zela ezbairik gabe.
‎Asko dakienak, oro dakienak ez daki ezer, ez baitaki ez jakitea zer den. Eta ez dakiguna terrible izanen da agian, Rimbaud, edo agian ez dakiguna zoriona da. Nola edo hala, begien bistatik galdu dut doktorea.
‎Asko dakienak, oro dakienak ez daki ezer, ez baitaki ez jakitea zer den. Eta ez dakiguna terrible izanen da agian, Rimbaud, edo agian ez dakiguna zoriona da . Nola edo hala, begien bistatik galdu dut doktorea.
‎Eta hurrengo egunean, Fontainek Cosworth urdina hartzen du 4 moilara joateko. Garaiz iritsi da , ez du sorpresarik nahi. Ilun dago.
‎Halako batean, hamarretarako bi minutu eskas besterik falta ez direnean, argi foko batzuk jartzen zaizkio parez pare. Gizon iritsi berria segituan jaisten da auto gorritik. Garaia da, argala, ile horaila, eta karpeta handi bati eusten dio bularraren kontra.
‎Gizon iritsi berria segituan jaisten da auto gorritik. Garaia da , argala, ile horaila, eta karpeta handi bati eusten dio bularraren kontra. Fontaineri guztiz ezezaguna zaio gizon hura, baina erakutsi zioten argazkiko bera da dudarik gabe.
‎Garaia da, argala, ile horaila, eta karpeta handi bati eusten dio bularraren kontra. Fontaineri guztiz ezezaguna zaio gizon hura, baina erakutsi zioten argazkiko bera da dudarik gabe. Gizon etorri berriak eta Fontainek hitzik esan gabe trukatzen dituzte maleta eta karpeta:
‎Horma zuri pintatu berrian pintada hauxe ageri zen, sarrera ondo ondoan: " Non dago, non aut, ez ote da auxe neretzat lengo Tolosa?". Letra gorri larriz.
‎Nik: (Harriturik) Baina, hori posible ote da
‎Baina, badaezpadakoan, etorri egin behar. Inoiz ez da jakiten noiz.
‎Arrazoi asko leudeke itaun horri taxuzko erantzun bat emateko, baina nork berak aurki beza gustukuen lukeena, nik ez dut-eta sekretu hori argituko. Gehiago interesatzen zait zeruaren amildegia; izan ere, norentzat da zerua amildegi bat, paraxutista batentzat ez bada. Non dago lurtarrontzat zerua?
‎Informatikak badaki erantzun guztien berri; lehen oro liburuetan zegoen bezala, orain disketeetan. Espiritua, arima, psikea, pathosa, zalantzarik psikaliptikoena, teklatxo bat sakatuta konponduko da . Jada ez da beharrezkoa, Diogenes zahar ero hura bezala, suziri baten laguntzaz benetako gizonaren bila ibiltzea.
‎Espiritua, arima, psikea, pathosa, zalantzarik psikaliptikoena, teklatxo bat sakatuta konponduko da. Jada ez da beharrezkoa, Diogenes zahar ero hura bezala, suziri baten laguntzaz benetako gizonaren bila ibiltzea. Benetako gizona ez da existitzen; are gutxiago oraindik benetako emakumea.
‎Jada ez da beharrezkoa, Diogenes zahar ero hura bezala, suziri baten laguntzaz benetako gizonaren bila ibiltzea. Benetako gizona ez da existitzen; are gutxiago oraindik benetako emakumea. Zein ingenuoa gure Diogenes zaharra!
‎Bagoia akordeoi baten antzera ximurtu zen, eta leihatilan pausaturik zeuden euliek sexu jotzeari utzi zioten. Alarma urrunen batek jo zuen orduan, militarretik edo desegokitik zerbait bazuena, ez dakit ongi; begiak ireki nituen, ezbaikor, segur aski garunetatik azaleratzen zitzaidan izerdiaz blai, eta ikusi nuen, begiratu erdi hauskara erdi urdin batez, esku odolez beteetatik erori zitzaidan liburua, eta poztu ere egin nintzela egia da . Baina ez zuen luze iraun poz hark; nire solaskidea agure ile urdindu bat, sorbalda erorixe eta begiratu aratz garbikoa hilotz zen zoru grisean bi ilara harantzago.
‎Gero (baina askoz ere geroago), inguruaz jabetzen joan nintzen, alboan nuen jendeaz, eta abar. Aldean nuen jendeak, era berean, zelaiaren urruntasunaz jabearazi ninduen, hau da , kirolarien urruntasunaz, eta orduan gogoratu nintzen Schopenhauer ez, hark idatzi bai  tzuen (eta neuk irakurri) urruntasunak pentsamendua handitzen duela. Egia.
‎jaur  titzaile batek, xabalina gehiegi atzeraturik... jaurtitzeko garaian besoa atzetik aurrera indarrez eraman... (ez dakit nola azaldu, gauzak adimenarentzat azkarregi gertatzen dira beti), tira, gauza da xabalina zelaira erori arteraino (ez besteak bezain urrun, bai besteak baino azkarrago eta parabolikoago) ez ginela jabetu, zera, inor ez zela jabetu (jaurtitzaileak jauzi txikiak egiten baitzituen artean, edo besoak gora eta behera altxatzen) jaurtitzaileak burua galdu zuenaz, edo, zuzenago esateko, xabalinak burua erauzi zionaz; hain garbi, hain zorrozki erauzi ere, non propio egin zuela pentsa... Nik, nolanahi ere, ez nuen ikusleen asaldura edo izualdi edo erruki berantiar harekin bat egin; ez.
‎Aurkitu nuen halako batean giltzari zilarrezkoa, eta hara non ikusten dudan orduantxe, atearen markoan txintxetaz josia (horretarako propio kortxo bat dagoen arren), zera bat, eskela bat. Gure herriko ohitura malapartatua da , inor hiltzen denean, zenduaren argazkia eta datuak hil ohar batean bildu eta jartzekoa herriko ezkaratze guztietan. Hil oharra hartu, eta atearen markotik kendu nuen haserre.
‎Hil oharra hartu, eta atearen markotik kendu nuen haserre. Izorratu egiten da zura. Gero, alboan dagoen kortxoan iltzatu nuen, kontu handiz.
‎Atzo hil zen, istripuz, Elizaren Bedeinkapenak jaso ondoren. Ez da posible, esan nuen nire baitarako ezin gehiago urduri. Gauzak argitzen hasi beharra neukan.
‎Ez dakit, ordea, beldur nintzen ala itolarri hits batek estutzen ninduen itsutzeraino. Gauza da , halako joan etorri urdurietan nenbilela, ama eta arreba ikusi nituela, halako batean, ezkaratzetik irteten. Estura adierazten zuten haien mugimenduek eta ibilkerek.
‎Ez da ezer lehen izan ez denik, eta orain badena gero ere izanen da. Oro gertatzen da denboraren baitan, ekintzek kate maila continuum bat osatzen dute.
‎Ez da ezer lehen izan ez denik, eta orain badena gero ere izanen da . Oro gertatzen da denboraren baitan, ekintzek kate maila continuum bat osatzen dute.
‎Ez da ezer lehen izan ez denik, eta orain badena gero ere izanen da. Oro gertatzen da denboraren baitan, ekintzek kate maila continuum bat osatzen dute.
‎Aspaldi esana utzi zuen Marko Aureliok: " Berrikuntza ez da existitzen, gizakion esperientzia guztiak analogoak dira". Honek guztiak buruhauste galantak sortzen dizkit, ez baitakit atzo niri gertatu zitzaidana noizbait beste inori gertatu ote zaion.
‎Badakit. Nik ez dut hori esan nahi, ordea; nik esan nahi dudana da zalantza egiteko zio pisuzkoak ditudala, ez baitut beste inor ezagutzen niri gertatu zaidan zorigaitzaren parekoa gertatu zaionik. Ez, ez dut ezagutzen.
‎Mingarria da gertatu zitzaidana konta  tzea. Baina, adi; kutxazain automatikora joan nintzen, propio ere ez, ohituraz bezala, edo; klabea markatu, eta saldoa eskatu nuen.
‎Barka, baina suak hartzen nau. Eta nire aitaren etxea egurrezkoa da , eta defendatuko dut otsoetatik, sikateetatik, Jehovaren lekukoetatik (kosta lain kosta), baina sute batetik nuke. Sua Jainkoaren haserrea da.
‎Eta nire aitaren etxea egurrezkoa da, eta defendatuko dut otsoetatik, sikateetatik, Jehovaren lekukoetatik (kosta lain kosta), baina sute batetik nuke. Sua Jainkoaren haserrea da . Sua da gure madarikazio ezin ordainduzkoa.
‎Sua Jainkoaren haserrea da. Sua da gure madarikazio ezin ordainduzkoa. Bego, bada, sua nire etxetik urrun; kixkal ditzala, kixkaltzekoak badira, aho doinu desafinatuok.
‎Gehiegitxo zehaztea litzateke hori. Baina litekeena da ; agian irribarre pikaro bat egingo zuen. Nik ez nion, berriz diot, halakorik ikusi.
‎Honezkero inork espero ez duenean iritsi da bidaiaria. Etxerantz jo du.
‎Oinak alferrik bezela darabiltza, noraezean, bideko hauts eta neke ugariek zentzumenak nahasiko bailizkien. Gau itxia da , desolazioz lurrindua, laiotza; inor ez dabil kalean, inork ez dizkio hitz politekin belarriak goxatuko. Non dira adiskideak?
‎Etxeko zuzenbidea ez dutela aldatu ziur daki ahoskatu eta, kixkali egiten dio ahoa, kirio lakarrez korapilatzen urdaila. Eta beldur da . Zer arrazoibide eskainiko du?
‎Ezagutzen dituzu? Gure gama oso extensoa da .
‎Bizia binomio bat da , ezbairik gabe.
‎Entzuteak ez du kalterik egiten, en  tzuteak hitza du jomuga eta lekaime. Entzulea errugabe da beti, Henrik, eta ni ez naiz entzuteko jaio.
‎Basa urdeak, basa tximinoak, basa gizonak. Ez da ezer munduan erredimi gai  tzakeenik. Galduak jaio, galduak hiltzeko.
‎Hori ez da erraketa morala, moral galketa baizik. Ez ditzagun kontzeptuak nahas.
‎pazientzia, morala, birjinitatea, izena eta izana. Eta hori guztia gaurko gizartearen erratze moralaren mota bat da , beste askoren artean. Guk, teknologiaren bitartez, erratze moral mota hori gainditzeko aukera eskaintzen dugu.
‎Ez zaitez izan demagogoa, Henrik. Tek  nologia oso garestia da .
‎Zer da karka izatea gaur egun, Henrik?
‎Eta nola iritsiko da guregana, guganaino?
‎Ez dakit, Daniel. Jesukristo omnipotentea da , jada gure artean egonen da, segurasko.
‎Ez dakit, Daniel. Jesukristo omnipotentea da, jada gure artean egonen da , segurasko.
‎Zer da zoriona, Guisfre?
‎Zoriona da ataraxia.
‎Hustasunik ez dago, lagun. Hustasuna ahanztura da .
‎Beraz, ahazten dena soilik da ezereza.
‎Ahazten dena ezereza da , eta purifikazioa eta salbazioa.
‎Zein kolorekoa da zuretzat isiltasuna, John?
‎Isiltasuna da purutasun bakarra; zeuk idatzia da.
‎Isiltasuna da purutasun bakarra; zeuk idatzia da .
‎Bai, halaxe da . Eta isiltasun hori nahi dut.
‎Bizkar eman izan diozu beti arrazoiari, John. Horixe da zure arazo nagusia.
‎Ni ez naiz Lester, John. Lester zure anaia da .
‎Zer da heriotza, Bruce. Zer zentzu du heriotzak, Bruce?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia