2019
|
|
Arraren destinoa oso bestelakoa da: ikusi berri dugu bereizi egiten dela eta bere burua berresten duela bere
|
buruaz
harago jotzen duenean. Ezaugarri hori hortxe dago beti, hasi intsektuekin eta goi animalietaraino.
|
|
Existentzia berri bat agertuko da, eta bere existentzia bera justifikatuko du; emakumea harro dago horretaz, baina indar ilunen jostailu sentitzen da, astindua, bortxatua. Emakume haurdunaren berezitasuna zera da, haren gorputza immanente gisa hautemana dela, noiz, eta bere
|
buruaz
harago jotzen duen une berean: gorputza bere baitan biltzen da goragalean eta ondoezean; bere buruarentzat soilik existitzeari uzten dio, eta inoiz baino handitzenago da.
|
|
ez dirudi desiragarria edo egingarria denik mundua bere hartan gordetzea eta errepikatzea. Gizasemearen bokazioa ekitea da; egin egin behar du, borrokatu, sortu, aurrera segitu, bere
|
buruaz
harago jo unibertsoaren osotasunerantz eta etorkizunaren amaigabetasunerantz; ezkontza konbentzionalak, ordea, ez dio biderik ematen emakumeari gizonarekin transzenditzeko; immanentzian giltzapetzen du. Beraz, bizimodu orekatu bat eratu beste asmorik ezin du izan, zeinean orainak, iragana luzatuz, ihes egingo baitie biharko mehatxuei; hau da, zorion bat eratu beste asmorik ezin du izan.
|
|
...di batean, baina egoera pasibo hori zuzenean bizitzea ez da masokista, gizonaren oldarkortasun normala sadikoa ez den bezalaxe; emakumeak bere plazeraren aldera jo dezake laztanez, durduzaz eta penetrazioaz gaindi, hartara bere subjektibotasunaren berrespena mantenduz; maitalearekin bat egiten ere saia daiteke, eta bere burua entregatzen, eta horrek ez du esan nahi amore ematen duenik, baizik bere
|
buruaz
harago jotzen duela. Masokismoa agertzeko, gizabanakoak aukeratu behar du besteren kontzientziaren bidez gauza huts bihurtzea, bere burua gauza gisa aurkeztea, gauza bat izatera jostatzea.
|
|
hetaira hitza erabiliko dut izendatzeko, hain zuzen, gorputza ez ezik bere burua ere osoki ustiatzeko moduko kapital gisa darabiltzaten emakume guztiak. Halakoen jarrerak ez du zerikusirik sortzaile batenarekin, zeren eta sortzaileak, obra batean bere
|
buruaz
harago jotzen duenean, inguruabarra gainditu eta libertate bati deika aritzen baitzaio besterengan, etorkizuna libertate horri zabaldurik; hetairak, aldiz, ez du ezagutarazten mundua, ez dio inolako biderik zabaltzen giza transzendentziari: aitzitik, giza transzendentzia bereganatzen saiatzen da, bere mesederako; miresleen onespen bila dabilenez, ez dio uko egiten gizonaren mende uzten duen feminitate pasibo horri:
|
|
Altxor, harrapakin, joko eta arrisku, musa, gidari, epaile, bitartekari, ispilu: emakumea Bestea da, hau da, subjektuak, mugatua izan gabe, bere
|
buruaz
harago jotzeko erabiltzen duen Bestea; gizonari aurre egiten diona baina gizona ukatu gabe; Bestea izateari utzi gabe anexiona dezaten uzten duen Bestea. Horregatik, emakumea hain zaio beharrezkoa gizonari bere bozkario eta garaipenerako, non esan baitezakegu emakumerik izan ez balitz gizonek asmatu egingo zutela.
|
|
Sintomatikoa da, berez, osagai femeninoa ñimiñoa izatea edo halakorik ez izatea obra oso batean; hori munta handikoa da Bestearen alderdi guztiak osorik laburtzen dituenean, Lawrenceren lanetan bezala; eta munta handikoa da, orobat, emakumea soilki beste gisa hauteman eta idazleak interesa duenean haren bizitzaren abentura indibidualean, Stendhalen tankeran; garrantzia galtzen du, ordea, norberaren arazoak bigarren mailan dauden garaietan, hala nola gure honetan. Nolanahi ere, emakumeak rol bat betetzen du orain ere beste gisa, gizon bakoitzak oraindik premia baitu bere buruaren kontzientzia hartzeko, bere
|
buruaz
harago jotzeko bada ere.
|
|
Batzuentzat, antzeztea bizimodua ateratzeko era bat da, lanbide hutsa; beste batzuentzat, ospea biltzeko bidea da, gero amodiozko helburuetarako erabili ahal izateko; beste zenbaitek beren nartzisismoaren garaipentzat daukate; antzezlerik handienak. Rachel, Duse? zinezko artistak dira, beren
|
buruaz
harago jotzen dutenak sortu duten rolari esker; erdipurdiko aktorea, berriz, ez da arduratzen egiten duen horretaz, baizik ekarriko dion loriaz, eta zenbat balio duen nabarmendu nahi du batik bat. Nartzisista tematiak mugak ditu amodioan bezala artean ere, ez baitaki bere burua ematen.
|
|
eta amodioaren liluramendua sentitzea ez da beti erraz ezkontzen gizartean zerbaitetara iristeko borondatearekin. ...atzen dio talentua emakumezko aktoreari kasu askotan; halako ametsak ditu bere presentzia soilaren prezioari buruz, ezen alferrikakoa iruditzen baitzaio lan serio bat egitea; bere figura nabarmentzen ahalegintzen da oroz gain, eta bufoikeria horren izenean sakrifikatzen du jokatzen ari den pertsonaia; aktorea ere ez da bere buruaz ahazteko bezain eskuzabala, eta horrek aukerarik gabe uzten du bere
|
buruaz
harago jotzeko: oso gutxi dira Rachelek eta Dusek bezala traba hori gainditurik beren burua arterako lanabes bihurtzen dutenak, artea beren niaren zerbitzuan jarri ordez.
|
2021
|
|
Altxor, harrapakin, joko eta arrisku, musa, gidari, epaile, bitartekari, ispilu: emakumea Bestea da, hau da, subjektuak, mugatua izan gabe, bere
|
buruaz
harago jotzeko erabiltzen duen Bestea; gizonari aurre egiten diona baina gizona ukatu gabe; Bestea izateari utzi gabe anexiona dezaten uzten duen Bestea. Horregatik, emakumea hain zaio beharrezkoa gizonari bere bozkario eta garaipenetarako, non esan baitezakegu emakumerik izan ez balitz gizonek asmatu egingo zutela (I:
|