Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2014
‎Haren sentimenduetan eta pentsamenduaren sakoneko elementu erabakigarrietan, guztiaren egitamua, filosofia esan genezakeena?, h. d., kriterioak, bere maitasunak eta arbuioak, aroak edo gertakari historikoak balioesteko irizkerak eta hobespenak (bere Grezia jakin bat1934, Augusto, Luis XIV), etc., fede berrian(, ma foi libérale?) 1935 ez da nabaritzen berrikuntza edo aldakuntza apartekorik1936 Betikoa da zientziaren esanahi salbatzailea, betiko giza mediokritatearen destainarekin1937, elitismoarekin?, arraza ariarraren inportantzia (naturaren dominatzaile) 1938, Souvenirs etan1939 pertsonalki bere biografia indibidualaren autointerpretazioan arrazak duen omnipresentzia txundigarria (nahiz koherentea izan, arrazaz eta bakoitzaren jatorriaz lehenago beti irakatsi izan duenaz) 1940, garai horretantxe arrazek inportantzia galdu dutela errepikatzen baitihardu testuinguru franko alemanean. ...o patu transzendente batean sinestun jarraitzen du beti1941; gizartearen eta historiaren azken helburu hori, Jainkoaren etorrera bezala bururatzen da(, ce grand succès final qui sera le complet avènement de Dieu?) 1942 Halako helburu altuarekin, demokrazia izan daiteke, oraingoz eta aldi baterako, ezinbesteko periodoa behin behingoz1943; baina, momenturen batean, berriro hasi1944 edo guztiz bere burua transzenditu, hots, irauli eta gainditu beharra izango du (demokraziak, eta edozein sistemak), egitekoaren altueran ibiltzeko. Ikus dezagun, bada, Renanen ustezko historiaren helburu hori, logikoki horren argitan ikusi eta juzgatzen baitira oraina eta iragana, eta nola imajinatzen duen hartarako bidea.
2017
‎Izatearen transzendentzia, begiradaren bidez, ikusgai bihurtzen da. Aurpegia, munduko objektuen pareko izate objektua dena (bere baitakoa), begirada bihur daiteke eta distantzia zabaldu, alegia, unibertsoan egon eta unibertsoa zabaldu eta bere burua transzenditu: " aurpegiak bere aurrera bultzatzen du bere burua, espazioan eta denboran[...] aurpegi baten zentzua ikusgai den transzendentzia izatea da". 72
2019
‎Bere burua traszenditzen lortu zuela
‎Azken batean, gizarteak ez dira espezieak: gizartean, espeziea existentzia gisa mamitzen da; gizarteak bere burua transzenditzen du mundurantz eta etorkizunerantz; haren ohiturak ez dira biologiatik segitzen; banakoak ez dira sekula utziak beren naturaren mende, baizik eta banakoek beren bigarren naturari obeditzen diote, alegia, usadioari, eta usadio horretan desirak eta beldurrak islatzen dira, banakoen jarrera ontologikoen ispilu. Subjektuak bere buruaren kontzientzia hartzen du, eta bere burua mamitzen, ez gorputz den aldetik, baizik tabu eta lege batzuen mendeko gorputz bat den aldetik:
‎bat bihurturik, eta askatasuna, berriz, faktikotasun bihurturik; erortze hori huts moral bat da subjektuak onartua baldin bada; bestek eragindakoa baldin bada, frustrazio baten eta zapalkuntza baten tankera hartzen du; bata zein bestea gaitz absolutu bat dira. Bere existentzia justifikatzeko kezka duen gizabanako orok, hain zuzen, bere burua transzenditzeko behar zehaztugabe baten gisan sentitzen du existentzia bera. Emakumearen egoera, ordea, modu singular batean dago definitua; izan ere, nahiz eta gizaki guztiak bezala askatasun autonomo bat den, gizonek inposatzen diote Beste gisa etsi dezala bere burua aurkitu eta aukeratu beharra daukan munduan:
‎Ispiluaren rolaren garrantzia handiagoa zein txikiagoa izan, segurua da haurra sei hilabeterekin hasten dela gurasoen keinuak ulertzen eta bere burua objektu gisa atzematen, haien begiradapean. Subjektu autonomo bat da jadanik, bere burua transzendituz mundura jotzen duena, baina figura alienatu batez baino ez du aurkituko bere burua.
2021
‎Proiektua, transzendentziarantz. Esentzia edo natura finkorik ezean, ex sistentzian da nor, bere burua transzenditzeko bilakaera prozesuan. Bere baitatik harago egotzita eta proiektatuta, ‘proiaceo’ edo proiektu bat da gizakia, etengabe egiten, aukeratzen eta aldatzen doan proiektu ireki eta anizkoitza (Aizpuru 2014:
‎" Gizarteak ez dira espezieak: gizartean, espeziea existentzia gisa mamitzen da; gizarteak bere burua transzenditzen du mundurantz eta etorkizunerantz; haren ohiturak ez dira biologiatik segitzen" (I: 55).
‎Hasierako atalean azaldu dugunez, proiektu bat da gizakia, etengabe egiten, aukeratzen eta aldatzen doan proiektu ireki eta anizkoitza. Bere baitatik egotzita, eginean izateko, bere buruarengandik harago jo behar du etengabe, etorkizun ireki baterantz helmuga propioak marraztu eta ekintzen bidez bere burua transzenditu. Kontrakarrean, immanentzia da gaitzik handiena:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia