2000
|
|
Baina demagun halako gertakaria agertu dela: imajina ezazue zuetako bati bat batean lehoi baten
|
burua
sortu eta orroka hasten dela. Dudarik gabe imajina dezakedan gauzarik arraroena izango litzateke hau.
|
2001
|
|
Mendebaldeko kulturan egon den fundamentalismo modu agian famatuena, baina ez bakarra, kristautasuna izan da, bizi dugun mundu hau deskribatzen duena: ezerk kontra egin ezin dielarik aro batek besteari jarraitzen diola erakusten digu; edo nolatan gizakiak nahi ez arren hilkorrak diren halabeharrez, eta bizitzaren jabe direla bere buruari bizitza eman ez badiote ere; abisatzen digu munduak ere ezin izan duela bere
|
burua
sortu. Munduaren ezintasun honek eta bestelako ahuldadeek mundua hauskor eta kontingente bihurtzen dute kristauaren begietan, eta kontingentzia horren azalpen bat bilatzen du, eta ahuldade eta ezintasunen gainetik munduak dituen existentzia, erregulartasuna eta nolabaiteko indarraren zergatia ere bilatzen ditu.
|
2005
|
|
Arriagaren altzari batzuek eskulturak dira, ideia bat transmititzen dutelako eta bakarra egiten dutelako. Azken aldian
|
burua
sortzera jarria du, eta eskultura ari da lantzen gero eta gehiago. Esperientziatik ondorioztatu du artisau gehienak direla artista, «baina artetik bizitzea oso zail dago, eta gauzak errepikatzera behartuta gaude».
|
|
higitzean ingurunearekin topo egiten duen gorputzeko lehen partea aurre muturra da, eta hori dela-eta, alde horretan kokatzen dira, ahoaz gainera, ingestioaz arduratutako egiturak, organo kinada hartzaileak (fotohartzaileak begiak, kimiohartzaileak sudurra, mekanorrezeptoreak...) eta dagozkien nerbio zentroak. Hortaz, simetria bilateralaren eta higidura unidirekzionalaren eboluzioarekin batera, aurre muturraren diferentziazio prozesua gauzatu da, eta
|
burua
sortu da azken emaitza modura. Prozesu hori zefalizazio izenaz denominatu da, eta, izan ere, artropodo eta ornodunetan lortu da zefalizazio mailarik nabariena.
|
2007
|
|
Biok osatzen dute herriaren gogo edo karakterea417, haren ekintza eta obra guztietan karakteristiko bezala erreparatzen dena. Izpiritu hori, batetik, beti bera da; bestetik, ez da aldaezina, etengabe kanbioan dago, beti berriro bere
|
burua
sortzen ari418 Dilema bat dago bi faktoreokin: gehiegitzen bada izpirituaren menpegabetasuna mundu fisikotik eta haren ahal berezkoa, izpiritu eternalki bere buruaren berdin batekin, autokreatzaile hutsa, azkenean historia ukatuz bukatzen da, mundu gabeko izpiritu batekin; eta gehiegitzen bada inguruaren eragina izpiritua influentzia materialen produktu bat bihurtzeraino, azkenean, izpiritu kreatzailerik gabe, historia mekanizatuz bukatzen da, beraz ukatuz orobat.
|
|
Mundua izpirituak sortzen du, bere
|
burua
sortuz. Izpirituak bere burua ezagutzea da natura ezagutzea.
|
|
Hizkuntza, edo objektu bezala kontsidera genezake, edo subjektu bezala, bera bere
|
burua
sortzen diharduena.
|
2008
|
|
Horregatik, sarri azalpen filosofikoek barne begieste horretara bidaltzen gaituzte eta horren bidez eskatzen genuen esakunearen higidura dialektikoaren aurkezpena aurrezten zaigu. — Esakuneak adierazi luke egia zer den, baina hori funtsean subjektua da, eta horrenbestez higidura dialektikoa baino ez da, bere
|
burua
sortzen duen, aurrera egiten duen eta bere baitara itzultzen den ibilbidea. — Bestelako ezagutzetan frogapenak osatzen du barnekotasun adieraziaren alde hori.
|
2009
|
|
Helmuga soilik hartzen bada helburutzat eta hori lortzen bada ere, hurrengo egunean bukatu da dena. Neure
|
burua
sortu eta bilatu egin nahi dut bidean. Bertsoa da garrantzitsua, ez haien puntu batuketak dakarren puntuazioa.
|
|
Nietzschek, horrela, errealitatea irudikatzearen joera baztertzera eta" egia" ezagutzearen ideia baztertzera bultzatzen gaitu. Gizakiak, Platonen" benetako" mundua gezurrezkoa dela ohartzean, ez du orain kontsolamendua bilatzen animali egoera transzenditzen duelako, baizik eta bere
|
burua
sortzen duen animalia mortala den heinean.93 Horixe da Nietzschek filosofiari egiten dion kritika eta ekarpen erraldoia.
|
2010
|
|
Interneten dozenaka soluzio daude edozein erabiltzaileri bere
|
burua
sortzeko inkestak eta azterlanak, ezagutzarik izan gabe informatikoak edo estatistikoak, aplikazioak bildutako informazio guztia erakutsi eta prozesatzeaz arduratzen dira. sinpleagoak dira edozein webgunetan txerta daitezkeen widget ak, erantzun anitzeko galdera batean oinarritutako inkestak dituztenak, enpresei eta partikularrei zuzendutako plataformak, merkatuak ikertzeko tresnak eta zerbitzuak dituztenak.
|
|
" Existentzia esentzia baino lehenagokoa bada, ezin izango dira gauzak esplikatu giza natura eman eta finko bati erreferentzia eginez; bestela esanda, ez dago determinismorik, gizakia librea da, gizakia askatasuna da, gizakia kondenaturik dago librea izatera. Kondenatua, ez duelako berak bere
|
burua
sortu, eta gainera librea, zeren mundura sortu denetik berak egiten duenaren arduraduna delako". 1319
|
2012
|
|
Bruno Latouren laguntzaz jorratu ere. haren aburuz (1991), Modernitatea hiru bermeko erakuntza da: (1) objektuaren natura (izate izana) transzendentala da (ez du jendeak eraiki behar, eratu edo sortu, soilik aurkitu); (2) jendartea immanentea da (dela estatua, dela subjektua, jendeak, herritarrak, bere
|
burua
sortu, eraiki edo eratu behar du); eta azkena (3), bi eremu horiek, bi izate horiek ondo bereizita gorde behar dira. hitz gutxitan, natura eta gizakia, objektua eta subjektua, bi erresuma ezberdin dira. Baina Latouren tesia da bereizketa hori ez dela inoiz egiazki osatu, mito gidaria izanagatik ere, ez dela inoiz guztiz burutu. eta erdizka objektu eta subjektuak direnek populatu dutela modernitatea:
|
|
Bakoitza jaio den lekuak, garaiak, duen izaerak, etab. neurri batean bakarrikmugatzen du. Norbera momentu oro bere
|
burua
sortzen, asmatzen ari da, neukerabakitzen dut zer nahi dudan izan, neuk erabakitzen dut (ditudan baliabideenbarruan) zer izan nahi dudan bizitza honetan. Hauxe baita daukagun bakarra, bizitza.Eta bizitzea, momentu oro aukeratzea da.
|
|
Autonomia proiektua, gure kasu honetan, autodefinizio bat da, kasu guztietan bezala. Prozesu horretan eta ez milurteko harpe, odol edo mintzoan, sortzen da egunero egunero Euskal Herria, eta hargatik, ez da hutsetik sortzen, ez du bere
|
burua
sortzen, ez da funtsik gabeko ilusio kolektiboa. Kanpokotzat, heteronomotzat, jotzen dituen determinazioen eraginpean bertan jaio da autonomoa izan nahi duena.
|
2014
|
|
Araua betetzen ez duen eta bere
|
burua
sortu duen pertsona aurkezten digu.Miresgarria eta asaldagarria izan daitekeena, «ez delako gu bezalakoa» etadiferentzia onartzen ez gaituztelako hezi. «Bestea» den pertsona horrek askatasunadu eta bere nortasuna eta gorputza aukeratu ditu identitate anizkoitza eta aberatsaeraikiz.
|
2015
|
|
kafe kapsulak, erloju bihurtzen direnak, kortxo tapoiak txarteletan, etab. Horretarako, eskulan ekologikoei buruzko hainbat ideia kontsulta daitezke. Liburu bat opari klasiko bat da Aitaren Egunean, eta ingurumen edukia izan dezake Aitaren Eguneko zorion txartelari dagokionez, nork bere
|
burua
sortzean ilusio gehiago egingo dizu, bertan pentsatu dela ikustean. Hainbat modelo egin daitezke, eta behar diren materialak edonoren eskura egoten dira, edo, gutxienez, erraz eta merke:
|
|
Gakoa, barne ezaugarri eta osagarriak hala antolaturik eta fusionaturik, kanpoarekiko posizio bereizgarria hartzean dago: nork bere
|
burua
sortu, gauzatu eta definitzeko kode propioa, sentiera edo kolusio propioa, sortzean dago. Kolusio hori da benetako produkzio produktu produktorea; berori da, gainera, gozamen komunitario eta orgia identitarioaren sorburua.
|
|
Jakina, ordezkatuari bitartekotasunik gabe hitz egiten eta izaten uzten dion ordezkaritza, ordezkaritza gabe, buru aurkezpena da. Bere buruaren ordezkaria da bere burua aurkezten duena, eta halako jardunez bere
|
burua
sortu, sorberritu edo izanarazten duena.
|
|
Euskal herria euskaradunen herria dela, edo izan zela, edo izan lukeela, baina hori autokonplazentzia eta demagogia bihur daiteke praktikan. Euskal munduak bere
|
burua
sortu behar du, ez delako ezer. Hiztun komunitate horrek bere burua haintzat hartu eta antolatu behar du.
|
2016
|
|
Habitusak disposizio iraunkor horien sistemakdira: subjektuak gizarte ingurua zertzen duten egiturak bere egiten ditu bere
|
burua
sortu ahala; bere gustu, ibilera, praktikak, gorpuzkerak, balioak... izango dira. Hitz batean:
|
|
Zenbat denbora behar izan ote du bere hiru buruak hartzeko? Zaharrenek bere betiko burua zezagutela zioten, lehengo denboretan izan eta gorde izan nahi zuena, bigarren
|
burua
sortzeko indar magikoa ukan zuenean. Iraganarena!
|
2018
|
|
Halako batean enkargurik gabe geratzen banaiz, orduan jartzen naiz paper zaharrak arakatzen, poema berriak idazten». Hori bai, itzulpenari esker jantziago sentitzen du bere
|
burua
sortzeko orduan. «Itzultzean aurkitutako baliabideak nire ganbarara doaz, eta sortzean aldez edo moldez atera egiten dira».Garziak lau narrazio liburu eta eleberri bat argitaratu zituen bitartean.
|
|
Gizakiek sortu eta ekoitzi behar dute: euren bizi mundua, euren harremanak, euren
|
burua
sortu eta ekoitzi. Praxi askea, beraz, bizitza sortzea eta bizigaiak ekoiztea da, jardute sozial eta propositiboa.
|
2021
|
|
Jorge Oteizari agindu zioten gizon haren irudia ebakitzeko, edo taxutzeko, euskaraz zaharragoa da lehena. Trumoiaren semeak profeta tankerako
|
burua
sortu zuen. Zahartu egin zuen gazterik hil zen hura.
|