2000
|
|
Sentitu eta nabaritzen duenhorren erreferentziaz gabeturik, eta bizi izandako besteekiko plazer eta harremanerrealeko esperientziez gabeturik, izaera nartzisistak norberaren identitatea irudirantz lekualdatzen du. Bere irudi bat eraikitzen du, nahiko handioso etaamainaria, bere
|
burua
maitatzeko eta besteek mirets dezaten.
|
|
Zeren, alde batetik, jainkosa baten gorputza baitzuen, eta jainkosen lurrak behin ukitzeko egin ziren, ez gehiagotan, eta nik behin ukitu nituen lur haiek; eta zeren, bertzetik, gertaki haiek oroitzen ditudalarik, irri egiteko gogoa baitatorkit... eta irri egiten dut orduan gertatuaz, eta irri egiten diot neure buruari, ez ankerki eta krudelki, baina urrikalki eta amoroski. Eta ez al zaizu iduritzen ezen geure buruari irri egiten ikasiko bagenu eta geure
|
burua
maitatzen eta onerizten, bertzeak ere maitekiago maitatuko genituzkeela eta, halatan, gerla gutiago izanen genituzkeela, eta Inkisizionea bera ere soberan legokeela?
|
2001
|
|
Baina maitagogoak ezagutu/ epaitu egiten du gura hori asetzea maitatzea den ala ez. Maitatzea, nire
|
burua
maitatzea, kopa hori ez edatea izango da. Baina ez edateko jakin egin behar dut kopa hori edatea ez dela maitatzea, maitatzearen kontrakoa baino.
|
2002
|
|
Norbere burua onartzeko eta hobetzeko prozesu bat da, norbere buruaren estima areagotzen duena, hain zuzenak ez diren gure ekintzez diagnostiko zehatza egin eta horietan esku hartzeko dugun aukeratik abiatuta, geure
|
burua
maitatzen ikastea.
|
2003
|
|
Horietako baten printzipioa lehenengo legeen espiritua da. Bestea, berriz, ez da printzipio horretan oinarritzen, eta jatorriz aitortzen du nork bere
|
burua
maitatzea. Bigarren adiskidetasun horrek pizgarri bat falta du; pizgarri horren eretzean, adiskideen arteko loturak on gorena du helburu.
|
|
Bigarren adiskidetasun horrek pizgarri bat falta du; pizgarri horren eretzean, adiskideen arteko loturak on gorena du helburu. Pizgarri hori izan ezean, beste ondasun batzuei erreparatu behar zaie, eta ondasun horiek ezin dira maitatu, nork bere
|
burua
maitatzearen indarrez ez bada. Gauzak horrela, norbaitzuek on gorenari zor zaion maitasuna alde batera utzi eta euren lagunak maitatzen badituzte, badirudi lagunok maitatzen dituztela euren merituengatik edo haien nolabaiteko mesedea egiteagatik.
|
|
Hortaz, bi adiskidetasun mota horiek bereiz daitezke: lehendabizikoa lehen legeen espirituak eratzen du; bigarrena, berriz, nork bere
|
burua
maitatzearen ondorioa da. Alabaina, bereizketa hori ez da guztiz zehatza, ezin daitekeelako esan adiskidetasun oro mota batekoa edo bestekoa denik.
|
|
Arean ere, gutxi dira lehen legeen espirituan oinarritzen diren adiskidetasunak. Horien artean, gutxiago dira oraindik zati batez nork bere
|
burua
maitatze horretan oinarritzen ez direnak. Gainera, beste batzuetan, lagunetako batek xede du bere burua maitatzea, baina besteak jokatzeko ez du araurik lehen legeen espiritua baino.
|
|
Horien artean, gutxiago dira oraindik zati batez nork bere burua maitatze horretan oinarritzen ez direnak. Gainera, beste batzuetan, lagunetako batek xede du bere
|
burua
maitatzea, baina besteak jokatzeko ez du araurik lehen legeen espiritua baino. Hortaz, gaur egungo gizartearen egoeran, mota horiek guztiak nahasi egiten dira, adiskidetasuna zein subjektuk izan eta horrek ematen dituen xedapenen arabera.
|
|
Bakoitzari bere buruaren amodioak agintzen diona baino beste legerik ez badago, arrazoi horrexegatik da: hara deituak izan eta on horren edukitza ez da norberarena bakarrik, norberak bere
|
burua
maitatzeko biderik egokiena baita lege nagusi hura betetzea, betiere begi bistan dagoela gure xedea eta helburua.
|
|
4 Jainkoak, halaber, beste baliabide batzuk erabiltzen ditu gizartea iraunarazteko; baina beste horiek ez dira nork bere
|
burua
maitatzea bezalakoak. Izan ere, nork bere burua maitatzea zinezko gaitza da, Jainkoak horretatik ondorio onuragarriak ateratzen baditu ere.
|
|
4 Jainkoak, halaber, beste baliabide batzuk erabiltzen ditu gizartea iraunarazteko; baina beste horiek ez dira nork bere burua maitatzea bezalakoak. Izan ere, nork bere
|
burua
maitatzea zinezko gaitza da, Jainkoak horretatik ondorio onuragarriak ateratzen baditu ere. Gainerako baliabideak, berriz, gizarte ordenaren berezko oinarriak dira, eta, izatez, onak, printzipio onak barneratzen dituztelako.
|
|
5 Arrazoiaren argia dela medio, gizaki guztiek jakin ditzakete justiziari eta ekitateari dagozkion erregela erkideak. Hortaz, arrazoiaren argia lege gisa har daiteke, ulermen guztietan islatzen baita, nahiz eta nork bere
|
burua
maitatzeak ulermen horietan nolabaiteko ilunaldiak barreiatu. Hori aintzakotzat hartuta, gizaki guztiek euren ulermenean atxiki dute eta bere egin dute lege natural horien egiatasuna eta agintea:
|
|
2, 3 Jakina denez, erlijioaren espirituak, batetik, gizakiak Jainkoarengana hurbiltzen ditu, irakasten dituen egien bitartez, eta, bestetik, nork bere
|
burua
maitatzearen galbidetik aldentzen ditu, lehenengo bi legeak betetzeko batu daitezen; ondorenez, erlijioaren muinak gizaki espirituaren eta bihotzaren barnealdea du gogoan, eta horren agindu onak erabili lirateke gizartearen kanpo ordenaren abiaburu gisa. Hala ere, espiritua ez da nagusi gizaki guztiengan, eta, haatik, gizaki askok kanpo ordena horri kalte egiteko joera dute; horregatik, politikaren espirituak gizaki guztien arteko baretasun publikoari eutsi behar dio, eta ordena hori iraunarazi behar du bakoitzaren barnean sartu gabe, beharrezkoa izanez gero indarra eta zigorrak ere erabilita.
|
|
Gizakiak on gorenaren bila elkarrekin batu beharrean, beste maitasun mota bat nagusitu da. Maitasun horren izaera kontuan hartuta, horri nork bere
|
burua
maitatzea deitzen zaio. Norbaitek halako maitasunik sentitzen badu, ondasunak bilatuko ditu, bere egiteko bakarrik; besteengan ez du besterik ikusten bere interesei mesede egingo diena baino.
|
|
Zatiketa printzipio horretatik, gizakien artean hamaika modutako loturak sortzen dira, eta lotura horiek betebehar gehienen euskarri dira. Hortaz, nork bere
|
burua
maitatzea gizartearen zerbitzupean jar daiteke, eta, arrazoi horrek bere ondorioekin dituen harremanak kontuan hartuta, zenbait hausnarketa egin ahal izango dira ondoren egingo den oharrari buruz.
|
|
Gizaki horrek jakin badaki bere helburuak lortzeko baliabiderik eragingarrienak erabili behar dituela, eta, horregatik, eginbehar guztiak ere bereganatzen ditu, bertute mota guztiak iritsi ahal izateko. Bakoitzak besteengan ikus ditzake —eta, sakonago aztertuz gero, bere buruarengan ere ikus ditzake— nork bere
|
burua
maitatzeak jokoan jartzen dituen baliabideak; baliabide horien eretzean, maitasun mota hori ezkutuan geratzen da, aurkakoenak dituen bertuteen itxurapean.
|
|
Horretarako osagaien artean, lehen lehena, zuzenbide naturaleko hainbat printzipio eta erregelak zerrenda egokian jartzea, gerora zuzenbide zibilean aplikagarri izan daitezen, Arrazoiaren argia dela medio, gizaki guztiek jakin ditzakete justiziari eta ekitateari dagozkion erregela erkideak. Hortaz, arrazoiaren argia lege gisa har daiteke, ulermen guztietan islatzen baita, nahiz eta nork bere
|
burua
maitatzeak ulermen horietan nolabaiteko ilunaldiak barreiatu. Hori aintzakotzat hartuta, gizaki guztiek euren ulermenean atxiki dute eta bere egin dute lege natural horien egiatasuna eta agintea:
|
2004
|
|
Bere
|
burua
maitatua sentitu behar du ikasleak eta gainera horrelaxe entzun behar du hori.
|
|
Bi ezaugarri horiek sustatuko duten balioztapen pertsonalak eramango du haurra bere
|
burua
maitatzera eta, hedapenez, ingurukoak maitatzera.
|
|
Gurasoek beren burua zenbat eta gehiago baloratu gehiegikeriarik gabe seme alabei beren
|
burua
maitatzeko garrantzia hainbat eta errazkiago transmiti diezaiekete.
|
|
Norbaitek bere
|
burua
maitatua sentitzeko funtsezkoa da ukimena: bera ukitzea, laztantzea, musukatzea, ninia denean ez ezik, lotsaren lotsaz agerpen horri muzin egiten dionean ere bai.
|
2006
|
|
Beste norbaitekin gure bizitza partekatzea geure
|
burua
maitatua eta aintzat hartua sentitzeko, afektiboki komunikatzeko eta norbaitekin uztarpe berean sartzeko premiari emaniko erantzuna da.
|
2008
|
|
Ongi hitz egiteko, zein neurritan behar dugu jakintza eduki, eta zein neurritan behar dugu geure
|
burua
maitatu?
|
|
Geure
|
burua
maitatu behar dugula diozu, baina horrek ere ez ote du bere arriskua, handiuste gehiegizkoa, alegia?
|
|
Hona nola: uste zabaldua da gaur autoestima behar dela ondo egoteko; autoestima nork bere
|
burua
maitatzea da; nork bere burua maitatze hori ezin litekeen gauza da, nartzisismo masturbatoriotik kanpora?, eta, bidenabar esan, teologoek asmatutako kontua; autoestimarik ez daukala sentitzen du edonork, beraz, eta nola ondo egoteko autoestima behar den, horren ondorioa da ia inor ez dagoela ondo.
|
|
Hona nola: uste zabaldua da gaur autoestima behar dela ondo egoteko; autoestima nork bere burua maitatzea da; nork bere
|
burua
maitatze hori ezin litekeen gauza da, nartzisismo masturbatoriotik kanpora?, eta, bidenabar esan, teologoek asmatutako kontua; autoestimarik ez daukala sentitzen du edonork, beraz, eta nola ondo egoteko autoestima behar den, horren ondorioa da ia inor ez dagoela ondo.
|
|
Psikogezur garaikideetan haundienetakoa: batek bere buruarekin ongi egon behar omen du, bakean eta gozo, besteekin ongi, bakean eta gozo egoteko; bere
|
burua
maitatu besteren bat maitatzeko, bere buruaren lagun izan besteri laguntzeko. Nik ez dakit zuek (bo, badakit, ederki dakit:
|
|
Bere burua maite duenak ez dauka bere burua saltzeko, esan ohi den bezala. Autoestima nork bere
|
burua
maitatzea da. Gizabanakoaren eginkizuna bere burua saltzea da.
|
2009
|
|
Oso gaixo ja, Bitorianok, bizia maite dut? behin eta berriro esaten zuen, ez zenekien ongi erdi protesta gisa zen, edo erdi hil beharraren uler eta onarkaitzak maitasun berri bat errebelatu dionaren bere buruarekiko harriduraz, lehen aldiz orain ohartu balu bezala bizia maite zuena, h. d., bere
|
burua
maitatzeko modu berri hau, beste zer izan liteke, izan ere, gaixoak bizia maitatzea.
|
2011
|
|
" Ikasi zure
|
burua
maitatzen"
|
2012
|
|
Sarrera gisan sexua aipatzeak gaitzespena sortzen du gure gizartean, baina amodioa aipaturik ateak zabaltzen dira. Baina ez dakigu amodioarekin zer egin, ez dakigulako maitatzen, ziur aski lehen baldintza, geure
|
burua
maitatzea, betetzen ez dugulako. Geure burua maitatzea egoista edo berekoia izatearekin nahasten badu ere jendeak, zeure burua ezagutzen duzula esan nahi du, bakean zaudela, eta prest zaudela bestea ere maitatzeko, amodioa ez den beste helburu batzuk lortzeko beharrik ez duzulako.
|
|
Baina ez dakigu amodioarekin zer egin, ez dakigulako maitatzen, ziur aski lehen baldintza, geure burua maitatzea, betetzen ez dugulako. Geure
|
burua
maitatzea egoista edo berekoia izatearekin nahasten badu ere jendeak, zeure burua ezagutzen duzula esan nahi du, bakean zaudela, eta prest zaudela bestea ere maitatzeko, amodioa ez den beste helburu batzuk lortzeko beharrik ez duzulako. Zeure burua maitatzen baduzu, bestearekin harreman librean sar zintezke, ez dago trukerik, ez dago manipulaziorik, eta libre zaude amodioari erantsi zaizkion egitekoetatik, ezaugarrietatik, arauetatik.
|
|
Geure burua maitatzea egoista edo berekoia izatearekin nahasten badu ere jendeak, zeure burua ezagutzen duzula esan nahi du, bakean zaudela, eta prest zaudela bestea ere maitatzeko, amodioa ez den beste helburu batzuk lortzeko beharrik ez duzulako. Zeure
|
burua
maitatzen baduzu, bestearekin harreman librean sar zintezke, ez dago trukerik, ez dago manipulaziorik, eta libre zaude amodioari erantsi zaizkion egitekoetatik, ezaugarrietatik, arauetatik. Amodioa ere etorkizunera proiektatzen baitugu,, iraungo ote du?
|
|
O, nork bere
|
burua
maitatze hori! Heu haiz Arkimedesek mundua mugitzeko behar zuen bermapuntua!...
|
2013
|
|
Prestatzaileak bost urratsetan oinarritzen du autodefentsa: lehenengo, gertatzen ari dena definitu (norberaren irizpidean konfiantza izanez); gero, eskubidedun subjektu naizela sentitu, eta ez objektu; norberaren
|
burua
maitatu eta baloratu; eskubideak ditudala barneratu (nahi dudan lekuan egoteko eskubidea, biolentziarik ez sufritzekoa…); eta azkenik, eskubide horiek praktikan jarri (nahiz eta horretarako beharrezkoa litzatekeen sistemak berak ere bermatzea emakumeen eskubideak). " Hortik abiatuta azaldu du Monroyk, egoera jakinen aurrean nola jokatu lantzen dugu, baina gutxirako balio dute baliabideek, lehenengo ez bagara gauza ikusteko maitasuntzat hartzen dugun hori ez dela maitasuna, kontrola baizik.
|
|
Ez da bide erraza izan: urteak behar izan dituzte erasotzaileengandik aldentzeko, beldurra gainditzeko, euren bizimoduen jabe bihurtzeko eta beren
|
burua
maitatzen ikasteko, baina, egun, zoriontsuak direla diote biek. «Orain, ez dut neure burua biktimatzat hartzen», adierazi du Malaxetxebarriak, eta Del Campok sentipena babestu du, burua mugituz:
|
2014
|
|
Nola erdietsi zoriontasuna hamar pausotan: ez nekien arau jakinen arabera emandako hamar oinkadek zoriontasuna ekar zezaketenik; esan nahi dut, norbere
|
burua
maitatzera iristeko pausoa okindegirako bidean oinkada bat ematearen pare jartzen zutela. Beste bat:
|
2015
|
|
Ez nuke jakingo neure
|
burua
maitatzen.
|
|
1 Oi ene Jainko eta ene jakinduria amaigabea, mugarik ez neurririk ez duena eta aingeru eta giza adimen guztien gainetik dagoena! Oi Maitasuna, nik neure
|
burua
maita eta uler dezakedan baino gehiago maite nauzuna! Zertarako nahi dut, Jauna, Zuk eman nahi didazuna baino gehiago?
|
|
Jainkoak izan dezala berarekin, eta hala egingo du, oso ona baitzen. Egia esan, ez dakit nola nahigabetzen garen lurralde ziurrera joan eta Jainkoak mundu honetako gorabehera eta arriskuetatik ateratzen dituenengatik; hori geure
|
burua
maitatzea da eta ez ondasunik handienaz gozatzera doazenak maitatzea. Goraintzi asko ene andere horiei.
|
|
Hemen ere izan dugu desegokia izateko bidea erakutsi duenik. Hilabete batzuk baino ez dira Bilbon bertan Norbere
|
burua
maitatu izeneko jardunaldiak egin direla. Beharbada izango duzue horren berri ze, euskal pentsalari ospetsuenetako batek jardun zuenez, euskal hedabideen jarraipen diskreto bat izan zuen.
|
|
Nire
|
burua
maitatzen ikasi dut.
|
2016
|
|
Patxo, laguna. Eta elkarrekin gustatu ginenez, elkarrekin jarraitu genuen, umore mota hura jorratuz, euskaraz eta geure buruaz trufa eginez, euskara eta geure
|
burua
maitatzen ditugulako.
|
2017
|
|
Nola lor dezakegu gure
|
burua
maitatzea giro honetan?
|
|
Oso ondo ikasi dugu gure bizitzaren zentroa geuk izan behar dugula, eta geure
|
burua
maitatzen ikasi behar dugula besteek maita gaitzaten. Eta ondo dago nor garen jakitea eta gure barrura begiratzea; baina teoriatik praktikara salto egin dugunean besteez ahaztu gara.
|
|
haurrak dena daki. Ez dakiena da autobusa hartzen, ez dakiena da eromenerantz eroan zuten ikasketak uzteko ausardia biltzen, ez dakiena da bere gurasoak maitatzen, ez dakiena da bere
|
burua
maitatzen, ez dakiena da plazeragatik flauta jotzen edo ipuinak idazten, ez dakiena da nor den, bere izaera eraiki duten zutabeak eraitsi ondoren. Haurrak ez daki oinarri berriak eraikitzen, berea eta soilik berea izango den etxea bilaka daitezen.
|
|
barkamena, guraso eta seme alaben arteko komunikazioa, irakurzaletasuna... eta hori guzti hori autoestimuaren ikuspegitik. Beharrezkoa da norbera bere
|
burua
maitatzea, hori delako definitzen duena kanpora begira transmititzen duzuna.
|
|
Ixabelek dutxatzera behartzen zuen odol zirkulazioari on egiten ziola argudiatuz, eta Ramon dutxatik ateratzen zenerako Ixabel oihala zabalduta egoten zen. Tarteka bere buruarekin hunkitzen zen halako gauzak egiteko gai zelako, ez zuen berehala usteko, baina Ramon zainduz bere
|
burua
maitatzen ikasten zuen. Hezur eta azal izanagatik ere, gorpuzkera ederra sumatzen zitzaion oraindik, gaixotasunak guztiz garaitzea lortu ez zuen planta, neurriko zakila eta ile mataza hanpatua guztiaren epizentro.
|
2018
|
|
Norberaren ahotik ez da soilik norbera mintzo, komunitate bat mintzo da; umea euskarazko lerroan matrikulatzean ez da ume horrentzako etorkizuneko ildo bat hautatzen, komunitate oso batena baizik. Komunitate bat bere historia eta istorioekin osatzen da, geografia fisiko eta sentimentalarekin, bizitzeko, antolatzeko eta bere
|
burua
maitatzeko moduekin, borroka eta lorpenekin, galera eta oinazeekin, bere bizipoz eta bizi gogoarekin, bere utopiarekin(...)
|
|
Txarrena da norbait behar duzula zeure
|
burua
maitatzeko berriz.
|
2019
|
|
" ez gara gure baitakoak: eeok [euskara elkarte eta euskaldunon elkarteek] besteen jardunaren orbitan gabiltza, gu autozentratu gabe". hala, irudimena martxan ezarri, eta norberak bere hizkuntzaz krea ditzala egoera berriak, lotsa eta zailtasunak gaindituz, energia negatibo guztia baikortuz sorkuntzaren bidez;" nork bere
|
burua
maitatu ezean, ez dago zoriontsu izaterik. (...) ez gaude munduan besteen nahiak asebetetzeko, gure asmoak betetzeko baizik. asertibitatea ez da agresibitatea" (ayesta, 2014:
|
|
842 Jendea maite duenak zera topatuko du gaur egun, jendeak gero eta gutxiago maite duela bere burua, beste bat izan nahi dute edota beste batekin egon, bereziak izan eta bereziekin izan; norbere
|
burua
maitatzea besterik ez dela gelditzen ematen du.
|
|
Emakumeak sentitzen du balio seguru eta garai batez jantzia dagoela; azkenean, badu baimena bere
|
burua
maitatzeko, dioten amodioari esker. Hordigarria zaio maitalea testigu izatea.
|
|
eroari, munstro paregabeari laguntzen zion, zeina hobea baita izaki oro bere buruarentzat den eta bere bihotzean aukeratzen duen guztia baino. ...tzat zen Kyo Girors, salbu Mayrentzat, harekin konplizitaterik estuena baitzuen[...] Gizonak ez dira nire parekoak, baizik begiratzen eta epaitzen nautenak; nire parekoak maite nautenak eta begiratzen ez didatenak dira, guztiaren gainetik maite nautenak, dekadentziaren gainetik maite nautenak, doilorkeriaren gainetik, traizioaren gainetik, ni neu maite, ezen ez egin dudana edo egingo dudana, neure
|
burua
maitatzen dudan heinean nautenak, baita suizidioraino ere?. Kyoren jarrera gizatiar eta hunkigarria da erreziprozitate bat dakarrelako, eta bera den hartantxe maitatzeko eskatzen diolako Mayri, ez isla atsegingarri bat itzultzeko.
|
|
(Ametsi) Egia da. Eta bikotea izan zein ez izan, inportanteena geure
|
burua
maitatzea da!!
|
|
Norbere
|
burua
maitatzen ikasi, autodefentsa feminista, erotika femeninoa, mindfulnes eta hausnarketa tailerra emango dituzte aurten emakumeentzako Elgoibarko Jabetze Eskolaren barruan, martxotik maiatzera bitartean. Ikastaro guztiak doan izango dira.
|
|
Gure
|
burua
maitatzen ikasi izenekoa izango da emango duten estreinako ikastaroa. Hamar orduko ikastaroa izango da, martxoaren 12an eta apirilaren 9an, Kultur Etxeko sotoan.
|
|
—Zeure
|
burua
maitatzen ikasi behar duzu.
|
2020
|
|
Pentsamendu ezkor horiek bake eta maitasun pentsamenduetara berbideratu behar ditugu. Minbizia fisikoki elikagai egokien bitartez ere landu dezakegu eta emozionalki, arnasketa landuz, gure
|
burua
maitatzera eramaten gaituzten pentsamendu eta ariketen bitartez. Makrobiotika ere lagungarri izan daiteke.
|
|
Ikerrek bere gailur denen zerrenda amaigabea egin die lagunei. Amaiak norbere
|
burua
maitatzearen eta onartzearen inguruko mezu kursiak goizero bidaltzen dizkie lagunei. Imanolek ez erretzaile izatearen onurak edozein elkarrizketetan txertatzen ditu.
|
|
Baltsamikoa, lasaigarria. Zeure
|
burua
maitatzeko ukendua. Maitasuna.
|
|
Anarkismo berri bat. Neure
|
burua
maitatzeko ispilu bat behar dut. Baina ez neure burua miresteko.
|
2021
|
|
Orduan zeure burua hori egitera behartu behar duzu, patxadazale horrek! Hanka sartu edo txorakeriak esaten badituzu, ez zaitez besteen iritziaz arduratu, zeure
|
burua
maitatu gauza guztien gainetik.
|
|
" Zu zeu izan! Zeure
|
burua
maitatu!". Suediako gobernuak herritarren independentziaren eta askatasunaren aldeko kanpaina bideratu zuen 80ko hamarkadan:
|
|
Bere pozak indarra galdu zuen. Bere aitzinean ez zegoen inor; bere baitaren giltzapean zegoen; bere
|
burua
maitatzen saia zitekeen, bere maskorraren barnean taupada epel bat besterik ez zen maitasun hura; eta gogait hura, esne minduaren moduko txepelkeria garratz hura, bere burua osatzen zuen haragi bera zen, haragi likatsu eta motela, hozkirri arinek zeharkaturiko haragia. Ostra baten gisa, hain zuzen ere; ostra batek horrelaxe sentitu behar du bere existentzia; betile dardarkariak dira nire gogoetak; nonbaitera zuzentzen direla ematen du eta atzera egiten dute gero, zabaldu eta uzkurtu egiten dira.
|
|
Beste modu batean esanda: beren
|
burua
maitatuz.
|
2022
|
|
Eta sinestu dut ez dudala babesik zein zaintzarik merezi ez naizelako nahikoa, perfekzioaren diktadurari men eginez. Honen guztiaren babespean barneratu dut besteek maita nazatela dela nire
|
burua
maitatzeko bidea.
|
|
Uste dut autoestimua ere auzi politikoa dela eta oso zaila dela norbere burua ez gorrotatzea mundu honetan, zeinak gorroto zaituen eta gorroto horretarantz bultzatzen zaituen etengabe. Eta uste dut gure
|
burua
maitatzera behartzea autozigortzen segitzeko modu bat dela.
|
|
Azken batean, logika horretan, kontua ez da bakarrik" munduak gorroto nauelako gorroto dut nire burua", baizik eta, gainera, ez dut lortzen nire
|
burua
maitatzea gorroto nauen mundu batean, eta horregatik ere txarra naiz. Beste ardura indibidual bat.
|
|
borroka honetaz jabetzen da feminismoa, azken batean mundu guztiari eragiten diolako lodifobiak, baina, azkenean, halako mezuak bultzatzen dituzte: " gure
|
burua
maita dezagun" eta" guztioi gertatzen zaigu gauza bera". Eragiten dien zatiari erreparatzen diote, baina ez dute beren pribilegioen ardurarik hartzen.
|
|
Dama, ikusirik bere burua maite behar lukeenak abandonaturik, eta, bertzalde, halako printze eder batek maitatua eta gorteatua, franko uros sentitu zen haren grazia onean. Eta beti bere ohorea gordetzeko grina ukan bazuen ere, plazer handia hartzen zuen gizonarekin mintzatu eta bere
|
burua
maitatua eta estimatua ikusirik, horren gose baitzen. Harreman horrek denbora bat iraun zuen, harik eta Errege, zeina senarraren lagun ona baitzen, ohartu zen arte, ez baitzuen hark neholako lotsa edo nahigaberik pairatzerik.
|
|
Zazpi neska gazte dira, nondik datozen ahaztu gabe, eta ertzetan baztertuak izan direnak erdigunera ekarriz, nahi dutena egiten dute, inongo aurreiritzi eta lotsarik gabe. Ilargi berriak abestian nortzuk diren, nondik datozen eta zer dakarten azaltzen digute; Kontu zaharrak en gure aurrekoek kontatzeko gordeta dituztenak azpimarratu nahi izan dute; Hamen en koplaz kopla, amorrutik, emakumeek beren
|
burua
maitatzea den bekatuaz aritu dira; eta Biluzik tangoan, munduko dantzarik sentsualenean, erotismoz beteriko hitzak sartu dituzte «bi gorputz daude lehertzear, bagoaz azaletik haragira». XXI. mendekua k ere mezu benetan indartsua dauka, emakumeen ahalduntze eta zaintzearen ingurukoa «kolektiboa ez den ahalduntzea ez delako ahalduntzea» aldarrikatuz, guztia aldakak mugiarazteko doinuetan.
|
|
Sarritan itzuli da orduz geroztik gaztelu hura egon bazegoela berrestera; baieztatzera, bisita baten aitzakian, bere
|
burua
maitatzeko gai izan ez zenean maitatu zuela norbaitek. Iraganera begira arnasa lasai hartzeko aukera ematen zion sukalde bakarra zen hura; oroitu gabe eman ziona eta ahantzi gabe hartu.
|
|
Uste dut komeni dela pelikulak ikusteko aukera izatea; nik ere txikitan gustura ikusiko nukeen nire gorputza edo nire antzeko egoeran zegoen norbait. Identifikatuta ikusten duzunean zure burua badakizu ez zarela estralurtar bat, eta igual zure
|
burua
maitatzeko motiboak ere badituzu. Kanpoko begiradak beti esango dizu" ui, ezberdina zara, esku hori, hanka hori, mugimendu hori, hitz egiteko modu hori...".
|
|
Amaia Txabarri: " Geure
|
burua
maitatzeak ahaldundu egiten gaitu"
|
|
...da tzukutzun ez nirea klin edo bai edo ez edo hello moto agian hori intentzio onenarekin esaten didazue nahi duzuelako que me vaya bien en la vida zoriontsu izatea gauzak ongi egitea eta gauzak lortzea klin en plan gauzak tzukutzun ta gauzak klin ta klin tzukutzun zoriontsua izatea eta zer gertatzen da nitaz espero duzuena betetzen ez badut pon pin pon pin pon pin (skype) zer gerta tzukutzun neure
|
burua
maitatzea lortzen ez badut zergatik sinetsarazi hello moto didazue nahi dudana izan naitekeela
|
|
• Bakoitzak bere
|
burua
maitatzeari buruz gogoeten egitea. hartu/ hartzen nondik
|
2023
|
|
Horregatik saiatzen da egunero «zoriontasun mokadu txikiak» bilatzen. «Depresibooi asko kostatzen zaigu geure
|
burua
maitatzea. Guretzat, oso zaila da ondo egin duzu esatea, eta, ikasten dugun arte, garrantzitsua da gainerakoei ekarpen positiboak egitea:
|
|
Ez badugu geure burua ezagutzen, ezin dugu maitatu. Ezin badugu geure
|
burua
maitatu, ezin ditugu besteak maitatu. Eta besteak maite ez baditugu, ez dakigu bizitza zer den»
|
|
Nork bere
|
burua
maitatzen ikasten. Sakontze taldea
|
|
" Mundua maite dut baina munduak ez nau maite... Lehenik zeure
|
burua
maitatzen hasi zaite". Baina zergatik ez ote zuen bere burua maite?
|
|
Eta ozeano bat sentitu dut hanken artean, bere olatu eta bere usain gaziarekin. Taupadak atzamarretan, neure izena xuxurlatu dut eta neure burua desiratu dut, neure
|
burua
maitatu dut, lehen maitasunaren intentsitateaz. Lehen maitasunaren jakin min eta urduritasunaz.
|
|
Ezinezkoa zaio. Egoera horretan, ez da gai bere
|
burua
maitatzeko; areago, gorroto du, eta balantza orekatzen lagundu behar diogu. Askotan, laguntzeko asmoz bada ere, gaizki egiten duen horretan edo falta zaion horretan jartzen dugu arreta helduok, behin eta berriz hori azpimarratuz.
|
|
Etxean eskolan elizan hamaika aldiz entzunikoari txikitan irakatsi zioten orori eta are okerrago Jainkoak berak Sinai mendian Moisesi eman hamar aginduei egin zien laster muzin bere
|
burua
maitatu zuen gauza guztien gainetik Jainkoa maitatu ordez eta haren izena erabili zuelarik mila miloi bat aldiz madarikatzeko zikintzeko kakazteko laidotzeko erabili zuen jaiegunak santifikatu zituen haatik hainbertze non astegun zuriak ere ahalegindu baitzen santu bihurrarazten laugarren agindua ere bete zuen guti goiti beheiti aita amak ohoratu zituen (batez ere ama aita ohorazten geroago hasi ...
|
|
neure
|
burua
maitatzen jarraitu nuke?
|