2012
|
|
Norentzakoari, esatariak bidali nahi duen mezuaz jabetzeko,
|
biek
batean duten informazio pragmatikoak laguntzen dio (Booth 1986). Norentzakoak badaki esataria egilearen jatorrizko hitzak eraldatzearen edo, hobetzearen?
|
|
2 Norentzakoa erakartzeko, ordea, horrez gain, norentzakoaren hurbileko agertu du. Eta horretarako,
|
biek
batean duten esparruan ipiniko du arreta; hau da, biek batean duten informazio pragmatikoari edo ezaupide komunei erreferentzia eginez. Beraz, esatariak norentzakoaren desioak ere ezagutu ditu, eta horren arabera auzolanean jokatu, inoiz gain hartzeko edo inposatzeko helbururik gabe, diskurtsogintza horretan biak partaide aktiboak balira bezala.
|
|
2 Norentzakoa erakartzeko, ordea, horrez gain, norentzakoaren hurbileko agertu du. Eta horretarako, biek batean duten esparruan ipiniko du arreta; hau da,
|
biek
batean duten informazio pragmatikoari edo ezaupide komunei erreferentzia eginez. Beraz, esatariak norentzakoaren desioak ere ezagutu ditu, eta horren arabera auzolanean jokatu, inoiz gain hartzeko edo inposatzeko helbururik gabe, diskurtsogintza horretan biak partaide aktiboak balira bezala.
|
|
Norentzakoa erakartzeko, ordea, horrez gain, norentzakoaren hurbileko agertu du eta horretarako,
|
biek
batean duten esparruan ipiniko du arreta; hau da, biek batean duten informazio pragmatikoari edo ezaupide komunei erreferentzia eginez. Beraz, kortesia positiboaren bigarren alderdiari helduko diogu.
|
|
Norentzakoa erakartzeko, ordea, horrez gain, norentzakoaren hurbileko agertu du eta horretarako, biek batean duten esparruan ipiniko du arreta; hau da,
|
biek
batean duten informazio pragmatikoari edo ezaupide komunei erreferentzia eginez. Beraz, kortesia positiboaren bigarren alderdiari helduko diogu.
|
|
Norentzakoa erakartzeko, bada, bi solaskideen arteko hurbiltasun harremana erdietsi du; esatariaren hurbileko (edo talde bereko) senti dadin,
|
biek
batean duten esparruan ipiniko du arreta, eta beraz, ugariak izango dira biak batean duten ezaupide komunari erreferentzia egiteko hizkuntza formak:
|
|
Guri, urte batzuk pasatu ahala, zail gertatzen zaigu jakiten, zergatik bidali zuten Ameriketatik?, baina, ziurrenik, berak buruan duen norentzako hori jakitun da,
|
biek
batean duten informazio pragmatiko horrek bide emango baitio hitzez hitz zergatia esaten ez badu ere, horren azpian dagoenaz jabetzeko.
|
|
da berariaz nabarmendu nahi duena; solaskideak aurrez aurre baleude bezala, bien arteko feed-backa birsortu edo imitatu nahi du. Gainera, esatariaren hasierako intentzio xedea erdiesteko, eta norentzakoak mezua ongi aditu eta interpretatzeko, bien arteko kooperazioa edo elkarlana ezinbestekoa dela agerian uzten du, eta, horretarako, jakina,
|
biek
batean duten munduaren ezaupidea eta konplizitatea ezin saihestu.
|
|
Hizkuntza pragmatikaren ikuspegiak badakar komunikazio trukea edo prozedura ulertzeko moduan ñabardurarik. Komunikazio trukea ez da, ikuspegi honetatik begiratuta behintzat, kodetze edo deskodetze prozesu soila,
|
biek
batean duten kodean oinarrituz egina (Jakobson 1960); intentzioz egindako paktu edo bat egitea baizik. Bat egite honetan, esatari norentzakoek batak bestearen intentzioa atzemateko duten gaitasunaz gain (Grice
|
2014
|
|
enuntziatu parentetikoak esaterako, sintaktikoki oso landuaketa konplexutasun handikoak dira, hizkuntza (idatzia) ongi menderatzea, ongiplanifikatzea eskakizun dute?, baina ahozkotasuna idatzian imitatzeko2, txertatzekoedo ispilatzeko baliabide ere izan daitezke, gure ustez. Alegia, subjektu euskarriapresente balego bezala, esatari norentzakoen arteko interakziozko harremana edobien arteko feed-backa birsortu edo imitatzeko estrategia egokiak izan daitezke.Gainera, esatariaren hasierako intentzio xedea erdiesteko, eta norentzakoak mezuaongi aditu eta interpretatzeko, bien arteko kooperazioa edo elkarlana ezinbestekoadela agerian uzten du, eta, horretarako, jakina,
|
biek
batean duten munduarenezaupidea eta konplizitatea ezinbestekoa da.
|
|
Mutur horretaraino iritsi gabe, enuntziatuparentetikoekin esatariaren eta norentzakoen artean dagoen interakziozko harremanaedo komunioa nabarmendu nahi da berariaz; solaskideak aurrez aurre baleude bezala, bien arteko feed-backa birsortu edo imitatu nahi da. Gainera, esatariaren hasierakointentzio xedea erdiesteko, eta norentzakoak mezua ongi aditu eta interpretatzeko, bien arteko kooperazioa edo elkarlana, auzolana, ezinbestekoa da, eta, horretarako, jakina,
|
biek
batean duten munduaren ezaupidea eta konplizitatea ezin saihestuzkoada.
|