2007
|
|
deus ezagutzen ez dena, (deus) ez da; zertxobait baino ez ezagutu eta uste dena, ez dakigu zer den errealki, haren errealitatea ustezkoa baino ez da; razionalki jakin dakiguna bakarrik da razionalki errealtzat jo genezakeena, edo, esaunda famatuaren arabera, errealitatea razionala da eta viceversa503? Zientziena legez, filosofiaren zeregina errealitatearen ezagutza da, baina esan daiteke
|
biek
bata bestearen alderantziz dihardutela: ezagutza zientifiko enpirikoa, badenaren ezagutza den bitartean (faktoarena), ezagutza filosofikoa badenaren arrazoiarena da, hots, errealitateak zer izan beharra daukanarena, razionalki ezagugarria izan dadin (fisikak edo historiak ezagutu ahalgarria, adbz.).
|
|
Herder eta Humboldt-en hizkuntz filosofiaren arras kontrara (horientzat hizkuntzaren kontuan arraza ez da ezertan sartzen, eta herria, hori bai, sartzen da? ez da hizkuntza baino lehenagokoa, baina baterakoa,
|
biek
bata bestea eratzen dutela, gizon emakumeak eta hizkuntzak bezalaxe), mugimendu honetako teorikoentzat lehentasun osoa arrazak dizu, eta arrazaren ekoizpena da hizkuntza, arrazaren arimako (Volksseele) 719 ezaugarriak erakusten dituela. (Beraz, bat:
|
2009
|
|
Lehenengo Mundu Gerran alderdi biak. Alemania eta Ingalaterra? Jainkoaren alderdiak izan dira, eta hotzikara ematen digu gaur irakurtzeak, Jainkoaren nolako erabilera martziala egin duten
|
biek
bata bestearen aurka. Bigarren Mundu Gerran Jainkoa gutxiago kapitalizatu da nazionalki, baina fronteetan segitu du.
|
2014
|
|
Kantzelari alemanak ematen dituen arrazoiak estrategiko militarrak dira soil soil; alderdi frantsesetik bakea bilatzen da, baina lurralde esijentziari zeharoko ukoa eman zaio. Bitartean, alderdi
|
biek
bata bestearen haztamu eta zunda zirika segitzen dute, gerraren martxa ez baita guztiz erabakia ikusten, eta, tratuak tratu, menia ez da lortuko arte. Quinetek abenduan plazaratu du bere aldarria(. Aux Conservateurs?), kontserbazaleen artean etsipena nabaritzen hasi denean Alsazia Lorrena laga beharra egongo dela gerrari bukaeraren bat emateko.
|
|
Voltairerentzat, Rousseaurentzat ez bezala, natura eta arrazoimena batera datoz, eta
|
biek
bata bestearen eskutik progresatzen dute. Ongiaren kausa natura/ arrazoimena da, ez natura/ antiarrazoimen rousseautiarra; eta okerraren kausa ezjakintasuna izaten da.
|
2019
|
|
Amaginarrebari ere lehengo egoerara itzultzeko astia emanez, Julianen eskua askatu eta ohetik aldendu zen astiro. Eguraldiari buruzko esaldiak trukatu zituzten emakume
|
biek
bata bestearen ondoan eserita, elkarri begietara begiratu gabe.
|
2020
|
|
Bularra presionatzen zuten plaka
|
biek
batak bestearekiko ibilbidea egiten zuten bitartean, nire titiburua esnea isurtzen hasi zen.
|