2000
|
|
Estatuak izan behar zuen hezkuntza sistema antolatzearen ardura.67 Zentzu horretan, adibidez, irakaslearen aukeraketak izugarrizko garrantzia izango zuen Condorcet en iritziz, ez baitzuen uste, beste arrazoien artean, irizpide, lokalek? inongo baliorik izan behar zutenik; Estatua arduratu litzateke oposizio sistemaren
|
bideaz
, irakasleek funtzionario estatusa izango luketelarik (noski, irakasleek Estatuaren kontrolpean egon lukete) 68 Gauza bera esan daiteke herritarren irakaskuntzari buruz (berdina oinarrizko eskoletan) edota erabili beharreko liburuei dagokionez (irakaskuntzaren lehenengo hiru mailetan); horrek guztiak ere botere publikoaren pean luke izan.
|
2003
|
|
Saiatu naiz ahalik eta lan gehien erabiltzen, baina hutsuneak (produkzioarena, ez bilketarena) begi bistakoak dira. Hori izan da ikerketa gauzatzen zen bitartean ateratako ondorio garrantzitsu bat, euskalgintzan ari garenok gutxi arduratu garela egindako
|
bideaz
hausnartzen, eta jarrera bera izan dutela ikertzaileek. Harrigarria da ikustea ez dagoela, salbuespenak salbuespen, euskalgintzako erakunde nagusien azterketa sistematikorik, ezta ikerketa honetan hainbeste erabili diren aldizkariei buruzko analisi sakonik ere, urteurrenen batekin lotutako liburuxka bat edo beste ez bada; nostalgiaz edota maltzurkeriaz betetako saiakerak alde batera utziko ditugu.
|
2006
|
|
Bertan, saxoiek, erresuma karolingiotik iparraldera kokatutako herri germanikoa? burututako altxamenduaz, eta, Hispaniarako
|
bideaz
dihardu egileak. Hispaniako bidaia horretan, testuaren arabera, Karlomagnok ez du inongo oztoporik (erresistentziarik, alegia) aurkituko, baskoiak izan ezik6.
|
2011
|
|
Denok degu xede berdiña, baiño xede ori lortzeko ibilli bear den
|
bideaz
edo egin bear diren egikizunezaz, danok ez gera iritzi bateko. Batek euskera garbia bear degula, besteak berriz uste du, gaurko egokera ontan, euskera ulerterreza ta erritarra zaigula bearrezko; urliak, euskera kultur tresna bear degula biurtu, eta orretarako idea goratuetarako mintzabide egin; onek, gizon eskolatuen eta ikasien maillako liburuak falta zaizkigula esango dizu; ark, berriz, erri xearen maillako lanak baizik eztitu ondo ikusten (Villasante, 1956:
|
2012
|
|
Urte askotan egon diren muga fisiko eta mentalak gainditu behar ditugu etaegindako
|
bideaz
baliaturik euskal kohesioaren aldeko barne eta kanpo dinamikabat martxan jarri, batik bat gure indar eta baliabideetan oinarrituta. Prozesu horrenbidez bilatuko litzateke euskal herritarrek zilegitzat jotzea Euskal Herri osoan agintepartekatu baten beharra (berezko euskal aginteen aldeko zilegitasun soziala etademokratikoa dei geniezaioke lehen helburu horri) eta gainera euskal herritarrenarteko kohesioa indartzen joateko tresna politiko eta juridikoak eskuratzen joatea.Azkenik, kanpora begira ere, Euskal Herria herri gisa existitzen dela eta bereziturikbiziraun nahi dugula adierazteko baliabideak eskaini lirateke.
|