2008
|
|
Immigrazioak indartu egin du, Quebecen zein Flandesen, nazio estatu gisa autodefinitzeko premia. Sarreran esan dugunez, Kataluniako gizartea ere konturatu da etorkin andana iristen ari dela —garapen
|
bidean
dauden herrialdeetatik, batik bat —, eta presentzia berri horrek hiriaren eta gizartearen paisaia aldatzen duela; aitzitik, oraindik ez da guztiz ohartu immigrazioak nazio eraikuntzan izan dezakeen eraginaz.18
|
|
Auzi hori ulertzeko, premisa honetatik abiatu behar dugu: immigrazioaren diskurtso guztiek tradizioan bilatzen dituzte haren kudeaketak sortzen dituen galderei erantzuteko baliabideak.22 Arazoa da, Katalunian, tradizio hori ulertzeko bi modu daudela, hots, egungo etorkinen presentzia (Europako Batasunetik kanpo eta garapen
|
bidean
dauden herrialdeetakoak, batik bat) bi modutara interpreta litekeela: etorkinen bigarren olatu gisa (lehena 60ko hamarkadakoa litzateke, testuinguru ez demokratikoan, batik bat Espainia hegoaldetik eta Aragoitik etorria:
|
|
Hori bai, datu horrek ez zuen banaketa geografiko uniformerik. Garatze
|
bidean
dauden herrialdeetan portzentaje hori handiagoa zen, eta mendebaldeko Europan txikiagoa. Estatu espainolean, adibidez, azken urteotan hamasei unibertsitate pribatu berri sortu dira.
|
2009
|
|
Auzi lokal, nazional eta globalen kontzientzia publikoa geldirik geratu da, nahiz eta garapen ekonomikoa, komunikatzeko tresnen berrikuntza teknologikoak eta denbora pasak gehiago eta hobeak izan. Borgmannen irakurketaren arabera, gizarte zientzietako ikerkuntzaren datuek joera hori erakusten dute; halaber, beste ikerketa batzuen arabera, mundu garatuko hiritarrak ez dira garapen
|
bidean
dauden herrialdeetakoak baino zoriontsuagoak (Borgmann 1984: 124).
|
2010
|
|
Horregatik, EGEari buruz hitz egiten dugunean, jakin genuke zerk osatzen duen EGEaren mamia lanaren ikuspuntutik. Ildo honetatik, multinazional batzuek —batez ere garapen
|
bidean
dauden herrialdeetan kokatuta daudenek—, sozialki arduratsuak diren praktikak jarduera filantropiko bezala zein karitatezko edo ohiko gizarte jarduera bezala definitzen dituzte. Baina definizio horrek aurrez aurre topo egiten du europar sindikatuek duten jarrerarekin, horiek ez baitituzte enpresa batek egindako kanpo jarduerak balorazio irizpide bakar bezala hartzen, barne antolaketa zein barne jarduerak kontuan hartu gabe.
|
2018
|
|
globalizazioa deitzen dugun fenomeno multzoak dakartzan ezegonkortasun kulturalari, dela kultur produktuen jario transnazionalaren bidez, dela migrarien mugimenduen bidez. Badira hamarkadak munduko zenbait herrialde ohartu zirela planeta mailako ondasun eta kapitalen mugimendu libreak beren kultura nazionala kolokan jartzen zuela. 1970 eta 1980ko hamarkadetan garapen
|
bidean
zeuden herrialdeek kultur inperialismoa salatu eta beren kultura zaintzeko eskubidea aldarrikatzetik, Frantzia edota Kanada bezalako herrialde aberatsek kultur salbuespena (alegia, kultur produktuak merkataritza librerako hitzarmenetatik kanpo uzteko eskubidea) onartaraztera pasatu zen 1995ean. Hortik 2005ean Unescon aho batez onartutako kultur aniztasunaren aldeko aldarria etorri zen, zeina munduko estatu askok beren kultura nazionala aterpean jarri eta indartzeko tresnatzat hartu zuten.
|
2020
|
|
adibidez, ekonomiaren globalizazioak behartzen ditu enpresak joko esparru askoz ere zabalago eta lehiakorragoan jokatzera; behartzen ditu eragile ekonomikoak lehiatzera, balio erantsi handiagoa sortzera eta kostuak murriztera. Sektore ekonomiko helduetan jarduten duten enpresa askok deslokalizatu egin dituzte beren enpresak garapen
|
bidean
dauden herrialdeetara. Enpresek malgutasun handiagoa izan behar dute, etengabe berrikuntzara bideratuta egon behar dute, eta lan baldintzak gehiago indibidualizatu behar dituzte.
|