Emaitzak: 6
2015 | ||
Guztiarekin, ikerketaren | bidean aurrera joz, gure ikerketarekin lortutako oinarrizko deskribapenetik deskribapen zehatzago batera egin genuke salto, eta hortik, deskribatutako joeren zergatietan sakontzera iritsi genuke, oraindik erantzunik ez duten hainbat galdera funtsezkori erantzuten hasteko: nola eragin dute arnasguneen erdalduntzean pertsonen fluxuek, herri euskaldunetatik alde egindako herritarren fenomenoak batetik eta kanpotik etorritakoenak bestetik? | |
2016 | ||
Mikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak haurrei eta gaztetxoei (ez lanera | bidean aurrera samarturik dauden gazteei)" euskara irakastea" dela uste duen ikuspegi isil bezain zabalaren emari. Gertakari biak dira egia. | |
2017 | ||
Udalek eta tokian tokiko euskararen gizarte erakundeek helburu partekatua dute: hiztun komunitateak euskararen normalizazio | bidean aurrera egitea. Horretarako, biak dira beharrezko. | |
Iritzi horien kopurua nahiko esanguratsua zen. Baikorren artean sailkatu ditugu euskarak normalizazioaren | bidean aurre egingo zuela adierazten zutenak, eta oso baikorren artean sailkatu nahi izan ditugu euskararen normalizazioa gauza egintzat bezala aurkezten zutenak. Desio hutsa izan da, oso baikorrak ziren baieztapenik ez baititugu inon aurkitu. | |
" two mutually exclusive linguistic communities" dio J. urlak (urla, 2012: 129). erro sakoneko kategoriak ziren eta ordurako ere nekez uler zitezkeen soil soilik kategoria linguistiko gisa. baina ondo islatzen zuten gairako euskaldunen ikuspegi arrunt edo natiboa. | bidean aurrera egin ahala, kategoriak ugaldu eta sofistikatuagoak egin ziren, hori bai, identifikazio arruntetatik urrunduz joan ziren, gaitasunak eta jardunetara hurbiltze aldera, baina jende tipologiak egiteari utzi barik. iii Mapa Soziolinguistikoan (2005) egindako bideari argitasuna eman nahia, Glosarioa izeneko atal bat gehitu zuten egileek. bertan eaen 19812001eko tartean" azterketa sozioling... erabilera sustatzeko neurriaren bila – Eduardo Apodaka eta Jordi Morales | |
2023 | ||
Errealitate horren aurrean, komunitateek eta agintariek politika gisa definitu zuten hizkuntzek lurralde bakoitzean duten bizitasun egoera ezagutzeko | bidean aurrera egitea, hizkuntza horiek indartzeko eta garatzeko neurri egokiak hartu ahal izateko. Orduan zehaztutako helburua izan zen" ikerketa soziolinguistikoa egitea hizkuntza tradizio elebiduna duten (nasa yuwe – gaztelania eta namtrik – gaztelania) berrogeita sei (46) komunitate indigenatan, hizkuntza horien egungo egoeraren berri izateko, ahozko erabilerari, ezagutzari, transmisioari eta haiekiko jarrerari dagokienez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bide | 6 (0,04) |
Lehen forma
bidean | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bide aurre | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
bide aurre egin | 4 (0,03) |
bide aurre jo | 1 (0,01) |
bide aurre samartu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |