Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2005
‎Lurraren eta bere baitan ezberdintzen diren unitate nagusien konposizio kimikoa zehaztea Lur zientzien helburu nagusienetako bat da. Datu zuzenen bitartez lurrazalaren eta goi mantuaren informazioa baino ezin denez lortu, zeharkako bideak erabili behar dira Lurraren zein eremu sakonen konposizioari buruz ereduak plazaratzeko. Ereduak homogeneotasun batera heldu dira, baina lan teknika berriak garatu ahala lortzen diren datu ugariengatik eta zehatzagoengatik ereduak etengabeko birmoldaketa prozesuan ari dira.
2006
‎deritzo. Hain zuzen ere, Administrazio Publikoek programatutako egintzen multzoaren barnean sartzen da publizitatea; eta administratuen prestakuntza eta informazio kanpainen bitartez, haiei zuzenduak baitira?, jende askori zuzendutako bideak erabili eta zerbitzu publikoko gaiak aipatzen dira. Gaur egun, administratua hezi eta informatzeko eginbeharra betetzea ez litzateke posible publizitate komunikazioa erabili gabe.
2007
‎Bestalde, zigorraren ordez bestelako bideak erabiltzeari dagokionez, hainbatikerketak nabarmentzen dute haurrei zintzoak direla pentsarazten zaienean haurhoriek tentaldiari aurre egiteko joera indartsuagoa dutela, eta, era berean, errusentimendu edo kontzientziako har handiagoa (Pinotxo ipuinaren. Pepito Grillo?) sentitzen dutela beren irudi positiboaren aurkako jokabide desegokiak egitendituztenean (Perry eta beste, 1980).... Datu hori kontuan hartuz, psikologoebolutiboek proposatzen dute, zigorra erabili ordez, haurrei zintzoak direla sentiaraztea, haurrek arau hausteko jokabideak kontrola ditzaten (jokabide moralarenbenetako barne erregulatzaile izateko, hain zuzen).
2008
‎Idazteko bide ortografikoa eta fonologikoa erabil daitezkeen bezalaxe, irakurketarako ere bi bideak erabil daitezke. Ikusmenaren bidetik edo bide ortografikotik irakurtzen denean, ikusmenak aztertzen du hitza eta irudikapen ortografikoaren gordailura garraiatzen da analisiaren emaitza; han, pilatutako unitateekin alderatu eta identifikatu egiten da.
‎Idatzi nahi den hitzaren errepresentazio ortografikoa eskuratzeko aipaturiko bi bide horietako bat edo bi bideak erabil daitezke. Bi bideak erabiltzen ditu idazle gaituak.
‎Idatzi nahi den hitzaren errepresentazio ortografikoa eskuratzeko aipaturiko bi bide horietako bat edo bi bideak erabil daitezke. Bi bideak erabiltzen ditu idazle gaituak. Fonologikoa, hitz ezezagunetan; lexikoa, berriz, ortografia arbitrarioa dutenetan.
2009
‎Francoren Estatu Berriak ezin zuenatzerrian bere burua erakutsi erregimen hiltzaile baten modura, non existitzenbaitziren kontzentrazio zelaiak, lan behartuak, fusilatzeak, epaitegi militarrak eta, oro har, giza eskubideen aurkako mota guztietako bortxaketa sistematikoak. Horregatik, isiltasunaren eta ukapenaren bideak erabili zituen, garaituen ahanzturahelburu zuten bitartekoak.
2010
‎e) Norberaren defentsarako egokiak diren froga bideak erabiltzeko eskubidea
2011
‎Bake epaile askok, maiz, liskarrak karrerako epaileek baino hobeto ebatzi dituzte, zuzenbidean adituak izan gabe, bizitzan eta beren inguruko gizartean adituak direlako, liskar txikiak herritarrentzako amesgaizto bihurtzen direla soberan dakitelako. Gatazka txiki hauek, ugarienak izanda, ebazteko jurisdikzioa eta bere inguruko ezagutza baino jurisdikzioz kanpoko bideak erabiltzea komenigarriagoa dela uste dugu. Eremu honetan, aipatuta azken txostenaren bidetik, bake epaileek etorkizunean egin dezaketen lana, bake epaitegietan edo beste edozein organotan?
‎edonork utziren luke. Hemengo gizonek ere atzerriko kultur bideak erabili beharr ditutela, gomutaratu beharr dugu (Krutwig, 1952b:
2012
‎NLEk, zegoen egoeraz jabetuta, 107 Hitzarmena berraztertzeko kontsulta batzuk egin zituen, batez ere Latinoamerikan, eta indigenek parte hartu zuten. Hala ere, inportantea da argitzea indigenen partaidetza eskasa izan zela eta zeharkako bideak erabili behar izan zituztela euren ikuspuntuak balioztatzeko. Baina arrakasta izan zuten komunikabide eta gizarte zibilarekin asimilazio politikaren ondorio ezkorrak erakusten, horrela Nazioarteko Lan Erakundea (NLE) bere jarrera birplanteatzera eramanez.
‎Administrazio Publikoek egiten duten publizitateari «publizitate instituzionala» deritzo. Hain zuzen ere, Administrazio Publikoek programatutako egintzen multzoaren barnean sartzen da publizitatea; eta administratuen prestakuntza eta informazio kanpainen bitartez, haiei zuzenduak baitira?, jende askori zuzendutako bideak erabili eta zerbitzu publikoko gaiak aipatzen dira. Gaur egun, administratua hezi eta informatzeko eginbeharra betetzea ez litzateke posible publizitate komunikazioa erabili gabe.
2019
‎berrirako (Alvarez Nobell eta Vadillo Bengoa, 2013: 264) prestatzeko lagungarriadela. Izan ere, esperientzia honek ikasleei aukera ematen die 15 astetan zehar euren sormengaitasuna erakutsi, landu eta jabetza har dezaten (Watts eta Blessinger, 2016), ikasleek eduki edo formatu berritzaile bat sortzea den bezalako erronka konplexu batierantzuna eman behar dietelako ohikoak ez diren bideak erabiliz edota, kutxatik kanpo, pentsatuz (Csikszentmihalyi, 2006: 19; Foster, 2016: 154; Stefani, 2016: 198). Design thinkingakerrazten du, ikaskuntza ingurune sortzaileagoak?
‎Helburu hori betetzeko eredu desberdinak badaude ere (Foster, 2016), orokorrean oinarri bera partekatzen dute guztiek: ikasleek aukera izan behar dute ikasgelatikharatago doazen hezkuntza praktiken bitartez esperientzia, galdera, metodo, material eta lekudesberdinen artean loturak egin eta elkarrekintza aktiboa sortzeko (Kochhar Lindgren, 2016). Ondorioztatu daiteke, hortaz, ikaskuntza sortzailea izango dela baldin eta ikasleei eskatzenbazaie arazo konplexuei irtenbide bat bilatu dezaten, ohikoak ez diren bideak erabiliz edota, kutxatik kanpo, pentsatuz, jakintza berria sortzeko (Csikszentmihalyi, 2006: 19; Foster, 2016: 154; Stefani, 2016: 198).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia