2008
|
|
Fenomeno horren zuzeneko kausetatik bat euskarari esker lan gutxi eskura lezakeela litzateke, irakaskuntzan izan ezik. Euskararen Erakunde Publikoa eta Hezkuntza nazionala horrez ohartu dira, baina iduri luke
|
bidea
luzea izanen dela euskarak goiko irakaskuntzan leku egoki bat eskura dezan baino lehen. Ikaskuntza hori borondatezkoa baita, gurasoek eta gazteek bizi profesionalean euskara balio gutxikoa dela ulertzen baitute, era orokorragoan bizi publikoan ere.
|
2009
|
|
Egindako
|
bidea
luzea da, eta bidean gorabeherak izan badira ere, une latz eta une pozgarriez jantzita, balantze positiboa egiten dugu, are hobeagoa jaso dugun esperientziari begiratzen badiogu. Datorkigun edozein esparruri aurre egiteko prestatuago dakusagu geure burua eta horretantxe dago edozein egitasmoren arrakastaren gakoa:
|
|
Lehen lerroetan esan bezala egindako
|
bidea
luzea da, baina aurretik duguna ere beste horrenbestekoa da gutxienez. Orain arte ikasi eta lortu dugun beste egitera iristen bagara, aurrerantzean ere ondo ibiliko gara.
|
2010
|
|
Eta, era berean, UPFk irakaskuntza arlo berriak zabaldu nahi ditu beste hizkuntza batzuentzat, ingelesarentzat bereziki —baina ez horrentzat bakarrik—, nazioarteko komunikaziorako eta ikasketen eta zientziaren hedapenerako hizkuntza baita. Helburu horrekin, hirueletasunerako bideari ekingo dio pixkanaka unibertsitateak;
|
bidea
luzea izango da agian, eta ez du atzera bueltarik izango; etorkizun eleaniztun batera zuzenduko ditu gizarte katalana eta unibertsitatea bera.
|
|
Hirueletasunerako bideari ekingo dio pixkanaka unibertsitateak;
|
bidea
luzea izango da agian, eta ez du atzera bueltarik izango; etorkizun eleaniztun batera zuzenduko ditu gizarte katalana eta unibertsitatea bera.
|
|
Munduko edozein hizkuntzatako idazleak eta hiztunak babesteko beharrari erantzungo zion mundu mailako deklarazioa. herrialde katalanetako CieMen (Centre internacional escarrá per a les Minor� es etinques i les nacions) erakundearekin batera ekin zitzaion prestakuntzari. bi urteko eztabaida prozesu luze eta dinamikoaren ondorioz, 1996ko ekainaren 6an hizkuntza eskubideen Mundu mailako konferentzian 90 estatutako 220 lagunek sinatu zuten adierazpena. deklarazioa sinatutakoan uneSCo erakundeko idazkari Federico Mayor zaragozari helarazi zitzaion. gizarte zibilak uneSCoren mahai gainean instituzio horretan lanerako ildo gisa hizkuntza eskubideak kontuan hartu beharra eta abiapuntu gisa bartzelonako deklarazioa kontuan hartzeko eskatu zion. izan ere, prozesuaren azken helburua oso argia zen: ...la eskaturik, international pen Club erakundeak hizkuntza eskubideen deklarazio unibertsalak bere bidea egin dezan estrategia berraztertzeari ekin dio. horren ondorioz, 2007ko maiatzean deklarazio unibertsaleko jarraipen batzordeko bi kide nazio batuetako giza eskubideen batzordeko presidentearekin bildu ziren, deklarazioa erakunde horretako eztabaidagai nola izan daitekeen hausnartzeko. hala ere,
|
bidea
luzea izango dela jakin dakigu. deklarazioaren edukiari dagokionez, eta akaso hor jarri genuke indarra, hainbat berrikuntza ekarri zuen; ordura arte ezelango itunetan jasotzen ez zirenak hain zuzen ere. lehenik eta behin, deklarazioak jaso zuen berdintasun printzipioa aipatu genuke; beste sailkapen batzuk alde batera utziz deklarazioak hizkuntza guztien berdintasunaren aldarrikapena egiten duelak... hizkuntza komunitatea. deklarazioaren 1 artikuluaren arabera, hizkuntza komunitatea aipatzean zera esan nahi da:
|
2016
|
|
" Sasi aristokrazia kultural" gisa jokatu dezakete, ez agian eurak, baina bai euren seme alabak. Bidaide indartsu bat bilatu ahal du euskarak sektore honetan, baina
|
bidea
luzea eta geldoa da, seme alabengana transferitzen dena. Seme alabak hiztun osoak bilakatu daitezen, gurasoenganako kanpaina neurtu eta ondo zuzenduak helarazten asmatu behar da.
|