Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Aldiz, espainiar osagarriekin ez da hori gertatzen, azken finean espainiarra prototipo moderatuago moduan agertzen baita. Hau, gure ustez, kezkagarria da, besteak beste, egoera iluntzen duelako, integrazio bidea ireki ordez, ixten duelako.
‎Bestalde, eta pantailaren alde honetako hartzaileari erreparatuta, azpimarratzekoa da digitalizazioak ikus entzunezko medio honen kontsumoan ere izango duela eragina. Oraintsu arte, nagusi izan da orotariko programazioa zuen telebista taldean ikusteko ohitura; baina digitalizazioaren eskutik etorriko diren gaikako kanalak telebista ikusteko euskarri fisikoen ugaritzearekin bateranork bere edukiak aukeratzeko bidea irekitzen ari dira, bakarkako kontsumoranzko joera indartuz. Kontsumoa zatitu eta pertsonalizatu egingo da.
2009
‎Hamasei urte lehenago bestelakorik predikatua bazuen ere (ik. Euskaltzaleen biltzarrera bidalitako hitzaldia); baina ez ziren alferrik igaroak hamazazpi urte, eta ikastolak indarrez haziak ziren, eta euskara batuaren bidea irekita zegoen... eta Euskal Unibertsitatea eraikitzeko bidetan ginen... eta orain matematika irakasten ari zen Txillardegi, euskaraz.
‎Laster aterabideak agertu ziren. 1975ean Franco zendu zelarik Euskadirentzat autonomiaren bidea ireki zen. 1976an René Lévesque, Quebectar alderdiburuak hauteskundeak irabazi zituen burujabetzaren erreferenduma hitzemanez.
‎Onarpen ofizial bat hordago," de facto", ospe publiko berri bat euskarari ematen diona, bai eta ere baliabide berri batzu, irakaskuntza eta erabileraren lagungarri. Gainera 2008an eskualde hizkuntzak konstituzioan sartu dira ondare publiko bezala, hizkuntza lege bati bidea irekiz.
2010
‎Hau da, paper garbi bat ez izateak langilearen esku hizkuntza aukera uztea dakar. Ondorioz gaizki ulertuak izateko, erabilera" bazterrak" sortzeko, nagusi den hizkuntzaren erabilera indartzeko, posizio pertsonalak areagotzeko edo gatazkarako bidea ireki daitezke. Elementu emergenteak erakundearen estrategian gehitu eta kudeatu behar ditu, bertako indarrak erakundeak balioan bihurtu nahi baditu.
‎Euskal kasuan, saiakera ezberdinak egin dira unibertsitateetan, lehenik, euskaraz irakatsi ikasteko bidea irekiz, espainierazko bidea mantenduz. Ingelesez bidea orain ari da zabaltzen.
‎...itik erregulazioa inposizioarekin eta esku hartze ez legitimoarekin lotzen duten diskurtsoak, gizarte demokratikoan ezin baitira sinonimotzat jo erregulazioa eta inposizioa, ez hizkuntza politikan ez berdinkidetasuna sustatzeko beste politika sozialetan. interes orokorra, berdinkidetasuna eta kohesio soziala bermatzeko eta babesteko arauak ematea dagokie herri aginteei, ahulenaren aldeko politikei bidea irekiz, baita hizkuntza kontuetan ere. itzul nadin erabilerari lotutako kontuetara. erabileran ere aurrera egiten ari da euskara, baina ez ezagutzaren erritmo berean. " horrek esan nahi du hizkuntza politika hori gaztelaniaren morroi dela eta ez duela balio euskara indartzeko", diote mutur batetik;" horrek erakusten du herritarrek ez dutela horrenbeste euskara nahi, hizkuntza politika nazionalisten luxu bat eta inposizio bat dela, dirua alferrik gastatzea", diote beste muturretik. paradoxikoa ez bada, gero!
‎5 dante, petrarca eta boccaccio ren iritzi eta produkzioek bidea irekiko diete erromantze italiarrei, eta humanismo herrizaleak bere bidea urratu zuen. ik. Migliorini, b. (1969): Historia de la lengua italiana.
2011
‎1989an aurkeztu zen ikerketa hau lan berritzailea izan zen, erroldako datuetatik abiatuz, Euskal Autonomia Erkidegoko euskararen egoera deskribatzen zuelako, baina baita ikerketa esplikatzaileen bidea irekitzen zuelako euskal soziolinguistikan.
‎Talde bakoitzak bere funtzioa ulertu eta bete egiten du. Erdaldunak jarrera positiboen bitartez euskarazko funtzionamenduari ateak zabalduz, euskaldun osoak euskarazko funtzionamendu hori gauzatuz. CDHko direktiban dagoen erdaldungoak euskararekiko jarrera positiboa hartu du eta bere erabakiarekin euskalduntze plangintzari bidea ireki dio. Monitore eta jokalari dabiltzan euskaldun osoek beren hizkuntz praktikan erdiguneratzen joan dute.
2012
‎Hemengoek duten guztiaz jabetu nahi dut, eta, aldi berean, guk daukaguna haiekin partekatu. Auzokok aukera hori ematen digu". 9 hori da Auzokoren funtsa, euskara erdigunean jarrita, bi noranzko harremanak sortzeko bidea irekitzea.
2015
‎Hiztun berri ikasleek eskolaz kanpoko komunitatean euskaraz aritzen den hedabideen esparrua ezagutuko lukete, bai eta esparru horretan sortzen diren ahozko zein idatzizko edukiak euskaraz lantzeko eta bereganatzeko aukera izan ere. Honek bidea ireki lezake euskara eskolako hizkuntza hutsa izan ez dadin, eta aldiz, balio dezan, irratia edo telebistako edukiak kontsumitzeko. Honela, eskola ez bestelako sozializazio esparruak (hedabideena kasu honetan) euskararen lanketarako eta erabilerarako gune izango lirateke.
2016
‎Badirudi jokoak era guztietako herritarrengana heltzeko bidea irekitzen duela eta betiko formatuetatik haratago doala, berritzailea izanik.
‎Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu suna eta zabaltzen dituen aukerak nabarmendu zuten. Zentzu horretan, badirudi jokoak era guztietako herritarrengana heltzeko bidea irekitzen duela eta betiko formatuetatik haratago doala, berritzailea izanik. Azpimarratu zuten jokoak mahaian beste modu batean hitz egiteko atea irekitzen duela, hizkuntzaz hitz egiteko eta ez betiko topikoez, baita norberaren sentimenduez ere.
2018
‎Euskara hizkuntza ofiziala izan arren, osasun langile guztiek ez dute euskara ezagutzen, eta euskaldunak diren osasun langileek ahozko komunikazioa euskaraz egiten dute eta berehalako itzulpena egin beharra dute oharrak gaztelaniaz idazteko. Nolanahi ere, gaixoak oraingoz ez du sistematikoki bere arreta euskaraz lortzeko aukerarik eta horretarako bidea ireki nahiko genuke.
‎Azkenik, ELE tresna berria dugunez, eta etorkizuneko euskara teknikariak Ekintza Planetan trebatu nahi direnez, etorriko diren ELE eta ESEPei bidea irekitzea ere izan da asmoa, tresna hauek ahalik eta egonkorren eta baliagarrien izan daitezen, behar izanez gero, lan honetan egindakoa hobetuz eta zuzenduz.
‎Bestetik, lan hau etorkizunean mota honetako lanei bidea irekitzen dien lan bat bezala planteatu zen hasieratik. Horretarako, Oiartzungo euskara eta hirigintza teknikariak eta UEMAko teknikariaz osatutako lan talde bat bildu zen, eta guztira gunera bertaratutako 400 bisitariri galdetu zitzaien jatorria, eta beste 400 elkarrizketa bildu ziren (behaketa bidez).
2019
‎Beraz, hitanoa indartzeko arrazoiak eta bultzatzeko gogoa egon badago, borondatea, konpromisoa, elkarlana, ekimenak, proposamenak eta baliabideak behar dira, ordea. Lan honetan ez dugu jorratu hitanoa nola berreskuratu eta indartu daitekeen, baina bidea irekita dago.
2021
‎Horrek sormenerako eta arriskurako tartea ematen du, taldekide eta hiztunek duten erabakimena onartuz. Babesgunearen baldintzak betetzen direnean, arriskurako bidea irekitzen dela uste dugu, eta hor Ramallok ekarritako" apurketa" (ruptura) nozioa oso egokia dela uste dugu. Muda gertatzeko aukerak sortzen dira, eta eskura jartzen dira.21
‎Amaiera horrek egitasmo berri baterako bidea ireki zuen, oraingo honetan Euskara Kirolkide moduan izendatuta. Gazteekin sortutako" babesgune" kontzeptua teorikoki lantzeaz gain, praktikan nola gauzatu eta garatu daitekeen zehaztea du helburu, besteak beste, egitasmo berriak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia