Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 191

2000
‎Baserri batean amaitzen da bidea (2 km). Bertan lastoa gordetzen duten aterpetik ezkerrerantz doan bidea hartuko dugu. Artadia labore lurrek ordezkatu dute, larre eta belardiek batik bat.
‎Pinudia ezkerrean utzi eta beste gain batera helduko gara. Hemen, parean dugun bidea hartu eta pinudi baten albotik baserriz baserri Azkizura doan errepidearekin bat egingo dugu (3,5 km). Errepidean eskuinera jarraitu eta kilometro eta erdi eginez gero Getariara helduko ginateke.
‎Errepidean eskuinera jarraitu eta kilometro eta erdi eginez gero Getariara helduko ginateke. Baina guk erreka albotik doan bidea hartuko dugu ezkerrerantz.
‎Irak Biñe eta Junkera baserriak igaro bezain laster, itsasadarra agertuko da berriro zuen begi aurrean. Aurrera jarraitu eta hurrengo bidegurutzean berriro uretatik aldentzen den ezkerreko bidea hartu Mandañu auzora iristeko. Errepidera atera eta berehala, zuen eskuinean aurkituko duzuen bidetik jaitsi behar duzue, berriro itsasadarraren ondora iristeko.
‎Errepidetik jarraitu eta Gorlizko Udal Barrutian sartzen zaretela iragartzen duen seinalea baino pixka bat lehenago, ezkerretik beherantz abiatzen den bidea hartu. Bide honetatik lehen ezagutu duzuen Mandañu auzora jaitsiko zarete denbora laburrean.
‎Segidan, opari denda batean sartu naiz, auskalo, zerbait atzemateko esperantzaz. Hiritar batzuek 1867ko erosketarekin metropolirako bidea hartu zutela jakin dut andre harengandik, baina era berean, beste asko geratu zela. Deigarriena, berriz, hau:
‎Bailara zoragarri honetatik irtenez, Apatamonasterion Elorriorako bidea hartuko dugu. Ondare historiko artistiko oso aberatsa erakusgai duen Elorrion pare bat kilometrotan sartuko gara, eta erdigunea harrapatuko dugu.
‎Ezkerrera egin eta bidegurutzera ailegatuz, eskuinerantz Durangorako bidea hartuz San Agustin Etxebarriakoa parrokiara (XV. mendeko euskal neogotikoa; erretaula platereskoa eta kanpandorre barrokoa) hurbil gaitezke, tartean Iturbe eta Larrañaga jauregiak, San Fausto ermita eta Gurutzebarri gurutzea pasatuz.
‎Tolosako alde zaharretik ibaia zeharkatu, eta eskuinerantz Iruñearako bidea hartuko dugu. Horrela, ibilbide polit honen 8 kilometroan Lizartza zeharkatuko dugu.
2001
‎Azkenean, errepidera berriro itzuli eta laster Amurrion barneratuko gara, erdigunean eskuinerako bidea hartuz (Urduñara). XIX. mendearen erdialdean Aiaratik desanexionatu zen hiri honetan eraikin zibil eta erlijioso ugari bisita dezakegu.
‎Bertaratzeko, Tertangatik (ikus ibilbidea) irteten den bidexka hartu eta hurrengo hiru bidegurutzeetan hiru aldiz ezkerrera egin behar dugu (lehena hasierako langatik 20 metrora dago). Ondoren, langa berde bat igaro eta atzeko bidegurutze hirukoitz handian erdiko bidea hartuko dugu, beherantz; ibaia (ura badago) zeharkatu, eta hortik aurrera beti zuzen eta gorantz arroila handioso honetan barneratzen joango gara. Goian Kobaundi izenekoa dago, baina igotzea ez da batere erraza.
‎Hala ere, eta gezurra badirudi ere, Frantzian bertan, eta George Meliesen eskutik, zinemak abenturaren bidea hartu zuen. " Ilargira bidaia" (1902) filmaren egileak errealitatearen itxura aldatu nahi izan zuen, truku eta dekoratuetaz baliatuz, poesia eta irudimenaren munduan murgilduz.
‎errepidearen bi norabideak banatzen dituen bide erdiko zuhaitz bat, benetan harrigarria. Pixka bat aurrerago dagoen bidegurutzean eskuinerantz jaisten den bidea hartu. Kilometro pare batera (errepide zabalago bat hartu ondoren) Gallarta meatzal herriaren ondotik pasako gara.
‎Gainetik behatu ostean, orain Nabaskozerako bidea hartuz (begiratokia atzean utziz eskuinera), arroilaren barrenean sartuko gara. Begiratokitik 1,6 kilometrora (NA errepideko 13,5 kilometroan), ezkerreranzko bihurgune handi batean (jaitsieran 11garrena), eskuinera bidetxo bat hasten da.
‎Irunberrira itzuliz, ezkerrera Iruñearako bidea hartuko dugu. Hortik 3 kilometrora aldiz, Zangoza Huescara doana, segituan datozen bizpahiru bidegurutzetan.
‎Orduan alemanek Oloroeko bidea hartu zuten eta Montorin maldan gora hartu zuten. 50 oinkari eta hainbat kamioi ziren.
‎Errepidera arbola ilara bikoitzak lagunduriko bidetxo polita batetik iritsiz, eskuinera egin eta 3 kilometrotara Getxorako bidea hartuko dugu, lehenbizi eskuinera eta gero ezkerrera. Horrela, 6 km.rako Sopelan sartuko gara.
‎Zenbait ekarpen arreta handiz irakurtzen ari naiz, esate baterako arlo instituzionaleko arduraduna den Gema Zabaletarenak, eta PSE EEk hauteskunde kanpainaz eta hauteskundeen emaitzetatik ateratako ikasgaia oso ongi bereganatu duela uste dut. PSE EEk jadanik bere bidea hartu du, eta uste dut horrek ez duela atzerabiderik izango. Bakegintzari begira, datozen hauteskunde orokorretan PSOEk irabaztea oso ona litzateke, PSOEk gatazkaren konponbideaz oso bestelako ikuspegia duelako.
‎Azuelotik irtenez gero, egin beharrekoa zera da, gorantz doan Kale Nagusia hartu ostean ipar mendebalderantz (monolitoak ikusten diren norabidean) doan Genevillako bidea hartu. Bide hau bihurgune batzuk egin ostean urontzi baten ondotik pasatzen da.
‎Bide hau bihurgune batzuk egin ostean urontzi baten ondotik pasatzen da. Bidebanatze batean eskuinera eta monolitoetarantz doan bidea hartu, eta bihurgune handi eta bikoitz baten ostean, hurrengo bidebanatzean zuzenean" Lama makurtua" haitzera hurbiltzen den bidea hartu.
‎Bide hau bihurgune batzuk egin ostean urontzi baten ondotik pasatzen da. Bidebanatze batean eskuinera eta monolitoetarantz doan bidea hartu, eta bihurgune handi eta bikoitz baten ostean, hurrengo bidebanatzean zuzenean" Lama makurtua" haitzera hurbiltzen den bidea hartu.
‎Greenpeacek aurre egin zion enpresa elektrikoek energia nuklearraren alde egindako aldarrikapenari: " Energiaren sektoreko enpresek, eraginkortasunaren eta energia garbien aldeko apustua egin ordez, estrategia maltzurraren bidea hartu dute gizartearen iritzian nahasmendua sortu nahian, zentral termikoak abian jartzeko eta zentral nuklear arriskutsuen ustiapenarekin jarraitzeko".
‎Zeharkatu eta eskumara Elurretako Andra Marira doan bidea hartuko dugu, berriz ere Iratiko bihotzerantz. Asfaltaturik dagoen arren, bidezulo askotxo ditu; beraz, lasai eta beti zuzen joanez paisajeaz luzaroago gozatuko dugu.
2002
‎Oraingo honetan ere Nafarroa Behereko hiriburuan hasiko gara, Donibane Garazin. Hemen Iruñerako bidea hartuko dugu, Auritzeraino utziko ez duguna. Segituan Uharte Garazitik pasako gara.
‎Hirian bertan Zaragoza etorbidea eta hortik aurrera Soria Tarazona bidea hartuko dugu. Hiritik ateratzerakon berriz, lehenbizi Zaragozarantz hartu, segituan Tarazonarantz eta berehala «Ablitas Aerodromo» dioen seinaleari jarraituko diogu.
‎Beste aldetik, arestian aipatu «Artez» aldizkariak www.artezblai.com izeneko ataria eskaintzen du testuak kontsultatzeko eta horrez gain, esan bezala, paperaren bidea hartu du. Euskaraz itzulitako testu klasikoak ere agindu berri ditu.
‎XX. mendean euskaldun askok Argentinarako bidea hartu zuen bizimodu hobe baten bila, baita aurkitu ere. Gaur, euskal jatorriko komunitatea herrialde horretako zabalenetakoa da; 5.000.000 euskal argentinar daudela esaten da.
‎Erbesteratuak dira bertako protagonistak, eta bizi duten errealitatearen zailtasuna islatzen da horietako batean. Beraietako bat gaixorik dago, sendabidea bilatu behar da, eta sendatzen lagunduko diotenak 36ko gerra galdu ondoren atzerriko bidea hartu behar izan zuen baten seme alabak izango dira. Horrez gain, jakina, erbesteratuek ere iragan bat dute, eta iragan horren inguruko zertzeladak ageri dira beste zati nagusi batean.
‎Berriro kotxea hartuta, zeharkatutako azken 500 metroak berriro egingo ditugu Los Acebosera itzuliz. Hemendik 100 metro jaitsiko gara eta bidegurutzean eskuineko bidea hartuko dugu, Aldeacuevara eramango gaituena hain zuzen ere. Aldeacuevatik La Calera del Pradora doan bideak Arreturas lepoa iragaiten du.
‎" Desberdintasunik nabariena denbora da eta derrigorrezkoa den baldintza honek onura izugarriak ekarri dizkio zinemagintzari. Baina den dena ere ez da goraipatzekoa izan, izan ere zorabiatzeko erritmo eta abiaduraren bidea hartu baita batzuetan". Gainera, publizitateak narrazioa hain itxia ez izatea ekarri du, Luffiegoren ustez, eta diskurtsoa sentipen emozionalarekin eratzea.
‎Su etenaren amaierarekin ETAk beste ildo estrategiko bat zehaztu zuen, eta ezker abertzaleari inposatu egin zaio. Lehen, urteetan, elkarlanaren bilako bidea egin zuten, eta ELA eta LAB aitzindari izan ziren horretan, baina su etenaren ostean ezker abertzaleak dio prest dagoela lana eta zama bere gain hartzeko besteekin ezer egiterik ez dagoelako, eta hortzak estutu eta aurrera jotzeko bidea hartu dute. Egoera honek ez du askorik ematen, adibidez, ELA eta LABen arteko elkarlanerako.
‎Datozen hamar urteotan Europan, hizkuntzen, hiztun talde nola baita gizarteetan aldaketa esanguratsuak gertatuko dira, testuinguru horretan euskarak ez dauka bere biziraupena ziurtaturik, beraz, arian arian ari gara haren etorkizuna jokatzen eta eraikitzen. Egun euskalduntzen ari diren zein jada euskaldundu diren belaunaldien hizkuntza jokabideak (familian, lagun artean, lan munduan, e.a) etorkizun hurbilean euskararen bilakaeraren nondik norakoak utziko dizkigute agerian, hots, euskarak etorkizunik izango ote duen edo euskarak beste hizkuntza batzuen antzera museoko pitxi eder izatera iristeko bidea hartuko ote duen.
‎Testuinguru horretan euskara, oro har, ez da gazte belaunaldi berrientzat beharrezkoa den hizkuntza eta, badakigu jakin beharrezkoa ez den hizkuntzak atzera aurrera desagertzeko bidea hartu ohi duela. Gazte belaunaldiek, esate baterako, erdarei funtzio komunikatibo balioa ez ezik, helduaroko hizkuntzarekin (horretan, besteak beste, helduon joera eta jokabideak erabakigarriak baitira) identifikatzen dute; euskarari, aldiz, funtzio sinbolikoa eta politikoa ematen diete.
‎Beno, protagonista Olga da, alabaina droga da Olgaren bizitzan protagonista nagusia. Horrek bultzatuko du sendatzeko bidea hartzera, hori medio ezagutuko du bere bizitzako azken egunak partekatuko dituen, eta horrek eragotziko dio aurrerabideko proiektuak egitea. Bestalde, Olga beti izan da nahikoa independentea, baina ez du geroko ametsik egiten.
‎Paradoxikoki aspaldidanik Zinemaldiak gai politikoetatik at egoteko bidea hartu duela dirudi.
‎Laudio eta Altubeko portuak batzen dituen A errepidea Ziorraga auzotik igarotzen da eta hemen utziko dugu ibilgailua. Laudio aldera goazela, eskuinera baserri batera doan lehenengo bidea hartu eta autopista azpitik zeharkatzen da. Ondoren, eskuinera doan pistan pinudi baten gora egingo dugu.
‎Urola ibaia Aizkorri mendizerraren iparraldeko maldetan jaiotzen da, Legazpiko udalerrian, eta Zumaian itsasoratzen da. Bere ur emariak Legazpi atzean utzi ostean Urretxu eta Zumarraga bustitzen ditu, horiek igarotzean Azkoitiranzko bidea hartuz. Urolak banatzen ditu Kilometroak festa jasoko duten bi herriak.
‎Lizarra Tafalla errepidetik kilometro eta erdira dugu arazoak sor ditzakeen bidegurutze bakarra, ezkerreko bidea hartu behar dugu. Gainerako gurutzetan, hegoarena ahaztu gabe, bide nagusia izanen dugu bidaide.
‎Gosalduta, Larraineko bidea hartu eta Kakoetako aparkalekura iritsi gara. Kakoetako arroil ikusgarria barrutik bisitatzea merezi du, baina gaurkoan Infernuko zubia pasa eta bide hartan gora egingo dugu arroila ezkerrean utziz (GR).
‎Esan bezala, bezperako bidea hartuko dugu lehenik, mugarriz mugarri. Ordubetean edo Binbaletako lepora iritsi eta ez dugu iparraldera joko atzoko bidetik; horren ordez, muga jarraituko dugu mendebalderantz, Xotako leporaino.
2003
‎Asteko edozein egunetan nabarmen ikusten da bertako biztanleek ibiltzeko duten ohitura. Bai Antiorako (Antiguako) bidea hartuta edo Irimoko maldatik Santa Barbarara iristeko bidean, beti aurkituko duzue bidearen ertzetik erritmo bizian doan jendea. Zumarragatik Antiora igo diren batzuk Beloki mendia zeharkatuz, Izazpi aldera hurbiltzera animatuko dira, desnibel handiko mendi ibilbidea eginez.
‎Zumarragatik Antiora igo diren batzuk Beloki mendia zeharkatuz, Izazpi aldera hurbiltzera animatuko dira, desnibel handiko mendi ibilbidea eginez. Urretxutik Santa Barbarako bidea hartu dutenek agian, Irimo mendiko igoera azkarra eta aldapatsua egingo dute, bertatik Urretxu eta Zumarraga aldeko ikusmira zoragarria gozatzeko asmoz.
‎Ikastolek partaidetza sozialeko bidea hartu zuten hasieratik. Zein ondorio ekarri zuen 1993ko EAEko Eskola Publikoaren Legeak?
‎Langara Ganboarako bidea hartuta, Uribarri Ganboako urtegiaren lehendabiziko bista bikainak izango ditugu. Parez pare Zuaza irla izango dugu, Aldaieta itsas klubaren aurrean.
‎Aurten, Ribagorza Garaiko hiriburuan izango da jaialdia, El Pont de Suert en, eta makina bat ekitaldi dute antolatuta udari beren ongietorria emateko. Beste gai nagusi gisa Donejakue bidea hartu dute, baina ez zeruan gauez ikusi ohi den izar bidea prezeski, nahiz, suertea lagun, huraxe ere ikusteko aukera paregabea izango duten oinez Konpostelarainoko bidea egitea erabakitzen dutenek. Ibilbide ziurrenetatik hasiz ezohikoetarainoko informazioa aurkituko dute horiek aldizkarian.
‎Santa Eufemi tontorrera igo gura duenak badauka aukera. Gero, beherakoan, Bedartzandiko bidea hartu, eta inguruko hainbat herri ikusten diren begiratokiraino helduko gara. GR 38.1 izeneko bidezidorra hartu, eta Lauzirika baserriaren ondora helduta, PR BI bidezidorrera pasatuko gara.
‎Bidera jaitsiko gara berriro, eta San Anton auzorako bidea hartuko dugu. Izen bereko ermita dago San Antonen.
2004
‎Ez daude ezker abertzaleko beste guztiak, ETAren apustu ausarta erakarri asmoz ahalegin benetan duinean ari direnei lagundu ordez, zatiketaren sukarrean elkarri erruak botatzean arduratuagoak baitabiltza. Ez daude neurrira, zatiketak zentzurik izatekotan berriro beste baldintza batzuetan elkartzean zeukala ahaztuta, gero eta urrunagorako bidea hartuz ari direnak.
‎Bidea erreforma dela esan dio hirukoari. Ibarretxe Plana ezker abertzalearen bidea hartzea dela dio, hausturaren bidea.
‎Iturrederra zeharkaturik, Altxanga muinoko mendebala zeharkatzen duen bidea hartuko dugu. Pistaren eskuinean dauden haitzen gibelean zabaltzen da Gorostiarria izeneko zelaia, historiaurreko hilerria gordetzen duena, hain zuzen ere.
‎Txerri janaren" shocka" eta gero, furgonetara sartu eta Thimphurako bidea hartu dugu. 65 kilometro baino ez dira, baina errepideen ezaugarriengatik, kurbaz beteak, 3 ordu inguru behar dira Thimphura iristeko.
‎Iraultza izkinaren bueltan dagoen sentsazioa dute, baina nahiz amets berdinak izan, ez datoz guztiak bat denean, koadrilan hori aitortzera ausartzen ez badira ere. Gero bakoitzak bere bidea hartuko du, harik eta beraietako bat Londresen hil dela jakiten duten arte. Horrek behartuko ditu beste hirurak elkarrekin bidaia bat egitera eta hamar urte aurretik batera bizitakoak eta eman zituzten urratsak bergogoratzera, orduko adiskidetasuna eta eduki zituzten ametsak gaur egun bakoitzak dituen uste eta sentimenduekin kontrajarriz.
‎Tabakoaren kontsumoak, eta baita edari alkoholdunenak ere, behera egiteko joera du gizonezkoen artean, baina goranzko bidea hartu du emakumezkoetan. Ondorioz, nikotina zaleak gutxitu egin dira, %36, 2tik %31, 2 izateraino, baina hamar urteko epeaz ari garela kontuan hartzen badugu, murrizketa hori ez da aski gainerako faktore negatiboen eraginari aurre egin eta haien kaltea gainditzeko »gaixotasun kardiobaskularren sorrera gutxitzeko, esate baterako».
‎Bilbotik 25 bat kilometrora dago Galdames. Balmasedarako bidea hartu behar da eta Gueñesko bidegurutzean Gueñesera jo; han dago Galdameserako bidegurutzea. Autoz joan gura ez duenak, trenez heltzerik ere badauka, Bilbotik.
‎Hemendik aurrera, Ledo auzora iritsi aurretik, ezkerretara dagoen lur bidea hartuko dugu. Ez dago bide markarik bidegurutze horretan, beraz, adi.
‎Ledotik beherako bidea hartuta, Laia auzora iritsiko gara eta handik behera, berriz ere, lehen ekarri dugun harrizko bidea erabiliko dugu Galdamesko plazaraino.
‎Besaide gainetik ezkerrerantz doan bidezidorra hartuko dugu Arrazola auzoko Topera heldu arte, sasoi baten trenak tope egiten zuen lekura »oinez egin dugun bidera». Asfaltatutako bidea hartuz Aspe auzora arte goaz eta gero Sagastatik berriro Mendiolako Olondoko askaldegira.
‎Eliza txikia, gari biltegi bat eta lastategia utzi ditugu eta Indusi auzotik 10 minutura dagoen Baltzolara abiatu gara. Mendi bidea hartuko dugu horretarako, ezkerraldean basetxeak eta erreka lagun ditugula. Bost minuturen buruan bidegurutzera iritsiko gara, 13:30ak dira.
‎Asfaltaturiko bidea hartu eta malda txiki batean gora eginda ardi bide estu batera iritsiko gara. Bidexka estua kare-harrizko haitzen artean barneratuko da, bihurguneak eginez.
2005
‎Ezin dut esaterako, apaiz izan. Horrexegatik, lagunen batek seminariorako bidea hartuko balu, iraindua sentituko nintzateke, nire gainetik jarri nahi duela ulertuko bainuke".
‎Antzuolako Beheko auzotik Etxezuri baserritik hasi eta Sallabente, Arimendi eta Iturriotz baserriak igarota Uzarragako bidea hartuko dugu. Bide zaharraren magiarik ez du asfaltuzko errepideak eta horri izkin eginez mendi bidean jarriko ditugu oinak.
‎Santa Ageda baselizatik behera, asfaltuzko bidea hartu eta Untsarri baserria agurtuta egin dugu ibilaldia Iturriotz baserri ingururaino. Kilometro eta erdira dugu Antzuola.
‎Gorako bidea hartu gabe, behera egingo dugu, bailararen sakontasunean. Ugarriagaazpikoa eta Ugarriagagañekoa baserrietara iritsiko gara.
‎Hainbatetan, zerbitzua elkarrekin jarraitzeko modu bezala erabiltzen dute, prozesua asko luzatuz. Bestetan, oso egoskorrak dira beraien eskariekin edo gatazka handiegia da eta konponbide bakarra auzien bidea hartzea da. «Noizbait gertatu zaigu bitartekaritza hasi eta gelditu behar izatea aldeetako batek depresioa edo anorexia bezalako gaixotasunen bat duelako.
‎Kale honek ere Zinkoenea errotondara garamatza, eta hemen San Agustin Komentuaren eskuineko bidea hartuko dugu.
‎Bidea zuzen jarraitu aurrera, eta Etxeberri auzoan dorreak diruditen etxe bikietara joko dugu. Etxe multzoan goraino igo, eta azken blokeen atzetik barandaila berdedun goranzko bidea hartuko dugu. Lehen bihurgunean eskuinerantz doan bidezidorra hartuko dugu.
‎Argazki eta datu nahikoa jaso ondoren, zoko umel honetatik goranzko bidea hartu dugu. Etorritako bide beretik igo beharrean, ordea, ahal moduan, errekak gaurkoan ur emari handia duenez botak erantzi eta hanka hutsik, Atxulondo erreka gurutzatu eta Garate baserrira bidean abiatu gara.
‎Etorritako bide beretik igo beharrean, ordea, ahal moduan, errekak gaurkoan ur emari handia duenez botak erantzi eta hanka hutsik, Atxulondo erreka gurutzatu eta Garate baserrira bidean abiatu gara. Ezkerrera doan pista zahar eta gutxi erabiliari kasu egin gabe, une batez arrasto hori batzuk jarraitu ditugu eta hauek, Itzumitz baserrian amaitzeko, berriro erreka gurutzatzera doazenean, goranzko bidea hartu eta pistaraino igo gara, zatarra eta putzuz betea. Garate baserri dotore berrituan amaitu dugu (350 m).
‎Tartean hainbat baso bidek bat egiten dute gure galtzadarekin, baina guk, ia ia Mendiola auzora doan errepidera arte egingo dugu eta hori baino lehen eskumara ateratzen den baso bidean gora hartuko dugu. Zein baso bide den duda izanez gero, segi galtzada autoentzako errepidera arte eta bueltan etorri; pare bat minutuan ezkerrera dagoen lehenengo bidea hartu.
‎Untzilla Behekoa baserriak daukan ikuspegi zoragarri horren oso antzekoa dauka bidean aurrerago topatuko dugun Untzilla Erdikoak eta baita gorago ikusiko dugun Untzilla Goikoak ere. Baserri hauek igarota, bideak beherantz egiten du eta ezkerreko bidea hartuko dugu, Anboto gure eskumara dugula.
‎Handik ordu laurden eskasera bidegurutze batekin egingo dugu topo. Oraingoan ere ezkerrera doan bidea hartuko dugu; hemendik aurrera asfalto bidea izango dugu lagun gure ibilbidearen amaiera arte.
‎Hala ere, badago aukera Atxarteko hormara heldu eta Aita Barandiaranek ikertu zuen Bolinkoba bisitatzeko. Gaur, itzulbidea hartzea erabaki dugunez, Mendiolara joko dugu, baserri gune horretara iritsita ezkerrerago geratzen den bidea hartuta. Handik hamar hamabost minutura iritsiko gara Mendiolara eta horrekin batera, beherako bidea amaituko dugu aurrerantzean, ibilbide hasierara iritsi arte, laua da bidea.
‎Agurtu diogunean, benetako agurraz ari gara, eskua astinduz «eee, aguur! »ka egin baitute itzulia, itsasontzi baten Euskal Herritik kanpora bahituta eramango balituzte bezalako pasioarekin, eta noski, itsasgizonen batek agurra itzuli dienero, barrez lehertu dira. Baina benetako emozioa bidaia bukaeran iritsi da, ontziak Pasai Donibane pasa eta itsasorako bidea hartu duenean. Proako haurrek besoak altxa dituzte, gero eta biziagoak diren olatuei euren olatuez erantzuteko.
‎Sarri Sarri kantuaren hotsak aspaldi moteldu ziren izuen gordelekuetan barrena. Joseba Sarrionandiak artean, marinelen bidea hartu zuen eta txankuak soinean segitzen du munduan. Etxerik gabe ibiltzearen pribilegioa eta madarikazioa bizitzeko arrazoi bera dira Sarrirentzat.
‎Hondartzara bidea hartu aurretik Mutrikutik pasatu behar izaten genuen eta herriaren irteeran, Ondarroara norabidean (N 634 errepidea), Olatz dioen bide seinalea dagoela gogoratu nuen, herri gunetik kilometro erdira edo. Beraz, hasierako plana aldatu eta Olatz zer zen ezagutzea pentsatu nuen.
‎Guk, aldiz, bere bidea jarraitu beharrean, atzeko bidea hartu dugu. Hori baino lehen Zelaieta jatetxeko neska gazteari galdetu diogu:
‎Harrobiaren ezkerrera geratzen den bidea hartuko dugu aurrera jarraitzeko. Handik, aurrera, hainbeste baso bide ikusiko ditugu, baina guztiak daude gurutze zuri horiarekin markaturik, beraz, erraza izango zaizue hurrengo gunera iristea:
‎ezkerrekoak errepidez egiten du bidea. Guk, ordea, eskumako bidea hartu dugu. Berriz ere aranera itzulera egiteko bidea da; baserri eta arte arbola artetik doa bidea, beti ere, asfaltoa baino erosoago.
‎Pare bat kilometro ei daude Ogoñora gure bidea hartuta eta baliteke luze samarra egitea, baina nahiko erraza da. Lehenengo zatiak, ur ertzetik garamatza denbora osoan, artadi artetik.
‎Hortaz, aukeran, beherako bidea hartuko dugu. Harrizko bide batera eramango gaitu berehala, baina hor ere aukera batzuk badira.
‎Harrizko bide batera eramango gaitu berehala, baina hor ere aukera batzuk badira. Bata harrizko bidea jarraitzea hilerriraino; bestea, karobitik pasatzen den ezkerreko bidea hartzea. Guk erdi erditik doana hartu dugu.
‎Errepidea zeharkatuko dugu eta parez pare daukagun bidea hartuko dugu. Horretxek garamatza Foruko erromatar asentamendura.
‎Hortaz, parez pareko bidea hartuta, historian atzera egiteko aukera izango dugu eta Kristo ondorengo I. mendetik eta IV. mendearen erdialdera arte Foruan bizi zirenen etxe eta tailerren hondarrak ikusiko ditugu.
‎Merezi du bertara inguratzeak. Poliki poliki, bueltako bidea hartuko dugu aldapan behera.
‎Barakaldo ondoan daude Trapagaran eta Ortuella. Guk Trapagaranera bidea hartuko dugu, baina ezin utzi Ortuella aipatu gabe.
‎Gallartatik Las carreras auzora bidea hartuz gero, Muskizera helduko gara.
‎Muskizetik Sopuerta eta Galdameserako bidea hartuko dugu.
‎Gobernuek halako bahitu poltsa bat egiteko tentaldia izan lezakete, euskal gizarteak oso gertutik jarraitu duena ordea. Izan ere, konponbide prozesua gorputza hartzen joango den heinean, jakin behar baitute preso guztiek etxerako bidea hartuko dutela. Marko berri batean, inposaketarako tresneria judizial eta polizial guztia desaktibatuta, amnistia eman delako.
2006
‎Bidegurutzera helduko zarete. Hor, eskuin aldeko bidea hartu eta Lizar iturri deitutako parajera iritsiko zarete (750 m). Iturria, mahai eta eserlekuak, borda eta aterpe bana daude bertan.
‎Eliza atzetik, Abeletxe jatetxerantz doan bidea hartuko dugu. Jatetxerako bidegurutzean gora jarraituko dugu, bideari eutsiz.
‎Koloreak bere onera etortzean eskuineko mendi bidea hartuko dugu, marka txuri gorriak dituena. Igo izanaz poztuko gara, paisaia ikusita:
‎N errepidea Argantzunen utzi eta Trebiño herritik pasata iritsi naiz Uzkianora. Gasteizeko hegoaldetik izen bereko portuko bidea hartuta ere irits daiteke Trebiñoko Konterriko herrixkara. Bertan aparkatu eta ibilbideari ekin aurretik Uzkianoko eliza bisitatu dut, egun bertan dagoen atari ederra Otxateko elizatik ekarri baitzuten.
‎Irudi gotikoei begira begira geratu naiz, zain ditudan misterioetan apur bat girotzeko edo. Errepidea gurutzatu eta Imiruriko bidea hartu dut bakarrik. Fenomeno paranormalak ikusi, entzun edo sumatzeko edo, eszeptikoontzat, autosugestioa areagotzeko egokiena bakarrik joatea omen da-eta.
‎Kilometro erdi eskasera iritsi naiz Imiruriko etxe zahar eta kale estu bihurrietara. Herriaren amaieran aurrera segiz gero Otxateko bidea hartuko nuke, baina ezkerrekoa hartu dut Konterriko Harribitxiaren bila. Hala esaten diote San Vicentejoko Sortzez Garbiaren baselizari.
‎XII. mendeko eraikinak hainbat eguzki erloju ditu bueltan eta arretaz begiratuta harrobi marka ugari topa daitezke blokeetan. San Vicentejo bisitatu eta atzera Imirurirako bidea hartu dut bidegurutze batera iritsi arte. Imirurira doan eskuineko bidea baztertu eta aurrera egin dut lur eta harrizko pistan, oraingoan bai, Otxatera iritsi asmoz.
‎Eako Jesusen Andramari elizaren ondotik hasten da ibilbidea. Elizaren aurrez aurre jarri, eta ezkerrean dagoen bidea hartu behar dugu. Bide hau, aldapa gora, Bedaroara doan errepideraino heltzen da.
‎Berriro ere errepide nagusiarekin egingo dugu topo. Autobus geltokia dagoen lekutik hurbil dagoen Bix baserrira doan bidea hartu behar dugu. Baserrira heldu orduko eskumara dago Earako bidea.
‎Bidoia bete ostean gorantz doan bidea hartuko dugu, Jeronimo Iturbe Legorburu" Agiñeta" aizkolariaren omenezko eskultura atzean utzita. Hogei metro eskasera Muxika baserria dago.
‎Zuhaitz artetik ateratzean bideak ezkerrera eta eskuinera egiten duela ikusiko dugu. Samiñora ezkerreko bidetik igoko gara; eskuinera eginez gero tontorra inguratu eta Pagotxetarantz joango ginateke zuzenean Samiñotik jaisteko puntu honetara itzuli gara, orain eskuinera utzi dugun bidea hartzeko, beste aldetik bizikletan jaistea ezinezkoa baita.
‎Dorretxeak ondo ikusi eta gero aldapan behera abiatuko gara. Berriro ere elizara doan bidea hartuko dugu, baina elizara iritsi aurretik Goiko kaleko 6 zenbakian gelditzea ezinbestekoa da. Bertan jaio eta bizi izan zen Koldo Mitxelena filologo eta euskaltzale handia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia