Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎Halatsu, ekimen performatiboaren bideari jarraiki, memoria orok behar duen zentzu itxiera gauzatzean, narrazio kulturalak egindako ibilbidean, oroimen kolektiboa iltzatua uzteko bidea ere egiten ari da, eta ordezkatutako balio biziberrituetan irudi berriak eta diskurtso berriak eraikitzeko eremua ireki zabaltzearekin batera, iruditegi kolektiboa eguneratzera dator. Tradizioaren iturritik edanez, oroimena biziberritzeko eremu sinboliko horretan, dispositibo sinbolikoak (Dan Sperber, 1978) ekimen performatiboaren jarduna antolatu du.
2012
‎Edozein moduz, Goizuetan gaztelania gutxi erabiltzen da, esamolde gutxi batzuetan (o sea, es que, tio,... madarikazioak) eta, gure ustez, hori gertatzeko arrazoi nagusia da Goizuetako gazteek behar duten identifikazioa, talde nortasuna, goizuetarra izateak ematen diela. Gainera, desberdintasuna adierazteko bidea ere ematen die herri hizkerak, Imanol Esnaolak aipatzen duenaren bidetik (1999: 104):
2013
‎Ondorioz, alderdi abertzaleak onetsi egiten zuen Eusko Ikaskuntzaren Estatutua zegoen bezala; alegia, ez zuen nahi inongo aldaketarik ezartzerik; horrela, lan egin zuen ezkerrak zein eskuinak bere horretan utz zezaten. Dena dela, alderdi ekintzaileak gestoren bidea ere babestu zuen, eta hor ere egin zuen lan: prest zegoen, kosta ahala kosta, autonomia lortzeko edozer egiteko eta irensteko
‎begiradaren garrantzia, ahots tonua, gorputz hizkuntza, kokapena. Honen bidez ondorioztatzen da hizkuntza ez dela soilik ideiak azaltzeko eta komunikatzeko tresna, ikasleek elkarrekin ikasteko eta pentsatzeko bidea ere badela (Ruiz, Villuendas eta Bretones, 2003). Hizkuntzaren azterketarekin lotuta dagoen ekintzaren azterketa ere garrantzitsua da gelako diskurtsoa aztertzean.
‎Horretarako gogoan izan da, hizkuntza ez dela bakarrik ideiak azaltzeko eta komunikatzeko tresna edo bidea: jendeak pentsatzeko eta elkarrekin ikasteko bidea ere badela aintzat hartuko da. Diskurtsoa aztertzeko, hizkuntzaren zeharkakotasuna ulertu da, ikaskuntza bideratuko du (ikaskuntza aldamiatzean, esanahia negoziatzean, ikasleen jarduerak bideratzean?).
2016
‎Ikertzaileok oroitarazten dute futbolean eginiko identitate sorkuntza ez dela halabeharrez norabide bakarrekoa, eta diskurtso ofizialari ezarritako erresistentzia ere aintzat hartu behar dela. Hain justu, Espainiako diktaduraren aroan ere agerrarazi zen futbola erresistentzia bidea ere izan daitekeela, eta, funtsean, baita ikerketa honen ardatzean XXI. mendeaz aipagai izango diren futbol gertaera eta kasu enpirikoei dagokienez ere. Ikerketa honetan aintzat hartu da halaber hedabideen bidez gizarteratzen diren kirol ekitaldiek norbanako askoren nortasunaren eraikuntzan eragin txikia dutela (Bairner, 2001:
2021
‎Halere, boteredun giza instituzioen erreprodukzioa elikatu duten artefaktu kulturalez gain, kultura, menpean egon diren horien adierazpenerako bidea ere izan da. Euskal Herrian menpean egon diren eta dauden tradizio eta adierazpen kultural horiek sinbolikoki desafiatzen dituzte botere menderatzailedun egiturak.
‎aitarekiko lotura utzi printzearekiko loturarekin amaitzeko. Ez harreman eredu matxista soilik; klase sozialen arteko bereizketa agerikoa den horretan, berezkoa zuen estatus soziala berreskuratzeko bidea ere bada. Bourdieuk (in Fernandez, 2005) aipatzen duen biolentzia sinbolikoaren biktima ere bada heroia, jendartean mailaketa sozioekonomikoen bereizketa erreproduzitzeko eta betikotzeko joeraren barruan, protagonistak zuen pribilegiozko estatusa berreskuratzeko ahalegina ere kontatzen baitu istorioak lerro artean.
‎aitarekiko lotura utzi, printzearekiko loturarekin amaitzeko. Honenbestez, ez harreman eredu matxista soilik; klase sozialen arteko bereizketa agerikoa den testuinguruan, berezkoa zuen maila soziala berreskuratzeko bidea ere bada egiten duena.
2022
‎oroimena, ez errepikatzeko. Bestalde, errepresaliatuek behar duten aitorpena egiteko bidea ere bada. Zinema iraganeko irudi kolektiboak sortzeko eta eraldatzeko tresna bat da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia