2010
|
|
Halatsu, ekimen performatiboaren bideari jarraiki, memoria orok behar duen zentzu itxiera gauzatzean, narrazio kulturalak egindako ibilbidean, oroimen kolektiboa iltzatua uzteko
|
bidea
ere egiten ari da, eta ordezkatutako balio biziberrituetan irudi berriak eta diskurtso berriak eraikitzeko eremua ireki zabaltzearekin batera, iruditegi kolektiboa eguneratzera dator. Tradizioaren iturritik edanez, oroimena biziberritzeko eremu sinboliko horretan, dispositibo sinbolikoak (Dan Sperber, 1978) ekimen performatiboaren jarduna antolatu du.
|
2012
|
|
Edozein moduz, Goizuetan gaztelania gutxi erabiltzen da, esamolde gutxi batzuetan (o sea, es que, tio,... madarikazioak) eta, gure ustez, hori gertatzeko arrazoi nagusia da Goizuetako gazteek behar duten identifikazioa, talde nortasuna, goizuetarra izateak ematen diela. Gainera, desberdintasuna adierazteko
|
bidea
ere ematen die herri hizkerak, Imanol Esnaolak aipatzen duenaren bidetik (1999: 104):
|
2013
|
|
Ondorioz, alderdi abertzaleak onetsi egiten zuen Eusko Ikaskuntzaren Estatutua zegoen bezala; alegia, ez zuen nahi inongo aldaketarik ezartzerik; horrela, lan egin zuen ezkerrak zein eskuinak bere horretan utz zezaten. Dena dela, alderdi ekintzaileak gestoren
|
bidea
ere babestu zuen, eta hor ere egin zuen lan: prest zegoen, kosta ahala kosta, autonomia lortzeko edozer egiteko eta irensteko
|
|
begiradaren garrantzia, ahots tonua, gorputz hizkuntza, kokapena. Honen bidez ondorioztatzen da hizkuntza ez dela soilik ideiak azaltzeko eta komunikatzeko tresna, ikasleek elkarrekin ikasteko eta pentsatzeko
|
bidea
ere badela (Ruiz, Villuendas eta Bretones, 2003). Hizkuntzaren azterketarekin lotuta dagoen ekintzaren azterketa ere garrantzitsua da gelako diskurtsoa aztertzean.
|
|
Horretarako gogoan izan da, hizkuntza ez dela bakarrik ideiak azaltzeko eta komunikatzeko tresna edo bidea: jendeak pentsatzeko eta elkarrekin ikasteko
|
bidea
ere badela aintzat hartuko da. Diskurtsoa aztertzeko, hizkuntzaren zeharkakotasuna ulertu da, ikaskuntza bideratuko du (ikaskuntza aldamiatzean, esanahia negoziatzean, ikasleen jarduerak bideratzean?).
|
2016
|
|
Ikertzaileok oroitarazten dute futbolean eginiko identitate sorkuntza ez dela halabeharrez norabide bakarrekoa, eta diskurtso ofizialari ezarritako erresistentzia ere aintzat hartu behar dela. Hain justu, Espainiako diktaduraren aroan ere agerrarazi zen futbola erresistentzia
|
bidea
ere izan daitekeela, eta, funtsean, baita ikerketa honen ardatzean XXI. mendeaz aipagai izango diren futbol gertaera eta kasu enpirikoei dagokienez ere. Ikerketa honetan aintzat hartu da halaber hedabideen bidez gizarteratzen diren kirol ekitaldiek norbanako askoren nortasunaren eraikuntzan eragin txikia dutela (Bairner, 2001:
|
2021
|
|
Halere, boteredun giza instituzioen erreprodukzioa elikatu duten artefaktu kulturalez gain, kultura, menpean egon diren horien adierazpenerako
|
bidea
ere izan da. Euskal Herrian menpean egon diren eta dauden tradizio eta adierazpen kultural horiek sinbolikoki desafiatzen dituzte botere menderatzailedun egiturak.
|
|
aitarekiko lotura utzi printzearekiko loturarekin amaitzeko. Ez harreman eredu matxista soilik; klase sozialen arteko bereizketa agerikoa den horretan, berezkoa zuen estatus soziala berreskuratzeko
|
bidea
ere bada. Bourdieuk (in Fernandez, 2005) aipatzen duen biolentzia sinbolikoaren biktima ere bada heroia, jendartean mailaketa sozioekonomikoen bereizketa erreproduzitzeko eta betikotzeko joeraren barruan, protagonistak zuen pribilegiozko estatusa berreskuratzeko ahalegina ere kontatzen baitu istorioak lerro artean.
|
|
aitarekiko lotura utzi, printzearekiko loturarekin amaitzeko. Honenbestez, ez harreman eredu matxista soilik; klase sozialen arteko bereizketa agerikoa den testuinguruan, berezkoa zuen maila soziala berreskuratzeko
|
bidea
ere bada egiten duena.
|
2022
|
|
oroimena, ez errepikatzeko. Bestalde, errepresaliatuek behar duten aitorpena egiteko
|
bidea
ere bada. Zinema iraganeko irudi kolektiboak sortzeko eta eraldatzeko tresna bat da.
|