Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Alde batetik, helduen euskalduntze prozesua esplikatu ahal izateko, etahorren ezaugarri nagusiak zeintzuk diren kontuan hartzea: euskara ukipenezko 2Hmenpekoa dela, makrosozialki ukipenezko bi hizkuntzen eta hiztun taldeen artekodistantzia handia dela, gizarteko helburu linguistiko nagusia (ofizialki EuskalAutonomi Erkidegoan behintzat) elebitasun eta elebiduntasun generalizatuak lortzea dela, 16 urte baino gehiago duen populazioaz ari garela, eta prozedura formala edo irakaskuntza ikaskuntza bidea erabiliz bilakatzen dela populazio horreneuskalduntzea. Horrelako egoerarako aurkeztu ditugun eredu teorikoak nola egokitu daitezkeen ikusiz gero, ikerketa honetarako eredua eraikitzea da ondorengoegitekoa.
2002
‎Heterogeneitateak eta nahasketak etorkizunean gorako joera izango dutela aurreikusten da, informazio eta telekomunikazio teknologia berrien garapenak hartara beharturik. Hala ere, informazio iturriek baldintzaturik, ohiko zerbitzu jardueren mugaketa erabiliko dugu, kanporaketaren bidea erabiliz, ondasunak produzitzen ez dituen ekonomia jarduera gisa.
2004
‎Etimologiaren bidea erabili zuen Sibiliako Isidorok bere garaiko jakintza guztiaeraberritu nahi izan zuenean. Iturri klasiko haietatik edanda edo, Larramendik euskararenetimologiaren atea ireki zion euskal hausnarketari.
2006
‎Gauzak apur bat ilustratzera derrigortuta gaudenez, gainera, bazterreko generomerke baten bidea erabil dezakegu gaurko nire jardunaren ardatzetarako: telenobela.
‎ateratzen zen ofizial taldeak edo auzokideen ordezkari talde batek hautatzen zituen, edo insakulazioaz, hau da, hautagaien izenak pitxer, zaku edo kutxa batean sartzen ziren eta banan banan zoriz ateratzen zirenak izendatzen ziren. Bizkaian tarteko bidea erabiltzen zen, hautatzaileak izendatzen ziren eta horiek hautagaiak izendatzen zituzten, zozketaz.
2008
‎Dislexia fonologikoa duenak ezin ditu hitz ezezagunak eta sasi hitzak irakurri, baina arazorik gabe irakur ditzake hitz ezagunak. Azaleko dislexia duenak, berriz, arazorik gabe irakurtzen ditu sasi hitzak edo hitz ezezagunak, baina hitz ezagunak irakurtzeko bide fonologikoa edo zeharkako bidea erabili behar du. Azaleko dislexia dutenek nahasi egiten dituzte soinu berdina eta ortografia ezberdina duten hitzen esanahiak (adibidez, haur eta ahur hitzen esanahiak).
‎Hitz homofonoak (arana, harana) idazteko, beharrezkoa da hitzen forma ortografikoaren gordailua aktibatuko duen bidea erabiltzea.
‎Sasi hitzen irudikapenik ez da egoten lexiko ortografikoan; horregatik, grafemak fonema bihurtuko dituen bidea erabili behar da.
2010
‎Gainera, aipatu dugun legez, etxe filialen kokapenak ezaupide eta teknologiaberriak zein ahalmenen garapena ekar litzake bertako enpresekin egindako trukesarearen bidea erabiliz. Kalitate oneko inbertsioaren egoera honetan enplegua sortueta produktibitatea gehitu ohi da.
‎Demanda aurkeztu aurretik, bere gatazka ebazteko jurisdikzio bidea erabili nahi duen herritarrak zenbait egintza egin behar ditu, batzuk derrigorrezkoak eta beste batzuk hautazkoak. Hautazkoei dagokienez, LPLk «prestamen egintzak» deritze (LPLren 77 art.) 209 Egintza horien helburua demandatzaileak demanda ongi jartzeko behar dituen datuak lortzea da.
2012
‎Horrela, bada, Jugoslaviako Konstituzioak barne herriei autodeterminazio eskubideaaurrezagutzen zien, baina ez errepublikei. Montenegro izan zen, ordea, salbuespenbakarra eta Konstituzioaren bidea erabili izan zuena; izan ere, 2003ko Serbia etaMontenegroren Estatuaren Konstituzioan «sezesioa» onartu zen.
‎Frantzia, Holanda eta Britainia Handiko gobernuek sinatu egin zituzten irokesekin hitzarmenak (Dowd, 2005) eta horien ordezkariek Europako hiriburuak bisitatu zituzten (Zinn, 1980; Woo, 2003). Garai horretan indigenak «anaia gorri»tzat hartu eta hitzarmen bidea erabili zen nagusiki haiekin. Hala ere, orduko botere europarrek indigenekin sinaturiko hitzarmenak ez zituzten «pareko nazioarteko erkidegoko kide batekin sinaturikoak» bezala hartu, orduko intelektualek zein diplomatikoek ez zituztelako «errepublika» kontsideratu (Clavero 1994), basatiekin egindakoak baizik.
‎Horretarako, akordio berriak edo gaurkotzeformula juridikoak erabil daitezkeela defendatzen da. Itunen bidea erabiliz, estatu, erregioetako gobernu, multinazional eta herri indigenen arteko gatazkak bidera daitezke (Martínez, 1999). Hala ere, estatuek nahiago dute akordio berrietara heldu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia