2001
|
|
Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko
|
bide
markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko, bide marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan.
|
|
Kantabriako Gobernuak 143,4 milioi pezeta (860.000 euro pasatxo) inbertituko ditu errepide sare autonomikoaren zati bateko bide markak berriro pintatzeko lanetan. Jarduketa honek 1.500 kilometro bidetan du eragina, eskualdeko bide sarearen %71 Dagoeneko hasi den eta bi hilabetetan egingo den jarduera horren bidez, Errepide, Bide eta Obren Zuzendaritza Nagusiaren talka plana hasi da, Kantabriako errepideen bide sarerako bide segurtasun handia lortzeko,
|
bide
marken higadura nabarmena zuzendu baita eraikuntza zaharreneko zatietan. Lanak hiru enpresari esleitu zaizkie kalitate irizpideen arabera bai materialei bai gauzatzeari dagokienez, bai iraupenari dagokienez, eta galtzaden ardatzak eta ertzak berriz pintatuko dira.
|
|
Horretarako, kolore zuriko pinturak erabiliko dira, erretroflexio maila handiagoa ematen duten beirazko mikroesferekin, eta spray plástic motako pinturak, hotzean erabiltzen direnak. Bide marken zabalera 10 zentimetrokoa izango da ardatzean, errepide guztietan;
|
bide
marken zabalera, berriz, 10 edo 15 zentimetrokoa izango da ertzetan, gaur egun errepideek duten zabaleraren arabera, indarrean dagoen araudiaren arabera. Seinaleztapen horizontalaren garrantzia bereziki nabarmena da Kantabrian, euri asko egiten duen eskualdea baita.
|
2003
|
|
Ikerketak dio tunel horrek ez duela irratirik barruan, ez eta bideozaintzako kameren sistemarik ere. Are gehiago,
|
bide
marken egoerak eta ikuspenak “nahiko desiratzen gaituzte”. Hala ere, ikuskatzaileek hainbat alderdi positibo aurkitu zituzten, hala nola bazterbideak, larrialdietarako telefonoak eta su itzalgailuak, eta merkantzia arriskutsuak garraiatzen dituzten ibilgailuak kontrol zentroarekin komunikatu behar dira tunelean sartu aurretik.
|
2004
|
|
Hemendik aurrera, Ledo auzora iritsi aurretik, ezkerretara dagoen lur bidea hartuko dugu. Ez dago
|
bide
markarik bidegurutze horretan, beraz, adi. Sasoi bateko Elvira herrixkara doan bidea da hori.
|
|
– Edozein gorabehera gertatuz gero, piztu aldizkako argiak, argiak eta lainoaren kontrako argiak. –Oso dentsoa bada, galtzadaren eskuineko
|
bide
markak hartu erreferentzia gisa. – Arreta berezia jarri bi gurpil eta oinezkoak izan ditzaketen ibilgailuetan, gutxiago ikusten baitira lainoarekin.
|
2005
|
|
Bide markak daude alde guztietan, ez dago galtzerik. Bista altxatu eta hurrengo
|
bide
marka topatuko dugu berehala. Eta horrela da, gainera, bide osoa.
|
|
Oraingoan, artadiak aran antzeko bat dirudi. Harri erraldoiak han eta hemen, zuloak, bidexkak… Adi adi begiratu da eskumarantz eta gorantz,
|
bide
marka zuri gorriak bilatzeko. Izan ere, tranpa apur bat egiten du bideak.
|
|
–Abiadura erreguladorea Gidariak aukeratu ahal izango du zein abiadura maximo zirkulatu nahi duen. – Bidetik irteteko abisua Sistema horren bidez, ibilgailuaren alboko
|
bide
markekiko kokapena aurkitu daiteke, autoan integratutako kameren bidez. Ibilgailua bere ibilbide naturaletik nabarmen desbideratzen bada, gailuak seinale akustiko eta optiko bat bidaltzen dio gidariari errepidetik atera aurretik.
|
2006
|
|
Beste datu batzuek ere gogoeta egitea eskatzen dute, hara: ikastetxeen %18tan autobusak bigarren ilaran gelditu ziren (horrela, ikastetxera iristeko, haurrek auto tartean ibili behar izan zuten) eta, are eta okerragoa, zentroen %42tan ez dago eskola autobusaren geltokia argi eta garbi zehazten duen seinale,
|
bide
marka edo antzekorik.
|
2008
|
|
autopistan sartzeko eta bertatik irteteko seinaleak ez ezik, zein distantziatara ezarriak dauden ere aztertu da; baita, ibilbideko bestelako adierazpenak (gehieneko abiadura, segurtasun tartea, animalien presentzia, informazio meteorologikoa, radarrak, trafikoaren egoerari buruzko informazioa, larrialdietarako telefonoa, eguraldiaren adierazleak, segurtasunezko
|
bide
markak, segurtasunari dagozkion trafiko arauak eta aholkuak).
|
|
Errepideen egoera ebaluatzeko hainbat alderdi baloratu dira. Lehenik eta behin, zoladura, seinaleak eta
|
bide
markak garbitu eta mantentzea. Kontuan hartu dira, halaber, erabiltzaileak ordainbideetan aurkitzen duen informazio mota (helburuko hirietarako distantzia, beste autobide batzuetarako irteerak, beste probintzia batera sartzea, turismo edo kultura informazioa duten panel elektronikoak, horietan erabiltzen diren hizkuntzak eta, tuneletan, bere izena eta luzera adierazten dituen seinalea), seinaleak (abiadura maximoaren adierazleak, animaliak egoteari buruzkoak, radarrak, etab.). eta egoera onean bazeuden, altuera egokiarekin eta letra handi eta argiekin seinalatuta) eta segurtasun elementuak (irratia, larrialdietarako telefonoak, zabalera nahikoa duten bazterbideak, erdibitzaileak.
|
|
espaloi eta galtzadekin espazio bera duten edo ibilbide bereizia duten. Era berean, seinalerik,
|
bide
markarik, kolore eta egitura desberdineko zoladurarik… duten ere egiaztatu da. (3).
|
2009
|
|
Aparkaleku gehienak oso ongi zainduta aurkitu ditugu, nahiz eta zoruko
|
bide
markak pintatu beharra zegoen% 14tan.
|
2011
|
|
Gainera, ezbehar mota hori saihesteko ibilgailuen artean gomendatutako gutxieneko banantzearen berri eman du. Bi fasetan jarriko dira
|
bide
marka berriak: A, A, A, S, A, A, Z, N, N, N, A, A Seinale horiek autobidean, autobian, errepide arruntetan eta tuneletan jarriko dira.
|
|
Danimarkako Trafiko Zuzendaritza Nagusiak mota horretako seinaleak ezarri zituen 2009an, ondorio positiboekin: abiadura 1 kilometro orduko murriztu zen, eta
|
bide
marka horrek, gero, 1 eta 4 kilometro arteko eragina izan zuen, nahiz eta txikiagoa izan. Jose Blancok zuzendutako sailak seinalatu zuenez, 7 eta 12 kilometro artean galtzen da efektua.
|
2013
|
|
Seinale gehiago, segurtasun gehiago Seinaleak oso tresna erabilgarriak dira bidegurutzeetan arriskuak saihesteko. Lehenik eta behin, oinezkoen pasabideetan, funtsean,
|
bide
markekin seinaleztatzen dira, oro har ondo pintatuta (kasuen %88an). Ez dute beti seinale bertikalik izaten (oinezkoen pasabideek bakarrik izaten zuten kasuen %51n), ezta semaforoek ere (hori %45ean gertatzen zen).
|
2015
|
|
Ezerezetik atera eta, di da, beltzez pintatu nituen eskuinerako bihurgune seinalea, hesiko islagailuak eta
|
bide
markak. Gidaria hasiberria bazen, une bateko zalantza bazuen edo aitzurra bazeraman, beste tanto bat irabaziko nuen.
|
2017
|
|
Zorionez, azken egunetako euriari esker, bota arrasto batzuk salatzen zituen lokatzak, GPSa bezain lagungarri. Azken
|
bide
markak, giza gorotzak izan ziren, harriz doi doi tapatuak.
|
2022
|
|
Edozein gorabehera gertatuz gero, berehala piztu larrialdiko keinukariak, argiak eta lainoaren kontrako argiak. Lainoa oso lodia denean, galtzadaren eskuineko
|
bide
markak hartu erreferentzia gisa. Autobide eta autobia zirkularrean, betiere eskuineko erreitik.
|