2011
|
|
beren eguneroko jardunean nagusiki euskaraz bizi diren hiztuntalde eta harreman sare trinkoei) bizirik eutsiko badiogu. batek zergatik guztia determinatzen duen eta, ezinbestean, gizarte osoa emaitza jakinera eramaten. b) Azalpen hori ez dago hain oinarri sendoan eraikia: ez geroari begirako prognostikoan eta ez aitzinamendu sozioekonomikoak orain arte eragindako bilakaeran dabil oso zuzen. horrela, eta gurera etorriz, ezinbestekotasunaren formulazio horrek ezin du azaldu euskal herriaren azken berrehun urteko modernizazio
|
bide
konkretuak, dokumentu oinarriz ezagutzen dugunak, ezinbesteko paradigma lineal eta unifaktorialaren kontrako30 hainbat lekukotza zergatik ageri duen. zergatik galdu da euskara lehenago eta zabalago, ez beranduago eta mugatuago, modernizazioak gutxien erasandako eskualde bailaraherrialdeetan (demagun zaraitzu erronkarietan, Arabako Asparren gehienean eta zuberoan), zergatik bizi izan da euskara 1800az geroztik osasuntsuago gipuzkoako Beterri modernizatuan, Iruñerri tradizional eta tradiziozalean baino?
|
2013
|
|
Teknologia berriek eta erabilera berriek hizkuntzekin modu ezberdinetan jokatzea ahalbidetzen dute (aukerako azpititulu eta bigarren audio kanalak, adibidez). Eskozia, Gales eta Finlandiatik ekarri ditugun kasuek bidea posible dela iradokitzen dute; eta
|
bide
konkretuak erakutsi baino gehiago, kasu horiek zera erakusten digute: hizkuntza gutxituko telebista batek bere helburuen edo targeten artean har ditzakeela hizkuntzaren jabe ez direnak ere.
|
2017
|
|
Feminismoan ohikoa da pentsatzea edozein testuingurutan hauteman daitezkeela zaintza lantzat hartzen ditugun zereginak, gure gizartean duten tankera eta antolaketa modu berarekin. Ez gara ohartzen lan horiek zentzu osoa hartzen dutela antolaketa sozial eta ekonomiko zehatz batean, non ekoizpen eta gizarteratze
|
bide
konkretuak bultzatzen diren, non gizonezkoak merkaturako ondasunen ekoizpenera eta emakumezkoak zaintzara orientatzen dituen lan banaketa sexuala ardatz nagusietako bat den.
|
2018
|
|
Zer nahi duzu esatea: oso argi eta oso zentzuz esanak daude oraingo guztiak. argi dago lan munduan egin litekeena ez dela makala, nahiz eta interbentzio
|
bide
konkreturik zehaztera iritsi ez garen. Ez da hori, urrundik ere, zureganako kritika, guztion ahuldadearen aitorpen xotila baizik.
|
2019
|
|
tolosaldeko arnasguneen biziraupena, neurri handi batean, tolosan jokatuko da". ekarpen ona da hau. gure orain arteko azalpenetan ez dago ezer, lehenengo baieztapen horren kontrakorik. alde ere ez, ordea, gauza handirik: ez, behintzat, behar bezain argi eta zehatz azaldurik. gure txostena osatzera eta hobetzera dator beraz kikeren ohar hau. garrantzitsua da ekarpen hori, arnasguneak bizirik gordetzeko aplikazio
|
bide
konkretuen perspektibatik. ez daukagu hemen lekurik, herriburuen garrantzia xehekiro azaltzeko. Bistan da, ordea, funtsezkoak direla. arnasguneen aldeko aplikazioak eskualdeperspektiba irmoa du, bertan zentratutakoaz gainera.
|
|
Bi joera kontrajarri horien ondorioz, bata, joera indibidualista, emakumea familiatik erauzten zuena; bestea, joera estatalista, emakumea gaizki tratatzen zuena norbanako gisa?, emakumearen egoerak ez zuen orekarik. Emakumea oinordekoa zen, aitak bezalako eskubideak zituen seme alabei zegokienez, testamentua egin zezakeen, doteari esker ihes egin ziezaiekeen ezkontzako betebeharrei, nahieran dibortzia zitekeen eta berriz ezkondu, baina ezin emantzipa zitekeen modu negatiboan baino, zeren ez baitzitzaion proposatzen bere indarrak erabiltzeko
|
bide
konkreturik. Independentzia ekonomikoa abstraktua zen, ez baitzuen ematen inolako ahalmen politikorik; hala, aritu ezin zirenez, emakume erromatarrak manifestatu egiten ziren:
|
2021
|
|
Erakunde armatuak komunikatua luze bat zabaldu zuen bere jarrera zer zen eta Gobernuak egin makurrak zehazteko. Garbi, gogoratzen zituen egiazko botereekin negoziatu nahi zuela, eta Armadaren ordezkari bat behar zela Algerren; horrekin batera, negoziaketa politikoa izanen zela, KAS Alternatiba bere osotasunean onartzeko eta horren gauzatzeko
|
bide
konkretuak adosteko:
|