2012
|
|
Zenbait arnasguneren egoeraren behaketa lanarengatik. Ikergaia azken urteotan oso presente dagoena da, izan ere,
|
bide
ezberdinetatik eginiko lanek erakusten dute Euskal Herriko zonalde soziolinguistikoki euskaldunenetan kezkatzeko moduko bilakaera gertatzen ari dela, aurreikusi gabekoa, gainera: euskaldunen ehunekoen jaitsiera, eta sakoneko aldaketa islatzen dituen ebidentziak.
|
2013
|
|
Bestelako aurrekariak ere baditugu, batzuk esplizituagoak beste batzuk baino,
|
bide
ezberdinak erabiliz. Horrela, asko dira euskarari buruz ditugun azterketak, egoera ezagutzeko eta hobetzeko helburuarekin
|
2015
|
|
guraso bat saiatu daiteke seme alabei euskal musikan erreferente asko eskaintzen, baina haur edo gazte horren lagunek ez badute musika hori entzuten zaila izango da gure berarentzat erreferente indartsua izatea. Aldiz, gurasoak antolatu (eta beste eragileekin koordinatu) eta
|
bide
ezberdinetatik eskaintzen badizkiete erreferente horiek agian lor dezakete askorentzat erreferente indartsu izatea.
|
2020
|
|
" Diru sarreren
|
bide
ezberdinak aztertu eta frogatu behar dira, eredua testuingurura egokitu arte. Ez dago beti, leku guztietan eta denentzat funtzionatzen duen eredu unibertsalik." Carmina Crusafón
|
|
Zentzu horretan, aditu hauen ustez, marken garrantzia ahultzen ari da, edo gutxienez ez dago lehen bezain presente. Lehen egunkari jakin bat irakurtzen zen edo telebista kate bat ikusi, bagenekien" non geunden" baina orain gero eta zailagoa da hori, edukietara iristeko loturak
|
bide
ezberdinetatik iristen dira (Twitter, Whatsapp...) eta sartzen gara, hortik beste nonbaitera salto egiten dugu eta horrela eten gabe. Noski, markek beren garrantzia izaten jarraitzen dute, hori ez dute zalantzan jartzen, baina orain desberdina da, orain garrantzitsuena zure marka beste leiho horietan guztietan presente egotea da.
|
2021
|
|
Ikasleen ahozko komunikazio trebetasunak xede,
|
bide
ezberdinetatik eragiteko proposamenak aurki ditzakegu. Hizkuntza, berez oso objektu konplexua baldin bada ere, are gehiago haren ahozko erabilera.
|
|
Jakin badakigu euskararen erabileran
|
bide
ezberdinetatik eragin behar dela eta eskola bide horietako bat besterik ez dela. Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu bere argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018).
|
|
Bien arteko harremana nabarmen geratzen dela ikusi dugu Galeseko Aberystwyth University ko hainbat aditurekin elkarlanean abiatu dugun egitasmo batean. Kasu bietan bertako hizkuntza gutxituaren aldeko sustapenaren eta garapen iraunkorrerako ekimenen arteko lotura ikus daiteke nahiz eta era ezberdinetara eta
|
bide
ezberdinetatik egiten den lurralde bakoitzean. Galesen, adibidez, bertako hizkuntza gutxiagotuaren defentsarako neurriak naturaren babesarekin lotuta doazenak, eragile eta maila ezberdinetako elkarlanari ematen diote garrantzia; gurean, berriz, aipatuko genituzke, alde batetik," 17+ 1" aldarrikapenean oinarritutakoa, bestetik, gure komunitatean tokiko enpresak, hizkunGizartean moldatzeko beharrezkoak diren idatzizko gaitasunak ez ezik, ahozkoak ere landu behar dira, eta horrek garrantzia handia du hizkuntza gutxituan ardaztutako sistema eleaniztun batean ikasi behar bada.
|
|
Katedrak, bere 15 urteko historian,
|
bide
ezberdinetatik heldu dio jomugan duen egitasmoari:
|
2023
|
|
Datu bilketarako bi galde sorta erabili dira, ikasleek eta euren gurasoek bete dituztenak10 Zumaiako hiru eskoletako LH4ko eta LH6ko ikasle guztiei pasa zitzaizkien11 Horrez gain, datu horiek kontrastatzeko helburuarekin, beste galde sorta bat prestatu zen ikastetxeetako HH5ko, LH4ko, LH6ko ikasleen guraso guztientzat. Bi
|
bide
ezberdin erbilitako datu bilketa bikoitz hori egiterakoan errealitatearen argazki fidagarriagoa ateratzea izan dugu helburu.
|