Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2011
‎Serieko kondentsadore elektrolitiko bat jarri behar da: kondentsadore horren irteera terminalak, C2k, osagai zuzenaren pasaera blokeatuko du, eta osagai alternoari, aldiz, pasatzeko bide emango dio.
‎Ekipamenduarekin batera ematen diren aplikazio txartelek zirkuituak azkar eta erraz aztertzeko bide emango dute. Txartelak erabili ahal izateko, dagokien gunean sartu behar dira.
2012
‎Musika edo dantzaren ordua: taldeko jarduera sormena eta asmakizunari bide ematen diona
‎Haurren ekimenak eta autonomia garatzeko, errepikapenari bide emango dioten ereduetatik abiatu behar dugu, eta konfiantzaz hartu egiten dutena eta lor dezaketen arrakasta. Adin horretan, beharrezkoa da eguneroko ohiturei jarraitzea, lasaitasuna bermatzeko eta egin beharrekoa aurreratzeko, baina, horrekin batera, egunak sorpresak ere ekarri behar ditu, helburua ez baita jarduerak zentzurik gabe errepikatzea eta haurrak aspertzea.
‎Kutxak zumezkoa eta egonkorra izan behar du. 40 objektu sartuko ditugu bertan, askotarikoak eta gertukoak, ekintzaren bidez (miazkatuz, kosk eginez, eskuez erabiliz, etab.) zentzumen guztiak (ukimena, usaimena, dastamena, entzumena eta ikusmena) pizteko bide emango dutenak.
‎Psikomotrizitateak aukera paregabea ematen die haurrei beren bulkadei bide emateko, erruduntasun sentimendurik gabe. Bulkada horiek arintzea funtsezkoa da oreka afektiboa lortzeko.
‎Saioak aurrera eramateko, lekualdaketak, birak, irristatzeak, arrastatzeak, eraisteak, jauziak, balantzak, erorketak eta abar egiteko baldintzak sortuko ditugu. Espazio horretan bizitako esperientziek orekarekin lotutako aukerak esploratzeko bide emango diete haurrei, eta nortasuna eraikitzen lagunduko diete, lagun duten helduarekin konpartitutako jolasaren barnean. Horren bidez, emozio sakonenekin lotzeko aukera irekiko diegu.
‎hezitzailearekiko lotura afektiboa izan eta ongizate espaziotzat duen haurrek irrikaz bizi dute biek (hezitzaileak eta) hitz egiten duten hizkuntza. Haurrak hizkuntza gaitasunak behar bezala eskuratzeko funtsezko baldintzak izango dira, alde batetik, hezitzaileak komunikazioan eta harremanean erabilitako goxotasuna eta kalitatea, eta, bestetik, komunikazioari eta trukeari bide emango dion harrera, onarpen eta errespetu giroa jotzea baliabide didaktiko hoberentzat.
‎Hori lortzeko, espazio eta alternatiba bat baino gehiago eskaini behar ditugu, eta denbora modu orekatuan antolatu: batzuetan, gehiago eskatuz, eta, beste batzuetan, erlaxazioari bide emanez; batzuetan, askatasun handiagoa emanez, eta, beste batzuetan, jarduerak gehiago zuzenduz.
‎estilo batzuk, ordurako, gainbeheran zeuden; beste batzuk, berriz, ordura artekoak ez bezalako hizkerak ernarazi zituzten, balio berriak sortu ahala. Burgesiak forma neoklasikoak eta erromantikoak hobesten zituen; nobleziak, aldiz, irudi goxoagoak nahiago zituen, rococoari bide emanez.
‎Monarkiak eta nobleziak eskatutako obretan izan ezik (klasizistagoak baitziren), Elizaren zerbitzupean jarraitu zuten arte figuratiboek; egoera horretan, bada, gai erlijiosoak ziren nagusi, eta arte irudiak erabiltzen zituzten fede kristaua zabaltzeko, hunkitzeko eta fededunak protestantismoaren aurrean konbentzitzeko. Erlijio eskulturak adierazkortasuna, emozioa eta patetismo gotikoa sustatu zituen, eta kasu gutxi batzuetan baino ez zion bide eman italiarrek irrikatutako, edertasun ideal, horri.
‎Turismoaren Mundu Erakundeak (TME) bereizi egiten ditu turismo ondarea eta turismo baliabidea; hala, lurralde jakin bateko turismo ondaretzat jotzen ditu gizakiak eskura dituen eta eraldaketa prozesu baten bidez bere behar turistikoak asetzeko erabil ditzakeen ondasun materialak edota immaterialak. Turismo baliabideak, berriz, gizakiaren jardunaren eta haren bitartekoen bidez turismo jarduerari bide ematen eta turismo eskaerari erantzuten dioten ondasun eta zerbitzu guztiak dira. Horrenbestez, ondarea turismoaren lehengaia da, eta giza jardunaren bidez bilakatzen da baliabide, ondarea turismoaren ikuspegitik erabilgarri bihurtu eta jendea ondare horretara erakarrita.
‎Horrekin batera, ondarearen interpretazioa bi norabideko prozesua dela jotzen da. Bisitarien ikuspegitik, komunikazio prozesua da, ondare natural eta kulturalarekiko interesa pizteko, hartaz gozatzen ikasteko eta hura ulertzeko eta maitatzeko bide ematen duena; horretarako, ondarearen ezaugarriak eta elkarrekintzak azaltzen zaizkie bisitariei, eta, gainera, hura kontserbatzeko helburuen eta jardueren berri eman. Kudeatzaileen ikuspegitik, bestalde, prozesu analitikoa da, zeinetan ondarearen kontserbazioari dagozkion erabakiak hartzen baitira ondarearen adierazgarri materialak aldatu gabe haren gainean esku hartu ahal izateko.
‎Lotura du babestearekin, jakintzak ondarea balioesteko bide ematen baitu eta etorkizunerako kontserbatzeko beharra ernarazi. Kultura baliabidea narriaduraren kontra babesteko, beharrezkoa da kontzientzia hartzea, baina ez soilik norbanako modura; aitzitik, administrazioak eta ondarea merkaturatu nahi duten enpresek ere ondarea babesteko premiaz jabetu behar dute.
‎Formula hori interpretazio jarduera guztiari aplika dakioke; izan ere, edozein interpretazio egintzatan bat egiten duten oinarrizko kontzeptuak elkarri lotzeko modua ematen du metodologia horrek.Interpretazioa egindakoan, ekuazioaren emaitzak erakutsiko du ea jarduerak benetako interpretazio aukerarik ematen duen eta aukera horiek lortu asmo genuen helburua erdiesteko bide ematen duten; alegia, hartzaileen jarreran biziago eragiteko baliagarriak diren.
2013
‎Oinarrizko bost arau horiek bide eman diote Nazio Batuen Erakundearen Mundu Hitzarmenari. 2000 urtean sinatu zen, eta printzipio hauek ditu: Giza eskubideak: 1 Enpresek errespetatu egin behar dute nazioartean aldarrikatutako giza eskubideen babesa.2 Enpresek ziurtatu behar dute ez direla giza eskubideak urratzearen konplize.Laneko arauak: 3 Enpresek errespetatu egin behar dituzte elkartzeko askatasuna eta negoziazio kolektiborako eskubidea.4 Enpresek kendu egin behar dute era guztietako lan behartua.5 Enpresek benetan deuseztatu behar dute haurren lana.6 Enpresek ezabatu egin behar dute enpleguari dagokion diskrimi­nazioa.Ingurumena: 7 Enpresek lagundu egin behar dute ingurumen arazoak prebenitzen.8 Enpresek ingurumenarekiko erantzukizun handiagoa sustatu behar dute.9 Ingurumenari kalterik egiten ez dioten teknologiak garatzea eta hedatzea sustatu behar dute enpresek.Ustelkeriaren aurkako borroka: 10 Enpresek era guztietako ustelkeriaren aurka egin behar dute lan, baita estortsioaren eta eroskeriaren aurka ere.2.2 > Europako araudia
‎Jokabide etikoa izan nahi duten enpresek enpresa etikoki kudeatzeko sistema bat ezarri behar dute, printzipio unibertsalhauei bide ematen dieten oinarrizko balioetan oinarritua:
2014
‎Legionelosiaren prebentziorako eta kontrolerako higiene eta osasun irizpideak ezartzen dituen uztailaren 4ko 865/ 2003 Errege Dekretuaren 3 atalean jasotzen denez araudi horren aplikazio eremutik kanpo gelditzen dira etxebizitzek soilik osatutako eraikinetako instala zioak, eraikinen kanpoko giroari eragiten ez badiote. Alabaina, dekretu horretan bertan jasotzen denez, Legionella ugaritzeko eta sakabanatzeko bide eman dezaketen instalazioak dira, besteak beste, airea injektatuz edo abiadura handiko zurrusten bidez klimatizatutako ura etengabe harrotzeko eta birbideratzeko sistemak (spak, jacuzziak, igerilekuak, bainuontzi terapeutikoak, hidromasaje bainuontziak, presiodun zurrusten bidezko tratamenduak...), giza kontsumorako ur hotzaren barneko instalazioetako sistemak (hoditeriak, andelak, uharkak...), a...
2015
‎Elementu horiek guztiak elkarrekin konbinatzen dira komunikazio prozesuari bide emateko. Hona hemen prozesu horren etapak, labur azalduta:
‎Larrialdi edo urgentzia bat egoki artatzeko, behar beharrezkoa da esku hartzen duten profesional guztiak elkarrekin komunikatzea (teleoperadoreak, koordinatzaileak, erantzun operadoreak, suhiltzaileen kidegoa, polizia, medikuak?). Komunikazio eraginkor batek bide emango du honetarako:
‎Ia beti bide ematen dio berehalako feedbackari, baina salbuespenak egon daitezke: adibidez, hizlariari solasa eteteko aukerarik ematen ez duen hitzaldi bat.
‎Kontzeptu hau oso garrantzitsua da, bide ematen digulako egiaztatzeko ea mezua benetan ondo edo gaizki ulertzen ari garen.
‎Beraz, prozesu azkar eta eraginkorra da, eta bide ematen du, gidatutako galdera labur batzuen bidez, larrialdi egoera behar bezala baloratzeko eta, teknologia aurreratu bati esker, esku hartuko duten langileei helarazteko.
‎Horrez gain, GPS hargailua itsas mailatik zenbateko altuerara dagoen zehazteko, laugarren satelite batetik zenbateko distantziara dagoen ere neurtu du, eta neurketa zehazteko bide emango duen beste esfera birtual bat sortu.
‎Batengandik askorenganako komunikazioak ahalbidetzen ditu, eta horrek taldeak hobeto kudeatzeko bide ematen du larrialdiak koordinatzeko komunikazioen kasuan.
‎Aurrerapen teknologiko gero eta azkarragoak bide eman du koordinazio zentroak funtzionalki garatzeko eta zerbitzu gehiago eta hobeak emateko. Egunero komunikazio sistema berriak sartzen dira, koordinazio zentroetarako sarbide azkarra ahalbidetzen dutenak; horrez gain, deiei erantzuteko aukera ere ematen dute, baliabideak optimizatuz, denborari eta informazioari dagokionez.
2016
‎Elementu elektriko bat da, eta bide ematen du plastikoa lantzeko. Erresistentzia eta xurgagailu batez osatua dago; eta testu, irudi, mapa?
‎Gizarte osoari eragin diezaioketen erabaki publikoak onartzeko prozesuetan, parte hartzeko aukera ematen zaie hiritarrei, iritziak eta kezkak adieraz ditzaten, zeinak egokiak izan daitezkeen agintari publikoek kontuan hartzeko. Hala, erabakitze prozesuan bide ematen zaie erantzukizunari eta gardentasunari, alde batetik; eta bestetik, herritarrek kontzientzia hartzen dute ingurumen arazoez eta babesa ematen diete hartu diren erabakiei.
2017
‎Enkante elektronikoaKontratua esleitzeko, enkante elektronikoa egin ahal izango da; prozesu hori eskaintzak ebaluazio metodo automatikoen bidez sail katzeko bide ematen duen gailu elektroniko batean oinarrituko da.
‎Kontratua esleitzeko, eskaintzak ebaluazio metodo automatikoen bidez sailkatzeko bide ematen duen gailu elektroniko batean oinarritu da. Zer prozesu da hori?
2018
‎Ondoren, kontziliazio ekintza bat egingo du, edo bat baino gehiago baina maila apalagoan. Lehenengo pauso apal horrek bide ematen dio kontrakoari elkarrekikotasun ekintza bat martxan jartzeko. Kontrakoak etsaitasunez erantzuten badu, beste aldeak antzera erantzun behar du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia