2000
|
|
Horrela irekitzen da irakurlearen begien aurrean mundu zabaleko literatura askotariko horren mostra zabala, Sarrionandiaren" alter ego" diren idazle mota guztietako horien emaitza aurkezten digularik. Bere obraren zale diren irakurle euskaldunei aukera eskaintzen die haiek ezagutzeko, eta bestetik, literatur iturrien inguruko gogoetarako
|
bide
ematen die liburu honek literaturzaleei, geroago aipatuko ditugun saiakera liburuetako iradokizunek bezalaxe.
|
2001
|
|
Gure irakurketa izan da aurreko lerrootan adierazi nahi izan duguna. Artikuluaren hasieran genioen moduan, nobela honen" trinkotasunak" gogoetarako
|
bide
ematen baitu. Hala ere, Hamaika pauso, lehenengo eta behin, gustura irakurtzen (eta berrirakurtzen) den nobela da, nahiz eta gure jardunean argitzen saiatu garen bezala, horretarako, irakurketa guztiz aktiboa eskatu.
|
|
Susmoaren kultura honetan, koadroak zuri bilakatzen dira, musika isildu egiten da eta kontaketaren ezintasunaz isiltasunaren esperientzia gureganatzen dugu. Nobelaren kasuan, Joycerengandik Beckettenganaino doan modernitatearen bilakaera ez da interesgarria berez" transgresio" hutsa izateagatik, transgresio horrek ezerezaren, hots, isiltasunaren auziari
|
bide
emateagatik baizik15.
|
2009
|
|
Zer dakarkio gogora esaldi horrek entzuleari? Ez dago une edo garai jakin bat, ez dago leku zehatzik, abstrakzio horrek
|
bide
ematen du kontatuko diren gertaera miresgarriak gertatzeko. Horretarako giroa sortzeko balio dute.
|
2017
|
|
mundua, bere desordena guztian ere, onartu egiten da xumeki (edo ez hain xumeki). " Bizitzaren baitako halabeharraren neurriaz jabeturik", Jerzy Kosinski aipatzearren," gizakia kito dago bere buruarekin, eta egoera hori zoriona da." Paradoxa eta anbiguotasunak zalantzari
|
bide
ematen diote, harridurazko eta ziurgabetasunezko mundu batekiko engaiamendu nasai bati, zeinean, goitik jota, zera erdiestea espero daitekeen, Forster-ek" bizitzako plazer xumeak" deitutakoak eta Stanley Elkinek bizitzako" asetze ttikiak". 48
|
2019
|
|
Erregistro ironikoaren eta parodikoaren bidez, egileek diskurtso normatibo eta autoritatedunaren aurka errebelatzea hautatzen dute, haren diskurtsoaren itxurazko nagusitasuna ebidentzian jarriz. Esan bezala, nork bere estilizazio trebetasuna jokoan jarriz eta umore estiloa darabilelarik, egileok genero literario ezberdinen erabilera parodikoa egiten dute (nobela historikoa, abentura eleberria, eleberri poliziakoa, poliziako psikologikoa...) errealitateari buruzko ikuspuntu kritiko bati
|
bide
emanez. Horietan guztietan egilearen betebeharra da" gorago" dagoen edo" autoritatez" formulatua den diskurtsoarekiko distantzia seinalatzea, ironiaren eta parodiaren efektua lortzeko.
|
|
Horregatik, pixkanaka oso genero popularra bilakatuko da fikzio kriminala honako arrazoien ondorioz: alde batetik, krimena ikaragarria izanik ere, erromantizatu egiten delako eta ondorioz plazer estetiko bati
|
bide
emango diolako irakurlearen baitan; baina, bereziki, modernitatearen pentsamenduaren adierazle bilakatzen delako genero beltza. Krimenari hurbiltzeko modu espezifikoa eta arrazionala da, arrazoi moralak alde batera utziz, krimena gizarte parametroen arabera azaltzen duena.
|
2021
|
|
Zentzu horretan, atxikimendu falta horri nerabeak sentitzen duen dezepzioak edo ezintasunak
|
bide
ematen diola pentsatzen du IEE1 ek, sistemak eta sistema hori ordezkatzen duen helduak bere beharrak entzuten, ulertzen eta asetzen ez dituela sentitzen duelako (AIR1):
|