2012
|
|
Arrazoitu egin behar du zergatik uste duen zigorra ez dela zuzena. Halaber, adierazi behar du ez duela egintza bera inpugnatu
|
bide
ekonomiko administratiboan, bi erreklamazio horiek ezin baitira batera aztertu. Herritarrak egiten duen idazkiari erabiltzen den uziaren oinarri diren dokumentuak erantsi behar zaizkio:
|
2023
|
|
Esangura horretan, TFAOek (eta TLOk) euren V. Tituluan xedatutakoa aintzat hartu behar dugu, baita honako erregelamendu hauek ere: maiatzaren 13ko 520/ 2005 Errege Dekretua, administrazio bidean berrikuspen arloan TLO garatzen duen Erregelamendu orokorra onetsi duena; eta Araban, uztailaren 1eko 65/ 2008 Foru Dekretua, bermeen kostua berreskuratzea, berraztertze errekurtsoa eta berrikuspen prozedura bereziak arautzeko Erregelamendua onetsi duena, eta urtarrilaren 30eko 2/ 2007 Foru Dekretua,
|
bide
ekonomiko administratiboan errekurtso eta erreklamazioen prozedurak arautzeko Erregelamendua onetsi duena; Bizkaian, abenduaren 27ko 228/ 2005 Foru Dekretua, administrazio bidean berrikuspen arloan Tributuen Foru Arau Orokorra garatzeko Erregelamendua onetsi duena; eta Gipuzkoan, irailaren 26ko 41/ 2006 Foru Dekretua, administrazio bidean berrikuspen arloan Gipuzkoako Lurralde Historikoaren Tribu... Aurrekoaz gain, gaitasun, ordezkaritza, froga, jakinarazpen eta ebazteko epeei dagokienez, Administrazioaren berrikuspen prozeduretan TFAOen beste Titulu batzuetan gai horiei buruz xedatutakoa aplikatuko da, berrikuspen prozeduretarako erregela bereziak arautu ezik.
|
|
Esan bezala, Organismo edo Auzitegi Ekonomiko Administratiboek auzialdi bakarrean honakoak ezagutuko ditu: Foru Aldundiko organoek emandako administrazio egintzen aurka jarri diren erreklamazioak,
|
bide
ekonomiko administratiboan aurkara badaitezke; aparteko berrikuspen errekurtsoak; bere ebazpenetan antzemandako okerren zuzenketak, haien eskumenekoa
|
|
Berraztertzean edo
|
bide
ekonomiko administratiboan aurkaratu den egintzaren betearazpena automatikoki etengo da interesdunak hala eskatzen duenean, baldin eta egintza horren zenbatekoa, eteteak sorrarazten dituen berandutze interesak (hiru hilabetekoa berraztertze errekurtsoan eta urtebetekoa erreklamazioan) eta etenaldia eskatzeko unean egon litezkeen errekarguak81 bermatzen badira. Araban eta Bizkaian, berraztertze errekurtsoa edo erreklamazio ekonomiko administratiboa garaiz eta behar den eran jartzeak aurkaratutako egintzaren betearazpena etengo du, inolako bermerik jarri gabe, baldin eta tributu zorra borondatez ordaintzeko aldian badago edo premiamendu probidentziaren aurkako errekurtso bat aurkeztu bada.
|
|
Interesdunak ezin duenean
|
bide
ekonomiko administratiboan aurkaratutako egintza automatikoki eteteko beharrezkoa den besteko bermerik eman, etetea erabaki daiteke, organo eskudunak nahikotzat jotzen dituen
|
|
Berraztertze errekurtsoa jartzean eskainitako bermeak eragina luzatu dezake, hala denean, geroko
|
bide
ekonomiko administratiboan, erreklamazio egileak hala eskatu badu eta hasieran eskainitako bermearen eragingarritasunak eta iraupenak aukera horretarako bide ematen badu. Are gehiago, administraziobidean emandako etetea mantenduko da, Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jartzeko epearen barruan zergadunak Tributu administrazioari jakinarazten dionean errekurtso hori sustatu eta etetea eskatu duela, harik eta organo judizialak eskatutako etetearen gaineko erabakia hartu arte.
|
|
a) ordenamendu juridikoa modu nabarian hausten dutela uste duenean; b) norbanakoaren egoera juridikoari eragiten dioten eratorritako inguruabarrek agerian uzten dutenean emandako egintzaren desegokitasuna; c) prozeduraren izapidean interesdunen babesik eza gertatu denean. Errebokazioa gerta daiteke preskripzio epea (edota iraungitze epea Bizkaian) igaro ez den bitartean, eta egintzak ez badira
|
bide
ekonomiko administratiboan berretsi izan ezin baita organo ekonomiko administratiboek emandako ebazpenik edota prozedura amaitzeko erabakirik errebokatu.
|
|
Toki Araubideko Oinarrien 7/ 1985 Legea, apirilaren 2koa, indarrean jartzean, eta zehatz esateko, Lege horren 108 artikuluak hala ezarri zuelako,
|
bide
ekonomiko administratiboa ezabatu zen toki tributuen kasuan; izan ere, bide horrek toki korporazioen autonomia murrizten zuen, beste lurralde administrazio baten organoa toki organoaren gainetik kokatuz. Beraz, Toki administrazioak emandako tributu egintzen aurka errekurtso bakarra geratu zen, berraztertze errekurtsoa; ordutik aurrera, berraztertze errekurtsoa ez zen borondatezkoa ezpada manuzkoa, eta errekurtso horren ebazpenaren aurka auzi errekurtsoa baino ez zegoen administrazio bidea agortzen zelako.
|
|
Toki arloko tributu egintzen berrikuspenaren egungo egoera, beraz, bikoitza da: oro har, udal gehienetan berraztertze errekurtsoa dago eta derrigorrekoa da administrazio bidea agortu ahal izateko; edota berraztertze errekurtso borondatezkoa eta derrigorreko erreklamazio ekonomiko administratiboa,
|
bide
ekonomiko administratiboa erabiltzeko" biztanle kopuru handiko udalerri" etan.
|
|
84 Gipuzkoako TFAOren 247 artikuluaren bigarren paragrafoan ezarri zenez, betebeharpekoak auzitegietara zuzenean jotzeko aukera zuen baldin eta tributu egintzaren artikuluak xedatu duenez,
|
bide
ekonomiko administratiboa agortzen duten ebazpenen aurka Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jarri ahal izango da, jurisdikzio organo eskudunari zuzenduta. Arabako Organismo Ekonomiko Administratiboak eta Bizkaiko edo Gipuzkoako Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboek emandako ebazpenak aurkaratu daitezke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiaren Administrazioarekiko Auzi Salaren aurrean.
|
|
Etetea auzitegiarentzat aukera bat da, prozesuaren eragingarritasuna ziurtatzeko. Gainera, kautelazko neurriek kalteak eragin baditzakete, bestelako bermerik eska dezake auzitegiak; hortaz, egintzaren etetea ez da zuzenean gertatuko
|
bide
ekonomiko administratiboan gertatu aldera. Prozesuaren objektua ez da aurkaraturiko egintza, ezpada demandaren eta horren aurkakoaren uziak; ezin dira arrazoi edo argudio berriak erabili, hots, aurretiaz jarri diren administrazio errekurtso eta erreklamazioetan erabili behar izan dira.
|
|
Hurrenik, tributuen arloko epai irmoen ondorioak zabaltzen zaizkie bestelako interesdunei, nahiz eta azken horiek auzitegietara jo ez; horrenbestez, masan gauzatutako egintzak ez dira banan banan aurkaratu behar, horiek guztiek egoera berdinak eragiten badituzte. Azkenik, epaia irmoa izan ez arren, behin behinean betearaz daiteke, salbu eta konponezinak edo konpontzeko zailak diren kalteak ekartzen dituenean betearazpenak. aurkako berraztertze errekurtsoan berariazko ebazpena eman bazen eta egintzaren kopurua 18.000 eurotik beherakoa bazen, aurretiaz
|
bide
ekonomiko administratiboa agortu gabe (recurso per saltum). Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiak lehendabizi, 2008ko ekainaren 13ko epaian, eta Auzitegi Gorenak geroago, 2012ko urtarrilaren 26ko epaian, adierazi zutenez, paragrafo hori deuseza da EKren 149.1.18° eta 149.1.6° artikuluak hausteagatik.
|
|
Hori dela-eta, legeek neurri batzuk hartu dituzte jasanarazpena ziurtatzeko: kargapeko eragiketen fakturak egiteko eskatzea;
|
bide
ekonomiko administratiboan erreklamazio karien artean jasanarazpena sartzea; zor ez den diru sarrera egin bada, diru hori tributuaren jasaileari itzultzea Horretara, subjektu jasaileak baditu Administrazioarekiko eskubide batzuk, berrikuspen bidean batik bat.
|