Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2008
‎Menpean dagoen hizkuntza (frantsesa Kanadan, euskara Euskal Herrian) gogor saiatzen da bezeroak bereganatzen, hau da, irakurleak erakartzen, eta horretarako, hizkuntza zaindua, diseinu erakargarria eta horrelako baliabideak erabiltzen ditu. Hizkuntza menperatzailea laster konturatzen da berrikuntzaz eta ez dio inolako lotsarik ematen txikiak jorratutako bide berritik abiatzeak. Norgehiagoka horretan argi dabilena garaile aterako da.
‎Beraz, askoz zailagoa da behar den esanahia aurkitzea. Zentzu honetan, Morris> Student> Plus> hiztegiak bide berriak ireki ditu euskal hiztegigintza elebidunean. Hala ere, Morris Student Plus, ingeles euskarazko hiztegirik handiena bada ere, euskarak dituen premiei begira, ez da, ez, nahikoa.
‎M. Loinaz: Terminologiako bide berriak
‎Aurten terminologia banku publikoa eratzeko bide berri bati ekin zaio. Eta banku publikoa eratzeko, EUSKALTERM bankutik abiatzea proposatu dio Jaurlari
‎Hemen ere, bide berri baten abioan gaude. Lehen aipatu ditudan batzordeak" suntsikorrak" ziren nolabait esateko, proiektuei lotuak ziren, eta proiektua amaitzean batzordea deseginda geratzen zen.
‎Lehenik, terminologoei, lan egiteko eta erabakiak hartzeko moduak aldatzea edo egokitzea ekarriko duelako. Gero, lexikografoei, terminologia arloan adostutako erabakiei begirunea izaten jakin dutelako, eta, azkenik, idazle eta erabiltzaile guztiei, normalizazio bide berri honetara moldatu dutelako.
‎Terminologiako bide berriak
‎Altunak kontzeptu honi eman zizkion konotazioekin ulerturik (non herri poeta, poeta ikasigabea, kopla landugabeak herritar xeheek egundainotik egin izan duten maneran egiten zituena baitzen), ez zait iruditzen molde horretan defini daitezkeen Echepareren koplak, gizon ikasi batek euskara letren mun duan ohorean jarri nahiz eta garai hartako tematikan osoki sartzen ziren gai batzuk erabiliz, 47 idatzi eta inprimarazi zituenak. Euskal neurtitzak plaza bete an beste hizkuntzetakoekin batean koplen dantzan sarraraziz, euskal autore gutik izan du geroztik euskaldunentzat letren munduan bide berri bat irekit zen ari zuelako halako kontzientziarik.48 Horregatik ere, mendearen lehen
‎2). Manex Goihenetxe ere aipatzen du Zalbidek gai honetan interpretazio bide berriak ireki dituztenen artean, baina kasu honetan aranisten aferari baino gehiago Ipar Euskal Herriko barne tentsioei egin zien ekarpena baxenabartar historialariak.
2009
‎Elkarrekin egotea baino, elkar ezagutzea, komunikazioa, baloratzen ditu Villasantek. Arantzazuko Biltzar horrek bide berri bati hasiera eman zion, 1958an Bilbon egin zenak segida (hor egosten da euskal hitzen adierazpena), eta zirkulua biribilduz amaitzen da atzera Arantzazun batasunarekin.
‎Hizkuntzari lotuta bide berri bat ireki zuen Euskaltzaindiak, Siadeco eta Jakinen elkarlanarekin:
‎idazle, kazetari, irakasle, itzultzaile, teknikari, kultur eragile... Akademiak horretan segitzen du, baina azkenaldi honetan, bere barne estruktura berregituratzearekin batera, bulkada eta abiadura berri bat hartu du (euskaltzainburuaren gidaritzapean), jabeturik egungo beharrei erantzun egokia emateko bide berriak jorratuz joan behar dela, lan prozeduraren abiada azkartuz.
2010
‎Ez ote zegoen sermoien deskripzioari ekiteko beste talaia berriagorik hizkuntzalaritzan? Hau da, bazegoen aipatu aberastasun eta konplexutasun haiek antzemateko modurik pragmatikaren eremu zabalean, literatura analisiaren bide berrietan?
‎Diskurtsiboari ekitean, baina, erretorikara iritsi gara. Ondorioz esan dezakegu bide berririk ez dugula asmatu. Berrikuntza zera litzateke, modulu bakoitzari emandako rolean.
‎Telefonia mobilak, mailak eta Internet ek sekulako iraultza eragin dute mende laurden honetan. Aho biko ezpata dira lotura bide berriok gurea bezalako hizkuntzentzat.
‎Aurrez aurreko harreman sare baliagarri zirenak ahuldu egin ditu, alde batetik, lotura bide berri honek. Euskaraz (euskara hutsean) nekez atera zaitezke gizartera, are gutxiago mundu zabalera, solaskide erdaldunekin honetaz edo hartaz jardutera.
‎Euskaraz (euskara hutsean) nekez atera zaitezke gizartera, are gutxiago mundu zabalera, solaskide erdaldunekin honetaz edo hartaz jardutera. Lotura bide berriok hori dakarte, berriz, hainbatean: zuk zeuk erdal munduarekin jardun beharra, batetik, eta erdal mundua etxekotzea, bestetik.
‎Aurrez dokumentatu eta ibili gabeko bidean jardun behar izan dute, askotan, hezkuntza alorreko agintariek eta teknikoek, eskola arduradunek eta banakako irakasleek: bide berrietan barrena ibili beharraren beharrak ekarri ditu, sarri asko, orain erraz antzeman litezkeen baina orduan inork aurreikusten ez zituen moztadeak eta oker egiteak. Trial and error jarduera aplikatu behar izan da sarri eta, espero izatekoa zenez, beste esparruetan bezainbat ustekabeko eta hutsegite sortu ditu jarduera horrek.
‎Aliatu amerikar eta europarrak baztertuta, euskal abertzaleengan etsipena nagusitu zen, eta, XIX. mendean foruak galdu zirenean gertatu zen bezala, kulturgintzari zegokionean bide berriak urratu behar izan zituzten. Horrela, Eusko Ikaskuntzaren gerra ondoko biltzarra egin zen Baionan 1954an.
‎Euskal kulturgintzak ere bide berriak urratu eta ugaldu zituen: Zeruko Argia aldizkariaren bigarren aroa hasi zen orduan, bertsolaritza, antzerkigintza, argitaletxeak, elizaren inguruko taldeak eta ekintzak?
‎50eko hamarkadan emandako kontzientzia hartzeak, halabeharrez, 60ko hamarkadan jauzi berriak ematea eragin zuen. Eta euskararen eta euskal nortasunaren aldeko bide berriak zabaltzea: musikagintzan, literaturan, bertsolaritzan, kazetaritzan?
‎eta hezkuntzan! Ikastolak izan baitziren bide berri horietako bat.
‎Baina Zipitriaren eredua ez zen nahikoa. Ikastoletan zerbait gehiago behar zuten, eta bilatze lan iraunkor bati ekin zioten andereñoek, eredu ezberdinak aztertuz eta bide berriak jorratuz. Eta hain zuen bi izan ziren ikastoletan eragin berezia izan zutenak:
‎Horrek guztiak inbertsio handiak egitera behartu zituen ikastolak. Berezko diru iturriak ez ziren nahikoak, eta bide berriak bilatu behar ziren. 1970eko legeak berak bide bat zabaldu zuen:
‎Etxezarretaren esanetan, Ikastolen Elkartearen proposamena erakargarria zen euskal ikuspegitik, hezkuntza sistemaren eredu propio bat saiatzea planteatzen zuelako. . Baina ordura arteko eskemak aldatzera behartzen zuen, estatuak ezartzen zuen eskola jakobinista aldatzera, eta horrek alderdien barruan, sindikatuetan eta erakunde parlamentarioetan bide berria irekitzea. Berehala ikusi ahal izan genuen bide berri zabaltze hark zer nolako arazoak ekartzen zizkien talde abertzale guztiei, guztiek zituztelako lotura estuak estatuaren ereduan, bereziki eskolaren eta administrazioaren funtzio publikoan.
‎–Baina ordura arteko eskemak aldatzera behartzen zuen, estatuak ezartzen zuen eskola jakobinista aldatzera, eta horrek alderdien barruan, sindikatuetan eta erakunde parlamentarioetan bide berria irekitzea. Berehala ikusi ahal izan genuen bide berri zabaltze hark zer nolako arazoak ekartzen zizkien talde abertzale guztiei, guztiek zituztelako lotura estuak estatuaren ereduan, bereziki eskolaren eta administrazioaren funtzio publikoan. Eta eredu berriari buruzko eztabaida hori egiteak estatuaren eredua zalantzan jartzea zekarrenez, aldaketa handiegia iruditu zitzaien alderdi abertzale guztiei?.
‎Proiektua, hasieratik, Nerea Arregiren ardurapean egon da, eta jokoen diseinua eta merkaturatzea uztartu eta bide berriak zabaldu ditu etengabe. Adibidez, Ikastolen Elkarteak ekoizturiko jokoak dendetan eros daitezke gaur egun, eta Euskal Herri osoko ikastoletako gurasoek zein profesionalek etxean jasotzeko aukera daukate.
2012
‎Heriotzak Gabrielen bizitza eta poemagintza moztu zituen ankerki. Ezin dezakegu jakin eztare susma zer espero zitekeen Gabrielengandik bide berri honetatik abiatu balitz (Juaristi 1983: 8).
‎Batetik, eredu berri bat (Orixek behinola, oker ez banago, segitu zuena Prudentzioren zenbait itzulpenetan) aurkezten die hitz neurtuz mintzatzen direnei: horiei dagokie, beraz, erantzuna, bide berria onartzea ala arbuiatzea, eta ez neri, ez baitut oraingoz bertsoetan hasteko asmorik ez gogorik. (LIB II:
‎– Literatur euskararen batasunerako bide berria edo eskeintzen du aurrenik, eta gure artean maizegi ikusten ez den eleberri saioa, edo eleberri moduan antolaturikako haurtzaroko oroitzapenak behintzat, besteaz gainera.
‎Prefosta, batean, pastoral ezbardinak ikusi dütügü. Pierra Etxahunek, Uskaldünak Ibanetan aitzineko mente hatsarreko pastoralari jarraikiz, Eüskal Herriko gizon ezagünak aipatü badütü, nihaur bide berrietan abiatü niz. Ez niz xehetarzünetan heben sartüko.
2013
‎Euskarak ez zuen huts egin prentsaren garapenaren eta orokortzearen hitzordua. 1881ean Frantzian prentsaren legea onartu zutenean, egunkariak eta aldizkariak sortzeko bide berriak zabaldu ziren. Legea ez zen egunkari berriak agertzeko erraztasunak eman zituen faktore bakarra:
‎1 Aukera berriak, bide berriak.............................. 56
‎1 Aukera berriak, bide berriak
‎Nahiz eta legeak ematen zituen askatasunak eta irakurleak izan, horrekin bakarrik ez zen kazetaritzaren izaera aldatu. Irakurle berriengana heltzeko bide berriak ere beharrezkoak ziren. Bide horiek gabe, nekez zabal zitekeen prentsa hainbeste.
‎Teknika aldaketek kazetaritza eredu berriak ekarri zituzten. Frantzian politika eta polemikarako joera handia zegoen, baina Amerikako Estatu Batuetan informazioaren zabaltzeko bide berriak sortu ziren, agentzien garapenarekin. Ez Frantzian, ez Eskualduna astekarian, ez zitzaien anitz gustatu informazio mota berri horien sartzea.
2016
‎Baina garai hartako, kapitalismoa eta komunismoak zabaltzen zituzten ideien inguruko debatea ekartzen du oholtzara, molde argian eta bide berriak proposatuz, André nagusi gaztea izanen denaren bitartez:
‎ANDRE: Ez dakigu, Mayik eta nik, zer obratuko dugun ondoko egunetan, bainan nahi ginuke gure lantegiko moldetan bide berri bat ideki.
‎Bizkai aldetik, Zubikarai jauna ere jarri genezake lan prestu batzuen jabe bezela. Baiñan, nere iritziz, Gabriel Aresti izan da euskal teatroa kalidadezko bide berrietara zuzendu duena. Joan dan dagonillaren 13, an ikusi gendan Donostin «Beste mundukoak eta zoro bat», Aresti?
‎Antzerkiaz eta bereziki hemen egiten den antzerkiaz oso kritika gogorra egiten du, hau da sekulan edo beharbada lehenago irakurri dugun Letek egiten zuen kritika horren bidetik, egin den kritika gogorrena. Bi aldiz kermezetako antzerkien mailan gelditzen dela erraten du, nahiz eta azken urteetan aurkeztu diren antzerkiak komunikazio helburu anitzak izan eta publikoarekiko bide berriak jorratu. Unibertsaltasunaren eskakizuna ez du asea ikusten.
‎François Parék bide berri bat proposatzen digu eremu berri horien ulertzeko, borroka eta ihardukitzea alde batera utziz; beste forma batzuk ikertzen ditu nortasun kulturalak eta linguistikoak biziarazteke.
‎Ez zituen hastapen horretan alderdi hoberenak hautatu, Etxahun eta Bordaxuri ez baitziren euskaldunaren irudi perfektuak, alderantziz. Ez zuketen oroitzapen ona utzi, hartu zituen eta norabide berria eskaini, lotsa kentzeko asmoz, bide berriak erakutsiz eta ikasgaiak harturik norabide berriak finkatzen ahal zirela errateko. Hau baitzen hastapeneko helburua, tribuna berriaren baliatzea behatzaileei hitz egiteko.
‎Brecht itzuli zen eta berak ere antzerkiari buruz ideiak ekarri zituen. Garai berria sortu zen, antzerkiak bide berria behar zuen eta hartu zuen. Euskal Herrian, beste manera batez, beste ikuspuntu batez, antzerkiaren barneko egiturarik aldatu gabe, baina antzerkiari funtzio berriak emanez, bultzada eta kultura orri berria ireki zen:
‎Ahozkotasunak bide berria ireki dio euskal literaturari, eta testu idatziak errealitate bihurtzeko aukera izan du, idatziari leku osoaren uzteko espaziorik ez zelarik, bakarrik Herria aldizkariaren orrietan aurkitzen zelarik. Beste mota bateko literatura batera iristeko jauzia handiegia zen, antzerkia bitartekari gisa aritu zen.
‎Funtzio eta helburu desberdinak dira. Eskolatzea da Larzabalen helburu nagusietarikoa, publiko ezagun baten eskolatzea, literatura da bidea baina publikoak bizi duen genero batetik, eta literatura ekintza bera ez da bide berrien urratzearen aldekoa, espazio euskaldun baten sortzea, era duinean, euskaldunarekiko zegoen trufa eta iraganeko pertsonaien aurpegia eraberritzeko helburuarekin.
‎Antzerki identitarioa, dei dezakegu, garai berean beste herri batzuetan garatzen zen literatura mota bera deitzen zen literaturaren gisan. Erronka izugarria izan zen, bide berria eman zion Ipar Euskal Herriko antzerkiari, literaturak une historiko berezian parte hartu zuen, garaiko jendearekin aldaketari aurre egin zuen.
‎Antzerkira itzuliz, bizkaitarrez antzerki gutxi idatziak izan dira eta horretan aritu izan da Agustin Zubikarai. Arestik berak nahiz eta antzerkirako interes handia erakutsi, eta bide berriak jorratu izan, ez zuen bizkaieraz idatzi. Kezka horretan ibili izan da Zubikarai, eta berari esker ere Bizkaian landutako antzerkigintzaren oihartzuna gelditzen zaigu, baina dudarik gabe, arte honek ez du garapenik ezagutu, XX. mendearen lehen partean ez bada, abertzaletasunaren aldeko mugimenduen barnean.
2017
‎Erakunde horrek Ipar Euskal Herrian, arlo askotan, bide berriak irekitzeko pa rada eskaini zezakeela ikusi zuten bertako indar politikoek, jendeek, erakundeek eta hautetsiek. Euskararendako eta euskal hiztunendako ere mesedegarria izan daiteke, tresna egokia izaten ahal da, sortu berria den erakundea.
‎Irekitzen den aldi berrian behar beharrezkoa ikusten baitu Euskaltzaindiaren Sustapen batzordeak euskararen geroa ahalbidetzeko lanean ari garenon arteko lankidetza, 2016ko otsailean Andres Urrutia euskaltzainburuak aditzera eman zuen iritziarekin bat eginez: «euskararen aldeko jardunak denok behar gaitu, batu egin behar gaitu, sakabanatu ordez», eta espiritu horrek bultzatu gintuen sortzear zegoen Euskal Hirigune Elkargoaren bezperetan adierazpen bateratu bat egitera, hezurmamitu nahi genuen lankidetzaren adierazgarri eta indargarri, denon artean egin dezakegun bide berriaren zimentarri.
2019
‎Erasoaldiak soberarik gabe harrapatu zituen hedabideak: ez gaitasunik ez giharrik eusteko eta bide berriak bilatzeko.
‎Datorren garaia oso interesgarria izango da. Ekimen publikoa dago, inoiz baino batuago, bide berriak bultzatzeko; hedabideen ekimena ez da makaldu, nahiz eta oso urte gogorrak pasa dituen; hartzailearen erantzuna ere ez da gutxiestekoa, haiei esker iraun dutelako Euskal Herri luze zabalean barreiatu diren produktuek. Elkarren arteko bultzada ez da, beharbada, bide bakarra izango, baina bai interesgarriena eta epe ertainean emaitza begi­bistakoak eman ditzakeena.
‎Ehun urte geroago, Euskaltzaindiaren inguruko istorio hauek balio izan dute erakundearen hari luzeak txirikordatzeko. Berri gogoa, bide berriak. Euskararen Akademiaren bigarren ehun urteak hastera doazela, hona hemen lekukotza egokia, behinola ez ezik, egun ere lanean gogotsu diharduen euskararen erakunde nagusiaren esan eginak biltzen eta borobiltzen dituena.
‎»Bi urte geroago, 2011an, plan estrategiko bat prestatu zuen Euskaltzaindiaren zuzendaritzak, Siadecok egindako inkesta soziologikoaren ondorio nagusietan oinarrituta, premia hauei erantzun nahian: . Akademiaren barneko baliabideak optimizatu, finantzaketa bide berriak lortu, barne komunikazioa hobetu, Euskaltzaindiaren lana gizarteratu, erakundearen presentzia gizartean areagotu, jarduera arau-emailea eraginkorragoa egin, erakunde eta profesionalei zerbitzu eskaintza hobea ziurtatu, ahozko hizkera moldeak landu eta hizkuntza mintzatuaren erregistroak kontuan hartu, euskararen erabilera sustatu, euskalgintzako eragile eta profesionalek Akademiari eskatu... (Euskera l vi, 2011:
‎»Beste erakunde eta enpresa askok bezala, mundu osoan izandako krisi ekonomiko orokorraren ondorio kaltegarriak nozitu zituen Euskaltzaindiak garai horretan, erakunde publikoek emandako laguntzen murrizketen ondorioz neurri handi batean. Horri aurre egiteko, aurrekontuen finantzaziorako bide berriak bilatu zituen. Hala adierazi zuen Joseba Zabaletak, Euskaltzaindiaren kudeatzaileak, 2012ko martxoan Donostian egindako batzarrean, Euskera agerkariko agirian irakur daitekeenez (Euskera l vii, 2012:
2021
‎Azterketa bide berriekin batera, literaturaren historia sailean kanpoko kritakariek erabiltzen zituzten kontzeptu nagusiak sartu ziren euskal eremura. Aurreko kapituluan ikusi bezala, Europako 60ko" kritika berriaren" mailegatze mugimendua 1970eko hamarkadaren hastapenean hasi zen euskal ikasketetan.
‎Euskal literaturaren historiarentzat guziz erakargarria izan da" monografien une kritikoa" eta bi ekarpen mota egin dira. Alde batetik, tesi egileek Europa eta mundu mailako kritika bide berriak sarrarazi zituzten euskal eremura, hala nola semiotika Ana Toledo eta Karlos Otegiren kasuan, baita ere literaturaren soziologia edo harreraren problematika Marijo Olaziregi eta Ur Apaletegiren aldetik. Bestaldetik, hamar urtez" kanon literario" berritu bat finkatua izan da tesi horien bitartez.
‎Ondorioz, haren azterketa historikoa egin behar zen ikuspegi soziohistoriko zabal baten baitan. Ikuspegi horren gauzatzeko, XX. mendeko azken partean eremu kultural garatuetan pentsatuak eta erabiliak izan ziren aztertze bide berriak erakarri behar zirela euskal eremura: beraz, giza zientzietatik (soziologia, psikanalisia, mentalitateen historia, etb.) eta testugintzatik (hizkuntzalaritza, semiotika, pragmatika, etb.) etortzen ziren ekarpenak erabili behar zirela.
‎MITXELENA, K., 1981," Euskal literaturaren bereizgarri orokorrak", Euskal linguistika eta literatura: bide berriak, Deustoko Unibertsitatea.
‎(88) K. Mitxelena," Euskal literaturaren bereizgarri orokorrak", Euskal linguistika eta literatura: bide berriak, Deustoko Unibertsitatea, 1981 zuen. Artikulu hortan, Tx. Lasagasterrek 1980ko hamarkada arte argitaraturak izan diren Euskal Literaturaren Historien errepaso historiografikoa egin zuen, molde kronologikoan.
‎In Tovar, A. et al. (ed), Euskal linguistika eta literatura: bide berriak (57). Bilbo:
‎In Tovar, A. et al. (ed), Euskal linguistika eta literatura: bide berriak (83). Bilbo:
‎Euskal linguistika eta literatura: bide berriak. Bilbo:
‎Hasierako muga iraupeneko gertakari baten abiapuntua dela azpimarratzeko aurrera, aitzina, goiti, gora edo hara adberbioak eransten dira inoiz sintagmaren ondotik: Bihartik aitzina irekita egongo da bide berria; Egun hartatik aurrera famatua egin zen; Bi orenetarik goiti hasten, zinez, merkatua (J. Etxepare); Zazpigarren urtetik gora[...] erdaraz ari ginen (Iratzeder).
‎Zaharrak erosoak bezain nekagarriak gertatzen dira bide berriak (Mitxelena) esaldian, berriz, ‘bide berri nekagarriak’ eta ‘bide zahar erosoak’ dira konparazioaren terminoak, eta ‘nekagarriak’ ardatza lehen terminoaren barnean da. Ardatzak aipatzen duen ‘nekagarritasun’ maila erreferentziazko terminoak aipatzen duen ‘erosotasunaren’ mailarekin erkatzen da:
‎Ardatzak aipatzen duen ‘nekagarritasun’ maila erreferentziazko terminoak aipatzen duen ‘erosotasunaren’ mailarekin erkatzen da: [ bide berrien nekagarritasun maila> bide zaharren erosotasun maila]:
‎– lehen terminoa: bide berri nekagarriak
‎Ondorioz, perpaus ez diren gainerako osagaiek perpausaren barruan duten mugikortasuna erakutsiko dute perpaus menderatuek: Bide berri bat egingo dutela esan du irratiak/ Irratiak esan du bide berri bat egingo dutela/ Irratiak bide berri bat egingo dutela esan du; Txostena amaitzen dudanean joango naiz etxera/ Joango naiz etxera txostena amaitzen dudanean/ Etxera joango naiz txostena amaitzen dudanean; Dirurik ez duela esan arren, beti prest egoten da kanpoan afaltzeko/ Beti prest egoten da kanpoan afaltzeko, dirurik ez duela esan arren. Hori horrela izanik ere, gogoan hartu behar da ‘galdegai/ mintzagai’ jokoaren eragina (ikus 41 kapitulua).
‎Ondorioz, perpaus ez diren gainerako osagaiek perpausaren barruan duten mugikortasuna erakutsiko dute perpaus menderatuek: Bide berri bat egingo dutela esan du irratiak/ Irratiak esan du bide berri bat egingo dutela/ Irratiak bide berri bat egingo dutela esan du; Txostena amaitzen dudanean joango naiz etxera/ Joango naiz etxera txostena amaitzen dudanean/ Etxera joango naiz txostena amaitzen dudanean; Dirurik ez duela esan arren, beti prest egoten da kanpoan afaltzeko/ Beti prest egoten da kanpoan afaltzeko, dirurik ez duela esan arren. Hori horrela izanik ere, gogoan hartu behar da ‘galdegai/ mintzagai’ jokoaren eragina (ikus 41 kapitulua).
2023
‎Irakurtzeko gaitasuna zutenak haien jakin tza herritarren esku uzten zuten irakurketa publikoen bitartez, gehienetan eliz gizonak edo legegizonak ziren. Irakurketa tokiko hizkuntzan egiten zen, era ulergarrian, eta, horrela, ideia berrien hedatzeko bide berria irekitzen zen. Baina eremu mugikorra zen, apezek zuten eragina aldatzen hasi zen lehenik irakurtzen zekitenen artean, testu sakratuak ulertzeko gai zirelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia