Emaitzak: 5
2006 | ||
Beste ikerketa batzuek frogatu dute neba arreba txikiagoen sentimenduei edota gaitasunei buruz ahozko erreferentziak egiten dituzten hiru eta bosturteko haurrak konpetenteagoak direla perspektiba hartzea eskatzen duten laborategiko ariketetan; perspektiba hartzeko gaitasun horrek norberaren perspektibatikezberdina den perspektiba hartzen jakitea eskatuko luke. Beste ikertzaile batzuekaurkitu dute | bi urteko haurrengan etxeko eguneroko gatazken eta familiako bestekideen emozio eta intentzioen ezagutzaren garapenaren artean asoziazioa dagoela.Ikerketa longitudinalak, non banako berdinen datuak denboran zehar jasotzendiren, hiru urterekin egindako emozioei buruzko elkarrizketen eta sei urterekinduten perspektiba emozionala hartzeko gaitasunaren artean dagoen asoziazioakonfirmatzen du. | |
2007 | ||
Haurren jokabidea aztertzeko behaketa naturaletan, berriz, honako hau egiaztatu da: | bi urteko haurrek beren gurasoei zein anai arrebei txantxak egin eta ziriasartzen dietela. Nire semetxoak, adibidez, bi urte eta erdi zituela, askotan objektubat eskaintzen zidan. Tori ama!? | |
2008 | ||
Alegia, bidean topatzen diren arazoei erantzionamenduari buruzko ideiak eta erreakzio zirkularrak, asimilazioa eta moldatzea.tzuteko beharra da egokitzapena. Esaterako, | bi urteko haur baten eginbeharra ohe azpian jostailua aurkitzea da. Baldwinengandik, berriz, honako kontzeptuak hartu zituen besteak beste: | |
umeek ereduen behaketaren bidez eskuratzen dituzte gaitasun berriak eta ikasitakoa imitazioaren bidez adierazten dute. Adibidez, | bi urteko haur batek bere arrebari behatuz txakurra laztantzen ikastea. Beste pertsonen portaerei, hau da, ereduei, behatuz ondorioztatzen den ikaskuntza da. | |
2014 | ||
Alegia, bidean topatzen diren arazoei erantzuteko beharra da egokitzapena. Esaterako, | bi urteko haur baten eginbeharra ohe azpian jostailua aurkitzea da. Baldwinengandik, berriz, honako kontzeptuak hartu zituen besteak beste: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi | 5 (0,03) |
Lehen forma
bi | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bi urteko | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bi urteko haur | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |