2008
|
|
Mintzamena 2 (MINTZA 2). Bukatzeko, rol jokoa egin dugu seina laguneko
|
bi
talde ezberdinetan ikasturte bakoitzean. 1Hren araberako taldekatzea prestatu dugu.
|
|
Immigrazioa gertatzen denean,
|
bi
taldeko emakumeak etxeak mantentzeaz arduratzen dira jatorrizko gizartean, baina gauzak aldatzen dira jomuga den herrialdera ailegatzen direnean. Latinoamerikan, emakumearen rola ezinbestekoa da eta leku-aldaketarekin garrantzi hori mantendu edota areagotzen da.
|
2009
|
|
Populazio magrebtarra ez bezala, ezjakintasuna elkarbizitza errazten duten zenbait aspekturekin harremanetan dago, gertutasun kulturala (Europa), jende jatorra izatea eta berdintzat hartzea. Baliteke
|
bi
taldeen pertenentzia kategoriala populazio autoktonoarekiko kontuan hartu izana: hizkuntza populazio latinoamerikarraren kasuan eta kontinentea Ekialdeko Europakoan.
|
|
Komunitateko Psikologiatik, ahultasun eta baztertze sozialaren arrisku terminoetan, pertsona emigrante eta bertakoen opresio kondizioak behar ditzaketen ereduak bultzatzen dira (Nelson eta Prillesltensky, 2005); testuinguru sozialak, interdependentziak, eta
|
bi
taldeen arteko interakzio formalak eta informalak duten aniztasuna goraipatu eta indartuko duten ekintzak (Kelly, Ryan, Altmam, eta Stelzner, 2000), baita integrazio eta babes etnikoko sare interetnikoak eta sozializazio prozesuak ere (Balcázar, Suárez Balcázar eta Keys, 1998).
|
|
Ikerketaren bigarren helburua, bihotz tasaren jaitsieraren ondorioz bigarren grabaketaren lokuzioaren kalitatean hobekuntza esanguratsua zegoen ikustea zen eta
|
bi
taldeen bilakaerak konparatzea.
|
2010
|
|
Eredu hori antzekoa izan zen
|
bi
taldeetan. Hala ere, gazteek zaharrek baino informazio nagusi gehiago gogoratu zuten; informazio periferikoaren kasuan, aldiz, ez zen ezberdintasunik aurkitu.
|
|
Ikerketahonetakolagina (N= 125) GizarteHezkuntzakoikasleunibertsitarioen
|
bi
taldek osatzen dute, Euskal Herriko bi hizkuntza ofizialetan banatuak: euskara (n= 4334,4;%) etagaztelania (n= 82; %65, 6). Laginaren%82, 3emakumeak dira (n= 102) eta%17, 7gizonezkoak, nonadinarenbatezbestekoa%22, 39den (SD:
|
|
Bigarren irudiak ALDI, BLOK eta KONT taldeek kontsumituriko A eta B soluzioen batez besteko kantitatea adierazten du botila bateko proban. Oro har, BLOK taldean kontsumo handiagoa hautematen da ALDI taldean baino,
|
bi
talde hauen kontsumoak handiagoak izanik KONT taldearena baino. ANOVA bat 3 (taldea) x 2 (estimulua) eginik kontsumo hauekin, aurkitu zen talde aldagaia esanguratsua zela, F (2, 20)= 15.68, p < 0.001 Ez ziren esanguratsuak izan estimulu aldagaia, F (1,20)= 0.92, p= 0.349, ezta aldagai bien elkarreragina ere, F. (2, 20)= 129, p= 0.297 Talde bikoteekin ondoren egindako konparazioetan Tukey proba erabiliz ikusi zen aurre esposizioa jaso zuten taldeek, ALDI eta BLOK taldeek, esanguratsuki gehiago kontsumitu zutela, aurre esposizioa jaso ez zuenak baino, KONT taldeak, aurreko bi taldeen kontsumoak esanguratsuki ezberdinak ez izan arren.
|
|
Oro har, BLOK taldean kontsumo handiagoa hautematen da ALDI taldean baino, bi talde hauen kontsumoak handiagoak izanik KONT taldearena baino. ...5.68, p < 0.001 Ez ziren esanguratsuak izan estimulu aldagaia, F (1,20)= 0.92, p= 0.349, ezta aldagai bien elkarreragina ere, F. (2, 20)= 129, p= 0.297 Talde bikoteekin ondoren egindako konparazioetan Tukey proba erabiliz ikusi zen aurre esposizioa jaso zuten taldeek, ALDI eta BLOK taldeek, esanguratsuki gehiago kontsumitu zutela, aurre esposizioa jaso ez zuenak baino, KONT taldeak, aurreko
|
bi
taldeen kontsumoak esanguratsuki ezberdinak ez izan arren.
|
|
= 14, ez esanguratsua KGNZ 2n). Ondorengo bi azpilaginetan, haurren gurasoek bete zuten KGNZren bertsio laburra, hauetatik 468k KGNZ eta 926k KGNZ, eta
|
bi
talde horietan ere generoaren arabera banaketa homogeneoa izan zen adin maila bakoitzean (2= 4,42, a.g.? = 7, ez esanguratsua KGNZ eta (2= 20,30, a.g.= 14, ez esanguratsua KGNZ 2n).
|
2011
|
|
Bi ikastegietako Lehen Hezkuntzako 6 mailako
|
bi
taldetan egin genituen inkestak. Lagina, 11 eta 12 urte bitarteko 49 ikaslek osatzen dute, horietatik 24(% 49) neskak dira eta 25(% 51) mutilak.
|
|
Lucia y el sexo zerua eta lurra topatzen diren lekua baitako pertsonaiak ilargiaren (Luna) eta eguzkiaren (Lorenzo) artean daude. La pelota vascan euskal gatazkaren arazoari erreferentzia egitean
|
bi
taldetan kokatzen dira elkarrizketatutak, Medem erdian geratzen delarik. Horren metafora argia bi harkaitzen tartean kokatutako amildegia da, zeinaren alde batean talde bat ageri den eta bestean bestea.
|
2012
|
|
Horrela,
|
bi
talde horien artean funtsezko lehen ezberdintasun bat ageri dela identifikatu da: erakunde horiek Parkearen baitan jokatzen duten hornitzaile edo eskatzaile papera, hain zuzen ere.
|
|
Taldeak binaka konparatzean DMS froga erabiliz, lehenengo bilketatik bigarrenera gertatu zen moduan, berriro ere hausnarketa taldeak esanguratsuki emaitza hobeak lortu zituen kontrol eta jarraipen taldeekin alderatuta (p < 0,001 kasu bietan). Azken
|
bi
talde horien artean alde esanguratsurik ez zen atzeman (p= 0,34).
|
2013
|
|
Makina bat interpretazio egonik ere, nabardurak nabardura, adierazpen gehienak
|
bi
talde nagusitan banandu daitezke nagusiki; alde batetik, inperatibo etiko praktikoa, bizitzaren baieztapen tragikoa eta ihesaldi mota ororekiko mespretxua, eta, bestetik, bilakaeraren legea edo hipotesi enpirikoa. Egia esan, Nietzsche-ren lanetan hamaika esaldi aurkitu daiteke zentzu batean zein bestean.
|
|
EFQM ereduak bederatzi irizpide ezartzen ditu erakundeek eredu horren jarraipena kontrolatzeko (ikusi 2 irudia). Irizpide horiek
|
bi
taldetan banatzen dira, «eragileak» eta «emaitzak». Eragileak, enpresaren helburuak lortu ahal izateko dauden baliabideak dira.
|
|
aurreko atalean aipatu dugun moduan, Balanced Scorecard «akademikoan» bezeroen irizpidea zabaldu egiten da, ohiko bezeroak ezezik (ikasleak eta ikasleen familiak), gizartea bera ere bezeroen artean barnebilduz. Hori dela-eta, adierazleak
|
bi
talde desberdinetan banatu ditugu:
|
|
Prim kaleko eskolako lehen promozioko ikasleek Labaien jaunaren beraren eskutik jaso zuten ikasketa ziurtagiria, 1981eko urtarrilaren 31n. Eta beste
|
bi
talde aterako ziren ondoren. Eskola hartatik sortu zen FIBIZE (Filmen Bikoizketarako Zentroa).
|
2014
|
|
b) Atomoaren inguruan, geroz eta distantzia handiagokoan, erakundetze maila txikiagoko modalitateak aurkituko genituzke
|
bi
talde handitan multzokatuak: nukleotik hurbilen dagoen kapan semi erakundetutako modalitateak aurkituko lirateke, hau da, modalitate erakundetuen arauak eta jardute moduak partekatzen dituzten modalitateak baina jolas modura praktikatuak.
|
2015
|
|
...nei dagokienez, De la Villa-ren eta Desdentado Boneteren iritziz, beharrizan egoeran dauden pertsonak dira, kontuan izanik beharrizan egoera hori asetzen duen erakundearen baliabideak5 Alonso Olea eta Tortuero Plaza ren ustez, gainera derrigorrezkoa izango da beharrizan egoera eta baliabide ekonomikorik eza ziurtatzea6 Azken joera horri jarraituz gero, prestazio asistentzial hauen eremu pertsonala
|
bi
taldetan sailka daiteke:
|
|
– azkenik, bertze datu bat
|
bi
taldeen arteko kontrastea seinalatzeko: adituen% 45 bat dator bete betean erranaldiak atzerakargaren faktorearen arabera ordenatzeko, txikitik handira, txantiloian aurreikusten zen ordenaren arabera; baina, kontrastean, ikasleen% 6,5ek bakarrak egin du hautu hori.
|
|
Ikerketa saio honen bidez erdietsi diren datuek nabariki adierazten dute badirela irizpide desberdinak azterturiko inkestatu taldeetako kideen artean euskarazko prosaren atzerakargari buruz. Kideen artean ez ezik, globalki hartuta,
|
bi
taldeen artean ere desberdintasunak badirela ikus daiteke ederki. Ikasleen taldean kideek nahiago dituzte atzerakarga handiagoko ordenamenduak, eta gure ustez zurrunago jokatzeko joera ageri da; ikasleen artean, oro har, aisa hurbilagotik segitzen dira joan den mendean batez ere Hegoaldean hedatu ziren joerak, erranaldiko elementuak modu zurrunean antolatzekoak:
|
|
Horrek kontrastea egiten du adituen taldean ikus daitekeen joerarekin, adituek nahiago baitituzte atzerakarga txikiagoko aukerak. Kontraste horrek nolabaiteko «desfasea» adierazten du
|
bi
taldeen emaitzen artean, eta bidea ematen digu interpretatzeko badela bilakaera afera honetan: gazteek «lehengo» orientabideak dituzte gidari, baina adituek, kontrastean, aisa onartzen (edo hobesten) dituzte hurrenkera batzuk Erderismoseko jarraibideekiko «heterodoxoagoak».
|
|
– Kirol eskaintzen gainzama kontuan izanik,
|
bi
talde osatzea, hastapen maila eta errendimendu maila bereiziz.
|
2016
|
|
UPNren gobernu erregionalistak, espainiar jarrerakoak, Nafarroa euskal nazionalismoaren proiektu politikoan txertatzen zuen euskal nazio taldetik bereizi nahi zuen. Horrenbestez, Nafarroako jokalariei
|
bi
taldeen artean erabakitzeko betebeharra jarri zien; besteak beste, Ismael Urzaiz, Carlos Gurpegi eta Roberto Martinez Ripodas Tikori. Hiru horiek Athleticen jokatzen zuten, eta euskal selekzioarekin aritzea aukeratu zuten (Gomez, 2007:
|
2017
|
|
Izan ere, gaur egun jarrera sozialen erabakigarritasuna estatu ororen bilakaeran ez du inork zalantzan jartzen. Hala ere, nahiz eta argitaratutako lanen ekarpenen baliagarritasuna ukaezina izan, frankismoa aztergaitzat duen historiografiak lan asko du Europa mailan beste estatu totalitarioei buruz egin diren lan eta eztabaida mailekin parekatzeko3 Hain justu, artikulu honek, era apal batean noski, historiografikoki ezezaguna den pasarte bat aztertzen duen heinean, aipatutako
|
bi
talde historiografiko horien distantziak murriztea ere du helburu.
|
|
Honako ikerketa hau Magrebeko eta Latinoamerikako atzerritarretan zentratzen da, Euskal Herrian duten gehiengo presentziarengatik, bertako kulturarekiko duten distantzia kulturala desberdina delako bai erreala (Hofstede, 1991) bai hautemana (Basabe et al., 2004), eta bertako biztanleriak desberdin baloratzen dituen
|
bi
talde direlako (Arnoso et al., 2009; Ikuspegi, 2010). Horrek emango digu aukera neurtzeko distantzia kulturalaren eragina eta eskainiko dizkigu baliabideak erantzunak emateko etorkin kopuru garrantzitsu bati.
|
|
Horrela, azterlan hau burutu zen Euskal Herrian bizi diren etorkinen akulturazio prozesuaren ezaugarriak ezagutzeko eta haien osasun psikologikoaren (estresa eta ongizatea) ezaugarriak definitzeko. Horretarako, Euskal Herrian presentzia gehien duten
|
bi
taldeak, latinoamerikarrak eta magrebtarrak, hartu ziren kontuan.
|
2021
|
|
Artikuluan zehar ikusi dugu herri ipuingintzaren mugak lausoak eta iragazkorrak direla zeharo. Jatorriaz harago, adituek tipologikoki
|
bi
talde nagusitan multzokatzen dituzte mitoa, elezaharra eta ipuina: lehenengo biak alde batetik, eta ipuina, bestetik.
|
|
Euskarak fakultatean eta gizartean bizi duen egoeraren pertzepzio oso ezberdinak dituzte. Eus Ele eta Ele Pa taldeetako ikasleentzat euskara mendekotasun egoeran dago eta
|
bi
taldeetakoek era kritikoan adierazi dute, oro har, gizartean, eta zehazki fakultatean, euskara ez dela beharrezkoa. Diskurtsoan mendekotasunaren ideia bi taldeetan agertzen bada ere, praktikan, Ele Pa taldekoek ez diote euskarari eusten eta modu naturalean pasatzen dira euskaratik gaztelaniara.
|
|
Eus Ele eta Ele Pa taldeetako ikasleentzat euskara mendekotasun egoeran dago eta bi taldeetakoek era kritikoan adierazi dute, oro har, gizartean, eta zehazki fakultatean, euskara ez dela beharrezkoa. Diskurtsoan mendekotasunaren ideia
|
bi
taldeetan agertzen bada ere, praktikan, Ele Pa taldekoek ez diote euskarari eusten eta modu naturalean pasatzen dira euskaratik gaztelaniara. Eus Ele taldekoek euskararen hautuari eusten diote.
|
|
Maite Mendiburu, Imanol Leturiondo edo Kepa Mendia. Denborarekin
|
bi
taldeak batu egin ziren eta 1977an AEK sortu zuten, beste herrialdeetako taldeekin batera.
|
2022
|
|
Gudaz aritzeko, denek ala denek gatazka bat irudikatu dute; bi alderen arteko erabateko talka. Oro har, gerraren konplexutasuna aintzat hartzen dute eta, gerran
|
bi
taldeetan beti biktimak eta borreroak daudela onartzen dute. Hala ere, guztietan nagusitzen dira arrazoi eta sentimendu pertsonalak borroka ideologikoaren kaltetan, eta gatazkaren ondorioak izan dituzte hizpide.
|
|
Laginaren% 85 unibertsitateko tituludunak dira,% 8,1ek lanbide heziketa amaitu dute,% 4,7 unibertsitateko ikasleak dira (formakuntza osoa atzerrian egingo dute) eta% 1,2 bigarren hezkuntzakoak. Migranteak ez direnen taldea migranteen taldearen baliokidea da sexuari, adinari, hezkuntza mailari eta lan egoerari dagokienez, estatistikoki ez baitago alde nabarmenik
|
bi
taldeak alderatzean: sexua, (X2 (1, N= 149)= 0.316, p=. 36), adina (t (147)= 0.284, p= 0.78), hezkuntza maila (X2 (3, N= 149)= 2.75, p= 0.43) eta lan egoera (X2 (3, N= 149)= 4.73, p= 0.19).
|
|
5 eta 6 galderei dagokienez," Irakurrita bideoa ez" taldea da erantzun zuzen gehien eman duena, baina" Irakurri gabe" taldeak emaniko erantzun zuzenen kopurutik ez urrun. " Irakurrita bideoa bai" taldearen erantzun zuzenen kopurua galdera guztietan da beste
|
bi
taldeetan baino baxuagoa, 1 eta 4 galderetan izan ezik.
|
|
Zatikien galdetegian 5 eta 6 galderak erantzuteko informazioa ez zegoen Txikipediako sarreran eta bi galdera horietan ematen da beherakada handiena" Irakurri gabe" taldearen eta beste
|
bi
taldeen artean.
|
|
Batuketa eta Zatikiak galdetegien emaitzen azterketa erlatiboetako (4 eta 10 taulak) datuek ere," Irakurrita bideoa bai" taldearen emaitza negatiboak erakusten dituzte. Galderak erantzuteko beste
|
bi
taldeetako ikasleek baino baliabide gehiago izanik, erantzun zuzen gehiago espero zitezkeen bideoa ikus entzuteko aukera izan duten ikasleengandik, baina ez da hala izan. Txikipediako batere sarrerarik irakurri gabe galdetegiari aurre egin dioten ikasleen pareko emaitzak erdietsi dituzte, edo are baxuagoak.
|
2023
|
|
Konpetentzia profesionalei dagokienez, onartuta dago, curriculumaren diseinua gizarte berriak planteatzen dituen eskakizunei erantzuten saiatzen diren konpetentzien garapenean oinarritzen dela (Becker, 1993; Boshuizen, 2004; Levy Leboyer, 1997; Montero, 2010; Perez, 2008). Konpetentzia profesionalak nagusiki
|
bi
taldetan egituratzen dira:
|