Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎iragarria dago Kanten gizakia bi erresumatako izakia dela, kausalekoa eta helburuekikoa. ...a eta gizakia, halabehar mekanikoa eta askatasun morala kontrajartzen hasi direnean, eta bizidun naturalak, gainerako mundu fisiko guztia legez, automata mekanikotzat jo dituztenean, gizakiaren barruan bertan Natura (aberea) eta Ez Natura (espiritua) kontrajartzera etorri direnak, gorputz fisiko mekanikoa eta arima espiritual librea, jadaneko ez subjektu baten bi aspektu diferente gisa, ezpada bai bi substantzia diferente, predikatu kontrarioetakoak, subjektu bakarrean lotuak. Hölderlinen eta jarraian, XIX. mendeko erromantizismoan topikoa izan da, kristautasunak apurtu duela esatea, gizakiaren eta Naturaren batasuna.
‎ezbairik gabe, gizakiaren kolkoko zer den ez dakigun fenomeno diferente gehiegiren ordezkotza jokarazi nahi izaten zaiolako. Platonek gorputza eta arima elkarrengandik urruntzera jo du, eta biok ez baditu jada bi substantzia berezi bezala zermugatu, substantziaren kontzepturik hertsiki oraindik ez zeukalako da; bestela, bion kontrajarpena eta dualismoa erremarkatzeko, asmatu ahala baliabide guztiez baliatu baita (material/ espiritual, sentsuekiko/ ideiekiko, konposatu/ bakun, hilkor/ hilezkor, sortu/ betiereko, etab.). Platonentzat arimaren leinua zerutarra da, eta arima bera betidanikoa; gorputza, mundut... Arimaren egiteko behinena, hortaz, gorputzetik aske bilakatzea da (hiltzen joatea edo hiltzen ikasten joatea, berdin filosofia:
‎ikuspegi honetan, hil, gorputza bakarrik egiten baita). Aristotelesentzat, aldiz, arima gorputzaren forma da, eta biok bi substantzia berezi al diren xerkatzeak, ez dauka zentzurik, zentzurik ez daukan bezala argizagizko irudi bati buruz galdetzeak, ea bi substantzia berezi ote diren argizagia eta argizagiaren forma irudikoa. Ezin esan daiteke arima bakuna denik ere (hilezkortasun platonikoaren arrazoietako bat):
‎ikuspegi honetan, hil, gorputza bakarrik egiten baita). Aristotelesentzat, aldiz, arima gorputzaren forma da, eta biok bi substantzia berezi al diren xerkatzeak, ez dauka zentzurik, zentzurik ez daukan bezala argizagizko irudi bati buruz galdetzeak, ea bi substantzia berezi ote diren argizagia eta argizagiaren forma irudikoa. Ezin esan daiteke arima bakuna denik ere (hilezkortasun platonikoaren arrazoietako bat):
‎Ordea, etena tradizioan, historia modernorako ondoriotsuena, Descartesek, Ernazimentuaren aurka eta soka aristoteliko tomistaren aurka, Moderniaren hastapenean atzera plazaratu duen dualismo erradikala izan da, berriro lerro platonikoan: San Agustinengana itzuliz, izan ere, eta harengan gizakiaren barne historia existentziala zena (prozesu espirituala) esentzial, ontologiko bihurturik, arima eta gorputza bi substantzia zein bere eta are elkar ukiezin deklaratu ditu. Arima da substantzia bat pentsamendua dena, gorputza da substantzia bat hedadura dena; ezin dute izan batak bestearekin zerikusirik.
‎direla baiestera ailegatzen da inoiz (MM, VI). Baina korapiloa da, metafisika kartesiarreko presupostuekin ez dela posible nahasketa bat erreala( bi substantziena). Eta nola ni ezin izan naizen betan bi substantzia, ni neu izan, propioki izan, arima naiz,, nire gorputzaz erabat eta benetan bereizia(?) eta bera [gorputza] gabe existi naitekeena?
‎Baina korapiloa da, metafisika kartesiarreko presupostuekin ez dela posible nahasketa bat erreala (bi substantziena). Eta nola ni ezin izan naizen betan bi substantzia, ni neu izan, propioki izan, arima naiz,, nire gorputzaz erabat eta benetan bereizia(?) eta bera [gorputza] gabe existi naitekeena? (MM, VI).
2015
‎Teoria atomiko molekularrak bi substantzia kimiko mota aipatzen ditu: bakunak eta
2016
‎Disoluzioa bi substantziaren edo gehiagoren arteko nahaste homogeneoa da. Eman dezagun
bi substantziaren arteko disoluzioa daukagula: proportzio handienean agertzen den
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia