2010
|
|
Haurtzaro zabaleko eskolak eta osoa kontuan izanik ikus, adibidez, Pello Jauregik zer dioen: , etxea eta eskola dira haurtzaroko harreman sozialen
|
bi
sare nagusiak. Hiztunen erraztasuna, jarrera eta jokaera ikusita baiezta dezakegu etxeak eskolak baino eragin sakonagoa duela hizkuntzazko kontuetan?
|
|
Gauzak berdinduz edo joan dira ordea. Gaur egun, ikuspegi globaletik begiratuta, ikasle kopuruei dagokienez
|
bi
sareak parean daudela esan liteke.
|
|
Horiek horrela, EIKEk berak irakaskuntza publikoan
|
bi
sare sortzen zuen: ohiko eskola publikoaren sarea, eta EIKEren baitan ikastolekin eratuko litzatekeena.
|
|
Hau da, sailburuaren konfiantzazko pertsona edo eskuineko eskua. Oliveriren hitzetan,. EIKE aldi baterako zerbait bezala planteatu zen, Jaurlaritzaren helburua ez zelako, inondik inora,
|
bi
sare publiko egitea. Eta EIKEk sekulako irtenbidea ematen zien ikastolei; asko hurbiltzen zen ikastolen kulturara, baina ez erabat, ikastolen titulartasuna, adibidez, aldatu egiten zelako EIKErekin?.
|
|
Euskadiko Ezkerrak, funtsean, hiru arrazoirengatik kritikatu zuen EIKE. Batetik,
|
bi
sare sortzen zituelako. Eta hori,, diskriminazio sozial, politiko eta ideologikorako iturri?
|
|
Eta hirugarrenik, Euskadiko Ezkerraren ustez, EIKEk. Euskal Eskola Publikoaren kontrako estrategia? zekarrelako,
|
bi
sare sortuta Euskal Eskola Publikoaren aldeko estrategia, desaktibatu, egiten zuelako.
|
|
ez zegoen ados EIKEren filosofiarekin, eta eskola publikoa bi eskola saretan banatu nahi zela salatuz zuen. Eta
|
bi
sareen aurka agertu zen, diskriminazio iturriaren argudio berdina erabilita.
|
|
–Helburua zen plataforma hartan biltzea ikastoletako eta orduko eskola publikoko partaideak, era horretara bi komunitateen arriskua apurtzeko eta esateko: . Eskola publiko bakarra egin nahi bada,
|
bi
sareetan ditugu horren aldekoak?. Asmoa hori zen; eta, noski, eztabaidan eragitea eta alternatiba bat sortzea?, Gurrutxaren esanetan.
|
|
Euskal Eskola Publikoa,
|
bi
sarekoa ala sare bakarrekoa?
|
|
Batzuek
|
bi
sare proposatzen zituzten: eskola transferituena eta ikastolena.
|
|
Jaurlaritzak, eta EAJk, noski?
|
bi
sareen existentzia defendatzen zuen, nahiz eta bere azken helburua sare bakarra osatzea zela azpimarratu eta, hortaz, EIKErekin osatuko litzatekeen ikastolen sarea behin behinekoa zela nabarmendu. Jaurlaritzarentzat, finean, une hartan ez zegoen aukerarik sare bakarra osatzeko.
|
|
–Sare bakarra gero egingo zela esaten zuten Jaurlaritzako ordezkariek, baina diskurtsoa goxotzeko, eztitzeko erabiltzen zen hori. Benetako apustua
|
bi
sare egitea zelako, eta hor zegoen maltzurkeria?, Xabier Gurrutxagaren hitzetan.
|
|
Administrazioaren esku geldituko litzateke, HABE edo antzekoak bezala, baina herri partaidetza, bertako erabaki mailak, hurbiltasun hori galdu egingo zen ikastolan. Finean, eredu publikoari begirako hurbilpen hori ez zuen errazten,
|
bi
sare mantentzen zirelako; eta bestetik, ez zion ondo erantzuten gure izaerari?. Paulo Agirrek, haatik, uste du garai hartan, irtenbide sakon, sendo eta ona eskaini zietela, baina ez genuen horri irtenbide bat ematen jakin, ordurako zeuden mugimendu eta arazo ideologiko guztiak hor kontzentratu zirelako?.
|
|
Hori zen 1987ko abenduaren 18ko akordioak zuena:
|
bi
sare horiek aldaketak egingo zituztela eskola berri bat egiteko?, gogorarazi du Etxezarretak.
|
|
Bestetik, martxan zegoen eskola publikoaren menpeko lege bat egin zen. Eta guk beti esaten genuen Euskal Eskola Publiko Berri bat eraiki behar zela ikastolen eta eskola publikoaren arteko bateratze gisa,
|
bi
sareen baloreak eta ezaugarriak jasoz?.
|
|
(?) Zergatik? Azkenean legez zehaztuta geldituko delako Autonomi Elkarte honetako euskaldunok
|
bi
sarez bakarrik osatutako hezkuntza sistema izango dugula (pribatua eta publikoa). Ez da hirugarren sarerik izango, azkenean!
|