2011
|
|
Era askotara ebakitako olerkiak irakur daitezke Txinako literatura tradizionalaren urrezko orrietan baina, oro har,
|
bi
sail handitan banatuta heldu zaizkigu: alde batetik, Tang garaia heldu bitartean, (guti) izena daramana (eredu zaharra); handik aurrera, (xinti) esaten zaiona (eredu berria).
|
2014
|
|
Herellek" charivari represente"
|
bi
sailetan banatzen ditu: " Parade charivarique" (tobera), Lapurdin eta Baxenabarren, bereziki Errobiko haranean egiten zena eta" farces charivariques",, Zuberoan muntatuak eskuarki, Biduzeren harana, Larribarre, Uharte hiri barnean sarturik.
|
2015
|
|
Literaltzat jotzen dugun adierazpen batean metafora bat izan zela sumatu ahal dugu, eta haren aurretik metonimia bat, eta areago ere, seinale huts bat izan zela. Horrela, agian, bizi jarioan murgildutako zerbaiten seinalea, hatz edota arrastoa zena, metafora bilakatu zen arrastogilea eta arrastoa
|
bi
sail ezberdinetara banandu zirenean. Orduan jaio zen bi sail horiek lotzeko beharra eta orduan ere lotura hori argia, finkoa eta ziurra izan zedin ahalegina.
|
|
Horrela, agian, bizi jarioan murgildutako zerbaiten seinalea, hatz edota arrastoa zena, metafora bilakatu zen arrastogilea eta arrastoa bi sail ezberdinetara banandu zirenean. Orduan jaio zen
|
bi
sail horiek lotzeko beharra eta orduan ere lotura hori argia, finkoa eta ziurra izan zedin ahalegina. Halakoan, euria jainkoa omen zen hartan, hots, euria indar edo agentzia bat omen zen hartan, euria lurreko mundu hilkorraz bestaldeko jainko baten agerpen metaforikoa zela hasi omen ziren sentitzen, eta geroago euria Naturaren agentzia gabeko gertaera bat baino ez zen izango.
|
|
Esan bezala, azpiegitura bikoitza izan du erregimen horrek:
|
bi
sail. Biak lotu behar ditu tour de force batez adieratzaile unibertsal batek, Arrazoi, Behatzaile, Jeinu, Kode edo Logos bakarraren forma anitzetan funtsean bat izan dena.
|
2017
|
|
Hiru sailetan banatzen da apeoa, baina sailik osoena eta beteena aurreneko etxeena da; beste
|
bi
sailek, honetan ageri diren herritar guziak bereiz sailkatuz (etxejabe eta maizter) egindakoak baizik ez baitira. Nik ordea, izen zerrenda guziak berritik idazten ari beharrean, eta hiru zerrenda alferrik egiten, hauxe egin dut:
|
2018
|
|
1719 eta 1726 datozkigun
|
bi
sailek hainbat kopia merezi izan zuten. Lehena Frantzian egina da, oharrak adierazten duen bezala, eta 1719an bertan hainbat kopia egin zituzten autore ezberdinek, aldaketa sotilak tartean (16 irud.). Bigarrena Pedro Moreaurena da, eta fortifikazioetan 1726 eta 1727 urteetan egin ziren lanak erakusten dituen kartografia multzo zabal baten parte da (17 irud.). Bi irudikapenok islatzen dute Iruñearen egoera XVIII. mendearen lehen laurdenean.
|
2019
|
|
Oraingo honetan, eta premisa hori buruan, orainari eta iraganari kasurik egin gabe baztertuko ditugu objektu zuzenarekin komunztatzeko plural marka eramaten duten adizkiak: ditu/ zituen;
|
bi
sailak batera. Arrazoia?
|
|
Zeintzuk dira
|
bi
sail horietako partizipioak. Bientzat izan partizipioa soilik ala lehenengo sailarentzat izan eta bigarrenarentzat ukan edo* edun?
|
|
konjugazio perifrastikoan, laguntzaileak direlako; eta konjugazio trinkoan, dator eta dakart adizkien oinarrian, da eta dut adizkiek dituzten hizkiak direlako erabiltzen direnak. Horregatik, eta gainerakoetatik bereizteko, oinarrizko adizkiak deitu diegu
|
bi
sail horiei.
|
|
Ez dira ordea, 48 bordari jabe horiekin bukatzen 1726ko bordari kontuak. Honatx ondoren, bordetan bizi ziren maizterren zerrenda; halaxe deitu baitiet, bordari maizterrak,
|
bi
sailok elkarrengandik garbiro bezain zeharo bereizte arren:
|