Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Bestela esanda, euskalduntzeak, ikas prozesuaez ezik, giza rte prozesuae re hartzen du bere baitan. Azter ditzagun, ondoren, hipotesiaren bi prozesu horiek.
‎Aldaketa horiek gertatu ezean, baliteke ikasprozesuagizabanakoa zinez euskalduntzeko nahikoa ez izatea. Ikus ditzagun, bada, bi prozesu horien arteko balizko aldeak, ondoko koadroan laburbilduta.
2007
‎Arrisku horiek guztiak kontuan hartuta, agintariek antibiotikoen erabilera desegokiaren kontrako kanpainak bultzatzen dituzte. Herritarrek jakin behar dute antibiotikoek ez dutela balio gripeen eta katarroen kontra, bi prozesu horiek birikoak direlako. Gainera etorkizunean tratamenduei erresistentziak eragin ditzake antibiotikoak behar ez direnean hartzeak eta horrek denoi erasango liguketen gaitz larriagoen sorrera ekar lezake.
2008
‎Halaber, itunaren oinarri ziren bi helburu nagusiak, bake prozesua eta burujabetza prozesua, «nahastu» egin zirela nabarmendu du. Maltzagako Mahaiak uste du bi prozesu horiek bereizi behar direla, eta Anoetako Aldarrikapenak jokaleku hori ahalbidetzen duela. Horretarako eskatu du «alde anitzetako bortizkeria politikoa amaitzea; elkarrizketa gatazkak konpontzeko tresna gisa onartzea eta autodeterminazio eskubidea eskuratzea, egitasmo politiko guztiak gauzatzeko modukoak izan daitezen».
2012
‎Administrazioak curriculumaren diseinuan eta hura gauzatzen esku hartzen du, ia ezinezkoa baita bi prozesu horiek banatzea. Curriculumak hezkuntza sistemaren antolamenduan, ikastetxeen egituraketan eta irakasleriaren banaketan eragin nabarmenak dituelako gertatzen da azken hau.
‎Euskal Estatuaren baitan, esan nahi da, independentzian, aldi berean, diskurtso, prozesu eta emaitza bezala ulertuta? errazago bilduko dira, besteestatuetan bezala, ustez kontrajarrita dauden bi prozesu horiek. Horregatik, hainzuzen ere, estatugintza10, euskal botere politiko instituzionalaren hedatzea etasendotzea?
2013
‎Gainera, kontakizunak erlijiozalearen emozioak eta sentimenduak (nik esango nuke, emozio antzekoak eta sentimendu antzekoak) pizten ditu (pizten, berotzen, baretzen, areagotzen...). Hortaz, erlijioak bi prozesu horiek abiarazten ditu, sinesmenen sarea osatzea eta emozio/ sentimenduak piztea. Oro har, fikzioaren kasuan ere (pentsa dezagun, esaterako, zinema areto batean gaudela) aipatu bi prozesu horiek funtsezkoak dira.
‎Hortaz, erlijioak bi prozesu horiek abiarazten ditu, sinesmenen sarea osatzea eta emozio/ sentimenduak piztea. Oro har, fikzioaren kasuan ere (pentsa dezagun, esaterako, zinema areto batean gaudela) aipatu bi prozesu horiek funtsezkoak dira. Baina zer gertatzen da fikzio prozesu horiek fikziotik kanpora eramaten ditugunean?
2015
‎prozesuak, eta argi adierazi bi prozesu horien artean
2016
‎b) Azaldu, labur labur, landareen fotosintesia eta landareen arnasketa prozesuak, eta argi adierazi bi prozesu horien artean dauden desberdintasunak.
2017
‎haurdunaldi bat lehenagotik dagoenean gertatzen den haurdunaldia. Horrela, bi prozesu horiek aurrera egiten badute, adin bereko neba arrebak izaten dira, erditze berean jaiotzen direnak eta ama bera dutenak, baina ez dira bikiak. Egoera hori nahiko ohikoa da zenbait animalia espezietan, hala nola karraskarietan, erbietan, ardietan, martsupialioetan eta abarretan, baina oso ohiz kanpokoak gizakietan.
‎Hala ere, bi prozesu horiek ez dira amaitu eta ez dira inoiz amaituko. Arrazoia garbia da:
2018
‎Ez daki besteren bat etorriko ote den," baino igual bai, batek daki". Jatorrak eta irrifartsuak direla dio.Bizitzaren hasiera eta amaiera, gizakiaren ezinbesteko bi prozesu horiek lizeagatarren etxean gertutik eta batera bizitzea tokatu zaie.Solasaldia Maritxu ama zenarekin gogoratuz bukatu nahi izan du Jokinek: " hiru urte dira, dagoeneko, ama joan zela" –abenduaren 26an bete zen hirugarren urteurrena– Aita hobeto dagoela dio, bi urte zail pasa eta gero.
2019
‎Jesús Román Uraren eta Osasunaren Ikerketa Institutuko (IIAS) Batzorde Zientifikoko idazkariak azaldu duenez, “haurdunaldian, likido amniotikoaren eraketak eta fetuaren hazkundeak ur gehiago eskatzen dute emakumearen organismoan. Horregatik, bi prozesu horiek gauzatu ahal izateko, funtsezkoa da haurdun dagoen emakumeak egunean 300 mililitro gehiago hidratatzea, egunaren amaieran 2,3 litro ur inguru har ditzan”. Era berean, denbora horretan, “oso ohikoa da likidoak atxikitzea, eta, beraz, ura edatea behar beharrezkoa da ura errazago kanporatzeko, eta, hartara, handitutako oinak edo orkatilak, aldi horretan hain ohikoak direnak, saihesteko”, gehitu du Romanek.
‎Marxen ustez, ordea, lana askatasunerako bitartekoa izan behar da. Lehen deskribatu dugun alienazio prozesua, Hegelentzat positiboa eta Feuerbachentzat negatiboa izan arren, bi prozesu horiek bururaino eramaten baziren, objektuan dauden eduki alienatuak berriz bereganatzen badira, bukaera positiboa egon zitekeela uste zuten. Marxek prozesu hau eremu teologikotik eremu sozioekonomikora eraman zuen eta izaera oso negatiboa zuen, baina bere ustez prozesu hau bururaino eramanez gero, bukaera positiboa ere eduki zezakeen.
2020
‎Beraz, bai ekonomia sozialeko eragileen eta bai tokiko garapenaz arduratzen diren eragileen barruko bi prozesu horiek aldi berean ematen ari ziren, eta garai zehatz batean gurutzatu egin ziren. Noiz?
‎Izan ere, unean uneko zelularen beharrei edo kanpoko estimuluei erantzuteko, etengabe ari da zelula mota askotako proteinak ekoizten eta deuseztatzen. Hortaz, ezinbestekoa da aurkako bi prozesu horien arteko oreka mantentzea, zelularen funtzionamendu zuzena bermatzeko. Horregatik, ez da harritzekoa gure gizartea gogor astintzen duten gaixotasun askoren jatorrian egotea proteinen sintesi eta degradazio prozesuen desorekak.
2021
‎Azkenik, Feyerabend ekin, teoria zientifikoak mundua ulertzeko moduak diren heinean, ikuspegi jakin bat hautatzeak gure sinesmen orokorretan du eragina, gure esperientzien eta errealitatearen kontzepzioan. Hots, natural gisa ikusten bukatzen dugu, guk geuk eraikitako produktua den arren; bestetik, Foucaultek erakutsi bezala, episteme —edo paradigma— bakoitzak pertzepzioa eta pentsamendua modu ezberdinean baldintzatzen du, ezagutzaren produkzioa eta menderakuntza, bi prozesu horiek, azken batean, prozesu beraren aurpegi biak baitira. Egia eta baliagarritasuna ikuspegi berriaren arabera definitzen dira, diskurtsoaren berezitasuna ez baita bere funtzio errepresentatiboa edo komunikatzailea, menderakuntzatresna bilakatzeko gaitasuna baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia