2004
|
|
Dantok, bestaldc, 198Ican argitaratutako The Transfiguration of the Commonplaceiiburuan 1960ko hamarkadan berak eginiko ekarpenik interesgarrienak kaleratu zituen berriro, eta horrenbestcz artearen teoria bcrri bat sortu zuen Wittgenstcinen eraginaz harago.Berc ikusmoldearen oinarrizko argudio metodologikoak hegiz bereiueziitak diren, bikoteen argitdioa?? zuen izena, Metodoarcn bitartez. bikoteak erkatzen zituen,
|
bi
objektu, bataartelana eta bestea cz, baina biak begiz bereiziezinak, Kasu paradigmatikoen artean Rembrandt-en Polish Rider, Andy Warhol-en Brillo Bo.x eta, jakina, Marcel Duchamp cnFountain ditugu. Errepara diezaiogun azken horri.
|
2007
|
|
Eztabaida horren inguruan, bi jarrera teoriko daude. Horiekazaldu aurretik, hala ere, argitu behar da autoreek, beren argudioetan, gizarteobjektuen eta objektu fisikoen arteko konparazioari erreparatzen diotela bereziki, zeren eta
|
bi
objektu mota horien arteko desberdintasunak gizarte zientzienjatorriari buruzko hausnarketa epistemologikoen oinarrian baitaude.
|
2014
|
|
Zentrazioaren beste adibide klasiko bat kontserbazioa ulertzeko ezintasuna da. Berdinak diren
|
bi
objektuk berdinak izaten jarraitzen dute, nahiz eta itxura aldatu, baldin eta ezer ez bada gehitzen edo kentzen. Piagetek aurkitu zuen umeek kontzeptu hori ez dutela erabat ulertzen eragiketa formalen etapara iritsi arte.
|
|
luzera, pisua eta bolumena). Horrek
|
bi
objekturen arteko erlazio kuantitatiboak aldaezinak direla ulertzea dakar, nahiz eta garrantzirik gabeko aldaketak gertatu haien itxuran. Alde horretatik, argitu behar dugu garrantzirik gabeko eraldatzetzat hartzen dela, jatorrizko edozein kantitateri edozein aldaketa ez gehitzea edo kentzea.
|
|
kontserbazioa. Umeek, estadio horretan, zereginaren errealizazioa baino lehen iragartzen dute kontserbazioa, eta, iradokizun guztien kontra, ulertzen eta baieztatzen dute
|
bi
objekturen arteko erlazio kuantitatiboak mantendu egiten direla, itxuran aldaketak gertatu arren. Eragiketa konkretuen aldiarekin bat dator, beraz.
|
|
Beraz, sailkapen eragiketa ongi ikastea lortzeko, beharrezkoa da: a) objektu bat kontrako
|
bi
objektu motaren kidea ez daitekeela izan ulertzea; b) klase irizpidea lantzea (adibidez, objektuen forma), hau da, klase bereko kideak zerbaitetan antzekoak direla ulertzea; c) klase bat osatzen duten elementu guztiak zerrendatuz klase hori deskriba daitekeela jakitea; eta d) hierarkia mailak ulertzea.
|
|
Haurtxoek nahiago badute sistematikoki triangelu urdinari begiratu edo denbora gehiago pasatu, badirudi argi dagoela zuriak baino beste kolore batzuek erakarriko dituztela. Haurtxoak pantailaren aurrean jar daitezke, eta
|
bi
objektu berdin erakutsi: demagun bi giza aurpegi direla eta bietako bat estatikoa dela, eta bestea, berriz, mugitu egiten dela (aurpegi batek begiak irekitzen eta ixten ditu).
|
2015
|
|
A) T labirintoan 40 segundoren ostean bide egokia zenbat aldiz aukeratu zutenadierazten da. B) Objektu berrien miaketa testan diskriminazio ratio bat erabiltzen da (10 minututan, objektu berrian egondako denbora ken objektu ezagunean egondakoa, zati
|
bi
objektutan egondakoa).(***) p< 0,0001 vs Kontrola. (###) p< 0,0001 vs HI. Animalia hipoxiko iskemikoek emaitza txarragoakeskuratu zituzten epe luzeko memoria aztertzean.
|
2017
|
|
Proba hau saguek daukatenobjektu berrietara joateko berezko joeran oinarritzen da. Azterketa honen entrenatze prozesuan, berdinak diren
|
bi
objektu erakusten zaizkie saguei, hauek esplora dezaten. Bi ordu geroago, proba egiten da eta lehen esploratutako objektu ezagun horietako bat berri batengatik aldatzenda.
|
|
Probahau saguek daukaten leku berrietara joateko berezko joeran oinarritzen da. Lehenik eta behin, ikusgai diren lau pista ipiniko dira portaera aparatuak osatzen duen horma bakoitzean.Entrenatze prozesuan,
|
bi
objektu berdinen bitartez, bi kokaleku ezberdin erakutsiko zaizkiesaguei, hauek esplora dezaten. Bi ordu geroago, proba egiten da eta entrenatze prozesuanesploratutako kokaleku ezagun horietako bat berri batengatik aldatuko da.
|