Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Nazio estatuaren eta, oro har, estatu ororen identitate oinarri denez, nazionalitatealortzeko, galtzeko edota berreskuratzeko baldintzak finkatzen ditu estatuak, bereirizpide propioen arabera, eta hiritartasunari lotuak diren betebehar eta eskubideakzehazten ditu. Zuzenbide erromatarrean jatorria duten bi irizpide nagusi bereiztendira kasu gehienetan: batetik, ius soli, lurrari atxikirikoa, hau da, nazionalitateaestatuaren eremuan jaio izanagatik lortzen denean; eta bestetik, ius sanguinis, filiaziozkoa, arbasoen jatorriari kontu egiten diona.
2001
‎Deskribapenaren kasuan gauzak eta lekuen deskribaketak, pertsonen deskribaketa fisikoa etapsikikoa, barne egoeraren deskribaketa eta egoeraren deskribaketa dira hautatuditugunak. Narrazioaren kasuan, ordea, bi irizpide hartu ditugu kontuan: estiloa etanarratzailea.
‎Teoriak aukeratzeko, bi irizpide hartu dira kontuan: 1) Irizpide kuantitatiboa, tradizio psikosozialean gehien erabili diren teoriak, eta 2) Irizpide kualitatiboa, ukipen egoeran dauden hizkuntzen erabilera azaltzeko zeintzuk izan diren teoriagarrantzitsuenak, bai tradizio psikosozialean, eta baita euskal testuinguruan ere.
2003
‎UEU oraindik udakoa zela, baina mendebaldeko hizkuntzarik misteriotsuenak merezi zuela goi mailako irakaskuntzaren abiapuntua izatea. Antolatzaileek (Haritschelhar eta Goihenetxe) bi irizpide jarraitu zituzten. Bat, irakaskuntza osoa euskaraz izatea, nahiz eta horrek zailtasun ugari ekarri, sarritan hegoaldeko hizlari euskaldunek arazoak baitzituzten muga zeharkatzeko eta beren lanak zabaltzeko.
2005
‎ezagupenak eraiki egiten dira, eraginkortatasunlogikoek eta psikologikoek garrantzia hartzen dute, ikaslearen aurrezagupenakkontuan hartzen dira, irakaslearen paperak informazio iturri bezala indarra galtzendu, ikaslearen lanaren indibidualizazioa eta lan metodo aktiboak aldarrikatzen dira, besteak beste. Lan-taldeak osatzeko bi irizpide nagusi daudela esan daiteke: aldebatetik, ikasleen artean, beraien gustura nahi duten taldeetan kokatzea; bestetik, irakaslearen irizpidearen arabera taldeak osatzea.
‎Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko, talde lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin behar dituen lanak. Nahiz eta taldehomogeneorik ez egon, talde, homogeneoa, ren kontzeptua adierazten duguneanhauxe esan nahi dugu:
‎Alternatiba horiek ebaluatzeko adierazleak aukeratuko dira. Horretarako, bi irizpide hauek baloratuko dira:
2006
‎Han, desleialtzat jotzen da «fede onaren aurkako jokaera oro». Dena den, klausula orokor hori interpretatzeko, bi irizpide izango ditugu: lehenik, PLOren 6.b. in fine artikuluaren alde egiten duen interpretazioa, Espainiako doktrinaren gehiengoak jarraitzen duena, eta, bigarrenik, LDLk egiten duena.
2008
‎Dena den, batzuetan kokapena ez da ezaguna edo ahaztu egiten da, eta kasu horietan bilaketari ekin behar zaio. Fitxategiak bilatzeko, bi irizpideri jarrai dakieke: kontrol informazioa eta edukia.
2009
‎29ko krisialdiaren ondorioz, 1933ko Banking (Glass Steagall) Act delakoak funtsezko bi irizpideok ezarri zituen AEBko banku sisteman:
‎Nahigabekoen iturria gizakia bera izan daiteke (akatsak, prestakuntzarik eza, utzikeria?) edo naturako fenomenoak. Testu honetan kontuan hartuko ditugun arriskuak ondoko bi irizpidek mugatzen dituztenak dira:
2010
‎Ongizatearen ebaluazioa egiteko bi irizpide erabiltzen ditu: funtzionamenduaketa gaitasunak.
2011
‎epaiketa arrunta deitua eta hitzezko epaiketa. Noiz zein aplikatzen den jakiteko legelariak bi irizpide aurreikusi ditu, materia eta zenbatekoa. Horrela, PZLren 249.1 eta 250.1 artikuluek gai edo material zerrenda bat jasotzen dute.
‎Lehenengoak kasuan kasuko udalerriko zuzenbidezko biztanleriaren arabera banatzen dira, diru-laguntzetarako deialdia onartzen denean argitaratuta dagoen zifra ofi zialaren arabera. Gainera, laguntza hauek banatzeko beste bi irizpide hartuko dira kontuan: udalerriaren eremuan espetxerik bada, eta idazkaritzen elkarteen kasuan bere burua zein udaletan kokatzen den, honek elkarteko besteek baino lanzama handiagoa pairatzen badu.
‎BJKNk laguntza judizialaren betebeharraren inguruan bi irizpide orokor ematen ditu. Batetik, laguntza judiziala emateko betebeharrak, BJLOren 263 eta PZLren 169.1 artikuluetan aintzatetsiak, legeak aurreikusten dituen epaitegi eta auzitegi guztiei eragiten diela, eta beraz, baita bake epaitegiei, hauek ere funtzio jurisdikzionala egikaritzen baitute (BJLOren 26 art.). Bigarren irizpideak, laguntza judizialak izaera osagarria duela adierazten du, hau da, prozesu bakoitzaz arduratzeko eskuduna den epaileak egin behar dituela, arau nagusi moduan eta ingurumari bereziak salbu, hark galdatzen dituen jarduera eta eginbideak.
2012
‎zenbat eskari izan ohi dituen sustatutako produktuak. Abiapuntu hori hartuta, beste bi irizpideak aintzatetsi behar dira, ohi baino zenbat eskari gehiago jasoko diren kalkulatzeko. Zenbat eta handiagoa izan ohiko salneurriaren eta sustatutako salneurriaren arteko aldea, eta zenbat eta hedapen handiagoa izan merkatariak egiten duen publizitate ekimenak, hainbat eta handiagoa izango da jaso ohi den eskari kopuruaren eta sustapenari esker jasoko denaren arteko aldea.
‎Beraz, Europako arauak profesioaren ardura portaera arau egin du ekonomia eragile eta kontsumitzaileen artean. Era berean, profesioaren ardura zedarritzeko bi irizpide eman ditu. Batetik, jokaera zintzoak, eta bestetik, merkatuko fede onaren printzipio orokorra.
2014
‎Kategorizazioak edo sailkapenak eskatzen du umeak antzekotasunak eta desberdintasunak identifikatzea. Lau urteetarako, ume askok bi irizpideren arabera sailka dezakete; kolorea eta forma, esaterako. Umeek ahalmen hori darabilte beren bizitzako alderdi asko ordenatzeko:
‎Uxuek mendian bildutako loreak bi irizpideren arabera sailkatzen ditu: «handiak» eta «txikiak».
2015
‎HI neonatalaren diagnosi klinikoa bi irizpideren araberakoa da: alde batetik, jaioberriek jaioeta 5 minututara Apgar testan 7 puntu baino gutxiago erdiesten dutenean, hots, defizitneurologiko eta kardiobaskularra aurkezten dutenean, eta bestetik, odolaren pHa 7 bainobaxuagoa dutenean, hau da, azidemia azaltzen dutenean, asfixia pairatu dutela diagnostikadezakete pediatrek.
2017
‎Karousouk (2003) dioen moduan, badaude bi irizpide bokalizazio baten mugak definitzeko: alde batetik, muga pragmatikoak eta, bestetik, arnasteko mugak. Baina berak egindako azterketapilotu batekin ondorioztatu zuen gehienetan bi irizpideek bat egiten zutela, batzuetan horrela izanez arren.
‎Karousouk (2003) dioen moduan, badaude bi irizpide bokalizazio baten mugak definitzeko: alde batetik, muga pragmatikoak eta, bestetik, arnasteko mugak. Baina berak egindako azterketapilotu batekin ondorioztatu zuen gehienetan bi irizpideek bat egiten zutela, batzuetan horrela izanez arren. Beraz, ikerketa honetan erabaki da bokalizazioen mugarako Igualada, Bosch eta Prietok (2015) erabilitako irizpidearekin kodifikatzea:
‎Hala ere, azterketa sakona egiteko beste aztarnekin ere lan egin dugu, batezere iturri plastiko eta arkeologikoekin. Iturriak analizatzeko bi irizpide kontuan izan ditugu: alde batetik, iturrien egiletasuna eta intentzioa; bestaldetik, informazioaren protagonistak.Gizonezkoek idatzi eta sortu zituzten garai horretako iturri gehienek. Gizonezkoek kontatzen zituztenhistoriak, haien ikuspuntuak eta iritziak emanez.
‎Bigarrenik, matrikulazio zonaldea eZerbitzu modura modelatzeko erabiltzaile saioen sailkapen batdefinitu dugu. Horretarako, saioetan ikusitako URLen mota aztertu dugu, bi irizpide aintzat hartuz: URLaren edukia (testua ala estekak nagusi diren) eta URLaren zonaldea (matrikulaziokoa edo bestezonaldekoa den). URLen edukiari dagokionez, testu fitxategi formatua duten URLak(. pdf/. doc/. docx) edukizko gisa sailkatu ditugu.
2019
‎Ingeniaritza lanbidearen kasuan 16 alditikgora esandako hitzak eta 2,4 baino hein baxuagoa duten hitzak daude. Bederatzi hitzek betetzendituzte bi irizpide hauek: ardura, berrikuntza, diseinatzea, egitea, enpresa, ikerketa, lana
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia